-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Принтер шрифту Брайля для сліпих із спеціальним програмним забезпеченням
Торги відмінено
690 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 450.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 450.00 UAH
Період оскарження:
18.09.2019 17:20 - 31.10.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
86f108cd0a5e48959d2eef99d6c3cb17
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-18-001594-a.c5
Назва:
Скарга
Скарга:
Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 21.11.2019 20:49
- Платіжне доручення 21.11.2019 20:49
- рішення від 25.11.2019 № 17260+ лист Замовнику.pdf 26.11.2019 14:55
- інформація про резолютивну частину рішення від 10.12.2019 №18403.pdf 12.12.2019 17:04
- рішення від 11.12.2019 № 18403.pdf 16.12.2019 18:53
- протокол 7_8.pdf 17.12.2019 17:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.11.2019 20:49
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.12.2019 18:53
Дата виконання рішення Замовником:
17.12.2019 17:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення про визначення ПП "ПРИВАТНЕ ПIДПРИЄМСТВО IНВАЛIДIВ ЛАУРА" переможцем процедури закупівлі скасовано.
Вимога
Є відповідь
Скарга щодо порушення законодавства шляхом організації та проведення публічної закупівлі за попередньою змовою пов’язаними особами
Номер:
b9163ee4cc4a4406b6ff70bf6971cc65
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-18-001594-a.c4
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства шляхом організації та проведення публічної закупівлі за попередньою змовою пов’язаними особами
Вимога:
Просимо Замовника розглянути скаргу, що додається.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 20.11.2019 14:17
- Додаток №1 20.11.2019 14:17
- Додаток №2 20.11.2019 14:17
- Додаток №3 20.11.2019 14:17
- протокол 7_7.pdf 21.11.2019 17:20
Дата подачі:
20.11.2019 14:17
Вирішення:
Члени тендерного комітету Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради вирішили відхилити вимогу ТОВ «ТИФЛОЦЕНТР»
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Є відповідь
Скарга до Замовника
Номер:
a66af28fe02b400aae9dc6196931c5f4
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-18-001594-a.c3
Назва:
Скарга до Замовника
Вимога:
Просимо Замовника розглянути Скаргу, що додається (у вкладеному файлі).
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 17.11.2019 18:42
- протокол 7_6.pdf 21.11.2019 17:14
Дата подачі:
17.11.2019 18:42
Вирішення:
Члени тендерного комітету Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради вирішили відхилити вимогу ТОВ «ТИФЛОЦЕНТР»
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
Скарга
Номер:
7e4a53152fee4bfdba0685bfc380fb16
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-18-001594-a.b2
Назва:
Скарга
Скарга:
С К А Р Г А
щодо порушення законодавства та встановлення Замовником
дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 29.09.2019 23:50
- Скан-копія платіжного доручення 29.09.2019 23:50
- рішення від 02.10.2019 № 14052 + лист Замовнику.pdf 02.10.2019 20:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.10.2019 № 14993.pdf 21.10.2019 18:08
- рішенн від 18.10.2019 № 14993.pdf 23.10.2019 23:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.09.2019 23:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.10.2019 23:56
Дата виконання рішення Замовником:
28.10.2019 10:48
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: 30230000-0 — Комп’ютерне обладнання", внесені відповідні зміни.
Вимога
Залишено без розгляду
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Номер:
9260f4a98f21449490d58d5efee3be7b
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-18-001594-a.a1
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Вимога:
Управління праці та соціальних питань
Департаменту праці та соціальної політики
Харківської міської ради
61002, Харківська область, Харків,
вулиця Сумська, будинок 64, к. 171
С К А Р Г А
щодо порушення законодавства та встановлення замовником
дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
18.09.2019 року Управлінням праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради (далі за текстом Замовник) оголошено закупівлю «Принтер шрифту Брайля для сліпих із спеціальним програмним забезпеченням (Класифікація за ДК 021:2015: 30230000-0 - Комп’ютерне обладнання), ідентифікатор закупівлі UA-2019-09-18-001594-a, Id 0c870500948b4b1580708b4e0364c9d3.
Ознайомившись з Тендерною документацією Замовника, ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинним стандартам і законодавству та обмежують конкуренцію, а саме:
1). У п.14 Додатку № 4 до Тендерної документації Замовника (перелік документів, що надаються учасником) передбачено надання Довідки/інформації в довільній формі про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з поставки принтеру Брайля з аналогічними характеристиками та відповідного програмного забезпечення.
У п.15 Додатку № 4 до Тендерної документації Замовника (перелік документів, що надаються учасником) передбачено надання Довідки про досвід поставки товарів що пропонуються за встановленою формою.
Предметом даної закупівлі є «Принтер шрифту Брайля для сліпих із спеціальним програмним забезпеченням» з наступними Технічними вимогами до товару (предмету закупівлі), встановленими у Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до Тендерної документації Замовника:
• Друк на папері формату А3, А4 на окремих аркушах без перфорації
• Двосторонній друк в портретній і альбомній орієнтації,
• Можливість друку буклетів, книг,
• Можливість друку з комп'ютерів з Windows, Mac, Linux,
• Можливість друку документів з пам'яті простого USB,
• Збереження завдань друку у внутрішній пам'яті принтера,
• Підтримка голосових повідомлень на багатьох мовах,
• Оновлення програмного забезпечення принтера без необхідності використовувати комп'ютер - через Інтернет або з файлів, збережених на USB-накопичувачі,
• Безкоштовні оновлення програмного забезпечення.
• Друк на окремих аркушах паперу з лотка з високою пропускною здатністю,
• Ємність лотка – 400-500 аркушів,
• Ширина паперу: 130-297 мм,
• Довжина паперу: 100-590 мм,
• Розміри паперу - зумовлені і визначені користувачем до формату А3,
• Щільність паперу - 120-180 г/м2,
Друк
• Односторонній друк,
• Двохсторонній друк,
• Друку в альбомній орієнтації,
• Друк в портретній орієнтації,
• Друк книг та буклетів,
• Регульований міжрядковий інтервал,
• Швидкість друку від 300 знаків в секунду,
• Розмір шрифту Брайль 2,5 мм,
• Роздільна здатність тактильної графіки: 50-100 точок на дюйм,
Підключення
• Через USB,
• Зв'язок через дротову локальну мережу та WI-FI,
• Драйвер для Windows,
• Драйвер MAC,
• Драйвер для Linux,
Фізичні характеристики
• Вага 60-80 кг.
Електричні параметри
• Напруга 100-240 V.,
• Посібник користувача українською мовою: обов’язково;
• Гарантія: не менше, ніж 24 міс.
• Професійна програма для підготовки друку шрифтом Брайля Duxbury BrailleTranslator або аналог.
Зазначеним сукупним технічним вимогам не відповідає жодна існуюча у світі модель принтера для друку шрифтом Брайля.
За умови зміни вимоги щодо максимальної довжини паперу з 590 мм до 420 мм (максимальна довжина аркуша у форматі А3) сукупним технічним вимогам відповідає лише одна модель принтеру для друкування шрифтом Брайля - «BrailleBox V5» виробництва компанії "Index Braille", Швеція. Інших моделей з аналогічними характеристиками просто не існує.
«BrailleBox V5» є відносно новою (з моменту початку її продажу пройшло менше двох років) та найдорожчою настільною моделлю принтеру для друкування шрифтом Брайля у світі. За інформацією доступною на Офіційному порталі оприлюднення інформації про публічні закупівлі України ProZorro, в Україні за державні кошти принтер «BrailleBox V5» закуповувався лише один раз (ідентифікатор закупівлі UA-2018-07-06-002195-a, ID 59aec895bbb44f9c89adf056201b5176), тобто лише одна компанія може відповідати вимогам, встановленим у п.14 та п.15 Додатку № 4 до Тендерної документації Замовника.
Разом з тим, найбільш поширеною моделлю та такою, що продається найбільше та найчастіше є модель принтера для друкування шрифтом Брайля «EVEREST-D» виробництва тієї ж компанії "Index Braille".
Вважаємо, що вимоги Замовника, викладені у п.14 Додатку № 4 до Тендерної документації щодо надання довідки/інформації в довільній формі про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід з поставки принтеру Брайля з аналогічними характеристиками, та у п.15 Додатку № 4 до Тендерної документації щодо надання Довідки про досвід поставки товарів що пропонуються не відповідають вимогам чинного законодавства України, спрямовані на штучне обмеження конкуренції та створення передумов для незаконної дискваліфікації учасників торгів, які мають можливості і фактичний досвід постачання принтерів для друкування шрифтом Брайля, у тому числі і виробництва компанії "Index Braille", проте не здійснювали постачання саме цієї, конкретної моделі принтера, постачання якої здійснював лише один конкретний учасник.
Просимо усунути встановлені Замовником дискримінаційні вимоги, видаливши з п.14. Додатку № 4 до Тендерної документації» фразу «з аналогічними характеристиками», з п.15. Додатку № 4 до Тендерної документації» фразу «що пропонуються».
2). У п.16 Додатку № 4 до Тендерної документації Замовника (перелік документів, що надаються учасником) передбачено надання Довідки про наявність сервісного центру постачальника у місті Харкові та можливість сервісного обслуговування техніки у місті Харкові, оперативного проведення налаштувань, інсталяцій, необхідних процедур технічного обслуговування відповідно умов договору.
Принтери для друку шрифтом Брайля є спеціальною, високовартісною та малопоширеною технікою, що в Україні у середньому закуповується у кількості один-три принтери у рік. В державних закупівлях щодо постачання такої техніки, більш-менш систематично беруть участь близько десяти юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, з яких тільки один учасник зареєстрований та проводить діяльність у м. Харків. Напевне цілком випадково саме цей учасник має один договір (ідентифікатор закупівлі UA-2018-07-06-002195-a, ID 59aec895bbb44f9c89adf056201b5176) щодо постачання моделі принтеру з аналогічними характеристиками, тобто відповідає вимогам п.14. та п.15. Додатку № 4 до Тендерної документації».
Вважаємо, що вимоги Замовника, викладені у п.16 Додатку № 4 до Тендерної документації щодо надання Довідки про наявність сервісного центру постачальника у місті Харкові та можливість сервісного обслуговування техніки у місті Харкові, оперативного проведення налаштувань, інсталяцій, необхідних процедур технічного обслуговування відповідно умов договору не відповідають вимогам чинного законодавства України, спрямовані на штучне обмеження конкуренції та створення передумов для незаконної дискваліфікації учасників торгів, які мають можливості та досвід постачання, обслуговування і ремонту принтерів для друкування шрифтом Брайля, у тому числі і виробництва компанії "Index Braille", проте не зареєстровані у м. Харків.
Крім того, якщо наявність сервісного центру встановлюється Замовником у якості кваліфікаційного критерію, що може стати підставою для дискваліфікації інших учасників торгів, то можливо Замовнику доцільно отримати документальні підтвердження того, що такій сервіс центр існує не тільки «на папері», має необхідний досвід з ремонту, склад запчастин та може здійснювати обслуговування і ремонт принтеру із збереженням гарантії від виробника.
Просимо усунути встановлені Замовником дискримінаційні вимоги, видаливши з п.16. Додатку № 4 до Тендерної документації» фразу «у місті Харкові».
3). У п.4.6. Додатку № 3 до тендерної документації «Проект договору про закупівлю» зазначено: «Зобов’язання Продавця по цьому Договору по поставці Товару вважаються виконаними Продавцем і прийнятими Покупцем з моменту прийняття Покупцем Товару, визначеного цим Договором, та підписання видаткової накладної, що не звільняє продавця від обов'язків сервісного обслуговування товару.»
З тексту тендерної документації та тексту Проект договору про закупівлю не випливає, що учаснику закупівлі слід включити у вартість своєї тендерної пропозиції вартість сервісного обслуговування предмету закупівлі. Замовником не встановлено та жодним чином не визначено обсяг, терміни, регламент, строки, відповідальність сторін тощо такого сервісного обслуговування. З тексту тендерної документації Замовника не зрозуміло, чи повинне таке сервісне обслуговування здійснюватися у рамках даного договору про закупівлю, чи п.4.6. Додатку № 3 передбачає укладання окремого договору про сервісне обслуговування, а сам пункт п.4.6. внесено у Розділ 4 проекту Договору (СТРОКИ ТА ПОРЯДОК ПОСТАВКИ ТОВАРУ).
Вважаємо, що вимоги Замовника, викладені п.4.6. Додатку № 3 до тендерної документації «Проект договору про закупівлю» що передбачають обов’язковість сервісного обслуговування, при невизначеності основних умов такого обслуговування, спрямовані створення передумов для штучного обмеження конкуренції.
Просимо усунути встановлені Замовником дискримінаційні вимоги, видаливши з п.4.6. Додатку № 3 до тендерної документації «Проект договору про закупівлю» фразу «що не звільняє продавця від обов'язків сервісного обслуговування товару» або чітко вказати умови на яких має здійснюватися таке сервісне обслуговування.
4). У п.4.5 Додатку № 3 до тендерної документації «Проект договору про закупівлю» зазначено: «У разі необхідності термінового сервісного обслуговування, ремонту, налаштування, продавець забезпечує такі роботи за адресою встановлення обладнання протягом двох годин з часу отримання заявки та за власний рахунок до закінчення строку терміну гарантійного обслуговування.»
Предметом даної закупівлі фактично є звичайний настільний принтер (з тією різницею, що він друкує не фарбою, а витискає рельєфно-крапковий шрифт Брайля). Вимога щодо термінового сервісного обслуговування, ремонту, налаштування, продавець забезпечує такі роботи за адресою встановлення обладнання протягом двох годин з часу отримання заявки та за власний рахунок фактично означає обов’язок постачальника прибути протягом двох годин у приміщення Замовника і привести у робочій стан принтер за власний рахунок, незалежно від причин його виходу з ладу. Тобто якщо представник замовника навмисно чи випадково розбив принтер, чи принтер просто впав зі стола (його вага складає близько 80 кг, при роботі він вібрує, що може призвести до розхитування столу, на якому він встановлений) то постачальник зобов’язаний його відремонтувати за дві години за власний рахунок. При цьому вартість ремонту принтеру, що наприклад впав зі стола, може суттєво перевищувати вартість нового принтеру. При цьому Замовник за Договором не має жодних обов’язків щодо компенсації вартості ремонту, через пошкодження з вини Замовника. Також Замовник, посилаючись на вимоги п.4.5 Додатку № 3 до тендерної документації може вимагати від постачальника кілька разів на день проводити налаштування принтера – наприклад змінювати формат паперу з А4 на А3 та навпаки тощо.
Крім того, п.4.5 Додатку № 3 до тендерної документації не відповідає вимогам п.2.5 Додатку № 3 до тендерної документації, у якому зазначено «У разі виявлення Покупцем недоліків (дефектів), у тому числі прихованих недоліків (дефектів) у Товарі під час його експлуатації в період гарантійного строку, Продавець зобов’язаний за свій рахунок замінити його новим якісним Товаром або усунути виявлені недоліки (дефекти) у строк, що не перевищує 14 (чотирнадцяти) календарних днів з дати передачі Покупцем Продавцю Товару, що вийшов з ладу.»
Вважаємо, що вимоги Замовника, викладені п.4.5. Додатку № 3 до тендерної документації «Проект договору про закупівлю» що передбачають необхідність проведення продавцем термінового сервісного обслуговування, ремонту, налаштування предмету закупівлі за адресою встановлення обладнання протягом двох годин з часу отримання заявки та за власний рахунок, протягом 24 календарних місяців з дати постачання товару (строк гарантії встановлений виробником) спрямовані створення передумов для штучного обмеження конкуренції та можуть свідчити про те, що один з ймовірних учасників процедури закупівлі може здійснювати контроль над діями Замовника.
Просимо усунути встановлені Замовником дискримінаційні вимоги, видаливши з Додатку № 3 до тендерної документації «Проект договору про закупівлю» п. 4.5.
Зважаючи на викладене, вимагаємо усунути у тендерній документації з закупівлі «Принтер шрифту Брайля для сліпих із спеціальним програмним забезпеченням (Класифікація за ДК 021:2015: 30230000-0 - Комп’ютерне обладнання), ідентифікатор закупівлі UA-2019-09-18-001594-a, Id 0c870500948b4b1580708b4e0364c9d3 вимоги, що можуть призвести до штучного обмеження конкуренції.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 24.09.2019 10:50
Дата подачі:
24.09.2019 10:50
Вирішення:
У своїй діяльності щодо здійснення процедур закупівель тендерний комітет Управління праці та соціальних питань Департаменту праці та соціальної політики Харківської міської ради (далі – тендерний комітет) керується чинним законодавством України, зокрема Законом України «Про публічні закупівлі», нормативно-правовими актами з питань публічних закупівель, будівництва, дорожньої галузі та ін. Відповідно до листа Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Щодо розробки тендерної документації» від 07.02.2017р. № 3302-06/3812-06 Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих що передбачені ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та указує у тендерній документації про спосіб підтвердження відповідності Учасників установленим критеріям. Разом з тим згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Ураховуючи зазначене, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, закріпленими у статті 3 Закону та з дотриманням законодавства в цілому.
Таким чином, тендерну документацію з відповідним переліком документів затверджено тендерним комітетом на підставі ч.3 ст.16 та п.2 ч.2 ст.22 Закону.
Технічним вимогам до товару (предмету закупівлі), встановленими у Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до Тендерної документації ( в новій редакції) відповідають такі моделі принтерів шрифту Брайля:
BrailleBox V5 - Index Braille
FanFold-D V5 - Index Braille
BRAILLO 300 S2 -Braillo
BRAILLO 450 S2 -Braillo
BRAILLO 600 S2 - Braillo
BRAILLO 600 SR - Braillo
Досвід поставки і обслуговування такої техніки і програмного забезпечення є принциповою умовою як і наявність можливості оперативного обслуговування в місті Харкові. Робота принтера Брайля, за нашими даними, принципово відрізняється від роботи звичайного настільного принтера. Принтер потребує попередньої підготовки тексту і графіки з допомогою спеціалізованого ПЗ, принтер має набагато більшу вагу, механічні частини і друкуючи голівки що рухаються під час друку. Під час проколювання паперу може створюватись дрібний паперовий пил, що забруднює систему друку, може призвести до її передчасного зносу і пошкодження, затискання і пошкодження паперу в принтері тощо.
Як зазначено в п. 1.2. Додатку № 3 до тендерної документації «Проект договору про закупівлю», придбання Принтеру шрифту Брайля для сліпих із спеціальним програмним забезпеченням здійснюється в рамках реалізації проекту «Медіа центр комплексної доступності для осіб з важкими порушеннями зору» - проекту-переможця громадського бюджету (бюджету участі) міста Харкова (пункт 6.12. Програми сприяння безпечній життєдіяльності у сфері соціального захисту населення міста Харкова на 2017-2020 роки). Враховуючи те, що працювати з принтером будуть люди з вадами зору, принципово забезпечити найвищий рівень оперативного сервісного обслуговування такої техніки для гарантування працездатності техніки і безпеки незрячих користувачів. Принципово, щоб сервісні працівники добре розумілися на відмінностях принтерів Брайля і мали досвід їх обслуговування.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
25.09.2019 17:31
Підтвердження вирішення:
Додаток 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до Тендерної документації викладений в новій редакції