-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Теплообмінники та кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої
Завершена
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Період оскарження:
24.09.2019 13:03 - 06.10.2019 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на результати закупівлі
Номер:
39691d8099e74133a6176954472a978c
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-24-001209-b.b5
Назва:
Скарга на результати закупівлі
Скарга:
СКАРГА
на незаконне визначення переможця
24.09.2019 року Замовник оголосив закупівлю “Швидкозаморожувач плазми крові (або еквівалент) (код 42510000-4 «Теплообмінники та кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої» згідно ДК 021-2015 ) (КМВ НК 024:2019 № 61548 Камера морозильна лабораторна контактна швидкої заморозки)”.
22.10.2019 року Замовник опублікував ПРОТОКОЛ № 16 засідання тендерного комітету, яким закріплено рішення Замовника про визначення переможцем закупівлі Учасника ТОВ “Лаблайн” та рішення про намір укласти договір з цим Учасником.
Вважаємо це рішення незаконним з наступних правових підстав:
Згідно п.4 ч.1 ст. 30 ЗУ “Про публічні закупівлі” Замовник відхиляє тендерну пропозицію Учасника, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації.
Звертаємо Вашу увагу, що тендерна пропозиція Учасника ТОВ “Лаблайн” не відповідає умовам тендерної документації:
Відповідно до п.3 ч.I Додатку 3 Тендерної документації Замовником встановлені документи, що вимагаються від учасників для підтвердження інформації про відповідність їх кваліфікаційним критеріям, визначеним ст. 16 Закону (наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів), а саме: інформаційна довідка (форма довільна) про наявність досвіду виконання аналогічних договорів та копії договорів указаних у довідці.
Замовник здійснює закупівлю за кодом 42510000-4 «Теплообмінники та кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої» згідно ДК 021-2015 (№ 61548 Камера морозильна лабораторна контактна швидкої заморозки). Тобто учасник повинен надати аналогічні договори або за кодом ДК 42510000-4, або на товари, які закуповуються - швидкозаморожувач плазми крові.
Учасник ТОВ “Лаблайн” надав зазначені нижче копії договорів. Але дані договори не є аналогічними, враховуючи наступне:
1. Договір поставки №1 від 07.04.17р. з додатком до нього у вигляді специфікації. Зі змісту даних документів вбачається, що предметом поставки було медичне обладнання, однак даний договір не містить взагалі ані коду ДК, ані товари, які закуповуються - швидкозаморожувач плазми крові. Таким чином, договір поставки №1 від 07.04.17р. з додатком до нього у вигляді специфікації НЕ Є АНАЛОГІЧНИМ ДОГОВОРОМ. Більш того, специфікацію до даного договору поставки взагалі не можна брати до уваги, оскільки вона не містить ані дати, ані номеру. Крім того, не зазначено в ній до якого договору поставки вона є додатком. Як висновок, дана специфікація не має взагалі юридичного зв'язку саме з Договором поставки №1 від 07.04.17р.
2. Договір поставки №406 від 19.06.18р. з додатком до нього — специфікацією №1. Предметом поставки по даному договору є товар за кодом ДК 021:2015: 42930000-4 центрифуга лабораторна. Даний факт свідчить про те, що даний договір не є аналогічним, оскільки Замовник здійснює закупівлю саме за кодом ДК 42510000-4.
Враховуючи вищезазначене, тендерна пропозиція Учасника ТОВ “Лаблайн” не відповідає умовам тендерної документації та має бути відхилена на підставі п. 4 ч. 1 ст. 30 ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Відповідно до п. 5 Додатку 2 “Загальні вимоги” Тендерної документації “Сервісне обслуговування товару, запропонованого Учасником повинно здійснюватися інженерами, сертифікованими виробником. На підтвердження Учасник повинен надати копію сертифіката сервісного інженера або іншого документу, виданого виробником та оригінал гарантійного листа.” Однак всупереч даній вимозі Учасник ТОВ “Лаблайн” надав Замовнику сертифікат про навчання від виробника KW Apparecchi Scientifici (виданий ТОВ “Хімек”), однак відповідного гарантійного листа ТОВ “Хімек” на сервісне обслуговування товару не надано взагалі.
Більш того, з наданого гарантійного листа від 09.10.19р. № 191009 учасника ТОВ “Лаблайн” вбачається, що даний учасник гарантує, що запропонований товар виготовлений не раніше 2018 року, однак дана обставина не підтверджується іншими наданими документами, оскільки надані учасником гарантійний лист ТОВ “Хімек” від 08.10.19р. №1-гл, гарантійний лист виробника KW Apparecchi Scientifici від 20.03.19р. стосуються виключно обладнання, яке виготовлене не раніше 2019 року.
Враховуючи вищезазначене, тендерна пропозиція Учасника ТОВ “Лаблайн” не відповідає умовам тендерної документації та має бути відхилена на підстав п. 4 ч. 1 ст. 30 ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Відповідно до затвердженої Замовником Тендерної документації 24.09.2019 року Замовник оголосив закупівлю Швидкозаморожувач плазми крові (або еквівалент) (код 42510000-4 «Теплообмінники та кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої» згідно ДК 021-2015 ) (КМВ НК 024:2019 № 61548 Камера морозильна лабораторна контактна швидкої заморозки).
Згідно опису такого обладнання у Класифікаторі медичних виробів НК 024:2019 № 61548: “Пристрій... складається з однієї або декількох ПОЛИЦЬ з регульованими контактними плитками, між якими поміщають пакети для заморозки.” Однак Швидкозаморожувач плазми виробника KW Apparecchi Scientifici S.R.L., який запропонував учасник ТОВ “Лаблайн” не обладнаний полицями, що підтверджується відповідною інструкцією, тобто він не відповідає вимогами НК 024:2019 № 61548 “Класифікатор медичних виробів” (Затверджений Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159 ), а тому не відповідає й предмету вищезгаданої закупівлі (UA-2019-09-24-001209-b ).
Враховуючи вищезазначене, тендерна пропозиція Учасника ТОВ “Лаблайн” не відповідає умовам тендерної документації та має бути відхилена на підстав п. 4 ч. 1 ст. 30 ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Відповідно до ч. 9 ст. 18 ЗУ “Про публічні закупівлі”: За результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, спираючись на ст.ст. 18, 30 ЗУ “Про публічні закупівлі” прошу:
ПРОШУ:
1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: “Швидкозаморожувач плазми крові (або еквівалент) (код 42510000-4 «Теплообмінники та кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої» згідно ДК 021-2015 ) (КМВ НК 024:2019 № 61548 Камера морозильна лабораторна контактна швидкої заморозки)” (Ідентифікатор закупівлі UA-2019-09-24-001209-b ).
2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2019-09-24-001209-b .
3.Зобов'язати Замовника скасувати рішення про визначення переможцем закупівлі Учасника ТОВ “Лаблайн” (ПРОТОКОЛ № 16 від 22.10.2019р. засідання тендерного комітету) по закупівлі UA-2019-09-24-001209-b та прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ “Лаблайн”.
Додатки:
1.Платіжне доручення.
2.Копія ПРОТОКОЛУ № 16 від 22.10.2019р.
3.Копія Договору поставки №1 від 07.04.17р. зі специфікацією без дати та номеру.
4.Копія Договору поставки №406 від 19.06.18р. зі специфікацією №1.
5.Копія сертифікату про навчання від виробника KW Apparecchi Scientifici (виданий ТОВ “Хімек”).
6.Копія гарантійного листа від 09.10.19р. № 191009 учасника ТОВ “Лаблайн”.
7.Копії гарантійного листа ТОВ “Хімек” від 08.10.19р. №1-гл, гарантійного листа виробника KW Apparecchi Scientifici від 20.03.19р.
8.Копія інструкції Швидкозаморожувача плазми виробника KW Apparecchi Scientifici S.R.L.
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 30.10.2019 14:34
- Інструкція швидкозаморожувача KW.pdf 30.10.2019 14:34
- протокол 16, договори, специфікації.pdf 30.10.2019 14:34
- Сертифікат, гарантійні листи.pdf 30.10.2019 14:34
- Платіжне доручення.pdf 30.10.2019 14:34
- рішення від 04.11.2019 № 15884 + лист Замовнику.pdf 04.11.2019 22:16
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.11.2019 № 16755.pdf 18.11.2019 17:58
- рішення від 15.11.2019 № 16755.pdf 20.11.2019 23:15
- Розяснення на скаргу.pdf 12.11.2019 12:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.10.2019 14:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
20.11.2019 23:15
Вимога
Є відповідь
Вимога на результати закупівлі
Номер:
f445770456e14f5ba4d1b01cd12981c0
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-24-001209-b.b4
Назва:
Вимога на результати закупівлі
Вимога:
22.10.2019 року Замовник опублікував ПРОТОКОЛ № 16 засідання тендерного комітету, яким закріплено рішення Замовника про визначення переможцем закупівлі Учасника ТОВ “Лаблайн” та рішення про намір укласти договір з цим Учасником.
Вважаємо це рішення незаконним з наступних правових підстав:
Згідно п.4 ч.1 ст. 30 ЗУ “Про публічні закупівлі” Замовник відхиляє тендерну пропозицію Учасника, якщо вона не відповідає умовам тендерної документації.
Звертаємо Вашу увагу, що тендерна пропозиція Учасника ТОВ “Лаблайн” не відповідає умовам тендерної документації:
Відповідно до п.3 ч.I Додатку 3 Тендерної документації Замовником встановлені документи, що вимагаються від учасників для підтвердження інформації про відповідність їх кваліфікаційним критеріям, визначеним ст. 16 Закону (наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів), а саме: інформаційна довідка (форма довільна) про наявність досвіду виконання аналогічних договорів та копії договорів указаних у довідці.
Замовник здійснює закупівлю за кодом 42510000-4 «Теплообмінники та кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої» згідно ДК 021-2015 (№ 61548 Камера морозильна лабораторна контактна швидкої заморозки). Тобто учасник повинен надати аналогічні договори або за кодом ДК 42510000-4, або на товари, які закуповуються - швидкозаморожувач плазми крові.
Однак Учасник ТОВ “Лаблайн”, який надав зазначені нижче копії договорів не є аналогічними, враховуючи наступне:
1. Договір поставки №1 від 07.04.17р. з додатком до нього — специфікацією. Зі змісту даних документів вбачається, що предметом поставки було медичне обладнання, однак даний договір не містить взагалі ані коду ДК, ані товари, які закуповуються - швидкозаморожувач плазми крові. Таким чином, договір поставки №1 від 07.04.17р. з додатком до нього — специфікацією НЕ Є АНАЛОГІЧНИМ ДОГОВОРОМ. Більш того, специфікація до даного договору поставки взагалі не можна брати до уваги, оскільки вона не містить ані дати, ані номеру, не зазначено в ній взагалі до якого договору поставки вона є додатком. Як висновок, дана специфікація не має взагалі юридичного зв'язку саме з Договором поставки №1 від 07.04.17р.
2. Договір поставки №406 від 19.06.18р. з додатком до нього — специфікацією №1. Предметом поставки по даному договору є товар за кодом ДК 021:2015: 42930000-4 центрифуга лабораторна. Даний факт свідчить про те, що даний договір не є аналогічним, оскільки Замовник здійснює закупівлю саме за кодом ДК 42510000-4.
Враховуючи вищезазначене, тендерна пропозиція Учасника ТОВ “Лаблайн” не відповідає умовам тендерної документації та має бути відхилена на підстав п. 4 ч. 1 ст. 30 ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Відповідно до п. 5 Додатку 2 “Загальні вимоги” Тендерної документації “Сервісне обслуговування товару, запропонованого Учасником повинно здійснюватися інженерами, сертифікованими виробником. На підтвердження Учасник повинен надати копію сертифіката сервісного інженера або іншого документу, виданого виробником та оригінал гарантійного листа.” Однак всупереч даній вимозі Учасник ТОВ “Лаблайн” надав Замовнику сертифікат про навчання від виробника KW Apparecchi Scientifici (виданий ТОВ “Хімек”), однак відповідного гарантійного листа ТОВ “Хімек” на сервісне обслуговування товару не надано взагалі.
Більш того, з наданого гарантійного листа від 09.10.19р. № 191009 учасника ТОВ “Лаблайн” вбачається, що даний учасник гарантує, що запропонований товар виготовлений не раніше 2018 року, однак дана обставина не підтверджується іншими наданими документами, оскільки надані учасником гарантійний лист ТОВ “Хімек” від 08.10.19р. №1-гл, гарантійний лист виробника KW Apparecchi Scientifici від 20.03.19р. стосується виключно обладнання, яке виготовлене не раніше 2019 року.
Враховуючи вищезазначене, тендерна пропозиція Учасника ТОВ “Лаблайн” не відповідає умовам тендерної документації та має бути відхилена на підстав п. 4 ч. 1 ст. 30 ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Відповідно до затвердженої Замовником Тендерної документації 24.09.2019 року Замовник оголосив закупівлю Швидкозаморожувач плазми крові (або еквівалент) (код 42510000-4 «Теплообмінники та кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої» згідно ДК 021-2015 ) (КМВ НК 024:2019 № 61548 Камера морозильна лабораторна контактна швидкої заморозки).
Згідно опису такого обладнання у Класифікаторі медичних виробів НК 024:2019 № 61548: “Пристрій... складається з однієї або декількох ПОЛИЦЬ з регульованими контактними плитками, між якими поміщають пакети для заморозки.” Однак Швидкозаморожувач плазми виробника KW Apparecchi Scientifici S.R.L., який запропонував учасник ТОВ “Лаблайн” не обладнаний полицями, що підтверджується відповідною інструкцією, тобто він не відповідає вимогами НК 024:2019 № 61548 “Класифікатор медичних виробів” (Затверджений Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159 ), а тому не відповідає й предмету вищезгаданої закупівлі (UA-2019-09-24-001209-b ).
Враховуючи вищезазначене, тендерна пропозиція Учасника ТОВ “Лаблайн” не відповідає умовам тендерної документації та має бути відхилена на підстав п. 4 ч. 1 ст. 30 ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Звертаємо вашу увагу, що аналогічна ситуація та підстави для відхилення містить й тендерна пропозиція учасника ТОВ “Гемомед”.
Враховуючи вищезазначене, спираючись на п. 4 ч. 1 ст. 30 ЗУ “Про публічні закупівлі” вимагаємо скасувати рішення замовника про визначення переможцем закупівлі Учасника ТОВ “Лаблайн” (ПРОТОКОЛ № 16 від 22.10.2019 засідання тендерного комітету) по закупівлі UA-2019-09-24-001209-b та прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ “Лаблайн”.
У разі продовження порушення законодавства України залишаємо за собою право звернутися до органу оскарження — Антимонопольний комітет України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.10.2019 17:49
Вирішення:
Подання вимоги, що стосується прийняття рішення замовника про визначення переможця
не передбачено Законом України від 25.12.2015 №922-VIII "Про публічні закупівлі".
Замовник у своїх рішеннях керується виключно положеннями чинного законодавства
України. Вимога ТОВ “Ледум” залишається без розгляду.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
9db89074b2794a978abe26f311279c88
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-24-001209-b.b3
Назва:
Вимога
Вимога:
24.09.2019 року Замовник (Комунальне Некомерційне підприємство "Одеська обласна станція переливання крові" Одеської обласної ради) оголосив закупівлю “Теплообмінники та кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої — за кодом ДК 021:2015: 42510000-4 (КМВ НК 024:2019 № 61548 Камера морозильна лабораторна контактна швидкої заморозки)(Швидкозаморожувач плазми крові (або еквівалент))” Ідентифікатор закупівлі: UA-2019-09-24-001209-b.
З протоколу засідання тендерного комітету від 18.10.19р. №15 вбачається, що тендерна пропозиція учасника ТОВ “Ледум” відхилена, оскільки, на думку замовника, вона не відповідає вимогам тендерної документації. З висновками даного протоколу ми не погоджуємося, враховуючи наступне.
Пункт 1 висновку протоколу: “Учасник повинен надати: копію сертифікату відповідності або копію документів, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію медичного виробу. Відповідний сертифікат у складі пропозиції ТОВ “Ледум” відсутній.”
Введення в обіг та/або в експлуатацію цих медичних виробів можливо лише за умови відповідності Технічному регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2013 р. № 753( далі Технічний регламент щодо медичних виробів).
Технічний регламент не містить вимог щодо оформлення та змісту декларації про відповідність, тому надана декларація про відповідність № Д-00037:2018 від 15.08.2018 року не суперечить вимогам Технічного регламенту щодо медичних виробів, а тому надання інформації про сертифікацію в процедурі закупівлі не є обов’язковою.
Відповідно до Додатку 5 Технічного регламенту щодо медичних виробів для виробив, які відносяться до класу IIа передбачена оцінка відповідності партії медичних виробів, згідно якого орган з оцінки відповідності залучається після введення в обіг медичних виробив.
Отже, підсумовуючи вищезазначене, декларація про відповідність № Д-00037:2018 від 15.08.2018 року є документом, який підтверджує можливість введення обіг та/або в експлуатацію та не суперечить законодавству у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності.
Таким чином, підстави відхилення замовником тендерної пропозиції учасника ТОВ “Ледум” є упередженими та безпідставними.
Пункти 2,3 висновку протоколу: “Місткість та швидкість заморожування: не менше 48 контейнерів”.
Згідно п. Б.3.1.4 додатку Б (Форми першої і останньої сторінок медико-технічних вимог) до ДСТУ 3627:2005 “Вироби медичні. Розроблення і ставлення на виробництво. Основні положення” у розділі “Мета і призначеність розробки” зазначають: основну мету розроблення і сподіваний медичний, технічний, економічний або соціальний ефект від використання медичного виробу; безпосередню функційну призначеність медичного виробу в лікувально-діагностічному процесі.
Так, п.7 “Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації до швидкозаморожувача зазначена вимога: “Місткість: не менше 48 контейнерів”. Однак, враховуючи положення п. Б.3.1.4 додатку Б (Форми першої і останньої сторінок медико-технічних вимог) до ДСТУ 3627:2005 “Вироби медичні. Розроблення і ставлення на виробництво. Основні положення” у розділі “Мета і призначеність розробки”, Замовнику слід керуватися не поняттям “Місткість”, а врахувати запропоновану пропозицію учасника ТОВ “Ледум” та замінити даний термін (вимогу) на “Продуктивність обладнання протягом встановленого на підприємстві робочого часу”, оскільки лише саме продуктивність медичного виробу має суттєве значення задля забезпечення медичного, технічного, економічного або соціального ефекту від використання медичного виробу, як того вимагає ДСТУ 3627:2005 “Вироби медичні. Розроблення і ставлення на виробництво. Основні положення”.
Таким чином, підстави відхилення замовником тендерної пропозиції учасника ТОВ “Ледум” є упередженими та безпідставними.
Пункт 4 висновку протоколу: “ Тип виконання швидкозаморожувача: горизонтальний”.
Вимога Замовника у тендерній документації щодо “типу виконання швидкозаморожувача: горизонтальний” не є взагалі вимогою з юридичної точки зору, оскільки дана вимога не підтверджується ані національним законодавством, ані міжнародними стандартами. Крім того, дана вимога не відображає головну ідею (призначення) процеса заморожування. При цьому запропонована пропозиція учасника ТОВ “Ледум” “тип розміщення контейнерів — горизонтальний” є важливою та суттєвою, оскільки таке розташування контейнерів забезпечує отримання плазми з високим рівнем фактора згортання, що дозволяє застосовувати цю плазму для переливання (трансфузії) в тіло людини. Більш того, згідно до п.1.3 РЕКОМЕНДАЦІЇ № R (86) 6 КОМІТЕТА МІНІСТРІВ ДЕРЖАВАМ-ЧЛЕНАМ ЩОДО КЕРІВНИХ ПРИНЦИПІВ ДЛЯ ПРИГОТУВАННЯ, КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ТА ВИКОРИСТАННЯ СВІЖОЗАМОРОЖЕНОЇ ПЛАЗМИ (СЗП) та НК 024:2019 “Класифікатор медичних виробів” (Затверджений Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159 ) “...розподілення плазми тонким шаром (мішки укладаються пласко І НЕ МАЮТЬ БУТИ РОЗТАШОВАНІ ВЕРТИКАЛЬНО)”.
Таким чином, слід замість вимоги “тип виконання швидкозаморожувача: горизонтальний” врахувати пропозицію ”тип розміщення контейнерів: горизонтальний”, що було запропоновано учасником ТОВ “Ледум”.
Таким чином, підстави відхилення замовником тендерної пропозиції учасника ТОВ “Ледум” є упередженими та безпідставними.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.10.2019 16:28
Вирішення:
У звязку з тим, що у протоколі про відхилення подано розгорнутий опис причин відхилення, а подання вимоги від учасника закупівлі, що стосується прийняття рішення замовником не передбачено Законом України від 25.12.2015 №922-VIII" Про публічні закупівлі" вимога ТОВ “Ледум” залишається без розгляду
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на умови закупівлі
Номер:
14bc32f9db6a419aae1ff46aa52e153e
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-24-001209-b.b2
Назва:
Скарга на умови закупівлі
Скарга:
СКАРГА
на дискримінуючі та обмежуючі вимоги тендерної документації
24.09.2019 року Замовник оголосив закупівлю “Швидкозаморожувач плазми крові (або еквівалент) (код 42510000-4 «Теплообмінники та кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої» згідно ДК 021-2015 ) (КМВ НК 024:2019 № 61548 Камера морозильна лабораторна контактна швидкої заморозки)”.
Ознайомившись з вимогами тендерної документації ми виявили вимоги, які обмежують конкуренцію та дискримінують учасників закупівлі, що полягає у наступному.
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України наказом від 05.02.2019 р. № 159 затвердило національний класифікатор НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», який розроблений з метою впровадження системи найменувань, яку застосовують для обміну інформацією щодо медичних виробів. Класифікатор використовуватиметься для: впорядкування інформації щодо всіх видів медичних виробів; обміну даними між операторами ринку медичних виробів, регуляторними органами та закладами охорони здоров’я; ідентифікації інструментів, апаратів, приладів, пристроїв, матеріалів або інших виробів, що належать до медичних виробів; обміну інформацією стосовно медичних виробів, розміщених на ринку; придбання медичних виробів, у тому числі за рахунок коштів державного бюджету; управління ланцюгами поставок медичних виробів.
Згідно опису такого обладнання у Класифікаторі медичних виробів НК 024:2019 № 61548: “Пристрій... складається з однієї або декількох полиць з регульованими контактними плитками, між якими поміщають пакети для заморозки.” Однак Швидкозаморожувач плазми крові виробника KW Apparecchi Scientifici S.R.L. (швидкозаморожувачі горизонтального типу виконання), який має свого уповноваженого представника та ексклюзивного дистриб'ютора в Україні — ТОВ “НВП “Хімек”, не обладнаний полицями, що підтверджується відповідною інструкцією, тобто він не відповідає вимогами НК 024:2019 № 61548 “Класифікатор медичних виробів” (Затверджений Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159 ).
Незважаючи на те, що до швидкозаморожувача плазми крові (№ 61548) встановлені обов'язкові вимоги, які передбачені НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого Міністерством економічного розвитку і торгівлі України наказом від 05.02.2019 р. № 159, Замовник за власної ініциативи додатково в Тендерній документації передбачив вимоги, які обмежеють та дискримінують учасників закупівлі, а саме:
Вимога до швидкозаморожувача: “Тип виконання швидкозаморожувача: горизонтальний” (п.7 “Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації).
Звертаємо Вашу увагу, що швидкозаморожувач плазми виробника KW Apparecchi Scientifici S.R.L. не відповідає РЕКОМЕНДАЦІЇ № R (86) 6 КОМІТЕТА МІНІСТРІВ ДЕРЖАВАМ-ЧЛЕНАМ ЩОДО КЕРІВНИХ ПРИНЦИПІВ ДЛЯ ПРИГОТУВАННЯ, КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ТА ВИКОРИСТАННЯ СВІЖОЗАМОРОЖЕНОЇ ПЛАЗМИ (СЗП) (Затверджено Комітетом Міністрів 13 березня 1986 року на 394-му засіданні Депутатів Міністрів), оскільки швидкозаморожувач плазми виробника KW Apparecchi Scientifici S.R.L. горизонтального типу виконання, який заморожує контейнери вертикально (Підтверджується доданою інструкцією). Згідно вищезазначеної п. 1.3 Рекомендації: “... розподілення плазми тонким шаром (мішки укладаються пласко І НЕ МАЮТЬ БУТИ РОЗТАШОВАНІ ВЕРТИКАЛЬНО)”.
Більш того, вимога Замовника у тендерній документації щодо типу виконання швидкозаморожувача: горизонтальний, не відображає головну ідею (призначення) процеса заморожування. А саме: тип розміщення контейнерів — горизонтальний, оскільки таке розташування контейнерів забезпечує отримання плазми з високим рівнем фактора згортання, що дозволяє застосовувати цю плазму для переливання (трансфузії) в тіло людини. Враховуючи положення РЕКОМЕНДАЦІЇ № R (86) 6 КОМІТЕТА МІНІСТРІВ ДЕРЖАВАМ-ЧЛЕНАМ ЩОДО КЕРІВНИХ ПРИНЦИПІВ ДЛЯ ПРИГОТУВАННЯ, КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ТА ВИКОРИСТАННЯ СВІЖОЗАМОРОЖЕНОЇ ПЛАЗМИ (СЗП) та НК 024:2019 “Класифікатор медичних виробів” (Затверджений Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159 ), слід замінити вимогу “тип виконання швидкозаморожувача: горизонтальний” на вимогу ”тип розміщення контейнерів: горизонтальний”.
Вимога до швидкозаморожувача: “Місткість: не менше 48 контейнерів” (п.7 “Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації) .
Згідно п. Б.3.1.4 додатку Б (Форми першої і останньої сторінок медико-технічних вимог) до ДСТУ 3627:2005 “Вироби медичні. Розроблення і ставлення на виробництво. Основні положення” у розділі “Мета і призначеність розробки” зазначають: основну мету розроблення і сподіваний медичний, технічний, економічний або соціальний ефект від використання медичного виробу; безпосередню функційну призначеність медичного виробу в лікувально-діагностічному процесі.
Так, п.7 “Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації до швидкозаморожувача зазначена вимога: “Місткість: не менше 48 контейнерів”. Однак, враховуючи положення п. Б.3.1.4 додатку Б (Форми першої і останньої сторінок медико-технічних вимог) до ДСТУ 3627:2005 “Вироби медичні. Розроблення і ставлення на виробництво. Основні положення” у розділі “Мета і призначеність розробки”, Замовнику слід керуватися не поняттям “Місткість”, а замінити даний термін (вимогу) на “Продуктивність обладнання протягом встановленого на підприємстві робочого часу”, оскільки лише саме продуктивність медичного виробу має суттєве значення задля забезпечення медичного, технічного, економічного або соціального ефекту від використання медичного виробу.
Таким чином, Замовник порушив вимоги ст. 3, 5, ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, встановивши вимоги тендерної документації, які обмежеють та дискримінують учасників закупівлі. Більш того, Замовник обмежив вищезгаданими умовами тендерної документації конкуренцію таким чином, що жоден з виробників, який пропонує медичний виріб, не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Відповідно до ст. 3 ЗУ “Про публічні закупівлі”: Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Керуючись ч. 3 ст. 5 Закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.Усунення вищевикладених порушень у тендерній документації дозволить розширити конкурецію та усуне порушення ст. 3, 5, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”.Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі” тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч. 9 ст. 18 ЗУ “Про публічні закупівлі”: За результатами розгляду скарги орган оскарження має право: прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, спираючись на ст. 3, 5, 18, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі” прошу:
ПРОШУ:
1.Прийняти скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі: “Швидкозаморожувач плазми крові (або еквівалент) (код 42510000-4 «Теплообмінники та кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої» згідно ДК 021-2015 ) (КМВ НК 024:2019 № 61548 Камера морозильна лабораторна контактна швидкої заморозки)” (Ідентифікатор закупівлі UA-2019-09-24-001209-b ).
2.Встановити викладені у скарзі порушення, допущені Замовником торгів щодо процедури закупівлі UA-2019-09-24-001209-b .
3.Зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме:
1) У пункті 7 “Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації вимогу “Тип виконання швидкозаморожувача: горизонтальний” замінити на вимогу ”Тип розміщення контейнерів: горизонтальний”.
2) У пункті 7 “Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації до швидкозаморожувача вимогу “Місткість: не менше 48 контейнерів” замінити на “Продуктивність обладнання протягом встановленого на підприємстві робочого часу”.
Додатки:
1.Платіжне доручення;
2.Технічна частина швидкозаморожувача (горизонтального типу виконання) виробника KW Apparecchi Scientifici S.R.L.
3.Технічна частина моделі Plasmafrost (медичний виріб, що пропонує ТОВ “Ледум”).
Генеральний директор ТОВ “Ледум” Н.Б. Коваленко
04.10.2019р.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 04.10.2019 16:35
- Техн част KW (3 частина).pdf 04.10.2019 16:35
- Технічна част KW (2част).pdf 04.10.2019 16:35
- Технічна частина KW (1частина).pdf 04.10.2019 16:35
- Керівництво користувача.Технічний опис..pdf 04.10.2019 16:35
- Платіжне доручення.pdf 04.10.2019 16:35
- Рішення від 08.10.2019 № 14435.pdf 09.10.2019 11:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.10.2019 16:35
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.10.2019 11:29
Вимога
Відхилено
Вимога на умови тендерної документації
Номер:
4a6c2eaa1720432aa7f07f4c42ed766f
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-24-001209-b.b1
Назва:
Вимога на умови тендерної документації
Вимога:
24.09.2019 року Замовник оголосив закупівлю “Теплообмінники та кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої — за кодом ДК 021:2015: 42510000-4 (КМВ НК 024:2019 № 61548 Камера морозильна лабораторна контактна швидкої заморозки)(Швидкозаморожувач плазми крові (або еквівалент))”. Міністерство економічного розвитку і торгівлі (Мінекономрозвитку) України наказом від 05.02.2019 р. № 159 затвердило національний класифікатор НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», який розроблений з метою впровадження системи найменувань, яку застосовують для обміну інформацією щодо медичних виробів. Класифікатор використовуватиметься для: впорядкування інформації щодо всіх видів медичних виробів; обміну даними між операторами ринку медичних виробів, регуляторними органами та закладами охорони здоров’я; ідентифікації інструментів, апаратів, приладів, пристроїв, матеріалів або інших виробів, що належать до медичних виробів; обміну інформацією стосовно медичних виробів, розміщених на ринку; придбання медичних виробів, у тому числі за рахунок коштів державного бюджету;управління ланцюгами поставок медичних виробів.
Ознайомившись з вимогами тендерної документації, ми виявили вимоги, які суттєво обмежують конкуренцію та дискримінують учасників закупівлі. Оскільки швидкозаморожувач плазми є медичним виробом, то запропонований товар повинен мати декларацію/сертифікат відповідності технічному регламенту щодо медичних виробів (Затверджений Постановою КМУ № 753 від 2 жовтня 2013р.).Такі швидкозаморожувачі в Україні дозволені до застосування у виробника KW Apparecchi Scientifici S.R.L., який має свого уповноваженого представника та ексклюзивного дистриб'ютора в Україні — ТОВ “НВП “Хімек”.
Згідно опису такого обладнання у Класифікаторі медичних виробів НК 024:2019 № 61548: “Пристрій... складається з однієї або декількох полиць з регульованими контактними плитками, між якими поміщають пакети для заморозки.” Однак Швидкозаморожувач плазми виробника KW Apparecchi Scientifici S.R.L. не обладнаний полицями, що підтверджується відповідною інструкцією, тобто він не відповідає вимогами НК 024:2019 № 61548 “Класифікатор медичних виробів” (Затверджений Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159 ).
Таким чином, Замовник порушив вимоги ст. 3, 5, ч. 4 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, обмеживши умовами тендерної документації конкуренцію таким чином, що жоден з виробників, який пропонує медичний виріб, не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Відповідно до ст. 3 ЗУ “Про публічні закупівлі”: Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч. 3 ст. 5 Закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.Усунення вищевикладених порушень у тендерній документації дозволить розширити конкурецію та усуне порушення ст. 3, 5, 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 3, 5, 22, 23 ЗУ “Про публічні закупівлі” прошу внести зміни до тендерної документації шляхом приведення умов тендерної документації у відповідність з НК 024:2019“Класифікатор медичних виробів” (Затверджений Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159 ).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.09.2019 13:21
Вирішення:
Тендерну документацію затверджену належним чином від 24.09.2019р. сформовано та викладено у повній відповідності до положень ЗУ “Про публічні закупівлі” у чинній редакції. Умови, що застосовуються для визначення інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі сформовано та викладено у повній відповідності до положень пункту третього частини другої статті 22 цього закону.
Статус вимоги:
Відхилено