• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт дорожнього покриття проїзної частини проїзду між вул. Васильківська та вул. Боровкова в селі Підгірці Обухівського району Київської області за кодом ДК 021:2015 (CPV) «Єдиний закупівельний словник» – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь

Капітальний ремонт дорожнього покриття проїзної частини проїзду між вул. Васильківська та вул. Боровкова в селі Підгірці Обухівського району Київської області

Торги відмінено

3 299 293.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 10 000.00 UAH
Період оскарження: 12.09.2019 17:32 - 23.09.2019 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога

Номер: a4009e388e204886a44d00f8eb65fd59
Ідентифікатор запиту: UA-2019-09-12-001654-a.c1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний замовник, відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НОВОБУД-ВС» (код ЄДРПОУ 32845885) у закупівлі UA-2019-09-12-001654-а вважаємо необгрунтованим та таким, що суперечень тендерній документіції та чинному законодавству. Відповідно Протоколу засідання тендерного комітету Підгірцівської сільської ради №15/3 від 04.11.2019року за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ “НОВОБУД-ВС” встановлено, що тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації закупівлі за кодом ДК 021:2015(CRV)-45230000-8, а саме: -всупереч вимогам п.3 Розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції де зазначено: «Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору (у разі якщо вони не повертаються), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а у разі здійснення закупівлі юридичними особами (їхніми об’єднаннями) не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких юридичних осіб (їхніх об’єднань), про що надається документальна згода. Учасник у тендерній пропозиції не надав таку документальну згоду; - в порушення п.1 Розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції учасником не надано листи-згоди на обробку персональних даних головних спеціалістів (ІТР) персональні дані яких вказані(оприлюднені) в тендерній пропозиції Учасника. Однак, наше підприємство не погоджується з висновками тендерного комітету, тому що, ТОВ «НОВОБУД-ВС» було надано усі докумети, які вимагались Замовником у цій закупівлі та передбачені діючим законодавством. Так, відповідно статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі” замовник має право зазначити в оголошенні про проведення процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. У разі якщо надання забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, в тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції. В свою чергу, пунктом 3 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі” передбачені умови не повернення учаснику забезпечення тендерної пропозиції, а саме: відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються чинними; не підписання учасником, який став переможцем процедури торгів, договору про закупівлю; ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; ненадання переможцем процедури торгів забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. При цьому, кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо вони не повертаються учаснику), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а у разі здійснення закупівлі юридичними особами (їхніми об’єднаннями) не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких юридичних осіб (їхніх об’єднань). Таким чином, у відповідності до діючого законодавства та вимогам Розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції, з метою забезпечення тендерної пропозиції ТОВ “НОВОБУД-ВС” було надано банківську гарантію №19097/19-ТГ від 26.09.2019року на гарантійну суму 16 400,00грн. Відповідно зазначеної банківської гарантії, гарант зобов’язується протягом 5 банківських днів сплатити Бенефіціару (Підгірцівській сільській раді) гарантийну суму, за його першою пісьмовою вимогою, за умови, що Принципал (ТОВ “НОВОБУД-ВС”) відмовляється виконувати зобов’язання, які передбачені його тендерною пропозицією та пункту 3 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі”. Будь-які зміни до тексту цієї Гарантії можуть вноситися Принципалом (ТОВ “НОВОБУД-ВС”), Банком-Гарантом лише за письмової згоди Бенефіціара (Підгірцівської сільської ради). Отже, шляхом видачі такого гарантійного листа банк (гарант) дає на прохання іншої особи (принципала) письмове зобов'язання сплатити кредиторові принципала (бенефіціару) відповідно до умов зобов'язання, що дається гарантом, грошову суму після пред'явлення бенефіціаром письмової вимоги про її сплату. Таким чином, гарантія за своєю правовою природою є самостійним правочином, що не залежить від основного договору або тендеру, на яких вона ґрунтується, тому гарант не пов'язаний з таким договором або тендером, хоча б посилання на них міститься у тексті гарантії. Обов'язок гаранта - сплатити грошову суму, що вказана в гарантії на пред'явлену письмову вимогу. Таким чином, якщо ТОВ “НОВОБУД-ВС” відмовиться виконувати зобов’язання передбачені його тендерною пропозицією, у цьому випадку забезпечення тендерної пропозиції у сумі гарантії 16400,00грн не повертається, а протягом 5 банківських днів Банком-Гарантом перераховується на рахунок Бенефіціара (Підгірцівської сільської ради). Отже, з цього часу єдиним розпорядником суми гарантії стає Підгірцівська сільська рада. І саме в цьому випадку законодавством передбачено вимогу пункту 5 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі”, а саме: кошти, що надійшли як забезпечення тендерної пропозиції (у разі якщо вони не повертаються учаснику), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету. Тобто, законодавець, вказаною нормою визначив обов’язок Замовника (Підгірцівської сільської ради) перерахувати суму отриманої гарантії (16 400,00грн) до відповідного бюджету. При цьому, законодавством не передбачено прав ТОВ “НОВОБУД-ВС” щодо надання згоди на перерахування зазначених коштів до бюджету. Таким чином, вважаємо надання банківської гарантії на зазначинених умовах і є відповідною документальною згодою. Відповідно до статті 2 Закону України "Про захист персональних даних" відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована, є її персональними даними. Частина 1 статті 10 Закону України "Про захист персональних даних" встановлює, що використання персональних даних передбачає будь-які дії володільця щодо обробки цих даних, дії щодо їх захисту, а також дії щодо надання часткового або повного права обробки персональних даних іншим суб'єктам відносин, пов'язаних із персональними даними, що здійснюється за згодою суб'єкта персональних даних чи відповідно до закону. Аналогічні положення передбачено і частиною першою статті 16 Закону України "Про захист персональних даних", згідно з якою порядок доступу до персональних даних третіх осіб визначається умовами згоди суб'єкта персональних даних, наданої володільцю персональних даних на обробку цих даних, або відповідно до вимог закону. Однак, варто зазначити, що Закон України “Про публічні закупівлі” не регулює питання збору, обробки та зберігання персональних даних. Замовники на власний розсуд визначають, які саме документи мають надати учасники у складі тендерної пропозиції. В свою чергу, усе, що завантажує Учасник до системи ProZorro, автоматично стає публічною інформацією у формі відкритих даних. Публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання. Так, відповідно частини 2 статті 101 Закону України “Про доступ до публічної інформації” публічна інформація у формі відкритих даних є дозволеною для її подальшого вільного використання та поширення. Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, у тому числі в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту, публічну інформацію у формі відкритих даних з обов’язковим посиланням на джерело отримання такої інформації. Тобто, якщо Учасник бере участь у закупівлі, в якій Замовник вимагає скани паспорту/ідентифікаційного коду тощо, значить, він добровільно погоджується на розміщення своїх персональних даних у відкритому доступі системи. В свою чергу Замовнику дозволено їх подальше використання та поширення. Відповідно пункту 2 частини 3 статті 101 Закону України “Про доступ до публічної інформації” публічна інформація, що містить персональні дані фізичної особи, оприлюднюється та надається на запит у формі відкритих даних у разі якщо фізичні особи (суб’єкти даних), персональні дані яких містяться в інформації у формі відкритих даних, надали свою згоду на поширення таких даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних". Отже, ТОВ “НОВОБУД-ВС” як володілець бази персональних даних про найманих працівників, у відповідності до вимог п.2 ч.3 ст. 101 Закону України “Про доступ до публічної інформації”, маючи згоду на оприлюднення персональних даних своїх головних спеціалістів, цілком законно надав їх у формі відкритих даних, для подальшого вільного використання та поширення. Тобто з моменту набуття статусу публічної інформації у формі відкритих даних(розміщення у відкритому доступі системи ProZorro) персональні данні головних спеціалістів (ІТР) які вказані(оприлюдненні) в тендерній пропозиції Учасника, дозволені до подальшого використання та поширення будь-ким з обов’язковим посиланням на джерело отримання такої інформації. Враховуючи вищевикладене, вважаємо зазначені витребуванні документи такими, що не впливають на зміст тендерної пропозиції зокрема, технічній специфікації та/або її відповідності кваліфікаційним критеріям. Отже, їх ненадання не може слугувати підставою для відхилення тендерної пропозиції. Керуючись п.3 ст.30 Закону України “Про публічні закупівлі”, вважаємо відхилення тендерної пропозиції ТОВ “НОВОБУД-ВС” з підстав не відповідності умовам тендерної документації, безпідставним та таким, що суперечить нормам чинного законодавства. Виходячи з вищевикладеного, ПРОШУ: 1. Скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ “НОВОБУД-ВС”, розглянути тендерну пропозицію повторно та під час здійснення публічних закупівель діяти виключно у рамках чинного законодавства України.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Скарга залишена без задоволення. Торги відмінено
Статус вимоги: Відхилено