-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Юридичні послуги, пов’язані з представництвом та захистом інтересів підприємства
Торги не відбулися
86 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 430.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 430.00 UAH
Період оскарження:
23.09.2019 17:05 - 04.10.2019 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога про надання роз'яснень та виключення дискримінаційних умов
Номер:
8b53000d44e14b5e9dfa7a75cd195c92
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-23-001618-a.c2
Назва:
Вимога про надання роз'яснень та виключення дискримінаційних умов
Вимога:
23.09.2019 року комунальним підприємством «Центр поводження з тваринами» через електронну систему закупівель оголошено про проведення закупівлі послуг: Код за ДК 021:2015 – 79110000-8 Послуги з юридичного консультування та юридичного представництва (юридичні послуги, пов’язані з представництвом та захистом інтересів підприємства).
Згідно п. 1 розділу 2 тендерної документації замовника та ч. 1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Строк для звернення до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненнями спливає 28.09.2019 р. о 18.00.
1) У тексті тендерної пропозиції виявлено умови, які носять ознаки дискримінації учасника (всупереч абз. 5 ч. 1 ст. 3, ч. 1, 3 ст. 5, абз. 5 ч. 3 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі»), а саме: згідно п. 1 розділу 5 тендерної документації замовника єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з включенням до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є його платником. Також учасник включає до вартості ціни тендерної пропозиції податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені.
Пункт 2.1. Договору про надання юридичних послуг (Додаток №6 до тендерної документації) також містить вимогу щодо зазначення ціни з урахуванням ПДВ: «Загальна сума договору становить ___ грн. (___ гривень __ коп.), в т.ч. ПДВ 20% - ____ грн. (___гривень __ коп.).
Додаток №1 до договору про надання юридичних послуг «Протокол погодження договірної ціни» також вимагає зазначення ціни з урахуванням ПДВ та суми ПДВ.
З огляду на зазначене, учасник закупівлі має бути платником ПДВ, адже окремі положення тендерної документації вимагаються зазначення ціни із врахуванням ПДВ.
Адвокатське об’єднання, яке бажає взяти участь у закупівлі, є платником єдиного податку третьої групи та не є платником податку на додану вартість відповідно до п. 180.1. ст. 180 податкового кодексу України. Більше того, п. 181.1. ст. 181 податкового кодексу зазначає умови, за яких особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі, та прямо зазначає, що відповідний обов’язок не виникає у платника єдиного податку першої-третьої груп.
Таким чином, адвокатське об’єднання не підлягає обов’язковій реєстрації платником податку на додану вартість та не має законодавчо обумовленого обов’язку враховувати зазначений податок під час формування ціни на послуги.
Відповідно до п. 9 ч. 2 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ).
Натомість тендерна пропозиція не містить відповідної методики оцінки, а п. 2.1. Договору про надання юридичних послуг (Додаток №6), Додаток №1 до договору про надання юридичних послуг (Протокол погодження договірної ціни) не передбачають можливості зазначення суми договору, вартості послуг без врахування ПДВ.
Зазначена ситуація створює неоднозначність щодо розуміння умов тендерної документації, порядку оцінки тендерної пропозиції учасника-неплатника ПДВ та наслідків не включення таким учасником ПДВ у вартість послуг.
У зв’язку із зазначеним просимо замовника:
1) надати роз’яснення:
пункту 1 розділу 5 тендерної документації щодо методики оцінки тендерної пропозиції учасників, та зокрема учасника, який не є платником ПДВ та який не враховує зазначений податок у вартості послуг;
чи буде вважатись невідповідністю вимогам тендерної документації та, відповідно, підставою відхилення тендерної пропозиції не зазначення суми ПДВ у додатку №2, п. 2.1 Договору про надання юридичних послуг (додаток №6) та у додатку №1 до Договору про надання юридичних послуг, або зазначення після слів «в т.ч. ПДВ 20%» нуля або прочерку;
2) внести зміни до тендерної документації, а саме пункт 2.1. Договору про надання юридичних послуг (додаток №6), додаток №1 до Договору про надання юридичних послуг (в тому числі колонки 4, 5 таблиці) доповнити словами «або сума/вартість без ПДВ, якщо Виконавець не є платником ПДВ).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.09.2019 12:46
Вирішення:
1) Відповідно до пункту 1. Розділу 5 тендерної документації: єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з включенням до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є його платником, що означає, якщо учасник не являється платником податку на додану вартість (ПДВ), то він не включає до ціни тендерної пропозиції цей податок. Про це також свідчить форма «Тендерна пропозиція» (Додаток №2 до тендерної документації), в якій біля кожної абревіатури «ПДВ» проставлено позначку примітки «*», опис якої «*ПДВ нараховується у випадках, передбачених законодавством України» знаходиться в кінці цього документу.
Таким чином, неплатник податку на додану вартість має право надати свою тендерну пропозицію, не включаючи до неї ПДВ, тобто податок, платником якого він не являється.
Відповідно до пункту 2. Розділу 6 тендерної документації, замовник укладає договір про закупівлю з учасником, якого визнано переможцем торгів, протягом строку дії його пропозиції не пізніше ніж через двадцять днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця, тобто ціна договору, який буде укладатися з юридичною чи фізичною особою – не платником ПДВ, не буде включати в себе податок на додану вартість.
У зв’язку з цим не зазначення суми ПДВ у додатку №2 до тендерної документації, п.2.1 Договору про надання юридичних послуг (додаток №6) та у додатку №1 до Договору про надання юридичних послуг, або зазначення після слів «в т.ч. ПДВ 20%» нуля або прочерку, не може бути і не буде вважатися невідповідністю вимогам тендерної документації та, відповідно, підставою відхилення тендерної пропозиції.
2) Враховуючи роз’яснення, викладені у пункті 1), вважаємо, що необхідності внесення змін до тендерної документації не має.
Статус вимоги:
Задоволено
Задовільнена:
Так
Вимога
Відхилено
Щодо виключення дискримінаційних вимог до учасників
Номер:
1220e2df3a0c4bdbafa1cebd575b18e0
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-23-001618-a.b1
Назва:
Щодо виключення дискримінаційних вимог до учасників
Вимога:
У додатку № 3 до тенденої документації встановлено кваліфікаційні вимоги, а саме у штаті учасника повинен бути працівник, який має науковий ступінь у галузі права за спеціальностями 12.00.03 - цивільне право і цивільний процес; сімейне право; міжнародне приватне право або 12.00.06 - земельне право; аграрне право; екологічне право; природоресурсне право.
Такі вимоги є дискримінаційними відносно адвокатів, які мають науковий ступінь у галузі права за спеціальністю 12.00.04 - господарське право; господарсько-процесуальне право.
Предметом закупівлі є представництво інтересів юридичної особи в судах, таким чином можно зробити висновок, що необхідно буде здійснювати представництво інтересів саме в господарськи судах. В цьому випадку знання у галузі господарського права та господарсько-процесуального права є в пріорітеті.
Крім того, спеціальності 12.00.04 та 12.00.06 є суміжними. На підтвердження цієї тези можно навести приклади спеціалізованих вчених рад Д 64.086.04 НЮУ ім. Я. Мудрого та Д 41.086.04 Одеської юридичної академії, в яких проводять захист дисертацій зі спеціальностей: 12.00.04 - господарське право; господарсько-процесуальне право; 12.00.06 - земельне право; аграрне право; екологічне право; природоресурсне право.
Відповідно ч. 3 ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
З огляду на зазначене, прошу змінити кваліфікаційні вимоги додавши до переліку спеціальностей 12.00.04 - господарське право; господарсько-процесуальне право.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
24.09.2019 09:11
Вирішення:
Особливість діяльності Комунального підприємства "Центр поводження з тваринами" пов'язана з необхідністю мати поглиблені знання саме у сферах 12.00.03 – цивільне право і цивільний процес; сімейне право; міжнародне приватне право або 12.00.06 – земельне право; аграрне право; екологічне право; природоресурсне право. Це пов'язано, зокрема, із специфікою тварини як об'єкта цивільних правовідносин та нормативно-правовим регулюванням захисту тварин від жорстокого поводження. При цьому позовні заяви зоозахисників та зоозахисних організацій приймаються до розгляду судами загальної юрисдикції як такі, що не випливають із господарських правовідносин.
Крім того паспорти спеціальностей 12.00.04 та 12.00.06 затверджені постановами президії ВАК України №45-06/7 від 8.10.2008 та №38-06/6 від 21.05.2008 не являються взаємозамінними.
За таких обставин, не вбачаємо за доцільне змінювати кваліфікаційні вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено