-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Ручні знаряддя
Доставка за рахунок постачальника, за адресою Донецька область, м. Маріуполь, Кальміуський р-н, пров. Єрмака, 31 до 14-00 в робочі дні. Пересилання всіх документів необхідних для укладення договору за рахунок постачальника
Завершена
46 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 300.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 300.00 UAH
Період оскарження:
27.09.2019 13:37 - 02.10.2019 14:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога учасника закупівлі ТОВ "ЛАУНЧ УКРАЇНА"
Номер:
2686faaac3d340b0924a54adea90720f
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-27-000485-c.b1
Назва:
Вимога учасника закупівлі ТОВ "ЛАУНЧ УКРАЇНА"
Вимога:
Замовником Маріупольське вище металургійне професійне училище (далі по тексту – «Замовник») 09.10.2019 р. о 12:33 год. розміщено рішення №77 від 09.10.2019 р., в якому ним зазначено кандидата-переможця за результатами аукціону, що проводився в закупівлі UA-2019-09-27-000485-c 08.10.2019 р. год. з 14:54 до 15:21 год. та обрано найбільш економічно вигідну за ціною тендерну пропозицію.
Згідно опублікованого рішення (п.6.1.) як найбільш економічно вигідну Замовником обрано пропозицію учасника аукціону ФОП Бодак Віталій Іванович.
В п. 6.4. Рішення № 77 від 09.10.2019 р. Замовником зазначено ціну пропозиції учасника ФОП Бодак Віталій Іванович: «44773,00 грн. з ПДВ» та ціну пропозиції за результатами аукціону: «41997,00 грн. з ПДВ»
Учасник аукціону в закупівлі UA-2019-09-27-000485-c не погоджується з таким висновком Замовника та вимагає змінити рішення як таке, що не відповідає вимогам закону, з наступних правових підстав.
Згідно опублікованої тендерної документації в закупівлі UA-2019-09-27-000485-c Замовником для всіх учасників визначено однакові вимоги щодо ціни пропозиції: «Орієнтовна вартість предмета закупівлі: 46500,00 грн. (Сорок шість тисяч п’ятсот грн. 00 коп.) з ПДВ.» (п. 2 Оголошення), «Загальна вартість товару, що підлягає поставці за цим договором, становить __грн. ( ), у тому числі ПДВ __грн.» (п. 3.3. Проекту договору купівлі-продажу), «ціна за одиницю товару з ПДВ, грн.» та «сума з ПДВ, грн.» (Додаток 1 до Договору купівлі-продажу «Специфікація на поставку товару на 2019 рік»).
Зазначені вимоги тендерної документації відображено в опублікованій на zakupki.prom.ua інформації Про закупівлю: «Очікувана вартість: 46 500,00 грн. з ПДВ».
Вказаний зміст тендерної документації відповідає вимогам ч. 2 ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якої в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються, зокрема, очікувана вартість закупівлі товарів, робіт або послуг із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів, а також п. 9 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якої опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ).
Такий зміст тендерної документації забезпечує виконання принципу недискримінації учасників, що визначено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Отже, Замовник при оцінці тендерних пропозицій має враховувати, що згідно закону учасники аукціону в закупівлі UA-2019-09-27-000485-c однаково при наданні своїх тендерних пропозицій та в ході аукціону визначають ціну пропозиції відповідно до вимог опублікованої Замовником тендерної документації щодо визначення очікуваної ціни (вартості) закупівлі з врахуванням ПДВ.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 27 Закону України «Про публічні закупівлі» вся інформація, зазначена в пропозиціях учасників, автоматично розкривається лише під час розкриття тендерних пропозицій електронною системою закупівель відразу після закінчення електронного аукціону.
Отже, до цього моменту жоден з учасників до початку аукціону не має можливості ознайомитись з розміщеною іншими учасниками ціновими пропозиціями і виходить з правомірної поведінки кожного учасника щодо ціни як такої, що відповідає вимогам тендерної документації та закону, а саме – що заявлена в ході проведення аукціону ціна є сумою вартості закупівлі з врахуванням ПДВ.
Згідно розміщеного в системі zakupki.prom.ua документа № 10-Т/01 від 02.10.2019 р. учасника ФОП Бодак Віталій Іванович «Цінова пропозиція» «Загальна сума пропозиції без врахування ПДВ складає 44773,00 грн… Загальна сума договору без врахування ПДВ складатиме 44773,00 грн.».
Цілком вірогідно, що такий зміст цієї цінової пропозиції було вмотивовано тим, що ФОП Бодак Віталій Іванович є платником єдиного внеску, про що свідчить інформація в ЄДОЮОФОП: ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Нікопольське управління, Нікопольська ДПІ (м.Нікополь) ФОП Бодак Віталій Іванович взято на облік як платника єдиного внеску (дата взяття на облік: 20.08.2019; Номер: 04220318404/04223).
Однак вказаний учасник в документі «Цінова пропозиція» не наводить не тільки будь-яких правових пояснень, що дають йому підстави порушити вимоги тендерної документації щодо зазначення в пропозиції ціни в розмірі суми з врахуванням ПДВ, але й навіть посилань на цей факт реєстрації по спрощеній системі оподаткування.
Учасник ФОП Бодак Віталій Іванович цю суму без ПДВ зазначив стартовою ціною під час участі в аукціоні, і всі учасники мали виходити з того, що, оскільки учасника допущено Замовником до участі в аукціоні, його цінова пропозиція 44773,00 (початкова) відповідає вимогам тендерної документації та включає суму ПДВ.
За цим же принципом, відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону, по завершенні процедури торгів в закупівлі UA-2019-09-27-000485-c електронною системою закупівель zakupki.prom.ua було здійснено автоматичну оцінку всіх тендерних пропозицій і пропозицію учасника ФОП Бодак Віталій Іванович в розмірі 41997,00 грн. розглянуто як суму з ПДВ нарівні з пропозиціями інших учасників.
Проте, для дотримання вимог ч. 4 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», після автоматичного визначення системою суми найбільш економічно вигідної цінової пропозиції, подальшу оцінку тендерних пропозицій здійснює безпосередньо сам Замовник, який перевіряє відповідність автоматично обраної цінової пропозиції вимогами тендерної документації за наданими учасником документами: після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною. … У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Отже, Замовник при оцінці тендерних пропозицій мав розглянути документ № 10-Т/01 від 02.10.2019 р. «Цінова пропозиція ФОП Бодак Віталій Іванович», що надано учасником, якого визначено автоматично переможцем, та відносно учасника ФОП Бодак Віталій Іванович виходити з того, що фактично його цінова пропозиція з ПДВ становить: початкова сума - 53727,6 грн. = 44773,00 грн. + 8954,60 грн. (20% від запропонованої ним ціни 44773,00 грн. без ПДВ), а сума за результатом аукціону - 50396,4= 41997,00 грн.+8399,4 грн. ПДВ, а не сума 44773,00 грн. та сума 41997,00 грн., відображені в раундах аукціону і автоматично прийняті системою для визначення його результату як суми з ПДВ.
Лише за такої умови Замовник забезпечує однаковий підхід до всіх учасників аукціону та відповідність всіх цінових пропозицій однаковим вимогам опублікованої тендерної документації в закупівлі UA-2019-09-27-000485-c.
Як свідчить змість рішення №77 від 09.10.2019 р., Замовника не виконав зазначених вимог ч. 4 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», після автоматичного визначення системою zakupki.prom.ua найбільш економічно вигідної суми ціни закупівлі не розглянув тендерну пропозицію ФОП Бодак Віталій Іванович, зокрема, документа «Цінова пропозиція», на предмет її відповідності тендерної документації, не встановив її невідповідності вимогам тендерної документації в закупівлі UA-2019-09-27-000485-c і безпосередньо в рішенні зазначив суми пропозиції ціни без ПДВ, що брали участь в аукціоні, як такі, що є сумами з ПДВ (п.6.4., 6.5.).
Як наслідок, в порушення вимог ч. 4 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно опублікованої станом на 10.10.2019 р. в системі zakupki.prom.ua інформації, Замовником не було відхилено тендерну пропозицію, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, а тендерні пропозиції двох інших учасників аукціону (ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» та ТОВ «Електротехнічна компанія «Техномрія» (опубл. рос. мовою: «Электротехническая кампания «Техномрия») Замовником не розглядались.
Відтак, є підстави вважати, що ФОП Бодак Віталій Іванович було зазначено Замовником переможцем аукціону неправомірно, внаслідок порушень Замовником законодавства про публічні закупівлі.
Підписання Замовником договору з ФОП Бодак Віталій Іванович на вказаних в рішенні №77 від 09.10.2019 р. умовах щодо ціни буде порушенням п. 6 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки буде зміно істотні умови договору, запропонованого до підписання, щодо зазначення ціни договору з ПДВ за результатами автоматичного визначення переможця.
Така позиція учасника аукціону ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» цілком узгоджується з правовою позицією Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, що викладено в консультаціях, узагальнюючих практику застосування вказаних вище норм Закону України «Про публічні закупівлі» та оскарження порушень процедур закупівель, та роз’яснень ДФС України, що викладено, зокрема, в консультації № 3304-06_48844-06 від 28.12.2017 р. «Щодо визначення очікуваної вартості закупівель», в консультації № 3302-06_3812-06 від 07.02.2017 р. «Щодо методики оцінки тендерних пропозицій за критерієм ціна», в консультації № 3302-06_1340-06 від 17.01.2017 р. «Щодо зміни системи оподаткування», в консультації № 3302-06_34323-06 від 27.10.2016 р. «Щодо оцінки та розгляду тендерних пропозицій учасників процедур закупівель» http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=1&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc) .
Мінекономрозвитку України в наведених роз’ясненнях звертає увагу всіх учасників закупівель, як замовників, так і учасників аукціонів, що:
• очікувана вартість закупівель, зазначена в тендерній документації, враховує умови та обставини конкретної закупівлі з дотриманням принципів максимальної економії та ефективності та недискримінації учасників;
• в тендерній документації щодо ціни обов’язково враховується податок на додану вартість всіма учасниками закупівель, і тендерна пропозиція має подаватись учасником з дотриманням п. 30 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі»;
• оцінка Замовником тендерних пропозицій за критерієм ціна має обов’язково враховувати податок на додану вартість;
• спрощена система оподаткування (якщо учасник - платник єдиного внеску) не впливає на ставки оподаткування (ПДВ) та на ціну закупівлі, визначену в тендерній документації та в договорі;
• визначити переможцем можливо лише учасника, тендерна пропозиція якого після автоматичного визначення найбільш економічно вигідної пропозиції системою розглянута Замовником на її відповідність вимогам тендерної документації, і яка при цьому повністю відповідає всім критеріям та вимогам, визначеним у тендерній документації;
• при невідповідності цим критеріям та вимогам така пропозиція відхиляється, і замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Отже, з метою забезпечення рівних умов участі в межах однієї процедури закупівлі учасників-платників ПДВ та учасників не платників ПДВ, учасники, що є платниками податків за спрощеною системою оподаткування, при зазначенні в електронній системі ціни тендерної пропозиції повинні додавати 20% до визначеної ними ціни тендерної пропозиції грн. без ПДВ. Тендерний комітет замовника не може оцінювати пропозицію постачальника, який не є платником ПДВ, на інших умовах, аніж учасників платників податку на додану вартість. При провадженні діяльності у сфері державних закупівель замовники керуються базовими принципами її проведення, що закріплені в статті 3 Закону, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, максимальна економія та ефективність. Тому, щоб дотримуватись даних принципів та проводити процедуру закупівлі відповідно до норм чинного законодавства, замовники мають цілком однаково оцінювати пропозиції учасників, платників ПДВ, так і тих, що не є платниками податку на додану вартість, виходячи з вимог тендерної документації щодо зазначення ціни закупівлі з врахуванням ПДВ.
На підставі викладеного, учасник закупівлі UA-2019-09-27-000485-c ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» вимагає:
1. Скасувати рішення №77 від 09.10.2019 р. замовника Маріупольське вище металургійне професійне училище.
2. Розглянути тендерну пропозицію учасника аукціону закупівлі UA-2019-09-27-000485-c ФОП Бодак Віталій Іванович, яка визначена автоматично системою zakupki.prom.ua як найбільш економічно вигідна, на її відповідність вимогам тендерної документації щодо зазначення ціни пропозиції в сумі з ПДВ.
3. Відхилити тендерну пропозицію учасника аукціону закупівлі UA-2019-09-27-000485-c ФОП Бодак Віталій Іванович як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації по критерію «ціна».
4. Розглянути тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» як наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
5. Визнати ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» переможцем закупівлі UA-2019-09-27-000485-c .
Залишення цієї вимоги без відповіді або її відхилення матиме правовим наслідком оскарження процедури закупівлі та прийнятих замовником рішень до органу оскарження у встановленому законодавством порядку та строк з підстав порушення замовником законодавства про публічні закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога.pdf 11.10.2019 10:32
Дата подачі:
11.10.2019 10:32
Вирішення:
Відповідно до ст.2 Закону України «Про публічні закупівлі» - цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.
Положення ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що:
1. Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
2. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
3. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
В вимогі №UA-2019-09-27-000485-c.b1 учасник ТОВ «ЛАУНЧ УКРАЇНА» зазначає, що з метою забезпечення рівних умов участі в межах однієї процедури закупівлі учасників-платників ПДВ та учасників не платників ПДВ, учасники, що є платниками податків за спрощеною системою оподаткування, при зазначенні в електронній системі ціни тендерної пропозиції повинні додавати 20% до визначеної ними ціни тендерної пропозиції грн. без ПДВ. Тендерний комітет замовника не може оцінювати пропозицію постачальника, який не є платником ПДВ, на інших умовах, аніж учасників платників податку на додану вартість.
Але така, позиція не узгоджується з положеннями чинного законодавства України, яким жодного правового обов’язку учасники не платника ПДВ додавати 20% до визначеної ними ціни тендерної пропозиції грн. без ПДВ, не встановлено.
При здійсненні оцінки пропозицій учасників приймається методика порівняння повних відпускних цін учасників за єдиним критерієм - найбільш економічно вигідною ціною, незалежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників, які мають статус платника ПДВ, а для учасників, які не є платниками цього податку – ціна без ПДВ.
Під час проведення закупівлі неможливо передбачити, чи будуть учасники та переможець цієї закупівлі платниками ПДВ та чи збіжаться значення, обрані замовником та переможцем торгів. Адже в законодавстві України немає жодних обмежень з приводу участі в тендерах платників чи неплатників ПДВ.
У процедурі закупівлі можуть брати участь будь-які особи, у тому числі, фізичні особи – підприємці, які сплачують податок, розмір якого відрізняється від податку, який сплачує, наприклад товариство з обмеженою відповідальністю, тому, якщо під час оцінки будуть розглядатися цінові пропозиції лише з урахуванням ПДВ, зазначене поставить потенційних учасників торгів в нерівні умови – призведе до зменшення кола потенційних учасників, що є дискримінаційним підходом.
Запропоновані Вами в вимогі обґрунтування та дії, не відповідають меті та принципам публічної закупівлі, а саме максимальної економії, забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Статус вимоги:
Не задоволено