-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
послуги по встановленню системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, системи передавання тривожних сповіщень з розробкою проектно-кошторисної документації
послуги по встановленню системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, системи передавання тривожних сповіщень з розробкою проектно-кошторисної документації
Завершена
1 674 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 373.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 373.00 UAH
Період оскарження:
10.09.2019 23:56 - 22.09.2019 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо недопущення Замовником порушення законодавства і захист принципів проведення закупівель
Номер:
7c0bae6aa58c438d9a8dd3cbfc3cb07a
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-10-003602-b.b5
Назва:
Вимога щодо недопущення Замовником порушення законодавства і захист принципів проведення закупівель
Вимога:
За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовником 21.10.2019 року (Протокол засідання тендерного комітету Замовника №30 від 21.10.2019) переможцем визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Капіталстрой".
Однак, Скаржник має повідомити той факт, що тендерна пропозиція
ТОВ "Капіталстрой" не відповідає умовам тендерної документації та діючому законодавству.
На обґрунтування цього інформуємо, що відповідно до ч.6 розділу «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» ТД Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції (Далі – ТП) інформацію, яка підтверджує відповідність технічних та якісних характеристик предмета закупівлі встановленим/зареєстрованим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам, технічним умовам), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля, в тому числі під час надання Послуг, а також документи, визначені замовником в Додатку № 2 до ТД.
Водночас, аналіз пропозиції ТОВ "Капіталстрой" вказує на те що технічні та якісні характеристики пропозиції учасника не відповідають встановленим державним стандартам, а саме:
1) Щодо рішень по системі оповіщення та управління евакуацією
Відповідно до вимог п.2 Додатка А (обов’язковий) ДБН В.2.2-9:2018 Професійні (професійно-технічні) заклади освіти віднесені до «Переліку основних груп будинків та приміщень громадського призначення». Відповідно до вимоги п. 10.13 ДБН В.2.2-40:2018 громадські будівлі і споруди повинні бути обладнані системою оповіщення про пожежу та керування евакуацією не нижче 4-го типу.
В таблиці Б.2 Додатку Б (обов’язковий) ДБН В.2.5-56:2014 обов’язковими елементами системи оповіщення 4-го типу є: - передавання мовленнєвих повідомлень про пожежу, - світлові покажчики «Вихід», - світлові покажчики напрямку руху, - зв'язок зони оповіщення з диспетчерською, та визначена черговість оповіщення.
У кошторисній документації до тендерної пропозиції ТОВ «Капіталстрой» відсутні світлові покажчики напрямку руху та не передбачено обладнання для забезпечення зв’язку зон оповіщення з диспетчерською, - отже виконати нормативні вимоги з цим складом обладнання неможливо.
2) Щодо рівня звукового тиску системи мовленнєвого оповіщення
Під час аналізу кількості та потужність гучномовців системи мовленнєвого оповіщення, заявлених у договірній ціні до комерційної пропозиції , було виявлено, що рівень звукового тиску, який забезпечує склад устаткування, не відповідає вимогам діючої нормативної документації, а саме: рівень звуку мовленнєвого оповіщення не достатній для забезпечення евакуації у випадку пожежі.
Нормативні посилання. Вимоги ДБН В.2.5-56:2014 щодо улаштування оповіщення про пожежу:
Пункт 9.2.9: «Оповіщення провинно виконуватись у всіх приміщеннях будинків (споруд) із постійним та тимчасовим перебуванням людей… .»
Пункт 9.2.10: «Мовленнєві повідомлення повинні бути короткими, ясними, зрозумілими.»
Пункт 9.3.1: «Рівень звукового тиску сигналів оповіщення повинен бути не менше ніж на 15 дБ вище рівня постійного шуму… .»
Пункт 9.3.3: «Звукові оповіщувачі або гучномовці для встановлення в туалетних кімнатах та ліфтових кабінах повинні забезпечувати рівень звукового тиску не менше ніж на 10 дБ вище рівня постійного шуму».
Пункт 9.3.10: Типові значення рівнів звукового тиску постійного шуму навколишнього середовища:… - навчальні приміщення – 45 дБА, … - виробничі приміщення – 80 дБА, … - офісні приміщення – 55 дБА.
Пункт 9.4.2.: «Необхідно враховувати, що правильний вибір оповіщувачів, їх кількість та правильність розміщення є надзвичайно важливими для досягнення якісного та своєчасного сприйняття переданої СО інформації людьми, що перебувають у будинку.».
Пункт 9.4.3: «При проведенні акустичних розрахунків приміщень слід користуватись відповідними методичними вказівками виробника мовленнєвої СО або комп’ютерним моделюванням… .»
Обґрунтування невідповідності складу устаткування оповіщення, яке надано у договірній ціні ТОВ «Капіталстрой», у відповідності до вимог пунктів ДБН В.2.5-56:2014:
У відповідності до п.9.3.1 та п.9.3.10 рівень звукового тиску сигналів оповіщення в навчальних приміщеннях повинен бути не менш, ніж 60 дБА, у виробничих приміщеннях – не менш, ніж 105 дБА, в офісних приміщеннях (кабінети, приміщення з ПК тощо) – не менш,ніж 70 дБА. Оповіщення повинно бути у всіх приміщеннях з постійним та тимчасовим перебуванням людей, в т.ч. – службові приміщення, санвузли тощо – див.п.9.2.9, 9.3.3. Якщо оповіщувач/гучномовець встановлено поза приміщенням, необхідно враховувати падіння звукового тиску при проходження через перепону (двері тощо), - при цьому рівень звуку оповіщення все одно повинен відповідати нормованому, а повідомлення повинно бути зрозумілим (п.9.2.10).
У відповідності до методичних вказівок виробника та перед проектних розрахунків (відповідність п.9.4.3 ДБН В.2.5-56:2014) відношення площі типових приміщень та потужності гучномовців достатніх для оповіщення є таким:
- Приміщення до 15 кв.м – 1 Вт,
- Приміщення від 15 до 30 кв.м – 3 Вт,
- Коридори шириною до 3-х м на кожні 20-30 кв.м (оптимально 25) – 3Вт,
- Приміщення від 30 до 60 кв.м. – 6 Вт,
- Приміщення до кв.м на кожні 35-50 кв.м (оптимально 40) – 6 Вт.
Також до уваги необхідно брати діаграму звукового тиску в залежності від віддаленні від джерела звуку.
Виходячи з цього при приблизному розрахунку кількості та потужності гучномовців для оповіщення приміщень об’єкту Державного навчального закладу "Центр професійної освіти інформаційних технологій, поліграфії та дизайну м. Києва" (вул. Януша Корчака, 8, м. Київ, 03190 (навчально-виробничий ІІ корпус), склад устаткування для першого поверху повинен бути таким:
- Гучномовці 1 Вт (невеликі підсобні приміщення, санвузли тощо) – 12 шт.,
- Гучномовці 3Вт (приміщення 15-30 кв.м – 13 шт.,
- Гучномовці 6 Вт (актова зала, спортивна зала, хол, коридор) – 14 шт.
Усього необхідно приблизно 39 гучномовців - по одному з п’яти поверхів одного з корпусів (чотири поверхи та підвал, бо в підвальному поверсі є підсобні приміщення, комори, кімната персоналу, гардероб тощо).
Загальна розрахункова кількість гучномовців для всієї будівлі об’єкту Державного навчального закладу "Центр професійної освіти інформаційних технологій, поліграфії та дизайну м. Києва" (вул. Януша Корчака, 8, м. Київ, 03190 (навчально-виробничий ІІ корпус) повинна складати приблизно 185 гучномовців. У локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 2-1-2 обладнання навчально-виробничого ІІ корпусу за адресою: вул. Я.Корчака, 8, м. Київ, 03190, - яку додав переможець до документів до пропозиції 23.10.2019р. у 16:25 враховано тільки 167 гучномовців (динаміки з максимальною потужністю – 6Вт). Але якщо застосовувати гучномовці з максимальною потужністю виявляється, що потужність посилювача потужності ІРА-1С500 (500 Вт) є недостатньою. З заявленим складом обладнання неможливо забезпечити нормований рівень звукового рівня мовленнєвої системи оповіщення про пожежу.
Загальна розрахункова кількість гучномовців для всієї будівлі об’єкту Державного навчального закладу "Центр професійної освіти інформаційних технологій, поліграфії та дизайну м. Києва" (вул. П. Шутова, 13, м. Київ, 03067 (навчальний корпус)) при виконанні нормативних вимог повинна складати приблизно 195 гучномовців. У локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 2-1-2 обладнання навчально-виробничого ІІ корпусу за адресою: вул. П. Шутова, 13, м. Київ, 03067, - який додав переможець до документів до пропозиції 23.10.2019р. у 16:25 враховано тільки 108 гучномовців гучномовців (динаміки з максимальною потужністю – 6Вт). Але якщо застосовувати гучномовці з максимальною потужністю виявляється, що потужність посилювача потужності ІРА-1С500 (500 Вт) є недостатньою. З заявленим складом обладнання неможливо забезпечити нормований рівень звукового рівня мовленнєвої системи оповіщення про пожежу.
Висновок: Заявлена у договірній ціні кількість гучномовців для мовленнєвого оповіщення об’єкту Державного навчального закладу "Центр професійної освіти інформаційних технологій, поліграфії та дизайну м. Києва" (вул. Януша Корчака, 8, м. Київ, 03190 (навчально-виробничий ІІ корпус) – 167 штук) та кількість гучномовців для мовленнєвого оповіщення Державного навчального закладу "Центр професійної освіти інформаційних технологій, поліграфії та дизайну м. Києва" (вул. П. Шутова, 13, м. Київ, 03067 (навчальний корпус)) – 108 штук), - недостатня для забезпечення необхідного рівня звуку мовленнєвого оповіщення у всіх приміщеннях будівля у випадку пожежі у відповідності до вимог діючої нормативної документації, що є грубим порушенням й може призвести до значних матеріальних та соціальних втрат (п.9.4.2 ДБН В.2.5-56:2014).
3) Щодо необхідної кількості сповіщувачів для захисту будівель
Аналіз кількості автоматичних пожежних сповіщувачів, заявлених у договірній ціні до комерційної пропозиції ТОВ «Капіталстрой», виявив, що їх кількість не відповідає вимогам діючої нормативної документації.
Нормативні посилання. Вимоги ДБН В.2.5-56:2014:
Пункт 7.2.28: «Системи пожежної сигналізації повинні формувати імпульс на управління автоматичними системами пожежогасіння та оповіщення про пожежу СО4, СО5 у разі спрацьовування не менше двох пожежних сповіщувачів, які встановлюються в одному приміщенні. Розміщувати пожежні сповіщувачі необхідно так, щоб кожна точка контрольованої площі знаходилась у межах робочих радіусів двох пожежних сповіщувачів у відповідності до ДСТУ-Н CEN/TS 54-14.».
Обгрунтування невідповідності складу устаткування оповіщення, яке надано у договірній ціні ТОВ «Капіталстрой», у відповідності до вимог пунктів ДБН В.2.5-56:2014:
У відповідності до п.7.2.28 у кожному приміщенні, що захищається, повинно бути не менше двох адресних сповіщувачів. Результат приблизного розрахунку необхідної кількості сповіщувачів (з урахуванням того, що в деяких приміщеннях за результатами нормованих мінімальних відстаней між сповіщувачами встановлюється від двох до десяти та більше сповіщувачів), виконаний за результатами аналізу поверхових планів будівлі:
- Необхідна кількість автоматичних сповіщувачів для всієї будівлі Державного навчального закладу "Центр професійної освіти інформаційних технологій, поліграфії та дизайну м. Києва" (вул. Януша Корчака, 8, м. Київ, 03190 (навчально-виробничий ІІ корпус) – 167 штук) – 280 сповіщувачів;
- Необхідна кількість автоматичних сповіщувачів для всієї будівлі Державного навчального закладу "Центр професійної освіти інформаційних технологій, поліграфії та дизайну м. Києва" (вул. П. Шутова, 13, м. Київ, 03067 (навчальний корпус) – 272 сповіщувачі.
Висновок: Заявлена у договірній ціні кількість автоматичних сповіщувачів - Необхідна кількість автоматичних сповіщувачів для всієї будівлі Державного навчального закладу "Центр професійної освіти інформаційних технологій, поліграфії та дизайну м. Києва" (вул. Януша Корчака, 8, м. Київ, 03190 (навчально-виробничий ІІ корпус)– 215 штук) та кількість автоматичних сповіщувачів Державного навчального закладу "Центр професійної освіти інформаційних технологій, поліграфії та дизайну м. Києва" (вул. П. Шутова, 13, м. Київ, 03067 (навчальний корпус) - недостатня для забезпечення вимог діючої нормативної документації, що є грубим порушенням.
Враховуючи наведене та провівши ґрунтовний аналіз норм чинного законодавства – Конституції України, цивільного законодавства та законодавства про публічні закупівлі, а також умов закупівлі, встановлених Замовником у ТД, реалізуючи свої права, передбачені статтями 15, 16, 19, 20 Цивільного кодексу України, і обов'язок захищати публічний інтерес повідомляємо Замовника та організації, до компетенції яких віднесено сприяння правильному та повному дотриманню законодавства під час проведення закупівлі за ідентифікатором UA-2019-09-10-003602-b про правову ситуацію що склалася.
Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Для реалізації цього ст.3 Закону передбачений перелік принципів здійснення закупівель, що виходячи зі змісту правовідносин є такими забезпеченням дотримання яких є не правом а прямим обов'язком Замовника. Статтями 30, 31 Закону встановлено перелік причин відхилення тендерної пропозиції або відміни закупівлі. Самим замовником у тендерній документації до закупівлі в п.1 розділу Інструкції з підготовки тендерної пропозиції гарантовано дотримання принципів визначених ст.3 Закону, а в пп.4 п.1 цього розділу ТД визначено що учасник має подати інформацію, вказану в п.6 цього розділу ТД та додатком 2 до ТД. Неспроможність учасника надати всю інформацію, що вимагається умовами ТД, або подання ТП, яка не відповідає вимогам ТД, буде віднесена на ризик учасника та спричинить за собою відхилення такої ТП. В свою чергу п.6 відповідного розділу ТД встановлено що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі ТП інформацію, яка підтверджує відповідність технічних та якісних характеристик предмета закупівлі встановленим/зареєстрованим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам, технічним умовам), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля, в тому числі під час надання Послуг, а також документи, визначені замовником в Додатку № 2 до ТД. ТП, що не відповідає технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі буде відхилена як така, що не відповідає вимогам.
При цьому Замовник має в обов’язковому порядку виходити з наступного:
- Умовами тендерної документації визначено обов'язок не просто надати всі документи, перелічені замовником, але і запропонувати в тендерній пропозиції саме те, що повністю відповідає предмету закупівлі, технічним, кількісним та якісним характеристикам. У разі невідповідності пропозиції по цьому критерію ТД прямо передбачено відхилення тендерної пропозиції.
- Додатком 2 ТД п.4, 6 розділу 1 «Кількісні характеристики предмету закупівлі» Додатку 2 ТД «Розміщення пожежних сповіщувачів виконати з урахуванням вимог ДБН В.2.5.56-2014 розділ 7», « Проектування та монтаж виконати згідно вимог В.2.5.56-2014, ДСТУ-H CEN/TS 54-14, технічної документації заводів-виробників та чинних нормативно-правових документів», «Проектна документація повинна бути виконана відповідно до діючих нормативно-технічних документів та пройти експертизу щодо пожежної безпеки.» Однак, враховуючи аналіз тендерної пропозиції ТОВ «Капіталстрой» вона відповідає цим вимогам.
- Відповідно до п.2 Переліку документів на підтвердження пропозиції якісним, кількісним, технічним характеристикам предмету закупівлі, що наведений в Додатку 2 ТД на підтвердження учасник має надати виданий або завізований Замовником документ про огляд об'єктів замовника. ТОВ «Капіталстрой» було надано скан. копії документу, який було складено самим учасником та не мають візи від Замовника. П.5.25 «Вимоги до оформлювання документів» ДСТУ 4163-2003 встановлено що Віза складається з назви посади, особистого підпису, ініціалів і прізвища особи, яка візує документ, дати візування»
Натомість на наданих ТОВ «Капіталстрой» документах, які визначено як такі що підтверджують огляд об’єкта, відсутні такі обов’язкові ознаки як дата, прізвище, ініціали та посада особи яка завізувала документ.
- Додатково звертаємо увагу на те, що інші учасники, подаючи свої пропозиції, керувалися вимогами законодавства, державними нормами та умовами ТД на підставі яких здійснювали розрахунок цінової пропозиції. Тому будь-яка тендерна пропозиція, вартість якої сформовано внаслідок помилки або свідомого недотримання цих норм, вимог та умов, зокрема за рахунок меншої кількості обладнання ніж необхідно для забезпечення дотримання вказаних норм, вимог, умов або ненормативне їх розташування, є такою що порушує принцип добросовісної конкуренції.
Враховуючи наведене, виходячи з того, що склад та кількість устаткування, наведеного у договірній ціні та локальних кошторисах до комерційної пропозиції ТОВ «Капіталстрой», не відповідає вимогам діючої нормативної документації, чим порушується принципи добросовісної конкуренції серед учасників встановлених ч.1. ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», і того що в складі тендерної пропозиції не надано повного комплекту документів якіб повністю відповідали вимогам ТД, з метою захисту положень статті 3 Конституції України шляхом недопущення можливих негативних наслідків недотримання встановлених державою вимог до устаткування, що буде встановлено відповідно до визначеного замовником ДК 021:2015: 51700000-9 — «Послуги зі встановлення протипожежного устаткування», керуючись Конституцією України та Законом України «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога про недопущення порушення закупівельного законодавства 31.10.2019 15:29
Дата подачі:
31.10.2019 15:29
Вирішення:
По-перше. Відповідно до частини першої статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель (далі – Система) відразу після закінчення електронного аукціону.
Відповідно до частини третьої статті 27 Закону протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється Системою автоматично в день розкриття пропозицій за формою, установленою Уповноваженим органом.
27 вересня 2019 року Системою було проведено аукціон, за результатами якого відбулось розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі.
Відповідно до частини четвертої статті 28 Закону після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Відповідно до частини першої статті 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: УЧАСНИК не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Розглянувши тендерну пропозицію ТОВ «Капіталстрой» на відповідність вимогам тендерної документації, відповідно до вимог частини четвертої статті 28 Закону, Замовником не було виявлено порушень законодавства та умов тендерної документації.
При цьому, під час здійснення такого розгляду Замовником взято до уваги лише ті документи тендерної пропозиції ТОВ «Капіталстрой», які вимагались від учасника умовами тендерної документації. Документи робочого проекту та кошторисної документації під час розгляду пропозиції Замовником до уваги не брались та умовами тендерної документації не вимагались. Такі документи передбачені для надання Замовнику лише переможцем торгів.
Окремо слід зазначити, що за результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Капіталстрой» на відповідність вимогам тендерної документації встановлено наявність у складі тендерної пропозиції учасника акту обстеження об’єкта (оригінал), підписаного (завізованого) замовником, який підтверджує факт обстеження (огляду) об’єкта учасником згідно дислокації (файл «41 Акт обстеження об'єкта (оригiнал)» .pdf, завантажено в Систему 25.09.2019 року о 22:59 год.), що відповідає вимогам тендерної документації.
Крім того, здійснивши додаткову перевірку наданої учасником інформації про його відповідність умовам статті 17 Закону на офіційних відкритих та загальнодоступних веб-сайтах уповноважених органів встановлено відповідність учасника вимогам статті 17 Закону та відсутність підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі та відхиленні його тендерної пропозиції.
Зважаючи на наведене тендерна пропозиція учасника ТОВ «Капіталстрой» повністю відповідає умова тендерної документації (в тому числі і в частині наявності та правильності оформлення документів, що вимагались від учасника торгів), учасник ТОВ «Капіталстрой» відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону, а підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 Закону відсутні.
В зв’язку з цим у замовника відсутні підстави, передбачені частиною першою статті 30 Закону, для відхилення тендерної пропозиції учасника торгів – ТОВ «Капіталстрой» на етапі розгляду його тендерної пропозиції та визначення переможця торгів.
По-друге. Відповідно до частини першої статті 30 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: ПЕРЕМОЖЕЦЬ відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону.
Відповідно до умов тендерної документації переможець процедури закупівлі до укладення договору про закупівлю розміщує (завантажує) в Системі у сканованому вигляді із послідуючим наданням замовнику в паперовому вигляді: остаточну «Тендерну пропозицію», складену з урахуванням результатів електронного аукціону, за формою Додатку № 1 до тендерної документації, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки учасника; договірну ціну на Послуги; локальні кошториси на Послуги; календарний графік надання Послуг; відомість ресурсів до локального кошторису на Послуги; розрахунок загально-виробничих витрат до локального кошторису на Послуги.
Зазначені документи надаються учасником-переможцем процедури закупівлі поштою або особисто за адресою замовника. Зазначені документи, а також документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону, 23.10.2019 року були завантажені в Систему ТОВ «Капіталстрой», який перебуває у статусі ПЕРЕМОЖЦЯ. Замовником здійснюється їх розгляд щодо відповідності вимогам законодавства за результатами чого будуть прийняті подальші рішення щодо укладення договору про надання послуг.
Також станом на 04.11.2019 року у Замовника відсутня інформація про відмову ТОВ «Капіталстрой» від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
В зв’язку з цим у замовника відсутні підстави, передбачені частиною першою статті 30 Закону, для відхилення тендерної пропозиції переможця – ТОВ «Капіталстрой».
По-третє. Щодо невідповідності чинному законодавству запропонованих ТОВ «Капіталстрой» у статусі переможця торгів проектних рішень по системі оповіщення та управління евакуацією, рівня звукового тиску системи мовленнєвого оповіщення, кількості сповіщувачів для захисту будівель повідомляємо про наступне.
Відповідно до частини другої статті 32 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця.
Умовами тендерної документації передбачено, що проектна документація повинна бути виконана відповідно до діючих нормативно-технічних документів та пройти експертизу щодо пожежної безпеки. Проектна документація повинна отримати висновок компетентного органу відповідно до законодавства про її відповідність вимогам нормативних документів (постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052 П. 45).
Послуги по встановленню системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, системи передавання тривожних сповіщень надаються відповідно до затвердженої проектної документації.
При цьому, учасник (переможець торгів) – ТОВ «Капіталстрой» гарантує проходження експертної оцінки проектно-кошторисної документації та отримання експертного висновку (позитивного) в компетентному органі – Державній службі України з надзвичайних ситуацій, про що свідчить також наявний у складі документів тендерної пропозиції гарантійний лист.
В зв’язку з цим у замовник може укласти договір про надання послуг відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця ТОВ «Капіталстрой».
У разі ж укладення з ТОВ «Капіталстрой» договору про закупівлю за результатами проведених торгів та неотримання експертного позитивного висновку Державної служби України з надзвичайних ситуацій на розроблену ТОВ «Капіталстрой» проектну документацію, послуги по встановленню системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, системи передавання тривожних сповіщень надаватись не будуть, а до ТОВ «Капіталстрой» будуть застосовані відповідні санкції, передбачені чинним законодавством та договором.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Скарга до Замовника щодо вжиття заходів стосовно забезпечення дотримання законодавства і рішень відносно оголошеного переможця
Номер:
195677421f384f06a5bd5af322504888
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-10-003602-b.c4
Назва:
Скарга до Замовника щодо вжиття заходів стосовно забезпечення дотримання законодавства і рішень відносно оголошеного переможця
Вимога:
За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовником 02.10.2019 року (Протокол засідання тендерного комітету №23 від 02.10.2019) переможцем визнано ПП "ОХОРОНА-004"
Однак, Скаржник має повідомити той факт, що тендерна пропозиція ПП "ОХОРОНА-004" не відповідає умовам тендерної документації та діючому законодавству.
На обґрунтування цього повідомляємо, що відповідно до ч.6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД закупівлі встановлено що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі ТП інформацію, яка підтверджує відповідність технічних та якісних характеристик предмета закупівлі встановленим/зареєстрованим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам, технічним умовам), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля, в тому числі під час надання Послуг, а також документи, визначені замовником в Додатку № 2 до ТД. Водночас, аналіз пропозиції Учасника вказує на те що технічні та якісні характеристики пропозиції учасника не відповідають встановленим державним стандартам, а саме:
1) Щодо рішень по системі оповіщення та управління евакуацією
У відповідності до вимог п.2 Додатка А (обов’язковий) ДБН В.2.2-9:2018 Професійні (професійно-технічні) заклади освіти віднесені до «Переліку основних груп будинків та приміщень громадського призначення». Відповідно до вимоги п. 10.13 ДБН В.2.2-40:2018 громадські будівлі і споруди повинні бути обладнані системою оповіщення про пожежу та керування евакуацією не нижче 4-го типу.
В таблиці Б.2 Додатку Б (обов’язковий) ДБН В.2.5-56:2014 обов’язковими елементами системи оповіщення 4-го типу є: - передавання мовленнєвих повідомлень про пожежу, - світлові покажчики «Вихід», - світлові покажчики напрямку руху, - зв'язок зони оповіщення з диспетчерською, та визначена черговість оповіщення.
В кошторисній документації до тендерної пропозиції ПП «Охорона-004» відсутні світлові покажчики напрямку руху та не передбачено обладнання для забезпечення зв’язку зон оповіщення з диспетчерською, - отже виконати нормативні вимоги з цим складом обладнання неможливо.
2) Щодо рівня звукового тиску системи мовленнєвого оповіщення
Аналіз кількості та потужність гучномовців системи мовленнєвого оповіщення, заявлених у договірній ціні до комерційної пропозиції ПП «Охорона-004», виявив, що рівень звукового тиску, що забезпечує склад устаткування, не відповідає вимогам діючої нормативної документації, а саме: рівень звуку мовленнєвого оповіщення не достатній для забезпечення евакуації у випадку пожежі.
Нормативні посилання. Вимоги ДБН В.2.5-56:2014 щодо улаштування оповіщення про пожежу:
Пункт 9.2.9: «Оповіщення провинно виконуватись у всіх приміщеннях будинків (споруд) із постійним та тимчасовим перебуванням людей… .»
Пункт 9.2.10: «Мовленнєві повідомлення повинні бути короткими, ясними, зрозумілими.»
Пункт 9.3.1: «Рівень звукового тиску сигналів оповіщення повинен бути не менше ніж на 15 дБ вище рівня постійного шуму… .»
Пункт 9.3.3: «Звукові оповіщувачі або гучномовці для встановлення в туалетних кімнатах та ліфтових кабінах повинні забезпечувати рівень звукового тиску не менше ніж на 10 дБ вище рівня постійного шуму».
Пункт 9.3.10: Типові значення рівнів звукового тиску постійного шуму навколишнього середовища:… - навчальні приміщення – 45 дБА, … - виробничі приміщення – 80 дБА, … - офісні приміщення – 55 дБА.
Пункт 9.4.2.: «Необхідно враховувати, що правильний вибір оповіщувачів, їх кількість та правильність розміщення є надзвичайно важливими для досягнення якісного та своєчасного сприйняття переданої СО інформації людьми, що перебувають у будинку.».
Пункт 9.4.3: «При проведенні акустичних розрахунків приміщень слід користуватись відповідними методичними вказівками виробника мовленнєвої СО або комп’ютерним моделюванням… .»
Обгрунтування невідповідності складу устаткування оповіщення, яке надано у договірній ціні ПП «Охорона-004», у відповідності до вимог пунктів ДБН В.2.5-56:2014:
У відповідності до п.9.3.1 та п.9.3.10 рівень звукового тиску сигналів оповіщення в навчальних приміщеннях повинен бути не менш, ніж 60 дБА, у виробничих приміщеннях – не менш, ніж 105 дБА, в офісних приміщеннях (кабінети, приміщення з ПК тощо) – не менш,ніж 70 дБА. Оповіщення повинно бути у всіх приміщеннях з постійним та тимчасовим перебуванням людей, в т.ч. – службові приміщення, санвузли тощо – див.п.9.2.9, 9.3.3. Якщо оповіщувач/гучномовець встановлено поза приміщенням, необхідно враховувати падіння звукового тиску при проходження через перепону (двері тощо), - при цьому рівень звуку оповіщення все одно повинен відповідати нормованому, а повідомлення повинно бути зрозумілим (п.9.2.10).
У відповідності до методичних вказівок виробника комплексу мовленнєвого оповіщення «ВЕЛЛЕЗ» НПП «Електроприлад» (відповідність п.9.4.3 ДБН В.2.5-56:2014) відношення площі типових приміщень та потужності гучномовців достатніх для оповіщення є таким:
- Приміщення до 15м.кв. – 1 Вт,
- Приміщення від 15 до 30 м.кв – 3 Вт,
- Коридори шириною до 3-х м на кожні 20-30 м.кв. (оптимально 25) – 3Вт,
- Приміщення від 30 до 60 кв.м. – 6 Вт,
- Приміщення до 150м.кв. на кожні 35-50м.кв. (оптимально 40) – 6 Вт.
Також до уваги необхідно брати діаграму звукового тиску в залежності від віддаленні від джерела звуку (також надається виробником).
Виходячи з цього при приблизному розрахунку кількості та потужності гучномовців для оповіщення приміщень першого поверху навчально-виробничого ІІ корпусу центру проф..освіти (по вул..Я Корчака, 8), склад устаткування для першого поверху повинен бути таким:
- Гучномовці 1 Вт (невеликі підсобні приміщення, санвузли тощо) – 12 шт.,
- Гучномовці 3Вт (приміщення 15-30 м.кв.) – 13 шт.,
- Гучномовці 6 Вт (актова зала, спортивна зала, хол, коридор) – 14 шт.
Усього необхідно приблизно 39 гучномовців - по одному з п’яти поверхів одного з корпусів (чотири поверхи та підвал, бо в підвальному поверсі є підсобні приміщення, комори, кімната персоналу, гардероб тощо).
Загальна розрахункова кількість гучномовців для всієї будівлі навчально-виробничого ІІ корпусу центру проф..освіти (по вул..Я Корчака, 8) повинна складати приблизно 185 гучномовців. У локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 2-2-1 обладнання навчально-виробничого ІІ корпусу за адресою: вул..Януша Корчака, 8, м.Київ, 03190, - яку додав переможець до документів до пропозиції 08.10.2019р. у 18:22 враховано тільки 46 гучномовців (динамік з максимальною потужністю – 3Вт) тв. 4 гучномовців (динамік з максимальною потужністю – 6Вт). З цією кількістю гучномовців (50 шт.) неможливо забезпечити нормований рівень звукового рівня мовленнєвої системи оповіщення про пожежу.
Загальна розрахункова кількість гучномовців для всієї будівлі навчального ІІ центру проф..освіти (по вул..П.Шутова, 13) при виконанні нормативних вимог повинна складати приблизно 195 гучномовців. У локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 2-2-1 обладнання навчально-виробничого ІІ корпусу за адресою: вул..Януша Корчака, 8, м.Київ, 03190, - яку додав переможець до документів до пропозиції 08.10.2019р. у 18:22 враховано тільки 51 гучномовців (динамік з максимальною потужністю – 3Вт) тв. 4 гучномовців (динамік з максимальною потужністю – 6Вт). З цією кількістю гучномовців (55 шт.) неможливо забезпечити нормований рівень звукового рівня мовленнєвої системи оповіщення про пожежу.
Висновок: Заявлена у договорній ціні кількість гучномовців для мовленнєвого оповіщення навчально-виробничого ІІ корпусу центру проф..освіти (по вул..Я Корчака, 8 – 50 штук) та кількість гучномовців для мовленнєвого оповіщення навчальногоІ корпусу центру проф..освіти (по вул..П.Шутова, 13 – 55 штук), - недостатня для забезпечення необхідного рівня звуку мовленнєвого оповіщення у всіх приміщеннях будівля у випадку пожежі у відповідності до вимог діючої нормативної документації, що є грубим порушенням й може призвести до значних матеріальних та соціальних втрат (п.9.4.2 ДБН В.2.5-56:2014).
3) Щодо необхідної кількості сповіщувачів для захисту будівель
Аналіз кількості автоматичних пожежних сповіщувачів, заявлених у договірній ціні до комерційної пропозиції ПП «Охорона-004», виявив, що їх, не відповідає вимогам діючої нормативної документації.
Нормативні посилання. Вимоги ДБН В.2.5-56:2014:
Пункт 7.2.28: «Системи пожежної сигналізації повінни формувати імпульс на управління автоматичними системами пожежогасіння та оповіщення про пожежу СО4, СО5 у разі спрацьовування не менше двох пожежних сповіщувачів, які встановлюються в одному приміщенні. Розміщувати пожежні сповіщувачі необхідно так, щоб кожна точка контрольованої площі знаходилась у межах робочих радіусів двох пожежних сповіщувачів у відповідності до ДСТУ-Н CEN/TS 54-14.».
Обгрунтування невідповідності складу устаткування оповіщення, яке надано у договірній ціні ПП «Охорона-004», у відповідності до вимог пунктів ДБН В.2.5-56:2014:
У відповідності до п.7.2.28 у кожному приміщенні, що захищається, повинно бути не менше двох адресних сповіщувачів. Результат приблизного розрахунку необхідної кількості сповіщувачів (з урахуванням того, що в деяких приміщеннях за результатами нормованих мінімальних відстаней між сповіщувачами встановлюється від двох до десяти та більше сповіщувачів), виконаний за результатами аналізу поповерхових планів будівлі:
- Необхідна кількість автоматичних сповіщувачів для всієї будівлі навчально-виробничого ІІ корпусу центру проф.освіти (по вул.Я Корчака, 8) – 280 сповіщувачів;
- Необхідна кількість автоматичних сповіщувачів для всієї будівлі навчального ІІ центру проф.освіти (по вул..П.Шутова, 13) – 272 сповіщувачі.
Висновок: Заявлена у договорній ціні кількість димових сповіщувачів навчально-виробничого ІІ корпусу центру проф..освіти (по вул..Я Корчака, 8 – 210 штук) та кількість димових сповіщувачів навчального корпусу центру проф.освіти (по вул..П.Шутова, 13 – 220 штук), - недостатня для забезпечення вимог діючої нормативної документації, що є грубим порушенням.
Враховуючи наведене, виходячи з п.4) ч.3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД а також п.4) ч.1 ст.30 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також того що склад та кількість устаткування, що наведено у договірній ціні та локальних кошторисів до комерційної пропозиції не відповідає вимогам діючої нормативної документації, а саме пп.7.2.28, 9.2.9, 9.3.1, 9.3.3, 9.3.10, 9.4.3, таблиці Б.2 додатку Б ДБН В.2.5-56:2019 що в свою чергу робить пропозицію Учасника невідповідною предмету закупівлі, чим порушується принципи добросовісної конкуренції серед учасників встановлених в ч.1. ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також з метою недопущення будь-яких можливих наслідків недотримання встановлених державою вимог до устаткування, що буде встановлено відповідно до визначеного замовником ДК 021:2015: 51700000-9 — «Послуги зі встановлення протипожежного устаткування»:, керуючись Конституцією України та законодавством про публічні закупівлі, -
ВИМАГАЄМО:
1. Скасувати рішення тендерного комітету (протокол від №23 від 02.10.2019 року) про визнання ПП «Охорона-004» переможцем закупівлі.
2. Відхилити тендерну пропозиції учасника ПП «Охорона-004» як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до Замовника щодо рішення відносно ПП "Охорона-004" 10.10.2019 13:46
Дата подачі:
10.10.2019 13:46
Вирішення:
Відповідно до частини першої статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель (далі – Система) відразу після закінчення електронного аукціону.
Відповідно до частини третьої статті 27 Закону протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється Системою автоматично в день розкриття пропозицій за формою, установленою Уповноваженим органом.
27 вересня 2019 року Системою було проведено аукціон, за результатами якого відбулось розкриття тендерних пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі. Також 27 вересня 2019 року, Системою було проведено оцінку поданих учасниками процедури закупівлі тендерних пропозицій, де найбільш економічно вигідною визначено тендерну пропозицію ПП «ОХОРОНА-004».
Відповідно до частини четвертої статті 28 Закону після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
Відповідно до вимог частини четвертої статті 28 Закону Замовник розглянув тендерну пропозицію ПП «ОХОРОНА-004» на відповідність вимогам тендерної документації та не виявив порушень законодавства та умов тендерної документації. Під час такого розгляду до уваги взято лише ті документи тендерної пропозиції, які вимагались умовами тендерної документації від учасника торгів.
Здійснивши додаткову перевірку наданої учасником інформації про його відповідність умовам статті 17 Закону на офіційних відкритих та загальнодоступних веб-сайтах уповноважених органів встановлено відповідність учасника вимогам статті 17 Закону та відсутність підстав для відмови йому в участі у процедурі закупівлі та відхиленні його тендерної пропозиції. Тендерна пропозиція подана ПП «ОХОРОНА-004» повністю відповідає вимогам тендерної документації в частині наявності та правильності оформлення документів, що вимагались від учасника торгів.
При цьому, надані учасником документи робочого проекту та кошторисної документації під час розгляду пропозиції Замовником до уваги не брались та умовами тендерної документації не вимагались. Такі документи передбачені для надання Замовнику лише переможцем торгів.
Відповідно до статті 30 Закону на Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника в разі якщо: учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Зважаючи на наведене у замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ПП «ОХОРОНА-004» на етапі визначення переможця торгів.
Крім того, відповідно до умов тендерної документації переможець процедури закупівлі до укладення договору про закупівлю розміщує (завантажує) в Системі у сканованому вигляді із послідуючим наданням замовнику в паперовому вигляді: остаточну «Тендерну пропозицію», складену з урахуванням результатів електронного аукціону, за формою Додатку № 1 до тендерної документації, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки учасника; договірну ціну на Послуги; локальні кошториси на Послуги; календарний графік надання Послуг; відомість ресурсів до локального кошторису на Послуги; розрахунок загально-виробничих витрат до локального кошторису на Послуги. Зазначені документи надаються учасником-переможцем процедури закупівлі поштою або особисто за адресою замовника.
Зазначені документи 08.10.2019 року були завантажені переможцем торгів в Систему. Замовником буде здійснено їх розгляд щодо відповідності вимогам законодавства за результатами чого будуть прийняті подальші рішення щодо укладення договору про надання послуг.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога щодо врахування вимог законодавства та умов тендерної документації
Номер:
cbe52cf75e72406db223cc456c3f47db
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-10-003602-b.b3
Назва:
Вимога щодо врахування вимог законодавства та умов тендерної документації
Вимога:
За результатами розгляду тендерних пропозицій Замовником 02.10.2019 року (Протокол засідання тендерного комітету №23 від 02.10.2019) переможцем визнано ПП "ОХОРОНА-004"
Однак, Скаржник має повідомити той факт, що тендерна пропозиція ПП "ОХОРОНА-004" не відповідає умовам тендерної документації та діючому законодавству.
На обґрунтування цього повідомляємо, що відповідно до ч.6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД закупівлі встановлено що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі ТП інформацію, яка підтверджує відповідність технічних та якісних характеристик предмета закупівлі встановленим/зареєстрованим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам, технічним умовам), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля, в тому числі під час надання Послуг, а також документи, визначені замовником в Додатку № 2 до ТД. Водночас, аналіз пропозиції Учасника вказує на те що технічні та якісні характеристики пропозиції учасника не відповідають встановленим державним стандартам, а саме:
1) Щодо рішень по системі оповіщення та управління евакуацією
У відповідності до вимог п.2 Додатка А (обов’язковий) ДБН В.2.2-9:2018 Професійні (професійно-технічні) заклади освіти віднесені до «Переліку основних груп будинків та приміщень громадського призначення». Відповідно до вимоги п. 10.13 ДБН В.2.2-40:2018 громадські будівлі і споруди повинні бути обладнані системою оповіщення про пожежу та керування евакуацією не нижче 4-го типу.
В таблиці Б.2 Додатку Б (обов’язковий) ДБН В.2.5-56:2014 обов’язковими елементами системи оповіщення 4-го типу є: - передавання мовленнєвих повідомлень про пожежу, - світлові покажчики «Вихід», - світлові покажчики напрямку руху, - зв'язок зони оповіщення з диспетчерською, та визначена черговість оповіщення.
В кошторисній документації до тендерної пропозиції ПП «Охорона-004» відсутні світлові покажчики напрямку руху та не передбачено обладнання для забезпечення зв’язку зон оповіщення з диспетчерською, - отже виконати нормативні вимоги з цим складом обладнання неможливо.
2) Щодо рівня звукового тиску системи мовленнєвого оповіщення
Аналіз кількості та потужність гучномовців системи мовленнєвого оповіщення, заявлених у договірній ціні до комерційної пропозиції ПП «Охорона-004», виявив, що рівень звукового тиску, що забезпечує склад устаткування, не відповідає вимогам діючої нормативної документації, а саме: рівень звуку мовленнєвого оповіщення не достатній для забезпечення евакуації у випадку пожежі.
Нормативні посилання. Вимоги ДБН В.2.5-56:2014 щодо улаштування оповіщення про пожежу:
Пункт 9.2.9: «Оповіщення провинно виконуватись у всіх приміщеннях будинків (споруд) із постійним та тимчасовим перебуванням людей… .»
Пункт 9.2.10: «Мовленнєві повідомлення повинні бути короткими, ясними, зрозумілими.»
Пункт 9.3.1: «Рівень звукового тиску сигналів оповіщення повинен бути не менше ніж на 15 дБ вище рівня постійного шуму… .»
Пункт 9.3.3: «Звукові оповіщувачі або гучномовці для встановлення в туалетних кімнатах та ліфтових кабінах повинні забезпечувати рівень звукового тиску не менше ніж на 10 дБ вище рівня постійного шуму».
Пункт 9.3.10: Типові значення рівнів звукового тиску постійного шуму навколишнього середовища:… - навчальні приміщення – 45 дБА, … - виробничі приміщення – 80 дБА, … - офісні приміщення – 55 дБА.
Пункт 9.4.2.: «Необхідно враховувати, що правильний вибір оповіщувачів, їх кількість та правильність розміщення є надзвичайно важливими для досягнення якісного та своєчасного сприйняття переданої СО інформації людьми, що перебувають у будинку.».
Пункт 9.4.3: «При проведенні акустичних розрахунків приміщень слід користуватись відповідними методичними вказівками виробника мовленнєвої СО або комп’ютерним моделюванням… .»
Обгрунтування невідповідності складу устаткування оповіщення, яке надано у договірній ціні ПП «Охорона-004», у відповідності до вимог пунктів ДБН В.2.5-56:2014:
У відповідності до п.9.3.1 та п.9.3.10 рівень звукового тиску сигналів оповіщення в навчальних приміщеннях повинен бути не менш, ніж 60 дБА, у виробничих приміщеннях – не менш, ніж 105 дБА, в офісних приміщеннях (кабінети, приміщення з ПК тощо) – не менш,ніж 70 дБА. Оповіщення повинно бути у всіх приміщеннях з постійним та тимчасовим перебуванням людей, в т.ч. – службові приміщення, санвузли тощо – див.п.9.2.9, 9.3.3. Якщо оповіщувач/гучномовець встановлено поза приміщенням, необхідно враховувати падіння звукового тиску при проходження через перепону (двері тощо), - при цьому рівень звуку оповіщення все одно повинен відповідати нормованому, а повідомлення повинно бути зрозумілим (п.9.2.10).
У відповідності до методичних вказівок виробника комплексу мовленнєвого оповіщення «ВЕЛЛЕЗ» НПП «Електроприлад» (відповідність п.9.4.3 ДБН В.2.5-56:2014) відношення площі типових приміщень та потужності гучномовців достатніх для оповіщення є таким:
- Приміщення до 15м.кв. – 1 Вт,
- Приміщення від 15 до 30 м.кв – 3 Вт,
- Коридори шириною до 3-х м на кожні 20-30 м.кв. (оптимально 25) – 3Вт,
- Приміщення від 30 до 60 кв.м. – 6 Вт,
- Приміщення до 150м.кв. на кожні 35-50м.кв. (оптимально 40) – 6 Вт.
Також до уваги необхідно брати діаграму звукового тиску в залежності від віддаленні від джерела звуку (також надається виробником).
Виходячи з цього при приблизному розрахунку кількості та потужності гучномовців для оповіщення приміщень першого поверху навчально-виробничого ІІ корпусу центру проф..освіти (по вул..Я Корчака, 8), склад устаткування для першого поверху повинен бути таким:
- Гучномовці 1 Вт (невеликі підсобні приміщення, санвузли тощо) – 12 шт.,
- Гучномовці 3Вт (приміщення 15-30 м.кв.) – 13 шт.,
- Гучномовці 6 Вт (актова зала, спортивна зала, хол, коридор) – 14 шт.
Усього необхідно приблизно 39 гучномовців - по одному з п’яти поверхів одного з корпусів (чотири поверхи та підвал, бо в підвальному поверсі є підсобні приміщення, комори, кімната персоналу, гардероб тощо).
Загальна розрахункова кількість гучномовців для всієї будівлі навчально-виробничого ІІ корпусу центру проф..освіти (по вул..Я Корчака, 8) повинна складати приблизно 185 гучномовців. У локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 2-2-1 обладнання навчально-виробничого ІІ корпусу за адресою: вул..Януша Корчака, 8, м.Київ, 03190, - яку додав переможець до документів до пропозиції 08.10.2019р. у 18:22 враховано тільки 46 гучномовців (динамік з максимальною потужністю – 3Вт) тв. 4 гучномовців (динамік з максимальною потужністю – 6Вт). З цією кількістю гучномовців (50 шт.) неможливо забезпечити нормований рівень звукового рівня мовленнєвої системи оповіщення про пожежу.
Загальна розрахункова кількість гучномовців для всієї будівлі навчального ІІ центру проф..освіти (по вул..П.Шутова, 13) при виконанні нормативних вимог повинна складати приблизно 195 гучномовців. У локальному кошторисі на придбання устаткування, меблів та інвентарю № 2-2-1 обладнання навчально-виробничого ІІ корпусу за адресою: вул..Януша Корчака, 8, м.Київ, 03190, - яку додав переможець до документів до пропозиції 08.10.2019р. у 18:22 враховано тільки 51 гучномовців (динамік з максимальною потужністю – 3Вт) тв. 4 гучномовців (динамік з максимальною потужністю – 6Вт). З цією кількістю гучномовців (55 шт.) неможливо забезпечити нормований рівень звукового рівня мовленнєвої системи оповіщення про пожежу.
Висновок: Заявлена у договорній ціні кількість гучномовців для мовленнєвого оповіщення навчально-виробничого ІІ корпусу центру проф..освіти (по вул..Я Корчака, 8 – 50 штук) та кількість гучномовців для мовленнєвого оповіщення навчальногоІ корпусу центру проф..освіти (по вул..П.Шутова, 13 – 55 штук), - недостатня для забезпечення необхідного рівня звуку мовленнєвого оповіщення у всіх приміщеннях будівля у випадку пожежі у відповідності до вимог діючої нормативної документації, що є грубим порушенням й може призвести до значних матеріальних та соціальних втрат (п.9.4.2 ДБН В.2.5-56:2014).
3) Щодо необхідної кількості сповіщувачів для захисту будівель
Аналіз кількості автоматичних пожежних сповіщувачів, заявлених у договірній ціні до комерційної пропозиції ПП «Охорона-004», виявив, що їх, не відповідає вимогам діючої нормативної документації.
Нормативні посилання. Вимоги ДБН В.2.5-56:2014:
Пункт 7.2.28: «Системи пожежної сигналізації повінни формувати імпульс на управління автоматичними системами пожежогасіння та оповіщення про пожежу СО4, СО5 у разі спрацьовування не менше двох пожежних сповіщувачів, які встановлюються в одному приміщенні. Розміщувати пожежні сповіщувачі необхідно так, щоб кожна точка контрольованої площі знаходилась у межах робочих радіусів двох пожежних сповіщувачів у відповідності до ДСТУ-Н CEN/TS 54-14.».
Обгрунтування невідповідності складу устаткування оповіщення, яке надано у договірній ціні ПП «Охорона-004», у відповідності до вимог пунктів ДБН В.2.5-56:2014:
У відповідності до п.7.2.28 у кожному приміщенні, що захищається, повинно бути не менше двох адресних сповіщувачів. Результат приблизного розрахунку необхідної кількості сповіщувачів (з урахуванням того, що в деяких приміщеннях за результатами нормованих мінімальних відстаней між сповіщувачами встановлюється від двох до десяти та більше сповіщувачів), виконаний за результатами аналізу поповерхових планів будівлі:
- Необхідна кількість автоматичних сповіщувачів для всієї будівлі навчально-виробничого ІІ корпусу центру проф.освіти (по вул.Я Корчака, 8) – 280 сповіщувачів;
- Необхідна кількість автоматичних сповіщувачів для всієї будівлі навчального ІІ центру проф.освіти (по вул..П.Шутова, 13) – 272 сповіщувачі.
Висновок: Заявлена у договорній ціні кількість димових сповіщувачів навчально-виробничого ІІ корпусу центру проф..освіти (по вул..Я Корчака, 8 – 210 штук) та кількість димових сповіщувачів навчального корпусу центру проф.освіти (по вул..П.Шутова, 13 – 220 штук), - недостатня для забезпечення вимог діючої нормативної документації, що є грубим порушенням.
Враховуючи наведене, виходячи з п.4) ч.3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД а також п.4) ч.1 ст.30 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також того що склад та кількість устаткування, що наведено у договірній ціні та локальних кошторисів до комерційної пропозиції не відповідає вимогам діючої нормативної документації, а саме пп.7.2.28, 9.2.9, 9.3.1, 9.3.3, 9.3.10, 9.4.3, таблиці Б.2 додатку Б ДБН В.2.5-56:2019 що в свою чергу робить пропозицію Учасника невідповідною предмету закупівлі, чим порушується принципи добросовісної конкуренції серед учасників встановлених в ч.1. ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також з метою недопущення будь-яких можливих наслідків недотримання встановлених державою вимог до устаткування, що буде встановлено відповідно до визначеного замовником ДК 021:2015: 51700000-9 — «Послуги зі встановлення протипожежного устаткування»:, керуючись Конституцією України та законодавством про публічні закупівлі, -
ВИМАГАЄМО:
1. Скасувати рішення тендерного комітету (протокол від №23 від 02.10.2019 року) про визнання ПП «Охорона-004» переможцем закупівлі.
2. Відхилити тендерну пропозиції учасника ПП «Охорона-004» як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.10.2019 13:37
Опис причини скасування:
Необхідність долучити документ
Дата скасування:
10.10.2019 13:43
Вимога
Вирішена
Вимога
Номер:
468e317f53b3456fb75cd7713d2b8732
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-10-003602-b.b2
Назва:
Вимога
Вимога:
1. В Додатку № 2 до тендерної документації в п. 2.4 вказано: «Надані Послуги повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів та/або нормативних документів технічного характеру». У відповідності до п.2.4 Додатку № 2 до тендерної документації вимагаємо внести зміни та доповнення до пункту 4 «Виконання проектних та монтажних робіт» таблиці розділу 1 Додатку № 2 до тендерної документації «1. Кількісні та технічні характеристики предмета закупівлі», а саме:
1.1 . Доповнити вимогою: «Вибір типу системи оповіщення про пожежу та керування евакуацією людей виконати з урахуванням вимог п.10.13 ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд». Пояснення: у громадських будівлях, якими є навчальні корпусі, система оповіщення про пожежу повинна бути не нижче 4-го типу.
1.2 Доповнити вимогою: «Вибір типу системи пожежної сигналізації виконати з урахуванням п.7.2.27 ДБН В.2.5-56:2014, а саме – система пожежної сигналізації повинна бути з адресними компонентами».
1.3 Доповнити вимогою: «Розташування сповіщувачів виконати з урахуванням вимоги п.7.2.28 ДБН В.2.5-56:2014, а саме – кожна точка контрольованої площі повинна знаходитись у межах робочих радіусів двох сповіщувачів у відповідності до ДСТУ-Н СЕН/ТS 54-14».
1.4 Замінити словосполучення «системи радіомоніторингу» на словосполучення «системи передавання тривожних сповіщень» як таке, що відповідають нормативній документації (ДБН В.2.5-56:2014).
1.5 Замінити речення «Простори за підвісними стелями захистити системою пожежної сигналізації при висоті підвісної стелі більше 1 м або довжині/ширині більше 10 м» на речення «Простори за підвісними стелями захистити системою пожежної сигналізації у відповідності до п.13.2 таблиці А.2 ДБН В.2.5-56:2014», як таке, що не відповідає нормативній документації (ДБН В.2.5-56:2014, ДСТУ-H CEN/TS 54-14).
2. Вимагаємо вилучити з п.2.3 розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації слово «державної», тому що термін «державна експертна оцінка проектно-кошторисної документації» відсутній у діючій нормативній документації.
3. Щодо тексту договору: у п.7.7 договору ( Додаток № 3 до тендерної документації) є посилання на недіючий норматив, а саме - ДБН В.1.1.7–2002 «Пожежна безпека об’єктів будівництва». Також вимагаємо вилучити з п.7.7 вимогу щодо відповідальності виконавця щодо наявності засобів пожежогасіння, як таку, що не має відношення до предмету договору.
4. У відповідності до діючої нормативної документації органи ДСНС не мають повноважень надавати висновки до проектної документації та не мають повноважень щодо погодження проектної документації У відповідності до листа від ДСНС № 587 від 10.04.2019р. «Про надання роз’яснень» за результатами розгляду проектної документації орган ДСНС може надати пропозиції до проектної документації у терміни, встановлені Законом. Тому вимагаємо вилучити з п.6 таблиці 1 розділу 1 та з п.2.2 розділу 2 Додатку № 2 до тендерної документації вимогу щодо погодження робочого проекту в органах Державної службі України з надзвичайних ситуацій як таку, що не відповідає діючому законодавству.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.09.2019 14:11
Вирішення:
Предметом закупівлі є послуги по встановленню системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, системи передавання тривожних сповіщень з розробкою проектно-кошторисної документації (далі – Послуги).
Додатком № 2 до тендерної документації по предмету закупівлі визначені технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відомі замовнику вихідні дані для проектування.
Переможець торгів (виконавець за договором) повинен розробити проектно-кошторисну документацію по предмету закупівлі згідно вимог чинних нормативно-правових актів, що регулюють виконання таких робіт.
Відповідно до умов додатку № 2 до тендерної документації на закупівлю Послуг проектна документація повинна бути виконана відповідно до діючих нормативно-технічних документів та пройти експертизу щодо пожежної безпеки.
Розроблена проектно-кошторисна документація по предмету закупівлі повинна отримати позитивний експертний висновок компетентного органу та враховувати обсяги робіт по встановленню системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, системи передавання тривожних сповіщень на об’єктах замовника.
Запропоновані учасником Послуги повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів та/або нормативних документів технічного характеру, в тому числі діючим ДСТУ, ДБН, ГОСТ, СНіП, ТУ, НПБ, ППБ, СанПіН, а також враховувати специфіку навчального закладу.
Послуги по встановленню системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, системи передавання тривожних сповіщень надаються відповідно до затвердженої проектної документації.
Надані Послуги повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів та/або нормативних документів технічного характеру.
Зважаючи на наведене Замовник не бачить необхідності внесення змін до тендерної документації на закупівлю Послуг в частині вимог пунктів 1.1 – 1.3, зазначених у Вимозі UA-2019-09-10-003602-b.b2.
Разом з тим повідомляємо, що тендерним комітетом буде розглянуто на своєму черговому засіданні питання про доцільність та необхідність внесення запропонованих змін до тендерної документації в частині вимог пунктів 1.4 – 1.5, а також пунктів 2 – 4, зазначених у Вимозі UA-2019-09-10-003602-b.b2
Результати рішення тендерного комітету будуть оприлюдненні в порядку та у строки, визначені частиною першою статті 10 Закону та з урахуванням положень частини другої статті 23 Закону
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
b6e44be818c4433abf42f46d5ef20553
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-10-003602-b.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Просимо видалити вимогу щодо надання сертифікату відповідності системи управління якістю на підприємстві учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». Відповідно до тендерної документації ця вимога не стосується учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно з чинним законодавством.
Дана вимога надає перевагу учасникам, які здійснюють діяльність без печатки та виходить за межі технічних вимог до предмета закупівлі.
У зв’язку з введенням в дію з 19.07.2017р. ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами - підприємцями» від 23.03.2017р. №1982-VIII використання суб'єктом господарювання печатки не є обов'язковим. Тому надання учасником будь яких документів після 19.07.2017р. без відбитка печатки суб'єкта господарювання не створює юридичних наслідків.
Враховуючи вищевикладене дана вимога штучно звужує конкуренцію, що порушує принцип недискримінації учасників відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.09.2019 10:08
Вирішення:
Щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікату відповідності системи управління якістю на підприємстві учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», повідомляємо наступне.
Стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація повинна показати свою здатність постійно надавати послуги, які задовольняють вимогам замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; якщо організація зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосовуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечування відповідності вимогам замовника й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам.
Усі вимоги стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» - загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від послуг, які вона надає.
Замовник має намір укласти договір з учасником, система управління якістю на підприємстві якого відповідає стандарту ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», що гарантує надання якісних послуг по встановленню системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, системи передавання тривожних сповіщень з розробкою проектно-кошторисної документації.
Необхідність надання у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності системи управління якістю на підприємстві учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» не передбачає обов’язкового використання печатки суб’єктом господарювання у своїй господарській діяльності, у тому числі під час підготовки та подання тендерної пропозиції.
Умовами тендерної документації також не встановлено вимоги обов’язкової наявності печатки у суб’єкта господарювання – учасника процедури закупівлі.
Зважаючи на наведене Замовником прийняте рішення про відсутність необхідності внесення змін до тендерної документації, що не призведе до погіршення якості предмету закупівлі.
Додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції сертифікату відповідності системи управління якістю на підприємстві учасника вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» не послаблюють конкуренцію серед учасників процедури закупівлі та не створюють дискримінаційних умов, про що свідчать успішно проведені процедури публічних закупівель в електронній системі закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено