• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Фармацевтична продукція 33600000-6 (Аміодарон, Аргініну глутамат, Ацикловір, Ванкоміцин, Вугілля активоване, Дексаметазон, Дротаверин, Електроліти, Еритропоетин, Йогексол, Інсулін, Кальцію глюконат, Кверцетин, повідон; Кислота ацетилсаліцилова, магнію гідроксид; Левофлоксацин, Лідокаїн, Манітол, Метоклопрамід, Натрію хлорид, Ніфуроксазид, Омепразол, Папаверин, Преднізолон, Теофілін, Уролесану екстракт густий, олія ялиці, олія м'яти перцевої; Урсодезоксихолева кислота, Флуконазол, Флуоцинолону ацетонід, Фосфатидилхолін, Цефепім)

31 найменування

Завершена

2 323 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 615.00 UAH
Період оскарження: 26.09.2019 16:34 - 11.11.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником

Оскарження тендерної документації

Номер: dcb4691b3b084f2a98fc2d8028ebd3ec
Ідентифікатор запиту: UA-2019-09-26-002289-b.b2
Назва: Оскарження тендерної документації
Скарга:
Дискримінація Учасників
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.11.2019 00:40
Дата виконання рішення Замовником: 12.11.2019 16:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесені зміни до тендерної документації.
Автор: СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-ЕСТОНСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО У ФОРМІ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПТІМА-ФАРМ, ЛТД", Сирокваша Наталья +380675051584 sirokvasha@optimapharm.ua
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 4e106600a103420ebb3e0bc42b5b40c4
Ідентифікатор запиту: UA-2019-09-26-002289-b.b1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Усунення дискриманаційних вимог тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Шановний, Учаснику! Надаємо відповідь на вимогу: 1. Щодо встановлення у тендерній документації вимоги: «У разі, якщо учасник не є виробником предмету закупівлі відповідно до умов цієї тендерної документації, такий учасник повинен надати оригінал листа виробника(ів) (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб'ютора, уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки предмета закупівлі у необхідній кількості та належної якості (повноваження представника, дилера, дистриб'ютора підтверджуються копіями доручень або договорів про співпрацю, іншими документами виробника, якими виробник доручає представнику, дилеру, дистриб'ютору надавати зазначені гарантії). Лист повинен включати: назву замовника, назву учасника, назву предмету закупівлі згідно оголошення, номер закупівлі та кількість згідно Додатку 4 до тендерної документації». Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 3 Закону) та з метою: Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки необхідних лікарських засобів учасником торгів. Надання листа від виробника або його представника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на фармацевтичному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та поставку лікарського засобу Замовнику в необхідній кількості.  Забезпечення високої якості препаратів, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності медикаментів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується листом, виданим відповідним виробником лікарських засобів.  Забезпечення мінімальної націнки на лікарські засоби, а, як наслідок, нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту, як правило, має можливість запропонувати найдешевші ціни (принцип максимальної економії). Надання листа учасником мінімізує ризик того, що лікарські засоби, які постачатимуться учасником, отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем, пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання листа, виданого виробником, має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Разом з тим, повідомляємо Вас, що згідно пункту 8 листа – роз’яснення № 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 року Мінекономрозвитку «Щодо закупівлі лікарських засобів», вказано, що Замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарського засобу та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників. На вимогу Замовника у листі від виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) має бути підтверджена можливість поставки товару, який є предметом закупівлі торгів, у необхідній кількості та належної якості. Тобто Замовником торгів у повній мірі дотримано рекомендації Мінекономрозвитку України та МОЗ України, які вказані у листі №3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 року «Щодо закупівлі лікарських засобів». 2. Щодо поділу предмету закупівлі на лоти. Тендерним комітетом Замовника, було визначено предмет закупівлі у відповідності до нагальних потреб згідно з вимогами чинного законодавства з урахуванням пункту 1 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016  № 454 (далі – Порядок) щодо закупівлі лікарських засобів, де зазначено, що під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника   із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу. При цьому, в пункті 1 розділу ІІ Порядку визначено, що Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів. Просимо звернути увагу на той факт, що визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) є виключним правом, а не обов’язком Замовника. Тобто, Закон не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі.  При визначенні предмета закупівлі в цілому чи за окремими частинами, Замовник керується перш за все не інтересами бізнесу (які представляє Учасник), а виконанням своїх функціональних обов’язків, якими передбачено забезпеченням лікування невідкладних станів пацієнтів відповідно до затверджених галузевих стандартів МОЗ одночасно цілісною номенклатурою. Єдиною законодавчо закріпленою вимогою для закупівлі лікарського засобу за кошти державного чи місцевого бюджету є наявність діючої речовини (за МНН), що передбачено тендерною документацією Замовника, та надає можливість всім потенційним учасникам прийняти участь у закупівлі. Відповідно до законодавства самостійні незалежні юридичні особи, які мають повну дієздатність відповідно до закону, не обмежені у колі контрагентів та не обмежені у асортименті товарів, таким чином, вони можуть запропонувати продукцію того чи іншого виробника для участі в оголошеній процедурі закупівель. Звертаємо увагу, що у тендерній документації відсутня будь-яка прив'язка чи обмеження щодо того чи іншого виробника. Згідно із діючим законодавством, будь-який суб'єкт господарювання не обмежений в укладенні контрактів із іноземними чи вітчизняними виробниками з метою подальшої реалізації. Таким чином будь-хто може прийняти участь у зазначеній процедурі закупівель, якщо забезпечить постачання продукції, що відповідає вимогам затвердженої тендерної документації. Практика проведення закупівель лікарських засобів з виділенням в окремий лот показала, що Учасники не бажають подавати пропозиції, якщо ціна лоту є не вартісною. Таким чином, позиції, які мають незначну очікувану вартість в порівнянні з іншими високовартісними лікарськими засобами, не є «цікавими» для Учасників, що призводить в подальшому до відміни торгів за окремими лотами з причини неподання тендерних пропозицій. В результаті, процедура закупівлі ускладнюється, а повна потреба в лікарських засобах не задовольняється. Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що Замовник не порушив діюче законодавство, не встановив дискримінаційних вимог, а скористався своїм законним правом щодо проведення даної процедури в цілому, без поділу предмету закупівлі на окремі лоти з метою вчасного отримання якісного товару на економічно вигідних умовах. З огляду на вище викладене, твердження Учасника щодо наявності в тендерній документації по закупівлі за номером UA-2019-09-26-002289-b дискримінаційних вимог не мають підтвердження, а тому вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Не задоволено