-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
М'ясо яловиче без кістки охолоджене
М'ясо яловиче без кістки охолоджене
Завершена
499 933.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 499.66 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 499.66 UAH
Період оскарження:
27.09.2019 14:47 - 09.10.2019 00:00
Скарга
Відхилено
Оскарження визначення переможця
Номер:
2b283f75212546dca4ac1d9baa1cec43
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-27-000714-c.b1
Назва:
Оскарження визначення переможця
Скарга:
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Законом України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон ) встановлено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відділом освіти виконкому Тернівської районної у місті ради (далі- Замовник) 27. 09. 2019 року було оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів по предмету закупівлі «М'ясо яловиче без кістки охолоджене», ідентифікатор в електронній системі закупівель UA-2019-09-27-000741-c, очікуваною вартістю закупівлі -499 933,00 грн. для закладів освіти Тернівіського району м. Кривий Ріг. Аукціон електронною системою закупівель було призначено на 15.10.2019.
Згідно частини другої статті 5 Закону (Закон ) Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Слід зазначити, що до електронної системи закупівель тендерну документацію Замовником було завантажено с порушенням норм чинного законодавства 01. 10. 2019, тобто через 4 календарні дні після оприлюднення оголошення, чим було порушено норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме част.1 статті 10 «Оприлюднення інформації про закупівлю» - оголошення про проведення процедури закупівлі та тендерну документацію- не пізніше ніж за 15 днів до дня розкриття тендерних пропозицій.
Кінцевий строк для подання пропозицій встановлений Замовником - 13. 10. 2019 10:00, тобто для підготовки пропозиції Учасникам Замовником відведено лише 12 днів, що є прямим порушенням статей 10, 21, 22 Закону.
Слід зауважити, що відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" відповідальність за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу, несуть голова та секретар тендерного комітету замовника, тобто, порушення норм Закону України Замовником було проігноровано Биковою О.П. та Лободою І.М. з початку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі відкритих торгів.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципами, як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
До участі у процедурі закупівлі пропозиції подали 4 учасника:
1) ФОП Побережна Людмила Василівна – пропозицію дискваліфіковано (Скаржник);
2) ФОП Кравченко Світлана Вікторівна – пропозицію дискваліфіковано;
3) ФОП Макарова Христина Володимирівна – пропозицію дискваліфіковано;
4) ТОВ «Валекс КО» –переможець.
Згідно з результатами аукціону від 15. 10.2019 по предмету закупівлі «М'ясо яловиче без кістки охолоджене» рішенням засідання тендерного комітету відділу освіти виконкому Тернівської районної у місті ради, зазначеного протоколом № 192 від 16 жовтня 2019, що оприлюднений в електронній системі за результатом оцінки - тендерну пропозицію ФОП Побережна Л.В. у сумі 419 752,00 грн., було неправомірно відхилено, як таку що не відповідала вимогам тендерної документації Замовника згідно п. 4 ст.30 Закону України «Про публічні закупівлі». Також, зазначаємо, що протягом години, було відхилено ще двох учасників закупівлі ФОП Кравченко С. В. (протоколом № 193 від 16 жовтня 2019) та ФОП Макарову Х. В. (протоколом № 194 від 16 жовтня 2019), та переможцем закупівлі того ж дня визнано ТОВ «ВАЛЕКС КО» (протоколом № 195 від 16 жовтня 2019) з цінової пропозицією 498 825,00 грн., що перевищує на 79 073,00 грн. більш, ніж найнижча та економічно вигідна ціна.
Пам`ятаємо, що одним з принципів публічних закупівель - є максимальна економія державних коштів, адже відділ освіти виконкому Тернівської районної у місті ради є бюджетною установою, у якій видатки на придбання товарів, робіт та послуг здійснюються відповідно до асигнувань, встановлених у затверджених кошторисах відповідно до бюджетного кодексу України, але Замовником знов таки проігноровано вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип максимальної економії бюджетних коштів.
Згідно з ч. 2 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю. Таким чином, дана скарга подана до органу оскарження з дотриманням встановленим діючим законодавством України строків.
Отже, оскаржуване рішення тендерного комітету Замовника у вигляді Протоколу, підлягає скасуванню. Порушення процедури закупівлі, дії замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати мною наведено нижче.
Тендерна пропозиція ФОП Побережної Людмили Василівни повністю відповідала вимогам тендерної документації, але Замовником неправомірно було відхиллено, з чим я КАТЕГОРІЧНО НЕ ЗГОДНА, оскільки таке рішення порушує як мої законні права та інтереси, так і принципи добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості торгів, з наступних підстав.
По перше, Замовником зазначено невідповідність пропозиції ФОП Побережна Л.В. вимогам тендерної документації, а саме: відповідно до п. 6 розділу ІІІ ТД «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» -Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі- вимагалось:
Відповідність товару вимогам по якості та безпечності і спроможність учасника забезпечити належну якість та безпечність товару на момент поставок також має бути підтверджена учасником шляхом надання передбачених законом на момент подання пропозиції документів:
- декларація виробника/якісне посвідчення на товар, який пропонується до постачання, що підтверджує якість товару (видані не раніше, ніж за місяць до дати подання пропозиції) – вимогу ТД виконано- мною в складі ТП-НАДАНО;
- документи, що підтверджують застосування учасником вимог передбачених ДСТУ ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги" та ДСТУ ISО 22000:2007 Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга", виданих на ім'я учасника відповідно до виду діяльності (виробництва або зберігання та транспортування)*- в складі пропозиції надано інформаційний лист від 09. 10. 2019 № 17(Скріншот документа додається).
*учасники, які не застосовують систему аналізу ризиків та контролю (регулювання) у критичних точках надають документальне підтвердження застосування інших систем забезпечення безпечності та якості під час виробництва та/або обігу харчових продуктів, відповідно до виду діяльності учасника, в тому числі:
- гарантійний лист із посиланням на стандарти, у відповідності до яких виготовляється продукція – вимогу ТД виконано- в складі ТП-НАДАНО;
- зазначення в декларації виробника/якісному посвідченні чи інших товаросупровідних документах, які надаються в складі тендерної пропозиції, відомостей про відповідність товару ДСТУ, ГОСТів, ТУУ, тощо- – вимогу ТД виконано- складі ТП-НАДАНО;
- протоколи досліджень товару, який пропонується до постачання, видані акредитованою лабораторією (видані не раніше, ніж за три місяці до дати подання пропозиції– вимогу ТД виконано- в складі ТП-НАДАНО;
- копія документу, що підтверджують застосування виробником вимог ДСТУ ISО 22000:2007 "СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ БЕЗПЕЧНІСТЮ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга", виданих на ім'я виробника товару або довідка уповноваженого органу щодо проведення процедури сертифікації ДСТУ ISО 22000:2007 – вимогу ТД виконано- мною в складі ТП-НАДАНО (виробник ФОП Шишов В.В.);
- гарантійний лист від виробника товару щодо забезпечення ним під час виробництва постійного контролю за якістю та безпечністю товару/продукції-– вимогу ТД виконано- в складі ТП-НАДАНО (виробник ФОП Шишов В.В.).
Також, необхідно зауважити, що відповідно до протоколу засідання тендерного комітету відділу освіти виконкому Тернівської районної у місті ради № 192 від 16 жовтня 2019, зазначено, що тендерна документація не містила вимоги надання відповідного сертифікату, а передбачала документи що підтверджують застосування учасником вимог передбачених ДСТУ ISO 9001:2015 "Системи управління якістю. Вимоги" та ДСТУ ISО 22000:2007 Системи управління безпечністю харчових продуктів.
Отже, надавши в складі ТП інформаційний лист від 09. 10. 20219 № 17, із наданням роз’яснень, що ДСТУ ISO 22000:2007 Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга (ІSО 22000:2005, IDТ) зазначено, що цей стандарт є тотожний переклад ISO 22000:2005 Food safety management systems — Requirements for any organization in the food chain (Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга). При цьому, вищезазначений стандарт установлює вимоги до системи управління безпечністю харчових продуктів, якщо організація в харчовому ланцюзі має необхідність продемонструвати свою здатність керувати небезпечними чинниками харчових продуктів для гарантування того, що харчовий продукт є безпечним на момент його споживання людиною та поєднує такі загально визначальні ключові елементи:
- взаємо дійове (інтерактивне) формування;
- системи керування;
- програми-передумови;
- принципи НАСРР
Отже, ДСТУ ISO 22000:2007- це стандарт контролю до системи управління безпечністю харчових продуктів, а не стандарт відповідно до якого виготовляється продукція.
Вищезазначений стандарт можуть застосовувати всі організації, незалежно від розміру, які залучені до будь-якого аспекту харчового ланцюга та бажають запровадити системи, які гарантують безпечні продукти на постійній основі. Засоби виконання будь-яких вимог цього стандарту можна отримати, використовуючи внутрішні та/або зовнішні ресурси, про що в інформаційному листі від 09. 10. 20219 № 17 ФОП Побережною Л.В. і було зазначено, що на виконання Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» нею впроваджено та застосовуються постійно діючи процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, які передбачають систематичну ідентифікацію, оцінку і управління факторами, що суттєво впливають на безпеку продукції- чим самим вимога Замовника була виконана в повному обсязі, з документальним підтвердженням вищезазначених документів (файл «PDF» інформаційний лист додається).
При цьому, Замовником не враховується його ж вимога, яка викладена у розділі ІІІ ТД «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»:
У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, або наявність окремих документів не передбачена законодавством для даного учасника, то він надає лист-пояснення в довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника/переможця/переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
По-друге, відповідно до протоколу засідання тендерного комітету відділу освіти виконкому Тернівської районної у місті ради №192 від 16 жовтня 2019, зазначено, що в складі пропозиції ФОП Побережної Л. В. надано звіт за формою 1-ДФ за другий квартал 2019 року, що не відповідає вимогам Замовника.
Вимогами Додатку 1 ТД, для підтвердження відповідності пропозиції кваліфікаційним критеріям, Замовником встановлено, а саме :
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід - Лист в довільній формі, за підписом учасника /або його уповноваженої особи та завірений печаткою (за наявності), в якому зазначається інформація про працівників (не менше двох) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання (освіту) та досвід (стаж роботи), яких планується залучити до виконання договору (у вигляді переліку, із зазначенням стажу роботи у даного учасника та відомостей про дату проходження останнього медичного огляду кожного працівника). Обов'язково надання відомостей про водія, вантажника, експедитора, комірника (за наявності), особи відповідальної за прийняття заявок.
- Звіт за формою №1-ДФ за останній звітний період, зазначена в якому кількість працівників має бути не меншою, ніж зазначено в листі учасника*
* Якщо окремі працівники залучаються на підставі договорів (перевезення, транспортне експедирування тощо) та не увійшли до ззвіту, учасник повинен чітко вказати про це в листі із зазначенням підстав залучення кожного окремого працівника.
Наданий в складі пропозиції ФОП Побережної Л.В. лист в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Шишової Н.М., завірений печаткою, в якому зазначена інформація про 3 працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання (освіту) та досвід (стаж роботи), та які будуть залучені до виконання договору, із зазначенням стажу роботи та відомостей про дату проходження останнього медичного огляду кожного працівника. Вимога щодо обов'язкового надання відомостей про водія, вантажника, експедитора, комірника (за наявності), особи відповідальної за прийняття заявок також виконана та надано пояснення, у формі таблиці, щодо залучення працівників на підставі договору надання транспортних та експедиційних послуг від 21. 01. 2019 №21/01 (файл «PDF» експедиційні послуги).
На виконання вимог ТД ФОП Побережною було подано податковий розрахунок сум доходу нарахованого(сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою № 1ДФ.( файл звіт 1 ДФ «PDF»), додається.
Порядок заповнення та подання податкового розрахунку за формою № 1ДФ затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13. 01. 2015 № 4. Відповідно до пункту 3.1 розділу III Порядку у податковому розрахунку навпроти напису «Звітний період» відображаються арабськими цифрами порядковий номер звітного кварталу і рік.
Податковий розрахунок за формою №1ДФ подається окремо за кожний квартал (податковий період) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.
ГРАФІК ПОДАННЯ податкового розрахунку за формою № 1ДФ
у 2019 році:
за IV квартал 2018 року — до 11 лютого;
за I квартал 2019 року — до 10 травня;
за II квартал — до 9 серпня;
за III квартал — до 11 листопада;
за IV квартал — до 9 лютого 2020 року.
Так, згідно з інформацією, оприлюдненою на веб-порталі уповноваженого органу, кінцевий строк подання пропозицій, встановлений Замовником – 13. 10. 2019. В складі пропозиції ФОП Побережною Л.В. подано звіт за формою 1-ДФ за другий квартал 2019 року, що в повному обсязі відповідає вимогам Замовника, останній звітний період, згідно гра
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга.pdf 25.10.2019 14:41
- платіжне доручення.pdf 25.10.2019 14:41
- рішення від 29.10.2019 № 15561+ лист Замовнику.pdf 29.10.2019 23:04
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.11. 2019 №16461 .pdf 13.11.2019 18:40
- рішення від 12.11. 2019 №16461 .pdf 15.11.2019 21:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.10.2019 14:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
15.11.2019 21:39