-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ЄЗС ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт приміщення під Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) по вул. Львівська, 2 д в с. Жовтанці Кам'янка-Бузького району)
Джерело фінансування закупівлі: Кошти місцевих бюджетів
Завершена
2 147 074.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 735.37 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 735.37 UAH
Період оскарження:
01.10.2019 14:33 - 19.10.2019 00:00
Скарга
Відхилено
Неправомірні дії Замовника
Номер:
168d939bac0f471c828e87794854f6ff
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-01-001516-b.b2
Назва:
Неправомірні дії Замовника
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«БК ГЕРЦ»
79058, Львівська обл., місто Львів, ПРОСПЕКТ ЧОРНОВОЛА, будинок 17
ЄДРПОУ – 42357002
Вих. № 05/11/01
Від 05 листопада 2019року До органа оскарження:
Постійно діюча адміністративній колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
Скаржник:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БК ГЕРЦ"
Код ЄДРПОУ 42357002
79058, Львівська обл., місто Львів, проспект Чорновола, будинок 17
Тел: +380986601666
Замовник:
ЖОВТАНЕЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА КАМ'ЯНКА-БУЗЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Код ЄДРПОУ 04374039
80431, Україна, Львівська обл., с. Жовтанці, Кам'янка-Бузький район, ВУЛИЦЯ ЛЬВІВСЬКА, будинок 2
Контактна особа замовника: Янишин Степан
+380976619977
ZHOVTANCIOTG@GMAIL.COM
Інформація про закупівлю:
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2019-10-01-001516-b
Відкриті торги
Плата з подання скарги – 15 000.00 грн. (п’ять тисяч гривень 00 копійок)
Скарга на дії замовника
01 жовтня 2019 року Жовтенецька сільська рада Кам`янка-Бузького району Львівської області (надалі Замовник) оголосила тендер на закупівлю ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт приміщення під Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) по вул. Львівська, 2 д в с. Жовтанці Кам'янка-Бузького району), ідентифікатор закупівлі - UA-2019-10-01-001516-b.
Згідно з вимогами тендерної документації, які були затверджені Протоколом Тендерного комітету від «16» жовтня 2019 р. (надалі – тендерна документація) та діючого законодавства, у встановлений замовником термін ТОВ «БК Герц» (надалі- скаржник) подало свою пропозицію.
24 жовтня 2019 року о 15:53 відбувся аукціон, за результатами якого пропозицію ТОВ «БК Герц» з ціною 1 850 500,00 грн. з ПДВ було визнано найбільш економічно вигідною.
В період кваліфікації Замовником було відхилено пропозиції: ТОВ «БК Герц» та ФОП "Гагарін Сергій Іванович".
29 жовтня 2019 року за результатами кваліфікації, учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком" з ціною 1 949 000,00 грн. з ПДВ було визнано переможцем та опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.
Однак, Суб’єкт оскарження не погоджується з даним рішенням Замовника та вбачає порушення в діях Замовника відносно визнання переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком" та виконання положень Закону України «Про публічні закупівлі» в частині оголошення про намір укласти договір.
Обґрунтування порушень Замовника:
1. Тендерною документацією (Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) Замовником передбачалося: Відповідно до частини третьої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» шляхом накладення на неї ЕЦП/КЕП.
У своїй вимозі замовник посилається на ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме на ч.3 статті 12 цього Закону, який в свою чергу відсилає нас до ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг». Цей Закон встановлює основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів.
Статтею 6 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» визначено, що:
1. Для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис.
2. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
3. Відносини, пов’язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України "Про електронні довірчі послуги".
4. Використання інших видів електронних підписів в електронному документообігу здійснюється суб’єктами електронного документообігу на договірних засадах.
Частиною 1 статті 7 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» визначено, що Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Отже, ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» визначає, що належною ідентифікацією автора є накладення саме електронного підпису. Також, в цьому Законі зазначено, що відносини, пов’язані з використанням електронних підписів, регулюються ЗУ «Про електронні довірчі послуги».
А з аналізу Закону України «Про електронні довірчі послуги», чітко видно, що закон розмежовує поняття «електронний цифровий підпис» та «електронна цифрова печатка».
Пункт 9 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги»:
9) електронна печатка - електронні дані, які додаються створювачем електронної печатки до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються для визначення походження та перевірки цілісності пов’язаних електронних даних;
Пункт 12 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги»:
12) електронний підпис - електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис;
Враховуючи все вищевказане, можна зробити висновок що Замовник, посилаючись в тендерній документації на Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» , вказуючи, що створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог вищенаведених законів, шляхом накладення на неї ЕЦП/КЕП, говорив саме про накладення електронного цифрового підпису.
При перевірці підпису учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком" за допомого сервісу https://czo.gov.ua/verify вбачається, що:
Під час роботи сервісу інформація, що міститься у файлах користувача, обробляється в браузері та не передається на сторону ІТС ЦЗО
Результат перевірки підпису: Підпис перевірено успішно
Цілісність даних підтверджено
Назва файлу з підписом: sign (5)
Електронна ПЕЧАТКА: ТОВ "ЕТАЛОН-КОМ"
Організація (установа): ТОВ "ЕТАЛОН-КОМ"
Код ЄДРПОУ: 40359521
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача): 01.11.2019 15:17:23
Сертифікат виданий: АЦСК ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"
Серійний номер: 0FA2090700000000000000000000000000000001
Тип носія особистого ключа: Незахищений
Таким чином, тендерна пропозиція учасника підтверджена електронною цифровою печаткою, а не підписом, як це вимагалося Замовником.
Висновок про те, що накладення електронної печатки не можна вважати електронним підписом, варто зробити також посилаючись на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №10163-р/пк-пз від 26.07.2019.
Отже, підписана тендерна пропозиція учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком" електронною печаткою не може вважатися підписаною відповідно до вимог тендерної документації, а отже, повинна бути відхилена у зв’язку з невідповідністю пропозиції умовам тендерної документації.
2. Тендерною документацією (Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції в п.7 Інформація про субпідрядників )) Замовником передбачалося: У разі залучення субпідрядних організацій в обсязі менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю до виконання робіт які потребують наявності ліцензії/ та/або дозволу Учасник надає в вкладі пропозиції копію такої ліцензії/дозволу та надає наступну табличку:
Повна назва субпідрядника, адреса, тел/факс, ЄДРПОУ, ПІБ керівника Види робіт, які передбачається доручити субпідряднику Орієнтована вартість робіт субпідрядника, грн.
Тут вказано, що учасника має вказати ПІБ керівника, а в пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком" в наданій табличці не має даних щодо ПІБ керівника.
Таким чином, повідомляємо, що Замовник порушив вимогу Закону України «Про публічні закупівлі» при визначенні переможця.
Враховуючи вищесказане, вважаємо, що Замовник під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушив принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції, принцип недискримінації учасника, принцип добросовісної конкуренції учасників та принци ефективності при здійсненні процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до інших учасників та порушують норми ст.ст. 3,5,11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Враховуючи все вищенаведене, керуючись ст.ст. 3,5,8,11,18,28,30, 32 Закону,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Визнати дії Замовника неправомірними.
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визначення переможця Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком", що прийняте у протоколі розгляду тендерних пропозицій від 29 жовтня 2019 року та відхилити пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком" як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Додатки:
1. Документ, що засвідчує оплату за подання скарги до органу оскарження.
2. Практика АМКУ, рішення від 26.07.2019 № 10163
Директор Лобай В.І.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 08.11.2019 23:11
- Платіжне доручення 08.11.2019 23:11
- Документи 08.11.2019 23:11
- рішення від 13.11.2019 № 16542 + лист Замовнику.pdf 13.11.2019 22:32
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 08.11.2019 № UA-2019-10-01-001516-b.b2.pdf 28.11.2019 00:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.11.2019 № 17713.pdf 02.12.2019 15:21
- рішення від 29.11.2019 № 17713.pdf 05.12.2019 01:26
- Відповідь на скаргу Антимонопольний 20.11.2019.docx 20.11.2019 17:44
- пояснення.PDF 20.11.2019 17:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.11.2019 23:11
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
05.12.2019 01:26
Вимога
Є відповідь
Неправомірні дії Замовника
Номер:
5622e81c9fd14f1b874bb1a6ce693648
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-10-01-001516-b.b1
Назва:
Неправомірні дії Замовника
Вимога:
Скарга на дії замовника
01 жовтня 2019 року Жовтенецька сільська рада Кам`янка-Бузького району Львівської області (надалі Замовник) оголосила тендер на закупівлю ДК 021:2015: 45450000-6 — Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт приміщення під Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) по вул. Львівська, 2 д в с. Жовтанці Кам'янка-Бузького району), ідентифікатор закупівлі - UA-2019-10-01-001516-b.
Згідно з вимогами тендерної документації, які були затверджені Протоколом Тендерного комітету від «16» жовтня 2019 р. (надалі – тендерна документація) та діючого законодавства, у встановлений замовником термін ТОВ «БК Герц» (надалі- скаржник) подало свою пропозицію.
24 жовтня 2019 року о 15:53 відбувся аукціон, за результатами якого пропозицію ТОВ «БК Герц» з ціною 1 850 500,00 грн. з ПДВ було визнано найбільш економічно вигідною.
В період кваліфікації Замовником було відхилено пропозиції: ТОВ «БК Герц» та ФОП "Гагарін Сергій Іванович".
29 жовтня 2019 року за результатами кваліфікації, учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком" з ціною 1 949 000,00 грн. з ПДВ було визнано переможцем та опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.
Однак, Суб’єкт оскарження не погоджується з даним рішенням Замовника та вбачає порушення в діях Замовника відносно визнання переможцем Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком" та виконання положень Закону України «Про публічні закупівлі» в частині оголошення про намір укласти договір.
Обґрунтування порушень Замовника:
1. Тендерною документацією (Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) Замовником передбачалося: Відповідно до частини третьої статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» шляхом накладення на неї ЕЦП/КЕП.
У своїй вимозі замовник посилається на ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме на ч.3 статті 12 цього Закону, який в свою чергу відсилає нас до ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг». Цей Закон встановлює основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів.
Статтею 6 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» визначено, що:
1. Для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис.
2. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
3. Відносини, пов’язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України "Про електронні довірчі послуги".
4. Використання інших видів електронних підписів в електронному документообігу здійснюється суб’єктами електронного документообігу на договірних засадах.
Частиною 1 статті 7 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» визначено, що Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Отже, ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» визначає, що належною ідентифікацією автора є накладення саме електронного підпису. Також, в цьому Законі зазначено, що відносини, пов’язані з використанням електронних підписів, регулюються ЗУ «Про електронні довірчі послуги».
А з аналізу Закону України «Про електронні довірчі послуги», чітко видно, що закон розмежовує поняття «електронний цифровий підпис» та «електронна цифрова печатка».
Пункт 9 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги»:
9) електронна печатка - електронні дані, які додаються створювачем електронної печатки до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються для визначення походження та перевірки цілісності пов’язаних електронних даних;
Пункт 12 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги»:
12) електронний підпис - електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис;
Враховуючи все вищевказане, можна зробити висновок що Замовник, посилаючись в тендерній документації на Закону України «Про публічні закупівлі» та Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» , вказуючи, що створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог вищенаведених законів, шляхом накладення на неї ЕЦП/КЕП, говорив саме про накладення електронного цифрового підпису.
При перевірці підпису учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком" за допомого сервісу https://czo.gov.ua/verify вбачається, що:
Під час роботи сервісу інформація, що міститься у файлах користувача, обробляється в браузері та не передається на сторону ІТС ЦЗО
Результат перевірки підпису: Підпис перевірено успішно
Цілісність даних підтверджено
Назва файлу з підписом: sign (5)
Електронна ПЕЧАТКА: ТОВ "ЕТАЛОН-КОМ"
Організація (установа): ТОВ "ЕТАЛОН-КОМ"
Код ЄДРПОУ: 40359521
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача): 01.11.2019 15:17:23
Сертифікат виданий: АЦСК ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"
Серійний номер: 0FA2090700000000000000000000000000000001
Тип носія особистого ключа: Незахищений
Таким чином, тендерна пропозиція учасника підтверджена електронною цифровою печаткою, а не підписом, як це вимагалося Замовником.
Висновок про те, що накладення електронної печатки не можна вважати електронним підписом, варто зробити також посилаючись на рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №10163-р/пк-пз від 26.07.2019.
Отже, підписана тендерна пропозиція учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком" електронною печаткою не може вважатися підписаною відповідно до вимог тендерної документації, а, отже повинна бути відхилена у зв’язку з невідповідністю пропозиції умовам тендерної документації.
2. Тендерною документацією (Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції в п.7 Інформація про субпідрядників )) Замовником передбачалося: У разі залучення субпідрядних організацій в обсязі менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю до виконання робіт які потребують наявності ліцензії/ та/або дозволу Учасник надає в вкладі пропозиції копію такої ліцензії/дозволу та надає наступну табличку:
Повна назва субпідрядника, адреса, тел/факс, ЄДРПОУ, ПІБ керівника Види робіт, які передбачається доручити субпідряднику Орієнтована вартість робіт субпідрядника, грн.
Тут вказано, що учасника має вказати ПІБ керівника, а в пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком" в наданій табличці не має даних щодо ПІБ керівника.
Таким чином, повідомляємо, що Замовник порушив вимогу Закону України «Про публічні закупівлі» та порядок визначення переможця що передбачений наказом МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ № 490 від 22.03.2016 року, яким затверджено форму повідомлення про намір укласти договір.
Враховуючи вищесказане, вважаємо, що Замовник під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушив принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерної пропозиції, принцип недискримінації учасника, принцип добросовісної конкуренції учасників та принци ефективності при здійсненні процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до інших учасників та порушують норми ст.ст. 3,5,11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця.
Враховуючи все вищенаведене, керуючись ст.ст. 3,5,8,11,18,28,30, 32 Закону,
ПРОСИМО:
- скасувати рішення про визначення переможця Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком", що прийняте у протоколі розгляду тендерних пропозицій від 29 жовтня 2019 року та відхилити пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком" як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
У іншому разі ми змушені звернутися до АМКУ
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога-скарга 05.11.2019 17:36
Дата подачі:
05.11.2019 17:36
Вирішення:
Відповідно до ч.3 ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям.
Проте учасник, пропозиція якого відхилена у поданій ним Вимозі не запитує додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, а вимагає від Замовника дій що до пропозицій інших Учасників, при цьому не зазначивши чим оцінка їхньої тендерної документації (враховуючи вірно відхилену пропозицію Скаржника) порушує права Учасника-скаржника.
На підставі вищевикладеного Замовник відхиляє вимогу Учасника. Водночас повідомляємо, що обставини вказані Вами у Вимозі будуть передані тендерному комітету.
Статус вимоги:
Відхилено