• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 – 71240000-2 – Архітектурні, інженерні та планувальні послуги (послуги з експертизи щодо створення туристичних велосипедних маршрутів на території Запорізької області)

Закупівля здійснюється в рамках реалізації проекту: «Розвиток мережі екотуризму у регіоні Чорного моря»/Developing Ecotourism Net in Black Sea Region - ECOTOUR-NET BSB 79 (надалі – Проект). Джерело фінансування: грантові кошти, отримані за Проектом в рамках спільних операційних програм прикордонного співробітництва Європейського інструменту сусідства 2014-2020.

Завершена

633 812.02 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 169.06 UAH
Період оскарження: 18.09.2019 15:56 - 30.09.2019 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога про виключення дискримінаційних вимог

Номер: 5310e1873ad0405abcc3a1b5d6b9e33a
Ідентифікатор запиту: UA-2019-09-18-002143-b.b1
Назва: Вимога про виключення дискримінаційних вимог
Вимога:
Відповідно до умов тендерної документації (Додаток 2) вимагається наявність працівників, в т.ч. - сертифікований архітектор за кваліфікацією «Архітектурне об’ємне проектування», сертифікований архітектор за кваліфікацією «Розроблення містобудівної документації», сертифікований інженер-проектувальник в частині забезпечення механічного опору та стійкості, сертифікований інженер-проектувальник в частині кошторисної документації, сертифікований інженер-геодезист, фахівці з міжнародного туризму, економічних наук з науковими ступенями кандидатів та докторів наук, фахівці з велосипедного туризму. Послуги з експертизи щодо створення туристичних велосипедних маршрутів НЕ потребують такої кількості ПОВНІСТЮ різнопланових працівників, тим паче, такої ЗАХМАРНОЇ кваліфікації, а тому відповідно до статті 23 ЗУ "Про публічні закупівлі" вимагаємо надати наступі роз'яснення: 1) стосовно спеціаліста по Архітектурному об’ємному проектуванню - обгрунтуйте дану вимогу з посиланням на нормативний документ, який вимагає наявність такого спеціаліста для створення туристичних велосипедних маршрутів? Що саме із Технічного завдання за предметом закупівлі підпадає під поняття Архітектурного об’ємного проектування? 2) стосовно спеціаліста по Розробленню містобудівної документації - обгрунтуйте дану вимогу з посиланням на нормативний документ, який вимагає наявність такого спеціаліста для створення туристичних велосипедних маршрутів? Що саме із Технічного завдання за предметом закупівлі підпадає під поняття Розроблення містобудівної документації? Велосипедні маршрути не є містобудівною документацію, навіщо спеціаліст такого профілю? 3) стосовно спеціаліста по проектуванню в частині забезпечення механічного опору та стійкості - обгрунтуйте дану вимогу з посиланням на нормативний документ, який вимагає наявність такого спеціаліста для створення туристичних велосипедних маршрутів? Чию СТІЙКІСТЬ і ОПІР чому буде розраховувати даний працівник для створення туристичних велосипедних маршрутів? 4) стосовно інженера-геодезиста - обгрунтуйте дану вимогу з посиланням на нормативний документ, який вимагає наявність такого спеціаліста для створення туристичних велосипедних маршрутів? Що саме із Технічного завдання за предметом закупівлі підпадає під геодезію? 5) стосовно фахівців з міжнародного туризму, економічних наук з науковими ступенями кандидатів та докторів наук, фахівці з велосипедного туризму - обгрунтуйте дану вимогу з посиланням на нормативний документ, який вимагає наявність таких спеціалістів для створення туристичних велосипедних маршрутів? Навіщо кандидат і доктор наук, вам же потрібен реальний велосипедний маршрут, а не наукова робота? Цілком дискримінаційний інструмент для відлякування учасників і ОБМЕЖЕННЯ конкуренції. Вимагаємо надання детальної відповіді на вимогу , без застосування фраз – «тендерний комітет так вважає»! Якщо ви оголошуєте торги, то кожна вимога має бути обґрунтована, а ваші вимоги стосовно працівників є необґрунтованими, учасник самостійно має вирішити, кого залучити аби надати послугу, сумніваєтесь в кваліфікації – візьміть гарантію виконання договору! Тим більше, що основна частина послуг оплачується після виконання, які ризики для замовника?! В умовах торгів обмежений час на надання послуг, але вимоги до учасників при цьому захмарні, чи є хоча б один такий учасник в Україні, який має таких працівників, хтось із комітету моніторив подібні торги? Вимагаємо залишити в складі тендерної документації вимоги про наявність тільки тих працівників, які ПРЯМО ВИМАГАЮТЬСЯ нормами чинного законодавства для надання послуг за предметом закупівлі, виключивши дискримінаційні вимоги про наступних працівників - сертифікований архітектор за кваліфікацією «Архітектурне об’ємне проектування», сертифікований архітектор за кваліфікацією «Розроблення містобудівної документації», сертифікований інженер-проектувальник в частині забезпечення механічного опору та стійкості, сертифікований інженер-проектувальник в частині кошторисної документації, сертифікований інженер-геодезист, фахівці з міжнародного туризму, економічних наук з науковими ступенями кандидатів та докторів наук, фахівці з велосипедного туризму. Взагалі кожен учасник має право самостійно вирішувати склад працівників для надання послуг, головне, що послуга буде надана, а хто її виконає це вже вирішувати учаснику. Крім того, тримати в штаті такий набір працівників немає сенсу, адже можна залучити потрібних працівників після заключення договору, замовник при цьому буде мати гарантію виконання договору у вигляді банківської гарантії. У випадку незадоволення нашої вимоги будемо вимушені скаржитись до Антимонопольного комітету України, де зможемо довести дискримінаційність вимог щодо працівників та їх необґрунтованість, адже будь-яка вимога щодо працівників, що не передбачена законодавством для певного виду послуг, вважається дискримінаційною і підлягає виключенню.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Установа «Агенція регіонального розвитку Запорізької області» на вимогу учасника стосовно надання роз’яснень щодо залучення працівників відповідної кваліфікації та строків проведення експертизи за результатами проведення закупівлі: код ДК 021:2015 – 71240000-2 – Архітектурні, інженерні та планувальні послуги (послуги з експертизи щодо створення туристичних велосипедних маршрутів на території Запорізької області), повідомляє про наступне. Дана закупівля здійснюється в рамках реалізації Проекту «Розвиток мережі екотуризму у регіоні Чорного моря»/Developing Ecotourism Net in Black Sea Region - ECOTOUR-NET BSB 79 (надалі – Проект). Водночас, реалізація Проекту регламентується чинним законодавством України та нормативними документами країн-партнерів, зокрема, Угодою про партнерство між сторонами спільної операційної програми басейну Чорного мора 2014-2020, Регламентом (ЄС) № 232/2014 Європейського Парламенту та Ради від 11.03.2014р. про створення Європейського інструменту сусідства та Регламентом Комісії (ЄС) № 897/2014 від 18.08.2014р., що встановлює конкретні положення щодо виконання програм транскордонного співробітництва, що фінансуються в рамках Регламенту (ЄС) № 232/2014 Європейського Парламенту та Ради щодо створення Європейського інструменту сусідства («Постанова № 897/2014»). Відповідно до зазначено, повідомляємо, що під час складання технічних вимог до предмета закупівлі замовник керувався виключно вимогами країн-партнерів до реалізації Проекту. Зокрема, вимогами щодо строків проведення експертизи, залучення відповідних спеціалістів та оформлення результатів експертизи. З урахуванням вищезазначеного, надаємо наступні відповіді. Стосовно залучення працівників, які мають необхідні знання та досвід, зазначаємо, що наявність працівників відповідної кваліфікації є дійсно принципово важливою для здійснення даної закупівлі. Передбачається, що для здійснення експертизи повинні бути залучені кваліфіковані фахівці з екотуризму, які мають достатній рівень освіти і досвід з розвитку туризму в привабливих регіонах, залучення більшої кількості туристів, які цікавляться національним, культурним, природничим надбанням. Це, у свою чергу, буде сприяти залученню інвестицій, розвитку економіки регіону, популяризації культурних та історичних пам’яток регіону, оскільки результатом експертизи мають бути запропоновані веломаршрути з місцями локацій (зон відпочинку), які повинні бути привабливими та безпечними для туристів з усіх питань. Також, при створенні маршрутів експерти з екотуризму (розробники туристичних велосипедних маршрутів) повинні збирати та узагальнювати природні, географічні, естетичні дані про регіон, дані про походження географічних назв на основі цікавих історій з вуст місцевого населення для донесення до майбутніх відвідувачів місцевого колориту. Водночас, зібрана та структурована інформація буде важливим інструментом для подальших рекламних та маркетингових дій, які забезпечать розвиток туризму в регіоні та його популяризацію. Крім того, залучення фахівців з велосипедних маршрутів забезпечить надання виконавцем з експертизи заключень з приводу правильного вибору місць локацій, доцільності маршруту, найбільш безпечного слідування за запропонованими веломаршрутами та витривалості людського організму під час здійснення екскурсій. Таким чином, вимагається не лише збір та аналіз інформації, а також її оформлення у вигляді наукового доробку кваліфікованими спеціалістами, зокрема фахівцями з міжнародного туризму, економічних наук з науковими ступенями кандидатів та докторів наук, фахівцями з велосипедного туризму. Також, зазначаємо, що для розробки проектно-кошторисної документації, яка є частиною результатів експертизи, необхідне залучення відповідних сертифікованих спеціалістів згідно з вимогами Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Також, відповідно до ст.7 Закону України «Про архітектурну діяльність» «Проект об'єкта архітектури завіряється підписом і скріплюється особистою печаткою архітектора, який має кваліфікаційний сертифікат». Таким спеціалістом за кваліфікаційними критеріями є «Спеціаліст по об’ємно-архітектурному проектуванню». Відповідно до «Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів (Наказ Мінрегіонбуду № 45 від 16.05.2011р. (п.12)) «…Окремі розділи або частини проектної документації розробляються під керівництвом відповідальних виконавців, які мають кваліфікаційний сертифікат». Спеціаліст по проектуванню в частині забезпечення механічного опору та стійкості бере участь у розробці несучих та опорних конструкцій в місцях ймовірних локацій, що мають бути визначені проектом (наприклад: фундаменти та конструкції навісів, містків, опор освітлення, банерів, рекламних конструкцій, спортивного або іншого обладнання для сервісу, відпочинку та активних розваг, тощо). Таким чином, розділ проекту «Конструктивні рішення» підписується відповідним фахівцем. Відповідно до вимог з реалізації Проекту та вимог тендерної документації виконавцю необхідно розробити веломаршрути також в межах міста. Оскільки в місті мережа велодоріжок відсутня, для цього необхідно проаналізувати містобудівну документацію, спроможність прокладання велодоріжок по різних категоріях вулиць на відповідність нормативним вимогам ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій», а також надати проектні рішення по влаштуванню цих маршрутів із застосуванням існуючих елементів вулиць (визначитися з додатковими знаками, розмітками, замощенням, тощо). Цей розділ проекту повинен розроблятися сертифікованим фахівцем за кваліфікацією «Розроблення містобудівної документації». Водночас, вимога стосовно того, що картографічні та планово-картографічні матеріали розробляються з використанням геоінформаційних систем (ГІС) і передаються замовнику в електронній формі, була зазначена на підставі вимог країн-партнерів з реалізації Проекту з метою подальшого впровадження веломаршрутів, визначення координат місць локацій та відображення їх в геоінформаційних системах. У свою чергу, виконання даної вимоги передбачає залучення виконавцем сертифікованого інженера-геодезиста, який має досвід, відповідну кваліфікацію та спроможність самостійно проводити топографічно-геодезичні і картографічні роботи, у тому числі з використанням GPS-приймачів, подальшим обчислюванням вимірювань в систем координат та подальшим перерахуванням в географічну систему координат. Нормативним документом, що регламентує топографо-геодезичну і картографічну діяльність, спрямовану на визначення координат точок та створення геоінформаційних систем, є Закон України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність». Відповідно до цього закону суб’єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є, зокрема, юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. З приводу підтвердження трудових відносин виконавця із вищезазначеними фахівцями, зазначаємо, що замовник повинен бути впевненим у наявності працівників відповідної кваліфікації та їх можливості взяти участь в експертизі у період, визначений тендерною документацією. Стосовно строків здійснення експертизи зазначаємо, що етапи впровадження Проекту та строки звітності чітко визначені нормативними документами щодо виконання програм транскордонного співробітництва та є для замовника вкрай важливим питанням для вчасної реалізації Проекту. Зрив кожного з етапів реалізації Проекту може призвести до відмови у наданні грантових коштів. Таким чином, у зв’язку із стислими строками здійснення експертизи щодо створення туристичних велосипедних маршрутів на території Запорізької області, необхідності подальшого виконання завдань Проекту, у замовника відсутня можливість продовження строку проведення експертизи. З огляду на зазначене, зважаючи на вимоги міжнародних партнерів стосовно якості здійснення експертизи щодо створення туристичних велосипедних маршрутів на території Запорізької області, замовником було встановлено кваліфікаційні критерії, зокрема, критерій щодо наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та зазначено перелік документів, які вимагаються для підтвердження даного кваліфікаційного критерію в частині наявності освіти та досвіду роботи, що жодним чином не суперечить вимогам ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Водночас, достатній строк для підготовки тендерної пропозиції дає можливість учаснику залучити відповідних фахівців та надати необхідні документи, що вимагаються тендерною документацією.
Статус вимоги: Відхилено