-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
послуги з доступу до Інтернету для закладів загальної середньої освіти
Джерело фінансування закупівлі: субвенція з державного бюджету
Завершена
708 843.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 544.22 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 544.22 UAH
Період оскарження:
20.09.2019 16:07 - 05.10.2019 00:00
Вимога
Є відповідь
Оскарження визнання переможцем
Номер:
044f13caf6be4afd8fb3fb2b7ca9ef47
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-20-002377-b.b3
Назва:
Оскарження визнання переможцем
Вимога:
17 жовтня 2019 року протоколом розгляду пропозиції учасника № 46 Замовником визнано переможцем процедури закупівлі UA-2019-09-20-002377-b ТОВ «ФАЙВ ГРУП» ( код ЄДРПОУ 37863165).
З даним протоколом ФОП Аватор М.М. категорично не погоджується та вважає його таким, що підлягає скасуванню у зв’язку з тим, що Тендерна пропозиція учасника ТОВ "ФАЙВ ГРУП" не відповідає вимогам тендерної документації, а саме:
- в тендерній пропозиції відсутня технічна специфікація, яку необхідно було надати учасникам, згідно вимог п. 1 ІІІ Розділу тендерної документації: « тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів у форматах доступних для відображення таких електронних документів (наприклад: *.pdf, *.jpg, *.jpeg, *.png), а саме: …. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) – подається учасником відповідно вимог наведених у цій документації та додатку 5 (відповідно до тендерної документації);
- Пунктом 9 Розділом II Додатку 5 передбачено надання «Документів (копії документів), якими підтверджується пряме та безпосереднє підключення Учасника до "Української мережі обміну трафіком", що розташована на території України (окрім тимчасово окупованих територій та окремих районів Донецької та Луганської областей відповідно до Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей"). В документі(ах) повинно бути зазначено інформацію про точки обміну Інтернет-трафіком, а документ(и) повинні бути адресовані учаснику, яким подається пропозиція або замовнику даної закупівлі.» В складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «ФАЙВ ГРУП» надав документ за вих. №512 від 08.10.2019 «Довідка про підключення до точок обміну Інтернет-трафіком», в якому зазначив, що має підключення до точок обміну Інтернет-трафіком за допомогою магістрального провайдера ТОВ «ДАТАЛАЙН», який в свою чергу є учасником точок обміну трафіком. Тобто цим документом учасник ТОВ «ФАЙВ ГРУП» підтвердив відсутність прямого та безпосереднього підключення до "Української мережі обміну трафіком", що розташована на території України (окрім тимчасово окупованих територій та окремих районів Донецької та Луганської областей відповідно до Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей"), оскільки ТОВ «ДАТАЛАЙН» фактично є посередником між ТОВ «ФАЙВ ГРУП» і "Українською мережею обміну трафіком";
- в довідці за вих. № 506 від 08.10.2019 «Довідка про наявність відповідної матеріально-технічної бази» відсутня інформація про наявність центру обслуговування та підтримки клієнтів (концентру) та сервісного центру. Форма довідки і інформація, яка повинна бути зазначена в ній, передбачено в Додатку 1 до тендерної документації: «Довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи та завіряється печаткою підприємства*, про наявність в учасника відповідної матеріально-технічної бази із зазначенням права користування та технічного стану кожного окремого об’єкту матеріально технічної бази, яке буде використовуватись при виконанні зобов’язань за результатом вкладеного договору. У даній довідці учасником зазначається інформація про рухомі та нерухомі об’єкти майнових прав, які плануються до використання в процесі виконання зобов’язань за договором, який може бути вкладений за результатом проведення закупівлі. У даній довідці учасник обов’язково зазначає інформацію про власні основні засоби та об’єкти матеріально технічної бази, які плануються до використання при виконанні зобов’язань за результатом вкладеного договору на правах оренди та/або суборенди та/або лізингу, т.ін. У дані довідці учасник повинен зазначити інформацію про наявність центру обслуговування та підтримки клієнтів (концентру) та сервісного центру».
- Пунктом 3 Додатку 3 «Статус учасника, як платника податків» передбачено надання Копії свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість або копія свідоцтва про сплату єдиного податку (у разі відсутності надати копію Витягу з реєстру платників податку на додану вартість/ єдиного податку).
Одночасно примітками до Розділу 3 встановлено, що у разі якщо учасник не має можливості надати документ(и), які вимагаються замовником у додатку 3 тендерної документації, він повинен надати, у довільній формі за підписом уповноваженої особи, пояснення щодо ненадання відповідної інформації з обгрунтуванням такої причини, із посиланням на діючі нормативно правові акти. Однак в складі тендерної пропозиції ТОВ «ФАЙВ ГРУП» відсутні дані про платника єдиного податку чи листи-пояснення неподання даних документів.
- підпунктом 4.5 пункту 4 Додатку 3 передбачено надання Копії внутрішнього розпорядчого документу (копію наказу, розпорядження, інструкції, тощо), який свідчить про порядок ведення господарської діяльності з використанням/не використанням печатки підприємства. Однак в складі тендерної пропозиції ТОВ «ФАЙВ ГРУП» відсутній даний документ.
- пунктом 2 Додатку 1 передбачено надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід із наступною інформацією «П.І.П., посади, рівень освіти, досвід роботи». Згідно ЗУ Про «Освіту» рівень освіти - завершений етап освіти, що характеризується рівнем складності освітньої програми, сукупністю компетентностей, які визначені, як правило, стандартом освіти та відповідають певному рівню Національної рамки кваліфікацій. Відповідно до ст. 10 даного Закону Рівнями освіти є: дошкільна освіта, яка відповідає нульовому рівню Національної рамки кваліфікацій; початкова освіта, яка відповідає першому рівню Національної рамки кваліфікацій; базова середня освіта, яка відповідає другому рівню Національної рамки кваліфікацій; профільна середня освіта, яка відповідає третьому рівню Національної рамки кваліфікацій; перший (початковий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти, який відповідає другому рівню Національної рамки кваліфікацій; другий (базовий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти, який відповідає третьому рівню Національної рамки кваліфікацій; третій (вищий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти, який відповідає четвертому рівню Національної рамки кваліфікацій; фахова передвища освіта, яка відповідає п’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій; початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти, який відповідає шостому рівню Національної рамки кваліфікацій; перший (бакалаврський) рівень вищої освіти, який відповідає сьомому рівню Національної рамки кваліфікацій; другий (магістерський) рівень вищої освіти, який відповідає восьмому рівню Національної рамки кваліфікацій; третій (освітньо-науковий/освітньо-творчий) рівень вищої освіти, який відповідає дев’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій; науковий рівень вищої освіти, який відповідає десятому рівню Національної рамки кваліфікацій.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ФАЙВ ГРУП» наявна довідка № 507 від 08.10.2019 «Довідка про наявність персоналу», однак в ній зазначено лише складники системи освіти та не зазначено рівень освіти.
За таких обставин тендерна пропозиція ТОВ «ФАЙВ ГРУП» ( код ЄДРПОУ 37863165) підлягає відхиленню як така, що не відповідає тендерній документації.
У зв’язку з вищевикладеним прошу скасувати Протокол № 46 від 17.10.2019 Розгляду тендерної пропозиції щодо закупівлі за оголошенням UA-2019-09-20-002377-b Послуги провайдерів (послуги з доступу до Інтернету закладів загальної середньої освіти), так як пропозиція ТОВ «ФАЙВ ГРУП» не відповідає вимогам тендерної документації та підлягає відхиленню.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.10.2019 16:35
Вирішення:
Шановний учасник процедури закупівлі, тендерний комітет, ознайомившись із вашою вимогою повідомляє наступне:
Відповідно до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» - учасник, якого не визнано переможцем торгів за результатами оцінки та розгляду його пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з пропозицією учасника, який надіслав звернення.
По суті, згідно вашого звернення, вимагається скасування Протоколу № 46 від 17.10.2019 Розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ФАЙВ ГРУП». Дане звернення кваліфікується в якості скарги, порядок подання та розгляду якої встановлений умовами визначеними статтею 18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
У зв’язку з чим, у задоволенні даної вимоги відмовлено.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на рішення Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель
Номер:
9c127cefb0034babbfdca0a541fdd343
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-20-002377-b.b4
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель
Скарга:
До Антимонопольного комітету України
Адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ 03035
Суб’єкт оскарження: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ АВАТОР МИХАЙЛО МИКОЛАЙОВИЧ
Податковий номер: 3046221998
Місце проживання: 38720, Полтавська обл., Полтавський р-н, с. Тахтаулове, вул. Першотравнева, 113
електронна пошта: i@avator.ua
телефон +380503050590
Замовник:
Відділ освіти Чутівської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02145694)
Адреса: 38800, Україна, Полтавська область, смт. Чутове, вул. Центральна, буд. 4
електронна пошта: kseniya-kolyada@ukr.net
телефон контактної особи: +380534791254
Інформація про закупівлю
ID: 8a9c862a3bbf4bdda57207f0dc781add
Ідентифікатор закупівлі: UA-2019-09-20-002377-b
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника – 17.10.2019
Плата за подання скарги – 5000,00 грн. Без ПДВ
СКАРГА На рішення Замовника
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2019-09-20-002377-b. Фізична особа-підприємець Аватор М.М. виявив бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подав тендерну пропозицію.
За результатом проведеного аукціону пропозиція ФОП Аватор М.М. стала найбільш економічно вигідною.
Однак за результатами розгляду пропозиції ФОП Аватор М.М., Замовником було прийнято рішення про відхилення пропозиції (протокол розгляду тендерних пропозицій № 45 від 17.10.2019). Та протоколом розгляду пропозицій № 46 від 17.10.2019 визнано переможцем процедури закупівлі ТОВ «ФАЙВ ГРУП» ( код ЄДРПОУ 37863165).
З даним протоколами ФОП Аватор М.М. категорично не погоджується та вважає їх такими, що підлягають скасуванню у зв’язку наступним.
Стосовно протоколу розгляду тендерних пропозицій № 45 від 17.10.2019, яким відхилено тендерну пропозицію ФОП Аватор М.М., як таку що не відповідає вимогам тендерної документації, надаємо пояснення по кожній підставі для відхилення пропозиції:
1) Підставою для відхилення пропозиції стало не зазначення в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід відомостей про керівника суб’єкта підприємницької діяльності. Відповідно до ст. 128 Господарського кодексу України громадянин може здійснювати підприємницьку діяльність безпосередньо як підприємець або через приватне підприємство, що ним створюється; із залученням або без залучення найманої праці; самостійно або спільно з іншими особами. Отже, у фізичної-особи підприємця відсутній керівник, якщо він обрав саме таку форму підприємницької діяльності. Керівник може призначатися в приватному підприємстві. Тому підстава для відмови відсутня.
Твердження Замовника про те, що Аватор М.М. виконує трудові функції в ФОП Аватор М.М. є хибним, оскільки фізична особа не може бути найманим працівником в себе ж як фізичної особи-підприємця. Відповідно ст. 14 Податкового кодексу України працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону.
Оскільки в довідці потрібно було зазначити інформацію саме про працівників – то підстав для зазначення даних самого ФОП Аватор М.М. не має. Хоча в довідці, наданій ФОП Аватором М.М. в складі тендерної пропозиції за вих. № 09-10/11 від 09.10.2019 були зазначені дані про освіту, досвід роботи Аватора М.М. Замовник проігнорував ці дані.
Згідно Податкового кодексу України фізичні особи-підприємці не зобов’язані вести бухгалтерський облік, дія ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» не поширюється на фізичних осіб-підприємців, а відтак і наявність бухгалтера не є обов’язковою. Функції, які зазвичай покладаються на бухгалтера ФОП може виконувати самостійно або не виконувати взагалі. Тому в довідці, наданій ФОП Аватор М.М., було зазначено, що Аватор М.М. самостійно веде бухгалтерський облік, виконуючи функції бухгалтера.
Стосовно не зазначення в довідці рівня освіти працівників – згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок і маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення, послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування. Тобто згідно закону такі кваліфікаційні критерії не повинні встановлюватися взагалі. Тому, вважаю, що наданої інформації в Довідці про наявність працівників достатньо для надання послуги, що є предметом Закупівлі і відсутність зазначення рівня освіти ніяк не вплине га якість наданої послуги.
Отже, причин для відмови у Замовника не було, але він всупереч вимогам ст. 3,28 ЗУ «Про публічні закупівлі» відхиляє пропозицію ФОП Аватора М.М.
2) Другою підставою відмови Замовник називає не відповідність документів про підключення до Української мережі обміну трафіком, а саме:
- Документ не адресований учаснику чи замовнику. Документом, що підтверджує пряме та безпосереднє підключення ФОП Аватор М.М. до «Української мережі обміну трафіком» є договір № 342 укладений між ФОП Аватор М.М. та ТОВ «Українські магістральні мережі». Договір не може адресуватися будь-кому, а є домовленістю двох сторін. Також другим підтвердженням прямого та безпосереднього підключення ФОП Аватор М.М. до «Української мережі обміну трафіком» є Довідка «щодо підтвердження прямого підключення до точки обміну трафіком», видана ТОВ «Українські магістральні мережі», яка адресується саме Учаснику закупівлі ФОП Аватору М.М.
- Замовник називає договір № 342 недійсним, однак підстави для цього відсутні. Оскільки всі вимоги ст. 203 ЦКУ дотримані і жодна із сторін не заявляє про наявність підстав для недійсності даного договору. Договір є укладеним з моменту досягнення сторонами домовленості щодо всіх істотних умов договору. Ціна договору не є його істотною умовою і може бути визначена на розсуд сторін або взагалі не зазначатися в договорі. В договорі № 342 зазначено, що замовник оплачує вартість послуг, згідно виставленого рахунку. Таке визначення не є підставою недійсності договору.
- Замовник зазначає також про неможливість перевірки інформації на сайті giganet.ua, однак дана інформація перевіряється і наявна на вказаному сайті. За посиланням https://giganet.ua/ru/members серед учасників є Аватор М.М.
- Замовник також зазначає, що в документах не зазначено найменування точки обміну Інтернет-трафіком, однак у вимогах закупівлі не вимагається вказати «найменування точки обміну», лише вказати «інформацію про точки обміну Інтернет-трафіком» і термін «назва», вжитий в Протоколі № 45 засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерної пропозиції можна тлумачити багатозначно, наприклад, як юридична особа або ж як торгова марка точки обміну. При цьому в Довідці «щодо підтвердження прямого підключення до точки обміну трафіком» вказано і юридичну особу точки обміну трафіку, і торгову марку «giganet.ua» з логотипом у лівій частині верхнього колонтитула документа.
Отже, причин для відмови у Замовника не було, але він всупереч вимогам ст. 3,28 ЗУ «Про публічні закупівлі» відхиляє пропозицію ФОП Аватора М.М.
3) Третьою підставою відмови стало не зазначення в ціновій пропозиції ПДВ. Оскільки на момент подачі тендерної пропозиції ФОП Аватор М.М. не являвся платником ПДВ, то підстав для включення в ціну ПДВ не було. Однак з 01.11.2019 ФОП Аватор М.М. подано пакет документів для переходу на ПДВ, про що зазначено в довідці про систему оподаткування. Відповідно до вимог ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 6) зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок. Отже, в договір про закупівлю можливо внести зміни у випадку зміни ставки податку учасника чи замовника. При цьому загальна сума не зміниться, просто вона включатиме суму ПДВ. Тим паче, сам порядок зміни договору у зв’язку із зміною системи оподаткування можливо передбачити в договорі на етапі його підписання.
Отже, причин для відмови у Замовника не було, але він всупереч вимогам ст. 3,28 ЗУ «Про публічні закупівлі» відхиляє пропозицію ФОП Аватора М.М.
Вважаю що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
- об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів. Оскільки всі підстави для відмови були формальними і ніяк не вплинули б на якість наданої послуги.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає Вимогам ТД. Крім того незаконне відхилення нашої пропозиції призвело до незаконного визначення переможцем ТОВ «ФАЙВ-ГРУП».
На порушення принципів здійснення закупівель, а саме принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій Замовник приймає пропозицію ТОВ «ФАЙВ-ГРУП», хоча вона не відповідає вимогам тендерної документації, а саме:
- в тендерній пропозиції відсутня технічна специфікація, яку необхідно було надати учасникам, згідно вимог п. 1 ІІІ Розділу тендерної документації: «…завантаження файлів, а саме: …. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію;
- Пунктом 9 Розділом II Додатку 5 передбачено надання «Документів (копії документів), якими підтверджується пряме та безпосереднє підключення Учасника до "Української мережі обміну трафіком", що розташована на території України … » В складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «ФАЙВ ГРУП» надав документ за вих. №512 від 08.10.2019 «Довідка про підключення до точок обміну Інтернет-трафіком», в якому зазначив, що має підключення до точок обміну Інтернет-трафіком за допомогою магістрального провайдера ТОВ «ДАТАЛАЙН», який в свою чергу є учасником точок обміну трафіком. Тобто цим документом учасник ТОВ «ФАЙВ ГРУП» підтвердив відсутність прямого та безпосереднього підключення до "Української мережі обміну трафіком", оскільки ТОВ «ДАТАЛАЙН» фактично є посередником між ТОВ «ФАЙВ ГРУП» і "Українською мережею обміну трафіком";
- в довідці за вих. № 506 від 08.10.2019 «Довідка про наявність відповідної матеріально-технічної бази» відсутня інформація про наявність центру обслуговування та підтримки клієнтів (концентру) та сервісного центру. Форма довідки і інформація, яка повинна бути зазначена в ній, передбачено в Додатку 1 до тендерної документації: «Довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи та завіряється печаткою підприємства*, про наявність в учасника відповідної матеріально-технічної бази із зазначенням права користування та технічного стану кожного окремого об’єкту матеріально технічної бази, яке буде використовуватись при виконанні зобов’язань за результатом вкладеного договору. У дані довідці учасник повинен зазначити інформацію про наявність центру обслуговування та підтримки клієнтів (концентру) та сервісного центру».
- Пунктом 3 Додатку 3 «Статус учасника, як платника податків» передбачено надання Копії свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість або копія свідоцтва про сплату єдиного податку (у разі відсутності надати копію Витягу з реєстру платників податку на додану вартість/ єдиного податку).
Одночасно примітками до Розділу 3 встановлено, що у разі якщо учасник не має можливості надати документ(и), які вимагаються замовником у додатку 3 тендерної документації, він повинен надати, у довільній формі за підписом уповноваженої особи, пояснення щодо ненадання відповідної інформації з обгрунтуванням такої причини, із посиланням на діючі нормативно правові акти. Однак в складі тендерної пропозиції ТОВ «ФАЙВ ГРУП» відсутні дані про платника єдиного податку чи листи-пояснення неподання даних документів.
- підпунктом 4.5 пункту 4 Додатку 3 передбачено надання Копії внутрішнього розпорядчого документу (копію наказу, розпорядження, інструкції, тощо), який свідчить про порядок ведення господарської діяльності з використанням/не використанням печатки підприємства. Однак в складі тендерної пропозиції ТОВ «ФАЙВ ГРУП» відсутній даний документ.
- пунктом 2 Додатку 1 передбачено надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід із наступною інформацією «П.І.П., посади, рівень освіти, досвід роботи». Згідно ЗУ Про «Освіту» рівень освіти - завершений етап освіти, що характеризується рівнем складності освітньої програми, сукупністю компетентностей, які визначені, як правило, стандартом освіти та відповідають певному рівню Національної рамки кваліфікацій. ст. 10 даного Закону передбачено Рівні освіти-дошкільна освіта, яка відповідає нульовому рівню Національної рамки кваліфікацій; початкова освіта, яка відповідає першому рівню Національної рамки кваліфікацій і т.д.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ФАЙВ ГРУП» наявна довідка № 507 від 08.10.2019 «Довідка про наявність персоналу», однак в ній зазначено лише складники системи освіти та не зазначено рівень освіти.
Замовник, незважаючи на перелічені вище невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «ФАЙВ ГРУП» приймає їхню пропозицію, чим порушує ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» та принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій (ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОШУ:
1.Прийняти скаргу до розгляду.
2.Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі UA-2019-09-20-002377-b, оголошеної Відділом освіти Чутівської районної державної адміністрації
3.Зобов’язати замовника скасувати своє рішення про прийняття пропозиції та визнання переможцем ТОВ «ФАЙВ ГРУП» зазначене у протоколі розгляду тендерних пропозицій № 46 від 17.10.2019 та відмовити в прийнятті пропозиції ТОВ «ФАЙВ ГРУП» у зв’язку з її невідповідністю вимогам тендерної документації
4.Зобов’язати замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Фізичної особи-підприємця Аватора Михайла Миколайовича, зазначене у протоколі розгляду тендерних пропозицій № 45 від 17.10.2019
5.Зобов’язати замовника визнати ФОП Аватор М.М. переможцем в закупівлі UA-2019-09-20-002377-b, оголошеної Відділом освіти Чутівської районної державної адміністрації.
З повагою ФОП Аватор М.М.
Пов'язані документи:
Учасник
- Довідка про матеріально-технічну базу № 506 від 08.10.2019 (від ФАЙВ ГРУП).pdf 27.10.2019 17:36
- Довідка про наявність персоналу № 507 від 08.10.2019 (від ФАЙВ ГРУП).pdf 27.10.2019 17:36
- Довідка про підключення до точок обміну Інтернет-трафіком № 512 від 08.10.2019 (від ФАЙВ ГРУП).pdf 27.10.2019 17:36
- Довідка про працівників відповідної кваліфікації № 09-10-11 від 09.10.2019 (від ФОП Аватор М.М.).pdf 27.10.2019 17:36
- Довідка та Договір про підключення до точки обміну трафіком (від ФОП Аватор М.М.).pdf 27.10.2019 17:36
- Протокол розгляду тендерних пропозицій № 45 від 17.10.2019.pdf 27.10.2019 17:36
- Протокол розгляду тендерних пропозицій № 46 від 17.10.2019.pdf 27.10.2019 17:36
- Скарга на рішення Замовника.pdf 27.10.2019 17:36
- Тендерна документація (зі змінами).pdf 27.10.2019 17:36
- Платіжне доручення № 2323 від 26.10.2019.pdf 27.10.2019 17:36
- Підтвердження надходження оплати до держ.бюджету.pdf 28.10.2019 13:36
- Рішення від 30.10.2019 № 15634 (+лист Замовнику).pdf 30.10.2019 21:57
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 27.10.2019 № UA-2019-09-20-002377-b.b4.pdf 14.11.2019 11:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.11.2019 № 16664.pdf 15.11.2019 22:17
- Рішення від 14.11.2019 № 16664.pdf 20.11.2019 00:19
- Протокол.pdf 29.11.2019 13:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.10.2019 17:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.11.2019 00:19
Дата виконання рішення Замовником:
29.11.2019 13:09
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Тендерний комітет відділу освіти Чутівської районної державної адміністрації за результатами обговорення та голосування постановив скасувати рішення тендерного комітету від 17.10.2019 року № 45 про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця фізичної особи-підприємця Аватора Михайла Миколайовича та рішення від 17.10.2019 року № 45 про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ФАЙВ ГРУП" переможцем процедури закупівлі – "ДК 021:2015: ДК 021:2015: 72410000-7 — Послуги провайдерів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2019-09-20-002377-b
Вимога
Є відповідь
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
7e83d4cf8c524bd2950733905152bb44
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-20-002377-b.b2
Назва:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
ВИМОГА
17 жовтня 2019 року Протоколом № 45 засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерної пропозиції по закупівлі № UA-2019-09-20-002377-b ДК 021:2015: код 72410000-7 — Послуги провайдерів (послуги з доступу до Інтернету закладів загальної середньої освіти) оголошеної відділом освіти Чутівської районної державної адміністрації, було відхилено пропозицію ФОП Аватор М.М., оскільки тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації.
З даним Протоколом ФОП Аватор М.М. категорично не погоджується та вважає його таким, що підлягає скасування у зв’язку з тим, що:
1) Підставою для відхилення пропозиції стало не зазначення в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід відомостей про керівника суб’єкта підприємницької діяльності. Відповідно до ст. 128 Господарського кодексу України громадянин може здійснювати підприємницьку діяльність безпосередньо як підприємець або через приватне підприємство, що ним створюється; із залученням або без залучення найманої праці; самостійно або спільно з іншими особами. Отже, у фізичної-особи підприємця відсутній керівник, якщо він обрав саме таку форму підприємницької діяльності. Керівник може призначатися в приватному підприємстві. Тому підстава для відмови відсутня.
Твердження Замовника про те, що Аватор М.М. виконує трудові функції в ФОП Аватор М.М. є хибним, оскільки фізична особа не може бути найманим працівником в себе ж як фізичної особи-підприємця. Відповідно ст. 14 Податкового кодексу України працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону.
Оскільки в довідці потрібно було зазначити інформацію саме про працівників – то підстав для зазначення даних самого ФОП Аватор М.М. не має. Хоча в довідці, наданій ФОП Аватором М.М. в складі тендерної пропозиції за вих. № 09-10/11 від 09.10.2019 були зазначені дані про освіту, досвід роботи Аватора М.М. Замовник проігнорував ці дані.
Згідно Податкового кодексу України фізичні особи-підприємці не зобов’язані вести бухгалтерський облік, дія ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» не поширюється на фізичних осіб-підприємців, а відтак і наявність бухгалтера не є обов’язковою. Функції, які зазвичай покладаються на бухгалтера ФОП може виконувати самостійно або не виконувати взагалі. Тому в довідці, наданій ФОП Аватор М.М., було зазначено, що Аватор М.М. самостійно веде бухгалтерський облік, виконуючи функції бухгалтера.
Стосовно не зазначення в довідці рівня освіти працівників – згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок і маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення, послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування. Тобто згідно закону такі кваліфікаційні критерії не повинні встановлюватися взагалі. Тому, вважаю, що наданої інформації в Довідці про наявність працівників достатньо для надання послуги, що є предметом Закупівлі і відсутність зазначення рівня освіти ніяк не вплине га якість наданої послуги.
2) Другою підставою відмови Замовник називає не відповідність документів про підключення до Української мережі обміну трафіком, а саме:
- Документ не адресований учаснику чи замовнику. Документом, що підтверджує пряме та безпосереднє підключення ФОП Аватор М.М. до «Української мережі обміну трафіком» є договір № 342 укладений між ФОП Аватор М.М. та ТОВ «Українські магістральні мережі». Договір не може адресуватися будь-кому, а є домовленістю двох сторін. Також другим підтвердженням прямого та безпосереднього підключення ФОП Аватор М.М. до «Української мережі обміну трафіком» є Довідка «щодо підтвердження прямого підключення до точки обміну трафіком», видана ТОВ «Українські магістральні мережі», яка адресується саме Учаснику закупівлі ФОП Аватору М.М.
- Замовник називає договір № 342 недійсним, однак підстави для цього відсутні. Оскільки всі вимоги ст. 203 ЦКУ дотримані і жодна із сторін не заявляє про наявність підстав для недійсності даного договору. Договір є укладеним з моменту досягнення сторонами домовленості щодо всіх істотних умов договору. Ціна договору не є його істотною умовою і може бути визначена на розсуд сторін або взагалі не зазначатися в договорі. В договорі № 342 зазначено, що замовник оплачує вартість послуг, згідно виставленого рахунку. Таке визначення не є підставою недійсності договору.
- Замовник зазначає також про неможливість перевірки інформації на сайті giganet.ua, однак дана інформація перевіряється і наявна на вказаному сайті. За посиланням https://giganet.ua/ru/members серед учасників є Аватор М.М.
- Замовник також зазначає, що в документах не зазначено найменування точки обміну Інтернет-трафіком, однак у вимогах закупівлі не вимагається вказати «найменування точки обміну», лише вказати «інформацію про точки обміну Інтернет-трафіком» і термін «назва», вжитий в Протоколі № 45 засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерної пропозиції можна тлумачити багатозначно, наприклад, як юридична особа або ж як торгова марка точки обміну. При цьому в Довідці «щодо підтвердження прямого підключення до точки обміну трафіком» вказано і юридичну особу точки обміну трафіку, і торгову марку «giganet.ua» з логотипом у лівій частині верхнього колонтитула документа.
3) Третьою підставою відмови стало не зазначення в ціновій пропозиції ПДВ. Оскільки на момент подачі тендерної пропозиції ФОП Аватор М.М. не являвся платником ПДВ, то підстав для включення в ціну ПДВ не було. Однак з 01.11.2019 ФОП Аватор М.М. подано пакет документів для переходу на ПДВ, про що зазначено в довідці про систему оподаткування. Відповідно до вимог ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 6) зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок. Отже, в договір про закупівлю можливо внести зміни у випадку зміни ставки податку учасника чи замовника. При цьому загальна сума не зміниться, просто вона включатиме суму ПДВ. Тим паче, сам порядок зміни договору у зв’язку із зміною системи оподаткування можливо передбачити в договорі на етапі його підписання.
На підставі вище зазначеного, тендерна пропозиція ФОП Аватор М.М. не підлягає відхиленню через невідповідність вимогам тендерної документації.
У зв’язку з цим, прошу скасувати Протокол № 45 засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерної пропозиції по закупівлі № UA-2019-09-20-002377-b про відхилення тендерної пропозиції ФОП Аватор М.М.
У разі відсутності відповіді в передбачений законом строк я змушений буду звернутися до Антимонопольного комітету України з відповідною скаргою.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.10.2019 10:26
Вирішення:
Шановний учасник процедури закупівлі, тендерний комітет, ознайомившись із вашою вимогою повідомляємо наступне:
На виконання вимоги частини 3 статті 30 Закону замовник зобов’язаний надати учаснику відповідь з інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження звернення від учасника через електронну систему закупівель, у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації.
По першому питанню: умовами пункту 1 Розділу III тендерної документації передбачено те, що учасник повинен розмістити (завантажити) в електронній системі закупівель (далі – Система) всі документи передбачені цією тендерною документацією до кінцевого строку подання тендерних пропозицій; тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів у форматах доступних для відображення таких електронних документів (наприклад: *.pdf, *.jpg, *.jpeg, *.png), а саме - інформація та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям – подається учасником відповідно вимог наведених у додатку 1 та 3 цієї документації.
Пунктом 2.1. Таблиці 1 Додатоку 1 тендерної документації вимагається надання довідки у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завіряється печаткою підприємства*, що містить інформацію про персонал із зазначенням осіб (П.І.П., посади, рівень освіти, досвід роботи), які безпосередньо будуть залучені до виконання зобов’язань договору, вкладеному за результатами процедури закупівлі. У довідці повинно бути обов’язково зазначено інформацію про наявність керівника учасника, бухгалтера (у разі наявності окремої штатної одиниці за відповідною посадою), оператору(ів) центру обслуговування клієнтів (або інші працівники, які здійснюють технічну або консультаційну підтримку для клієнтів), працівників, які здійснюють монтаж устаткування.
При цьому умовами тендерної документації не обмежується право учасника мати керівну посаду із обмеженими можливостями за назвою посади відповідно до штатного розпису (директор, генеральний директор, комерційний директор, начальник відділу, т.ін.).
До того керівником учасника може виступати будь-яка особа, яка наділена організаційно-розпорядчими обов'язками по здійсненню керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності.
У зв’язку з чим, будь-яке підприємство або діяльність фізичних осіб-підприємців здійснюється під керівництвом однієї або кількох фізичних осіб, які наділені відповідними організаційно-розпорядчими обов'язками. При цьому, згідно до чинного законодавства фізичні особи-підприємці, можуть не створювати окремі розпорядчі документи якими розподіляються такі обов’язки.
У зв’язку з вище викладеним, на виконання умов тендерної документації, у складі вашої пропозиції надано довідку за вих.№09-10/11 від 09.10.2019 року, в якій додатково зазначено наступне – "Також я Аватор М.М. буду безпосередньо залучений до виконання зобов’язань по договору укладеного за результатом процедури закупівлі. освіта полтавський державний педагогійний університет ім..В.Г.Короленка, спеціальність «Педагогікаі методика середньої освіти. Фізика та основи інформатики». Загальний стаж роботи 15 років. Стаж роботи за фахом, досвід роботи – 15 років.".
До того у вище зазначеній довідці зауважено наступне – "функції бухгалтера та керівника виконую безпосередньо я, Аватор М.М.", та "монтаж устаткування здійснюють Аватор М.М., Вербовий А.О., Тума А.І.".
Дана інформація достовірно свідчить про те, що Аватор М.М. виконує функцію керівника, бухгалтера, перебуває у складі сервісного центру (експлуатаційних та ремонтних бригад) та виконує функції працівника, який безпосередньо буде залучений до виконання зобов’язань договору, вкладеному за результатами процедури закупівлі. Оскільки інформація, яка вимагалась умовами тендерної документації не зазначена в повному обсязі, пропозиція учасника була визначена, як такою що не відповідає умовам тендерної документації.
По другому питанню: щодо договору №342 від 1 жовтня 2019 року укладений між ФОП Аватор М.М. та ТОВ «Українські магістральні мережі» та наявності відносин між учасником та надавачем послуг з користування телекомунікаційного обладнання з метою обміну трафіком (інформацією), та інші супутні послуги, що необхідні для цього, Замовник за власною ініціативою розглядається пропозиція учасника з урахуванням ризиків, які можуть виникати за результатом укладення правочинів, які мають протирічивий характер та несуть за собою суб'єктивні чинники юридичного конфлікту. З метою уникнення конфліктних ситуацій та упередження факторів, які можуть вплинути на мету даної закупівлі, замовник детально вивчається, фіксується та аналізується надана учасниками інформація. У зв’язку з цим, замовник, керуючись умовами Закону України «Про публічні закупівлі», умовами тендерної документації та іншими чинними нормативно правовими актами, приймає рішення щодо ефективного та об’єктивного здійснення закупівлі.
Щодо інформації яка розміщена на офіційному сайті ТОВ «Українські магістральні мережі» про партнерів надавача послуг, замовником в момент розгляду перевірялась така інформація та зафіксовано належним чином відсутність стверджувального вами факту. Додатково звертаємо увагу на те, що замовник не має права переглядати рішення щодо розгляду пропозиції учасника, за яким було проведено дослідження та констатацію фактів, які повинні підтвердити відповідність пропозиції учасника умовам тендерної документації. До того, вважаємо доцільним зауважити, що ваше твердження щодо наявності інформації на веб-сайті за посиланням https://giganet.ua/ru/members про Аватор М.М. в якості партнера ТОВ «Українські магістральні мережі» не вірне, тобто інформація висвітлена на вищезазначеному веб-сайті достовірно не підтверджує таку відповідність, що теж зафіксовано замовником, та може перевіритись організаціями, які мають на те відповідну компетенцію та кваліфікацію.
Щодо інформації про точки обміну Інтернет-трафіком: згідно до Директиви європейського парламенту і ради (ЄС) 2016/1148 від 6 липня 2016 року "Про заходи для високого спільного рівня безпеки мережевих та інформаційних систем на території Союзу" точка обміну інтернет-трафіком (ІХР)» означає мережеве устатковання, що уможливлює взаємоз’єднання більше ніж двох незалежних автономних систем, насамперед з метою полегшення обміну інтернет-трафіком; ІХР забезпечує взаємоз’єднання лише для автономних систем; ІХР не вимагає від інтернет-трафіку, що проходить між будь-якою парою автономних систем-учасників, проходити через будь-яку третю автономну систему, а також вона не змінює такий трафік та не втручається у нього іншим чином.
Довідково повідомляємо про перелік точок обміну трафіком, які наявні в Україні: UA-IX (Київ), DTEL-IX (Київ), Giganet-IX (Київ), DataIX (Київ), OD-IX (Одеса), KH-IX (Харків), CR-IX (Крим), ZT-IX (Житомир), LVIV-IX (Львів).
З метою отримання інформації про наявність в учасника встановленого підключення до однієї або кількох точок обміну трафіком, умовами тендерної документації вимагалось надання інформації про пряме та безпосереднє підключення Учасника до "Української мережі обміну трафіком", що розташована на території України. При цьому документи, які підтверджували таку умови повинні бути адресовані учаснику, яким подається пропозиція або замовнику даної закупівлі. Дана умова тендерної документації не була виконана, що призвело до відхилення вашої пропозиції. Інформація про юридичну особу точки обміну трафіку, і торгову марку «giganet.ua» з логотипом у лівій частині верхнього колонтитула документа, не може достовірно підтвердити запитувану у тендерній документації інформацію.
Вважаємо доцільним зауважити про те, що кожному зацікавленому учаснику, який має намір взяти участь у процедурі закупівлі, надається право на отримання роз’ясненнь щодо тендерної документації, та отримати відповідь від замовника протягом строку що визначений частиною 1 статті 23 Закону. У разі якщо учасник не скористався цим правом, замовник розуміє, що усі вимоги та умови документації зрозумілі учаснику однозначно.
По третьому питанню:згідно до умов пункту 6 частини 1 статті 36 Закону умови договору про закупівлю можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у разі зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок.
При цьому зауважуємо про те, що даною умовою закону передбачено зміну ставки(ок) податку, а не перехід на іншу систему оподаткування.
На дане зауваження Уповноваженим органом надано ряд пояснень з цього приводу, які можливо переглянути за посиланнями в мережі Інтернет - http://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=26847ad3-c19e-428f-abe2-66a560345083&lang=uk-UA та http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=669bc1e6-d24d-45f3-a177-0daf7ccbc380&lang=uk-UA.
У зв’язку з вище викладеним ситуація, що свідчить про те, що учасник змінюватиме систему оподаткування, а не зміну ставки податку. Тому зміни, які безумовно будуть стосуватись істотної умови договору (ціни), не можуть бути укладені всупереч вимозі Закону. А тому, у разі укладання правочину, який в подальшому буде неможливо виконати в частині розрахунків між сторонами, буде вважатись ризиковим для обох сторін такого договору.
В даній обставині, учасник, який планує участь у процедурі закупівлі та подальше укладення договору, повинен надавати пропозицію із урахуванням обставин та умов провадження господарської діяльності, які фактично та безумовно виникнуть на момент укладення відповідного правочину, за результатом проведення закупівлі.
Додатково зауважуємо, про те, що замовник здійснюючи дану процедуру закупівлі, керується принципами, які визначені статтею 3 Закону та умовами, які визначені чинним законодавством України.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
6609fcd1d7d44136b492e0ab75880ae9
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-20-002377-b.b1
Назва:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
ВИМОГА
17 жовтня 2019 року Протоколом № 45 засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерної пропозиції по закупівлі № UA-2019-09-20-002377-b ДК 021:2015: код 72410000-7 — Послуги провайдерів (послуги з доступу до Інтернету закладів загальної середньої освіти) оголошеної відділом освіти Чутівської районної державної адміністрації, було відхилено пропозицію ФОП Аватор М.М., оскільки тендерна пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації.
З даним Протоколом ФОП Аватор М.М. категорично не погоджується та вважає його таким, що підлягає скасування у зв’язку з тим, що:
1) Підставою для відхилення пропозиції стало не зазначення в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід відомостей про керівника суб’єкта підприємницької діяльності. Відповідно до ст. 128 Господарського кодексу України громадянин може здійснювати підприємницьку діяльність безпосередньо як підприємець або через приватне підприємство, що ним створюється; із залученням або без залучення найманої праці; самостійно або спільно з іншими особами. Отже, у фізичної-особи підприємця відсутній керівник, якщо він обрав саме таку форму підприємницької діяльності. Керівник може призначатися в приватному підприємстві. Тому підстава для відмови відсутня.
Твердження Замовника про те, що Аватор М.М. виконує трудові функції в ФОП Аватор М.М. є хибним, оскільки фізична особа не може бути найманим працівником в себе ж як фізичної особи-підприємця. Відповідно ст. 14 Податкового кодексу України працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону.
Оскільки в довідці потрібно було зазначити інформацію саме про працівників – то підстав для зазначення даних самого ФОП Аватор М.М. не має. Хоча в довідці, наданій ФОП Аватором М.М. в складі тендерної пропозиції за вих. № 09-10/11 від 09.10.2019 були зазначені дані про освіту, досвід роботи Аватора М.М. Замовник проігнорував ці дані.
Згідно Податкового кодексу України фізичні особи-підприємці не зобов’язані вести бухгалтерський облік, дія ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» не поширюється на фізичних осіб-підприємців, а відтак і наявність бухгалтера не є обов’язковою. Функції, які зазвичай покладаються на бухгалтера ФОП може виконувати самостійно або не виконувати взагалі. Тому в довідці, наданій ФОП Аватор М.М., було зазначено, що Аватор М.М. самостійно веде бухгалтерський облік, виконуючи функції бухгалтера.
Стосовно не зазначення в довідці рівня освіти працівників – згідно ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям, у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок і маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення, послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування. Тобто згідно закону такі кваліфікаційні критерії не повинні встановлюватися взагалі. Тому, вважаю, що наданої інформації в Довідці про наявність працівників достатньо для надання послуги, що є предметом Закупівлі і відсутність зазначення рівня освіти ніяк не вплине га якість наданої послуги.
2) Другою підставою відмови Замовник називає не відповідність документів про підключення до Української мережі обміну трафіком, а саме:
- Документ не адресований учаснику чи замовнику. Документом, що підтверджує пряме та безпосереднє підключення ФОП Аватор М.М. до «Української мережі обміну трафіком» є договір № 342 укладений між ФОП Аватор М.М. та ТОВ «Українські магістральні мережі». Договір не може адресуватися будь-кому, а є домовленістю двох сторін. Також другим підтвердженням прямого та безпосереднього підключення ФОП Аватор М.М. до «Української мережі обміну трафіком» є Довідка «щодо підтвердження прямого підключення до точки обміну трафіком», видана ТОВ «Українські магістральні мережі», яка адресується саме Учаснику закупівлі ФОП Аватору М.М.
- Замовник називає договір № 342 недійсним, однак підстави для цього відсутні. Оскільки всі вимоги ст. 203 ЦКУ дотримані і жодна із сторін не заявляє про наявність підстав для недійсності даного договору. Договір є укладеним з моменту досягнення сторонами домовленості щодо всіх істотних умов договору. Ціна договору не є його істотною умовою і може бути визначена на розсуд сторін або взагалі не зазначатися в договорі. В договорі № 342 зазначено, що замовник оплачує вартість послуг, згідно виставленого рахунку. Таке визначення не є підставою недійсності договору.
- Замовник зазначає також про неможливість перевірки інформації на сайті giganet.ua, однак дана інформація перевіряється і наявна на вказаному сайті. За посиланням https://giganet.ua/ru/members серед учасників є Аватор М.М.
- Замовник також зазначає, що в документах не зазначено найменування точки обміну Інтернет-трафіком, однак у вимогах закупівлі не вимагається вказати «найменування точки обміну», лише вказати «інформацію про точки обміну Інтернет-трафіком» і термін «назва», вжитий в Протоколі № 45 засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерної пропозиції можна тлумачити багатозначно, наприклад, як юридична особа або ж як торгова марка точки обміну. При цьому в Довідці «щодо підтвердження прямого підключення до точки обміну трафіком» вказано і юридичну особу точки обміну трафіку, і торгову марку «giganet.ua» з логотипом у лівій частині верхнього колонтитула документа.
3) Третьою підставою відмови стало не зазначення в ціновій пропозиції ПДВ. Оскільки на момент подачі тендерної пропозиції ФОП Аватор М.М. не являвся платником ПДВ, то підстав для включення в ціну ПДВ не було. Однак з 01.11.2019 ФОП Аватор М.М. подано пакет документів для переходу на ПДВ, про що зазначено в довідці про систему оподаткування. Відповідно до вимог ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 6) зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок. Отже, в договір про закупівлю можливо внести зміни у випадку зміни ставки податку учасника чи замовника. При цьому загальна сума не зміниться, просто вона включатиме суму ПДВ. Тим паче, сам порядок зміни договору у зв’язку із зміною системи оподаткування можливо передбачити в договорі на етапі його підписання.
На підставі вище зазначеного, тендерна пропозиція ФОП Аватор М.М. не підлягає відхиленню через невідповідність вимогам тендерної документації.
У зв’язку з цим, прошу скасувати Протокол № 45 засідання тендерного комітету щодо розгляду тендерної пропозиції по закупівлі № UA-2019-09-20-002377-b про відхилення тендерної пропозиції ФОП Аватор М.М.
У разі відсутності відповіді в передбачений законом строк я змушений буду звернутися до Антимонопольного комітету України з відповідною скаргою.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.10.2019 10:18
Опис причини скасування:
неправильно заповнена
Дата скасування:
21.10.2019 10:19