-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Дезінфекційні засоби – 9 найменувань
Завершена
999 560.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 10 000.00 UAH
Період оскарження:
27.09.2019 14:05 - 11.10.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін в тендерну документацію
Номер:
c443ab41905042ea9587184dc0d96090
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-27-001326-b.b3
Назва:
Вимога щодо внесення змін в тендерну документацію
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до Примірної тендерної документації для процедури закупівлі - відкриті торги, затвердженої Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 13.04.2016р. № 680 встановлено вимоги, які повинна містити тендерна документація. Відповідно до цього Наказу та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено встановлених Замовником вимог щодо подання Учасником еквівалентів, у разі якщо такий Учасник у складі пропозиції надає на запропонований товар висновок від відповідної уповноваженої державної установи про те, що запропоновані засоби є повним еквівалентом відповідно до заявлених медико-технічних вимог, на підставі проведення експертного аналізу.
Щодо зазначення у відповіді Замовника посилання на ч. 10 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», то на Замовника не поширюються дані норми, оскільки дані норми поширюються на Орган оскарження, який має право залучати для отримання консультацій та експертних висновків представників державних органів (за погодженням з керівниками державних органів), експертів і спеціалістів, які не можуть бути пов’язаними особами та володіють спеціальними знаннями, необхідними для професійного та неупередженого розгляду скарги. Замовник має право лише під час оскарження надавати Органу оскарження висновки експертів і спеціалістів, які володіють спеціальними знаннями, а тому вимога Замовника вимагати висновки від учасників в тендерній пропозиції є незаконною вимогою. Дана вимога є дискримінаційною.
Під час проведення оцінки та розгляду тендерної пропозиції учасника Замовник має повне право залучати експертів і спеціалістів, які володіють спеціальними знаннями, необхідними для професійного та неупередженого розгляду тендерної пропозиції. Отже, замовник самостійно повинен підтверджувати той факт, що запропоновані Учасником засоби є еквівалентом або не еквівалентом, а не делегувати свої повноваження іншій організації, яку можна залучити лише при розгляду скарги в Антимонопольному комітетові.
Щодо Інституту гігієни та медичної екології ім. О.М. Марзеєва АМН України та Інститут медицини праці АМН України включені до Переліку установ і закладів, уповноважених на проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи для потреб державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобів, то дані установи дійсно включені в даний перелік за згодою. Дані установи мають право лише на проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи для потреб державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобів, а не для визначення еквівалентів відповідно до заявлених медико-технічних вимог Замовника. Всі висновки (звіти, листи) зазначених установ щодо еквівалентності (відповідності) дезінфекційних засобів, які використовувалися під час проведення процедур закупівель можуть надаватися Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель, а не замовнику в тендерній пропозиції учасника.
Згідно ч.7 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. При цьому Законом не передбачено право замовника вимагати від учасників надання подібних висновків. А якщо Учасник є нерезидентом України, а згідно Закону «Про публічні закупівлі» резиденти і нерезиденти мають однакові права, і бере участь у державних закупівлях України, яким чином йому отримати такий висновок? Більш того, терміни, в які можна отримати подібні висновки уповноважені установи встановлюють значно більше часу ніж часовий проміжок між датою оприлюднення торгів та кінцевою датою подання пропозицій. Тож, подібна вимога Замовника є не що іншим як обмеження кола потенційних учасників, створення штучних перепон для небажаних учасників, які пропонують еквіваленти.
Зазначена Замовником вимога щодо надання висновку від відповідної уповноваженої державної установи при умові подачі Учасником еквівалентів є дискримінаційною, оскільки порушує принципи здійснення публічних закупівель (добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням), тож вимагаємо видалити дану інформацію з тендерної документації.
Цією вимогою Замовник повністю знімає з себе відповідальність за закупівлю товару і перекладає відповідальність на іншу установу яка немає жодного відношення зо закупівлі, і яка Законом неуповноважена на здійснення такої експертизи. Також дана вимога щодо надання висновку від відповідної установи ставить в нерівні умови учасників закупівлі, тож дана вимога Замовника є завідомо дискримінаційною і підлягає негайному видаленню з тендерної документації, оскільки кожен дезінфекційний засіб має методичні рекомендації, або регламент, або інструкцію щодо застосування, в котрих обов’язково зазначається: - Призначення засобу - Спектр антимікробної дії - Призначення засобу - Токсичність та безпечність засобу - Застосування засобу - Режими дезінфекції. Саме за цими показниками здійснюється порівняння та оцінювання дезінфекційних засобів.
Дезінфікуючі засоби - знищення (не лікування) патогенних організмів. Так от таких груп діючих речовин, які б виконували дану функцію дуже багато, це і феноли, альдегіди, ЧАСи, третинні аміни, ПГМГ,галогени, кислоти, спирти і т.д. Всі вони якраз і виконують цю дію. Тож обирати необхідно засоби не за конкретним складом, якого ви самі не знаєте, а посилаючись на бажані діючі речовини, а головне в засобах і це є спільним для всіх: призначення, застосування, спектр дії, безпечність та економічність як у використанні так і ціні. Закон Про публічні закупівлі має одну мету: забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Медико-технічні вимоги технічні (якісні) характеристики предмета закупівлі викладені таким чином, що максимально унеможливлюють надання альтернативних пропозицій (аналогічних дезінфекційних засобів) зареєстрованих в Україні, тобто є дискримінаційними. Склад засобів прописаний так, що унеможливлюють надати еквіваленти, таким чином обмежується коло учасників.
Отже у відповідях на попередні вимоги, замовник цитував Наказ №236 і показував, що все вірно: «Тобто, склад дезінфікуючого засобу повинен становити не менше ніж 65,0% спирту. А отже, Замовник повністю дотримується визначених законодавством України норм та вимог що виключає будь-яку дискримінацію» , а тому можливо ви як замовник дещо помилилися, адже позиція №1 Кодан форте: Засіб на основі комбінації спиртів 2-пропанол – не менше 45%, 1-пропанолу – не менше 10%, 2-біфенілолу – не менше 0,2%, перекису водню - не менше 0,33%, барвників, що відносяться до харчових (Е 104, Е 110, Е 151). Тож в складі 2 види спирту загальною кількістю 55%, а де ще 10%?
Позиція №2 Віраксол Ф - на основі 2-пропанолу - не менше 62,8%, теж не дотягує до понад 65%!
З відповідей Замовника щодо наказів №236 та 798 видно, що Замовник знаєте й про інші швидкодіючі речовини, окрім РІЗНИХ спиртів, то чому ж їх забороняєте, якщо накази МОЗ на це прямо вказують?
Позиція №1 п.3 Засіб не повинен містити йоду, амінів, гуанідінів, ЧАСів, хлоргексидину, повідону, ПАР, гідроксиду натрію, кислот, гліцерину, речовин по догляду за шкірою, ліпідів.
Позиція №2 п.1 У складі засобу повинні бути відсутні барвникі, запашки, ЧАСів, гуанідіни, аміни, ПАВ,похідні бутанолу, перекису водню, хлоргексидину, йоду та його похідних, триклозану, 2-феноксіетанолу, декаметоксину, хлору, кислот .
Позиція №3 Лагосепт С п.2 Повинна бути відсутність в складі препарату фарбників, амінів, гуанідінів, хлоргексидину, кислот, бутандіолу, пропілових спиртів, триклозану, перекису водню, повідону, йоду.
Цим Замовник вводить в оману Учасників, і продовжує порушувати накази.
Засіб «Клін стрім» позиція №7 п.1 Засіб на основі суміші спиртів (етилового спирту у кількості не менш – 70,0%, 2-пропанол – не менш 2,0%); етилгексилгліцерин, феноксіетанол, a-бісаболол, гліцерин.
П.2.До складу засобу не повинні входити ЧАСи, гуанідіни, бутандіол, хлоргексидин, ПАР, аміни, перекис водню, повідон, йод, кислоти, ланолін, триклозан, бутиловий спирт.рН засобу складає від 6,5 до 8,5. Ось тут вміст спиртів не менше 70%, але чомусь не так як в Наказі, понад 65%!!!!, але ніяк не менше 70%!!! В цьому є велика різниця. Замовник кожен раз порушує наказ і трактуєте його на свій власний розсуд, але цей наказ не має якогось подвійного значення. Замовник забороняєте інші діючі речовини, а наказ їх дозволяє.
п.11 Термін придатності засобу після відкриття повинен складати не менш - 12 місяців (зазначено у регламенті), така вимога чомусь тільки для одного антисептика із чотирьох.
Засіб Лагосепт С, позиція №3, чомусь потребує спеціального температурного режиму зберігання, а саме від -30°С до +25°С.(п.6). Чому спиртовий засіб повинен мати таку низьку температуру зберігання? Чому не в складському приміщені, де всі дезінфікуючі засоби повинні зберігатись відповідно до вимог СанПіНу?
Вимога щодо фасування до засобу Терразім» 1,5 кг. Всі засоби як правило мають вагу 1кг, тож всі інші засоби не будуть відповідати фасуванню? До складу засобу повинні входити: перкарбонат натрію - не більше 15,1%, тетраацетилетилендіамин - не більше 9,9%, протеаза - не менше 0,2%, ліпаза - не менше 0,1%, амілаза - не менше 0,1%, целюлаза - не менше 0,03% (діючі речовини); інгібітори корозії, лимонна кислота, карбонат натрію, сульфат натрію, похідні ЕДТА, неіоногенні сурфактанти, комплексоутворювач. До складу робочих розчинів повинні входити: надоцтова кислота, протеаза, ліпаза, амілаза, целюлоза (діючі речовини); інгібітори корозії, лимонна кислота, карбонат натрію, сульфат натрію, похідні ЕДТА, неіоногенні сурфактанти.
В Державному реєстрі дезінфікуючих засобів (який є у вільному доступі) немає подібних за таким складом жодного засобу, не кажучи про фасування. Отже, еквіваленту за складом не має.
Щодо Євростандарти:п.13. Протестований у відповідності до стандартів EN 13727, EN 13697, EN 13624, EN 14348, EN 14563, EN 14476, EN 13704. До речі, ця вимога чомусь стосується лише одного із 9 позицій.
Позиція№5 КвікДес нью п.2. Готовий до застосування засіб у вигляді рідини на основі комбінації: етанол- не менше 39,0%, дидецилдиметиламоніум хлорид- не більше 0,1% (діючі речовини). В складі засобу не повинні міститись альдегіди, аміни, гуанідіни, бутандіоли. Яким чином Замовник визначив, що саме такий склад повинен бути для: швидкої у часі дезінфекції та очищення очищення: невеликих за розміром або важкодоступних поверхонь приміщень, меблі, малогабаритних предметів, вузлів медичного обладнання та устаткування (у т.ч. кювезів у відділеннях неонатології); Якщо не менше 39% етанолу (а чому не більше, адже спирти можуть пошкоджувати чутливі поверхні), і яким чином дидецилдиметиламоніум хлорид нашкодить, якщо його буде трішечки більше, ну наприклад 0,11-0,15%?
Позиція 8. «Гігасепт АФ форте U» 2 л. щодо до фасування. Цей засіб має таке фасування, а якщо інше, наприклад 1л , то це автоматично відхилення, бо не відповідає фасуванню? Далі конкретні діючі речовини які повинні бути в складі, а які не повинні, та на додачу ще й їх обмеження в кількості: Засіб повинен бути на основі ЧАС (диметилдиоктиламониум хлорид) – не менше 10.0%, лаурилпропілендіаміну – не менше 9.5.0%, алкілгуанінацетату – не менше 15.6%, феноксіпропанолу – не менше 15.0%, з наявністю антикорозійних добавок, неіонних ПАР, регулятора рН. Кількість АДР у концентраті засобу повинна становити не менше 50%. Відсутність у складі засобу альдегідів, хлору, окисників. Чому саме такий склад? МОЗ не видав жодного наказу, що до заборони чи якихось рекомендацій що до діючих речовин, за це несе відповідальність виробник.
п.2 У режимі по ВІЧ- інфекції для дезінфекціі поверхонь та медичних інструментів 1 л робочого розчину в концентрації 0,05 % - 60 хв. повинен містити: диметилдиоктиламоніум хлориду не менш ніж 0,05 мл; феноксіпропанолу не менш - 0,075 мл; лаурилпропілендіаміну не менш - 0,0475 мл; алкілгуанінацетату - не менш - 0,078 мл.
Ну по-перше, окремо режим ВІЧ-інфекції не застосовується, що найменше це режим вірусних інфекцій з парентеральним механізмом передачі, по-друге еквівалентні засоби з іншим складом мають іншу концентрацію, по третє як Замовник буде це перевіряти?
Засіб ДезТАБ нью, не є найкращим хлорвмісним засобом і основне в нього не склад, який Замовник прописав, а вміст активного хлору, який виділяється при розчинені засобу у воді. Але ж таблетка сама розчиняється і не треба перемішувати розчин. Тож вимога до складу є дискримінаційною.
Вище вказані дискримінаційні вимоги. Антисептичні засоби повинні відповідати вже існуючим наказам МОЗ без свого тлумачення, склад дезінфікуючих засобів, повинен бути без обмежень діючих речовин, можливо вказати на якісь бажані діючі речовини, температурний режим зберігання відповідно до вимог СанПіНу.
Повторно інформуємо, що під час проведення закупівлі Замовник повинен обов’язково керуватися статтями 3 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено принцип здійснення закупівель за умови недискримінації учасників та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, норми Закону України «Про публічні закупівлі» чітко забороняють Замовнику в документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, Замовником порушуються статті 6, 8, 15, 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
На підставі вищевикладеного, а також керуюсь ст.ст. 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст.ст. 6, 8, 15, 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», повторно вимагаємо від Замовника видалити (дискримінаційну вимогу) з Технічних вимог пункт 7 (7. У разі подання Учасником еквівалентів, такий Учасник у складі пропозиції надає на запропонований товар висновок від відповідної уповноваженої державної установи («Інститут гігієни і медичної екології ім. О.М. Марзєєва» або «Київський інститут праці») про те, що запропоновані засоби є повним еквівалентом відповідно до заявлених медико-технічних вимог, на підставі проведення експертного аналізу) тендерної документації за предметом закупівлі: «ДК 021:2015 код 33630000-5 Лікарські засоби для лікування дерматологічних захворювань та захворювань опорно-рухового апарату (дезінфекційні засоби) – 9 найменувань» (UA-2019-09-27-001326-b), а також внести відповідні зміни в медико-технічні вимоги згідно вищезазначених вимог.
Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі.
У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.10.2019 17:37
Вирішення:
Доброго дня!
Клінічна лікарня "Феофанія" Державного управління справами (надалі – Замовник) розглянув Ваше звернення від 04.10.2019 та повідомляє наступне:
Повне обґрунтування на всі ваші вимоги були зазначені у відповіді Замовника від 04.10.2019р. на вашу вимогу від 02.10.2019р.
Ще раз наголошуємо, що під час підготовки та оприлюднення тендерної документації та інформації про дану закупівлю , Замовник керувався та виконав всі вимоги передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Зокрема, вимоги передбачені ст. 22 Закону.
Технічне завдання на продукцію було сформовано, виходячи з потреб Замовника. Саме з такими характеристиками засоби протестовані нашими фахівцями та обрані для закупівлі. Оскільки замовником є медична установа ,де питання дезінфекції є надзвичайно важливим, технічні характеристики описані саме таким чином, саме з таким вмістом діючої речовини та з таким спектром дії.
Ще раз нагадуємо, що згідно чинного законодавства України, наш заклад має право самостійно свідомо обирати предмет закупівлі з певними властивостями і характеристиками, та ніхто не має права тиснути чи нав’язувати інший товар.
Ваша вимога виглядає не інакше, як тиск на наш заклад задля примушування до закупівлі продукції незалежно від наших потреб.
Щодо надання висновку від Інституту гігієни та медичної екології ім. О.М. Марзеєва АМН України або Інституту медицини праці АМН України повідомляємо, що визначення еквівалентності дезінфекційних засобів вимагає наявність спеціальних знань у галузі дезінфектології ,а тендерний комітет нашого закладу не має такої спеціалізації. Тому надання документального підтвердження «еквівалентності» покладається на Учасника.
Більше того, всі Учасники мають вільний доступ до зазначених інститутів та в будь-який час мають можливість отримати відповідні висновки.
З огляду на викладене, вимоги, що висунуті в тендерній документації, не є дискримінаційними ,а ваша незаконна та необґрунтована вимога не може бути задоволена.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
дискримінаційні вимоги
Номер:
4ad310066edc447a9605d9245b3ff55b
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-27-001326-b.a2
Назва:
дискримінаційні вимоги
Вимога:
порушення закону
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 03.10.2019 10:18
Дата подачі:
03.10.2019 10:18
Вирішення:
Доброго дня!
Клінічна лікарня "Феофанія" Державного управління справами (надалі – Замовник) розглянув Ваше звернення від 03.10.2019 та повідомляє наступне:
Викладені у вашому зверенні висновки щодо наявності фактів, допушених Замовником порушень законодавства України в сфері публічних закупівель не відповідають дійсності, ґрунтуються на перекручених даних та є вашим суб’єктивним судженням.
Звертаємо Вашу увагу на те, що наявність ознак можливих порушень законодавства, не свідчить про факти таких порушень, оскільки факт правопорушення може бути встановлено лише у передбаченому Законом порядку.
Будь який потенційний учасник не є державним органом та не наділенний повноваженнями ,щодо встановлення відповідних фактів порушень.
Під час підготовки та оприлюднення тендерної документації та інформації про дану закупівлю , Замовник керувався та виконав всі вимоги передбачені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Зокрема, вимоги передбачені ст. 22 Закону.
Таким чином, Замовник є вільним у визначенні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, формує предмет закупівлі, виходячи з власних потреб у об’ємах товару, можливостях бюджетного фінансування та сфері застосування товару та жодним чином не зобов’язаний встановлювати вимоги до предмету закупівлі з урахуванням можливостей учасників, а навпаки, учасники процедури державних закупівель зобов’язані надавати такі тендерні пропозиції, які будуть відповідати встановленим замовником вимогам.
Технічне завдання на продукцію було сформовано, виходячи з потреб Замовника. Саме з такими характеристиками засоби протестовані нашими фахівцями та обрані для закупівлі. Оскільки замовником є медична установа, де питання дезінфекції є надзвичайно важливим, технічні характеристики описані саме таким чином, саме з таким вмістом діючої речовини та з таким спектром дії.
Відповідно до Наказу МОЗ №798 від 21.09.2010 «Про затвердження методичних рекомендацій "Хірургічна та гігієнічна обробка рук медичного персоналу", антисептик для рук – засіб на основі спирту з додаванням або без додавання інших сполук, призначений для деконтамінації шкіри рук з метою переривання ланцюгу передачі інфекції.
Наказ МОЗ України №236 від 04.04.2012р «Про організацію контролю та профілактики післяопераційних гнійно-запальних інфекцій, спричинених мікроорганізмами, резистентними до дії антимікробних препаратів», визначає, що медичним персоналом хірургічна обробка рук проводиться із застосуванням різних спиртових (понад 65,0%) або інших швидкодіючих (експозиція 1,0-1,5 хв.) антисептичних (дезінфекційних) засобів методом їх втирання в кисті рук та передпліччя, включаючи ліктьові суглоби. Для цього засіб наносять на руки порціями і втирають у шкіру. Перша порція засобу наноситься тільки на сухі руки. Між послідовними операціями прийнятна тривалість обробки рук також становить не менше 1,5 хв.
Тобто, склад дезінфікуючого засобу повинен становити не менше ніж 65,0% спирту. А отже, Замовник повністю дотримується визначених законодавством України норм та вимог що виключає будь-яку дискримінацію.
Тому, не зловживайте своїми правами та не порушуйте закони України, оскільки будь-яка неправомірна поведінка призводить до цивільної, адміністративної або кримінальної відповідальності.
Враховуючи викладене, просимо вас в подальшому уникати порушень Конституції та законів України, шляхом висунення звинувачень, не підтверджених належним чином та маємо застерегти вас від звинувачень в корупції та подібних висловлювань, адже ви можете отримати позов про захист честі, гідності та ділової репутації.
Ще раз нагадуємо, що згідно чинного законодавства України, наш заклад має право самостійно свідомо обирати предмет закупівлі з певними властивостями і характеристиками, та ніхто не має права тиснути чи нав’язувати інший товар.
Ваша вимога виглядає не інакше, як тиск на наш заклад задля примушування до закупівлі продукції незалежно від наших потреб.
З огляду на викладене, вимоги, що висунуті в тендерній документації, не є завищеними та дискримінаційними, а ваша незаконна та необґрунтована вимога не може бути задоволена.
Що до звернень до контролюючих та інших органів та організацій, ви маєте на це право.
Підсумовуючи вищесказане, змушені відмовити у задоволенні вашої вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо внесення змін в тендерну документацію
Номер:
8426bc6fa5544c11bd19aef011ec66ff
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-27-001326-b.b1
Назва:
Вимога щодо внесення змін в тендерну документацію
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до поданої Вами тендерної документації щодо оголошення 27.09.2019р. (UA-2019-09-27-001326-b) на закупівлю: «ДК 021:2015 код 33630000-5 Лікарські засоби для лікування дерматологічних захворювань та захворювань опорно-рухового апарату (дезінфекційні засоби) – 9 найменувань» в Технічних вимогах зазначено: «На запропонований товар Учасник повинен надати наступні документи:
7. У разі подання Учасником еквівалентів, такий Учасник у складі пропозиції надає на запропонований товар висновок від відповідної уповноваженої державної установи («Інститут гігієни і медичної екології ім. О.М. Марзєєва» або «Київський інститут праці») про те, що запропоновані засоби є повним еквівалентом відповідно до заявлених медико-технічних вимог, на підставі проведення експертного аналізу.»
Зазначена Замовником вимога щодо надання висновку від відповідної уповноваженої державної установи «Інститут гігієни і медичної екології ім. О.М. Марзєєва» або «Київський інститут праці» при умові подачі Учасником еквівалентів є дискримінаційною, оскільки порушує принципи здійснення публічних закупівель (добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням), тож вимагаємо видалити дану інформацію з тендерної документації.
Щодо вимоги тендерної документації про надання висновку від відповідної уповноваженої державної установи «Інститут гігієни і медичної екології ім. О.М. Марзєєва» або «Київський інститут праці» про те, що запропоновані засоби є еквівалентом відповідно до заявлених медико-технічних вимог, на підставі проведення експертного аналізу, повідомляємо, що «Інститут гігієни і медичної екології ім. О.М. Марзєєва» згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06.11.2006 №739 має право на проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи для потреб державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобів за згодою, а «Київський інститут праці» взагалі не існує. Виконання експертної оцінки на відповідність, еквівалентність вимагає часу та матеріальних затрат, які в свою чергу вплинуть на цінову політику засобів. Крім того, за минулі роки не було жодного випадку надання таких документів. Тож вважаємо, що вимога про надання висновку про еквівалентність від названих вище установ є надмірною та дискримінаційною. Наявність в лікувальному закладі медичних працівників, наприклад інфекціоніста чи епідеміолога та навіть середнього медперсоналу дає змогу визначити еквівалентність засобів за групами діючих речовин, призначенням, спектром дії, застосуванням та іншими характеристиками згідно з методичними вказівками. Адже, Еквівале́нтність — достатність різних результатів оцінки відповідності для забезпечення одного і того ж рівня підтвердження відповідності стосовно одних і тих же встановлених вимог.
Така вимога підтверджує перевагу одного учасника над всіма іншими не зважаючи навіть на шалену різницю в ціні, тому і є дискримінаційною.
Крім того, Замовником в Технічних вимогах встановлено вимогу, що Учасник повинен вказати відповідність товару, що пропонується на торги параметрам технічних вимог та обов’язково звести всю інформацію в таблицю за формою, яка наведена в додатку 3.1. Документації, де зазначається: Назва дезінфекційного засобу та його характеристики вказані Замовником; Назва дезінфекційного засобу та його характеристики запропоновані Учасником та Відповідність (вказати так/ні). Виходячи з даної вимоги Замовник з однієї сторони Замовник встановлює вимогу щодо подачі висновку від уповноваженої державної установи, а з іншої сторони Замовник надає можливість учасникам в подані таблиці зазначити відповідність їхнього засобу. Тож, зазначення в таблиці еквівалентів засобів учасника на відповідність вимогам замовника є не що інше як підтвердження відповідності засобів, бо підтверджувати засіб який зазначений Замовником учасниками немає сенсу.
Зазначення лише найменувань засобів з його унікальними медико-технічними характеристиками свідчить про те, що Замовник свідомо встановлює такі вимоги, щоб максимально звузити коло потенційних учасників та віддати перемогу заздалегідь визначеному переможцю.
Якщо всі замовники будуть встановлювати таку вимогу, то це призведе до того, що всі закупівлі не будуть проводитись до того моменту поки не буде такого висновку, а це повністю знівелює Закон України «Про публічні закупівлі», оскільки даною вимогою Замовник знімає з себе відповідальність за закупівлю товару і перекладає відповідальність на «уповноважену державну установу», яка Законом неуповноважена на здійснення такої експертизи. Також дана вимога щодо надання висновку від відповідної уповноваженої державної установи ставить в нерівні умови учасників закупівлі, оскільки учасникам з еквівалентами необхідно понести витрати на дану експертизу, а головне учасник втрачає час на проведення експертизи, де експертиза може тривати більше місяця, а сама закупівля триває менше 15 календарних днів, тож дана вимога Замовника є дискримінаційною і підлягає негайному видаленню з тендерної документації. Крім того, встановивши дану вимогу Замовник навмисно зобов’язує учасників закладати витрати з експертизи в ціну тендерної пропозиції, що призведе до здороження цінової пропозиції, через що Замовник не визнає учасника переможцем. Дана вимога Замовника несе корупційну складову, оскільки зазначена вище інформація вказує на попередньо обраного переможця закупівлі, якому не потрібно звертатись до уповноваженої установи.
Кожен дезінфекційний засіб має методичні рекомендації, або регламент, або інструкцію щодо застосування, в котрих обов’язково зазначається: - Призначення засобу - Спектр антимікробної дії - Призначення засобу - Токсичність та безпечність засобу - Застосування засобу - Режими дезінфекції. Саме за цими показниками здійснюється порівняння та оцінювання дезінфекційних засобів.
Під час проведення закупівлі Замовник повинен обов’язково керуватися статтями 3 та 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено принцип здійснення закупівель за умови недискримінації учасників та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, норми Закону України «Про публічні закупівлі» чітко забороняють Замовнику в документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, Замовником порушуються статті 6, 8, 15, 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
На підставі вищевикладеного, а також керуюсь ст.ст. 3, 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст.ст. 6, 8, 15, 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», вимагаємо від Замовника видалити (дискримінаційну вимогу) з Технічних вимог пункт 7 (7. У разі подання Учасником еквівалентів, такий Учасник у складі пропозиції надає на запропонований товар висновок від відповідної уповноваженої державної установи («Інститут гігієни і медичної екології ім. О.М. Марзєєва» або «Київський інститут праці») про те, що запропоновані засоби є повним еквівалентом відповідно до заявлених медико-технічних вимог, на підставі проведення експертного аналізу) тендерної документації за предметом закупівлі: «ДК 021:2015 код 33630000-5 Лікарські засоби для лікування дерматологічних захворювань та захворювань опорно-рухового апарату (дезінфекційні засоби) – 9 найменувань» (UA-2019-09-27-001326-b).
Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі.
У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, Департаменту охорони здоров’я, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам документації на предмет дискримінаційний умов.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.10.2019 15:56
Вирішення:
Доброго дня!
Стосовно вашої вимоги повідомляємо наступне.
"Зважаючи на вище перераховане повідомляємо про наступне:
Виходячи зі змісту вимоги,скаржника не влаштовує: склад засобів та визначення показнику необхідного вмісту (концентрації) діючої речовини, надання документального підтвердження того факту, що засіб є еквівалентом, зміну однієї назви засобу на іншу, коли складові схожі ( твердження,котре нічим не обґрунтоване), різні назви виробників, незрозумілу претензію щодо «виробничої площини».
Визначення еквівалентності дезінфекційних засобів вимагає наявність спеціальних знань у галузі дезінфектології. Тендерний комітет нашого закладу не має такої спеціалізації.
Тому надання документального підтвердження «еквівалентності» покладається на Учасника у тому випадку ,коли він буде надавати інші засоби, так як непоодинокі випадки, коли деякі з учасників не погоджуються з результатами визначення еквівалентності і оскаржують процедуру закупівлі.
Частиною 10 статті 18 “Порядок оскарження процедур закупівлі” Закону України “Про публічні закупівлі” передбачено, орган оскарження має право залучати для отримання консультацій та експертних висновків представників державних органів (за погодженням з керівниками державних органів), експертів і спеціалістів, які не можуть бути пов’язаними особами та володіють спеціальними знаннями, необхідними для професійного та неупередженого розгляду вимоги. Цією статтею Закону також передбачено, що суб’єкт оскарження та замовник можуть надавати висновки експертів і спеціалістів, які володіють спеціальними знаннями.
Отже, замовник вважає, що підтвердження того факту, що запропоновані Учасником засоби є еквівалентом, повинно підтверджуватись не суб’єктивним поняттям Учасника, який є зацікавленою особою, і буде намагатися шляхом маніпулювання використовувати його заради власних інтересів а відповідними профільними установами, котрі не можуть бути ні пов’язаними,ні зацікавленими у результатах торгів.
Зазначення в Технічних вимогах назви «….. або «Київський інститут праці»)….» є випадковою помилкою , актуальна назва на сьогодні- «…або «Державна установа «ІНСТИТУТ МЕДИЦИНИ ПРАЦІ ім.Ю.І.Кундієва Національної Академії медичних наук України»)…».
Інститут гігієни та медичної екології ім. О.М. Марзеєва АМН України та Інститут медицини праці АМН України включені до Переліку установ і закладів, уповноважених на проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи для потреб державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 06.11.2006 № 739 та мають право на проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи для потреб державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобів. Таким чином, ці установи мають відповідну матеріально-технічну базу та персонал, який є компетентним у галузі дезінфектології.
Ці установи на запити учасників торгів неодноразово надавали висновки (звіти, листи) щодо еквівалентності (відповідності) дезінфекційних засобів, які використовувалися під час проведення процедур закупівель, що підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель (рішення №472-р/пк-ск від 02.04.2013 та №192/пк-ск від 05.02.2016).
З цими рішеннями можна ознайомитися за посиланнями:
*http://www.amc.gov.ua/amku/doccatalog/document?id=95647&schema=main
*http://www.amc.gov.ua/amku/doccatalog/document?id=120988&schema=main
Враховуючи вищенаведене ,та з метою професійного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій, а також запобіганню безпідставному оскарженню процедури закупівлі, тендерною документацією передбачено надання висновків експертів (спеціалістів) профільних наукових установ.
У вимозі учасником не наведено доказів неможливості виконання цієї вимоги.
Міністерство економічного розвитку та торгівлі України, до повноважень якого згідно з пунктів 12, 13 частини 1 статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі” відноситься надання відповідей та консультацій щодо застосування законодавства у сфері закупівель, у відповіді на запит 849/2017* зазначило, що замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства, *http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=518fbd4f-b9a0-475c-a961-bf762c5e9166&lang=uk-UA а не за погодженням з усіма, чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на тендерний комітет щодо вибору предмета закупівлі чи його технічних характеристик.
З метою отримання установою дезінфекційних засобів, що повністю задовольняють потребу закладу в препаратах широкого спектру дії щодо різноманітних інфекцій для запобігання внутрішньолікарняного інфікування пацієнтів та працівників, при складанні тендерної документації, а саме ії технічної частини, у визначенні переліку дезінфікуючих засобів замовник керувався нагальною потребою закладу, попереднім досвідом використання дезінфікуючих засобів, а також рекомендаціями, що передбачені законодавством з урахуванням вимог постанови Головного державного санітарного лікаря України «Про застосування сучасних дезінфекційних та миючих засобів на об’єктах підвищеного ризику» від 19.08.2002 № 33 та наказу МОЗ України від 21.09.2010 №798 „Про затвердження методичних рекомендацій "Xipypгічнa та гігієнічна обробка рук медичного персоналу. При зазначенні технічних характеристик дезінфікуючих засобів замовник також керувався методичними вказівками щодо застосування кожного із засобів, затвердженими Державною санітарно-епідеміологічною службою України.
Варто зазначити, що потреба у дезінфікуючих засобах складається з урахуванням напряму та специфіки роботи відділень та режиму проведення прибирання та обробки.
При визначенні переліку засобів замовник обрав такі, що мають перш за все широкий спектр антибактеріальної дії та надійні дезінфікуючі властивості, що підтверджено попереднім досвідом використання обраних засобів та результатами постійного систематичного бактеріологічного контролю виробів та матеріалів медичного призначення, спецодягу та об’єктів внутрішнього середовища, а також безпосереднього обстеження розчинів дезінфікуючих засобів на контамінацію.
Крім того, документація про закупівлю не містить вказівку на конкретний склад засобів, а лише містить посилання на активно діючу речовину, яка є безумовною складовою , оскільки саме вона забезпечує якості засобу, так як і зазначений відсотковий вміст діючих речовин, що вказаний у граничних показниках, таких як «не більше», або «не менше» для досягнення позитивного результату при використанні.
Відповідно це не є «обмежувальна вимога», так як усі засоби що містять дограничний або над граничний відсоток, в кожному випадку окремо, діючої речовини будуть відповідати заявленим вимогам.
Перелік діючих речовин засобів визначався з метою впровадження оптимальних схем ротації дезінфікуючих засобів для забезпечення періодичного заміщення використовуваних дезінфектантів для запобігання виникненню стійкості патогенних мікроорганізмів до дії дезінфікуючих засобів та, як наслідок, поширенню внутрішньолікарняних інфекцій.
Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі ,якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент».
Тендерна документація складена відповідно до вимог чинних нормативно-правових актів з питань публічних закупівель, у технічній специфікації наявний вираз «або еквівалент» щодо кожного окремого найменування.
Таким чином, замовником дотримані вимоги чинного законодавства.
У вимозі не наведено доказів, що технічним вимогам тендерної документації відповідають дезінфекційні засоби, які виробляються, лише одним виробником.
За таких умов, будь-які звинувачення у дискримінації є безпідставними. Отже вважаємо вашу вимогу необґрунтованою та безпідставною крім невірного зазначеної назви інституту .
З огляду на зазначене, ваша вимога підлягає частковому задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено