• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудит фінансової звітності АТ "Укртрансгаз")

Закупівля здійснюється у відповідності https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2019-09-11-002811-b, згідно технічних вимог і якісних характеристик предмета закупівлі «Аудит фінансової звітності АТ "Укртрансгаз"». Джерело фінансування: кошти підприємства.

Завершена

5 000 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 50 000.00 UAH
Період оскарження: 18.09.2019 15:46 - 03.11.2019 00:00
Вимога
Відхилено

Кваліфікаційні критерії

Номер: ce1f46760d5242778251e53abd357509
Ідентифікатор запиту: UA-2019-09-18-001217-a.a1
Назва: Кваліфікаційні критерії
Вимога:
Доброго дня! Оскарження вимоги стосовно надання наступних документів: сканкопія сертифікату аудитора Керівника проекту, (наведеного в довідці, яка надається у відповідності з п.2.2.1 даного додатку) наданого Аудиторською Палатою України, та сканкопія/-ї сертифікату/-ів, що підтверджують членство Керівника проекту в одній з таких міжнародних організацій: Асоціації Присяжних Дипломованих Бухгалтерів (АССА), Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW). Дана вимога суперечить вимогам Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (надалі - Закон) та направлена на звуження кола учасників конкурсу. Статтею 23 Закону передбачено, що для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності суб’єкт аудиторської діяльності повинен відповідати ряду критеріїв, зокрема за основним місцем роботи має працювати не менше п’яти аудиторів із загальною чисельністю штатних кваліфікованих працівників, які залучаються до виконання завдань, не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи повинні 1) підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 цього Закону; 2) або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Отже підтвердженням достатнього рівня кваліфікації та досвіду аудиторів, які залучаються до надання послуг відповідно до міжнародних стандартів аудиту є наявність однієї або іншої вищевказаної умови. Стосовно першої умови повідомляємо, що підтвердженням кваліфікаційної придатності на заняття аудиторською діяльністю є реєстрація відповідного аудитора в Реєстрі аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності в Розділі «Аудитори». Реєстрації в Розділі «Аудитори» підтверджується, зокрема, інформаційною довідкою, виданою Аудиторською палатою України, а також дані стосовно аудитора можна перевірити в публічному реєстрі, який є відкритим та оприлюдненим на сайті Аудиторської палати України. Стосовно другої умови зазначаємо, що Закон не передбачає конкретну професійну організацію, сертифікат (диплом) якої є визначальним, окрім того не визначає що дана організація обов’язково повинна бути міжнародного рівня. В Законі лише зазначено, що чинний сертифікат (диплом) професійних організацій (міжнародних чи українських), що підтверджує високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності (сертифікат про підтвердження рівня знань, не сертифікат про членство) є одним із підтверджень кваліфікації аудитора. Зокрема, Diploma in International Financial reporting (DipFR) також є сертифікатом (дипломом), що підтверджує високий рівень знань з МСФЗ (що зазначено також і в протокольному рішенні Ради нагляду ОСНАД від 13.12.2018р.). ДипІФР (рос) - російськомовний диплом з міжнародної фінансової звітності, еквівалентний його міжнародної версії англійською мовою, формати цих іспитів повністю відповідають один одному. Закон також не вимагає, щоб сертифікат (диплом) свідчив про здачу іспитів саме англійською мовою. Враховуючи викладене, просимо змінити умови стосовно звуження переліку сертифікатів (дипломів), що необхідно подати в якості підтвердження високого рівня знань з міжнародних стандартів фінансової звітності, як такі, що не відповідають Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність», окрім цього є дискримінаційними та направлені на обмеження конкуренції й позбавлення можливості участі в конкурсі з відбору суб’єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності Вашої компанії.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: АТ «Укртрансгаз» належить до підприємств, що становлять суспільний інтерес, має стратегічне значення для економіки та безпеки держави: Товариство має розгалужену структуру (15 відокремлених підрозділів), понад 8 тис. працівників, здійснює технічну реалізацію Контракту «Про обсяги та умови транзиту природного газу через територію України на період з 2009 по 2019 роки», укладеного між НАК "Нафтогаз України" та ВАТ «Газпром». Фінансова звітність АТ «Укртрансгаз» є компонентом фінансової звітності АТ «НАК «Нафтогаз України», яка в свою чергу є предметом пильної уваги Міжнародного валютного фонду у разі надання кредитів та визначення кредитних рейтингів державі Україна. Правові засади аудиту фінансової звітності, провадження аудиторської діяльності в Україні визначає Закон України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність" (далі - Закон), який регулює відносини, що виникають при провадженні аудиторської діяльності, та дія якого поширюється на аудиторів, суб'єктів господарювання незалежно від форми власності та виду діяльності, органи державної влади та органи місцевого самоврядування. Особливості проведення обов'язкового аудиту та аудиту підприємств, що становлять суспільний інтерес, визначено розділом VI Закону. Зокрема, статтею 23 Закону встановлено вимоги до внутрішньої організації суб'єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов'язковий аудит фінансової звітності. Відповідно до частини першої статті 29 Закону суб'єкт аудиторської діяльності для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності призначається вищим органом управління відповідно до законодавства та установчих документів, зокрема загальними зборами акціонерного товариства, загальними зборами учасників, засновником у недержавних унітарних підприємствах, органом управління за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, державних (комунальних) підприємств та господарських товариств, у яких державі належить 100 відсотків акцій (часток, паїв) статутного капіталу. Призначеним для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності може бути суб'єкт аудиторської діяльності, який відповідає вимогам, встановленим цим Законом, та включений до відповідного розділу Реєстру. Враховуючи вимоги статті 34 Закону, та відповідно до частин третьої, четвертої та шостої статті 29 Закону на підприємствах, що становлять суспільний інтерес, проводиться конкурс з відбору суб'єктів аудиторської діяльності, які можуть бути призначені для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності цього підприємства. Крім того, з метою забезпечення ефективного здійснення закупівель, Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено право замовника включити у тендерну документацію кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до законодавства, які він визнає необхідними. Для проведення відкритих торгів АТ «Укртрансгаз», як підприємство, що становить суспільний інтерес, розробило критерії відбору суб'єктів аудиторської діяльності для надання послуг з обов'язкового аудиту фінансової звітності. Вказані вимоги містять критерії, які відповідають законодавству та враховують особливості діяльності Товариства, масштаби проведення аудиту, рівень відповідальності суб’єкта аудиторської діяльності тощо.
Статус вимоги: Відхилено