-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Паливні гранули з деревини хвойних порід - пелети (світлі)
Завершена
1 605 120.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 026.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 026.00 UAH
Період оскарження:
25.09.2019 09:10 - 30.09.2019 09:15
Вимога
Відхилено
Замовником не були враховані норми Закону, що є порушенням законодавства у сфері закупівель та як наслідок у подальшому проведення необ’єктивної оцінки тендерної пропозиції нашого підприємства. Виходячи з принципу недискримінації учасників , на нашу думку навіть якщо Замовник не є платником ПДВ, та отримання податкового кредиту не зменшує витрати Замовника на оплату податків, то при здійсненні оцінки пропозицій учасників, повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників незалежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників , які мають статус платника ПДВ, а для учасників – які не є платниками ПДВ – ціна без ПДВ.
Номер:
a7f5227679264c8594810485b01840de
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-25-000074-a.b1
Назва:
Замовником не були враховані норми Закону, що є порушенням законодавства у сфері закупівель та як наслідок у подальшому проведення необ’єктивної оцінки тендерної пропозиції нашого підприємства. Виходячи з принципу недискримінації учасників , на нашу думку навіть якщо Замовник не є платником ПДВ, та отримання податкового кредиту не зменшує витрати Замовника на оплату податків, то при здійсненні оцінки пропозицій учасників, повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників незалежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників , які мають статус платника ПДВ, а для учасників – які не є платниками ПДВ – ціна без ПДВ.
Вимога:
Протоколом оцінки пропозицій електронних торгів №UA-2019-09-25-000074-a №65 від 10.10.2019 року дискваліфіковано пропозицію ТОВ «АЛЬТ ТОП», як економічно невигідну, оскільки, ТОВ «АЛЬТ ТОП» не є платником ПДВ.
Стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає здійснення закупівель зокрема, за принципами недискримінації учасників, а також за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Оцінка пропозицій Пунктом 6.2. Тендерної документації учасник процедури закупівлі надає свою пропозицію без врахування ПДВ, окремо ПДВ та загальну суму ПДВ. Оцінка пропозиції учасників відбувається шляхом порівняння їх вартості без ПДВ.
На підставі цієї вимоги відхиллено пропозицію нашого підприємства, яке не є платником ПДВ і поставило у гірші умови, ніж учасників, які є платниками цього податку.
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі» головним критерієм оцінки є у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - ціна.
У разі, якщо Учасник торгів, який надав найменшу цінову пропозицію не є платником ПДВ, тендерним комітетом приймаються для оцінки цінові пропозиції наступних Учасників без урахування ПДВ. Але ж платники ПДВ мають вхідний податковий кредит, тому чиста сума нарахованих забовязань з ПДВ при сплаті буде ними зменшена на суму податкового кредиту, та лише різниця підлягає сплаті до бюджету, а не платник ПДВ позбавлений можливості такої компенсації, сума закупівлі товарів разом з ПДВ його виробника цілком відноситься на собівартість продукції тому не враховувати всю суму нарахованого ПДВ при здійсненні оцінки є заздалегідь дискримінаційним підходом при здійсненні оцінки пропозицій учасників, до яких застосовуються різні системи оподаткування згідно діючого законодавства.
Замовником було порушено вимоги пункту 9, частини другої статті 22 Закону яким чітко визначено, що тендерна документація повинна містити: перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ). Зазначена норма Закону визначає необхідність обов'язкового зазначення, чи учасник має надати пропозиції з ПДВ, чи без ПДВ, але ж не говорить про те, що при здійснюванні оцінки всі пропозиції порівнюються без урахування ПДВ.
Тобто, Замовником не були враховані норми Закону, що є порушенням законодавства у сфері закупівель та як наслідок у подальшому проведення необ’єктивної оцінки тендерної пропозиції нашого підприємства. Виходячи з принципу недискримінації учасників , на нашу думку навіть якщо Замовник не є платником ПДВ, та отримання податкового кредиту не зменшує витрати Замовника на оплату податків, то при здійсненні оцінки пропозицій учасників, повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників незалежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників , які мають статус платника ПДВ, а для учасників – які не є платниками ПДВ – ціна без ПДВ.
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про захист економічної конкуренції» суб’єктам господарювання забороняється встановлювати щодо господарської діяльності суб’єктів господарювання обмеження, які, як правило, не застосовуються до інших суб’єктів господарювання, або застосовувати без об’єктивно виправданих причин різний підхід до різних суб’єктів господарювання.
Таким чином, зазначена умова Тендерної Документації обмежує коло потенційних учасників та порушує інтереси нашого підприємства, як такого що запропонував найбільш економічно вигідну ціну, а це є порушенням принципів здійснення закупівель, що передбачені статтею 3 Закону, а отже є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, нашого підприємства.
Отже, Замовник незаконно відхилив пропозицію ТОВ «АЛЬТ ТОП». В діях Замовника можуть бути порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Дії тендерного комітету (відхилення пропозиції ТОВ «АЛЬТ ТОП»,), на нашу думку мають ознаки діянь передбачених ст. 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», а саме, «Антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції».
Аналогічної позиції дотримується АМКУ по аналогічному питанню рішення №40-р/пк-пз від 10.06.2016.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу 22.10.2019 14:04
Дата подачі:
18.10.2019 12:26
Вирішення:
Вимога ТОВ "АЛЬТ ТОП" щодо усунення порушень законодавства під час проведення закупівлі від 25.09.2019 є безпідставною. Замовник не порушував процедури закупівлі, а тому ця Вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено