-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
«Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб» код 34120000-4 за ДК 021:2015 (міські автобуси довжиною понад 11,9 метрів з низьким рівнем підлоги 100%)
Завершена
43 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 435 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 435 000.00 UAH
Період оскарження:
19.09.2019 17:48 - 31.10.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Щодо умов тендерної документації
Номер:
60b92f09b0b643eb94ac19d1bad109aa
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-19-002606-b.b3
Назва:
Щодо умов тендерної документації
Вимога:
1. Строк поставки:
4.4 строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) До 24.12.2019 року
Виробничиний цикл виготовлення автобуса становить від 6 до 8 місяців. Тобто на тендер може вийти тільки той виробник який має готові автобуси на складі, що відповідають вимогам цієї тендерної документації.
Таким чином, даний пункт обмежує конкуренцію та не допускає до участі в торгах інших виробників автобусів.
2. Щодо технічних вимог до автобуса.
2.1 Потужність двигуна
Вимога Тендерної документації:
18. Потужність номінальна, кВт, не менше 220
Вказана вимога Замовника є дискримінуючою та суттєво обмежує конкуренцію, з огляду на наступне.
Аналогічні автобуси для перевезення пасажирів у містах як правило мають двигун з меншою потужністю, ніж 220 кВт. Наприклад автобус А18501 «Електрон» потужність двигуна якого становить 214 кВт.
Таким чином, даний пункт обмежує конкуренцію та не допускає до участі в торгах інших виробників автобусів. Крім того, застосування більш потужних двигунів збільшує витрати палива, що зумовлює більші експлуатаційні витрати для Замовника.
2.2 Об’єм паливного бака.
Вимога Тендерної документації:
25. Ємність паливного баку, л, не менше 200
Вказана вимога Замовника є дискримінуючою та суттєво обмежує конкуренцію, з огляду на наступне.
Для умов експлуатації, описаних в тендерній документації, а також в умовах міста не потрібен такий великий бак. По статистиці експлуатації автобусів у місті Києві денний пробіг становить 300 км за 16 годин роботи на маршруті тобто за дві зміни водіїв. 160 л. палива вистачає на пробіг 450 км при роботі в міському циклі.
Об’єм паливного бака є конструктивною особливістю конкретного транспортного засобу, який випускається певним виробником.
Діючими нормативними документами не визначено вимог до об’єму паливного баку, а тому в кожного виробника об’єм паливного бака відрізняється, зокрема, у автобусів А185 «Електрон» об’єм паливного бака - 160 л.
Об’єм паливного бака понад 200 л потрібен для автобусів зі значно більшою витратою палива, наприклад такою як у автобуса МАЗ203015.
Таким чином, дана вимога тендерної документації порушує принципи закупівель, визначені ст. 3 Закону, оскільки обмежує конкуренцію та не допускає до участі в торгах інших виробників автобусів, а також не сприяє максимальній економії та ефективності при проведенні даної закупівлі.
З метою усунення обмежень конкуренції, які виникають через наведені вище вимоги тендерної документації вимагаємо внести такі зміни в тендерну документацію:
4.4 строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) 8 місяців з дати підписання договору.
18. Потужність номінальна, кВт, не менше 210
25. Ємність паливного баку, л, не менше 160
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на звернення 2.docx 16.10.2019 16:55
Дата подачі:
11.10.2019 17:51
Вирішення:
Прийнято рішення відмовити у задоволенні вимоги звернення
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
ВИМОГА ЗАМОВНИКУ
Номер:
adbd7c8d9a2740499a9811d345b92e4a
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-19-002606-b.b2
Назва:
ВИМОГА ЗАМОВНИКУ
Вимога:
ВИМОГА
в порядку ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємося до Вас із вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі UA-2019-09-19-002606-b «Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб» код 34120000-4 за ДК 021:2015 (міські автобуси довжиною понад 11,9 метрів з низьким рівнем підлоги 100%) та внесенням змін до Тендерної документації.
У відповідності до п. 2 розділу ІІ Тендерної документації, Замовник має право з власної ініціативи та/або за результатами звернень, та/або на підставі рішення органу оскарження, та/або за результатами отриманого висновку органу державного фінансового контролю внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів.
Зміни, що вносяться Замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Положення тендерної документації, до яких уносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації.
Зазначена інформація оприлюднюється Замовником відповідно до статті 10 Закону.
Звертаємо Вашу увагу, що Тендерною документацією передбачено, а саме Додаток 2 Таблиця 1 «Перелік документів, які надаються усіма Учасниками для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям (частина друга статті 16 Закону)» передбачені кваліфікаційні вимоги:
№ з/п Кваліфікаційна вимога Документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційній вимозі
1 Наявність обладнання та матеріально-технічної бази 1.1. Аналогічний договір (поставки міських автобусів) з усіма додатками за будь-який період 2017-2019 рр.
Тобто, у Тендерній документації передбачено одну кваліфікаційну вимогу, передбачену переліком кваліфікаційних вимог ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
В свою чергу, в якості документів, що підтверджують відповідність Учасника такій кваліфікаційній вимозі зазначено: Аналогічний договір (поставки міських автобусів) з усіма додатками за будь-який період 2017-2019 рр.
Однак, на наше переконання, документами, які підтверджують наявність обладнання та матеріально-технічної бази (далі по тексту – МТБ) є документи про власність або оренду такого обладнання та МТБ.
В свою чергу, Аналогічний договір (поставки міських автобусів) з усіма додатками за будь-який період 2017-2019 рр. не є документом, що підтверджує кваліфікаційну вимогу «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», а є підтверджуючим документом стосовного іншого окремого кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору».
Так, ч. 1, 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Тобто, Закон України «Про публічні закупівлі» не зобов’язує замовника застосовувати всі кваліфікаційні критерії.
Проте, Тендерним комітетом КП «Київпастранс» при підготовці Тендерної документації було допущено помилки, які унеможливлюють виконання вимог документації та суперечать положенням ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Окрім того, стосовно кваліфікаціного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», вважаємо за необхідне зазначити наступне:
Враховуючи предмет закупівлі - громадський транспорт для перевезення пасажирів, вважаємо, що наявність досвіду виконання аналогічних договорів позбавляє потенційних учасників, які є новоствореними підприємствами чи ще не здійснювали аналогічних поставок, однак мають таку можливість, взяти участь у даній закупівлі.
На наше переконання, подання учасником у складі тендерної пропозиції документів, що підтверджують наявність обладнання та матеріально-технічної бази, та подання документів, які підтверджують відповідність пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі є достатньою гарантією того, що учасник має можливість здійснити поставку предмета закупівлі.
Тобто, вимога про наявність досвіду виконання аналогічних договорів є невиправданою та призводить до штучного звуження числа потенційних учасників закупівлі. Більше того, така вимога є певною мірою дискримінаційною та порушує вимоги ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якої вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Згідно ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз'ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз'яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону.
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 71 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів.
Враховуючи наведене, з метою забезпечення можливості новостворених підприємств та підприємств, у яких відсутній досвід виконання поставок автобусів, на участь у процедурі закупівлі,
ПРОСИМО:
1. Внести зміни до Тендерної документації, шляхом виключення із п. 1.1 Таблиці 1 Додатку 2 Тендерної документації «Документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційній вимозі» вимоги стосовно подання Аналогічного договору (поставки міських автобусів) з усіма додатками за будь-який період 2017-2019 рр.
2. Зазначити у Тендерній документації у п. 1.1 Таблиці 1 Додатку 2 Тендерної документації «Документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційній вимозі» перелік документів, які необхідні для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційній вимозі «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» у відповідності до чинного законодавства.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на звернення.docx 10.10.2019 11:45
Дата подачі:
07.10.2019 16:04
Вирішення:
прийнято рішення задовольнити частково вимогу звернення
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
ВИМОГА ДО ЗАМОВНИКА
Номер:
831aea4bc11b46efb56ede488e0493b6
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-19-002606-b.c1
Назва:
ВИМОГА ДО ЗАМОВНИКА
Вимога:
ВИМОГА
в порядку ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.10.2019 15:54
Опис причини скасування:
ПОМИЛКА В ЗВЕРНЕННІ
Дата скасування:
07.10.2019 16:03