-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015: 33140000-3 Медичні матеріали - 25 найменувань
Асортимент, кількість товару та інші умови закупівлі визначені в тендерній документації та додатках до неї. Джерело фінансування державні кошти
Завершена
1 387 420.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 874.20 UAH
мін. крок: 1% або 13 874.20 UAH
Період оскарження:
04.09.2019 11:43 - 15.09.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо приведення Документації тендерних закупівель у відповідність до норм чинного законодавства України
Номер:
c2c6fd215dd645038a24194f4eb5a69a
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-09-04-000953-b.c1
Назва:
Вимога щодо приведення Документації тендерних закупівель у відповідність до норм чинного законодавства України
Вимога:
Шановний Замовнику!
Ознайомившись із тендерною документацією щодо закупівлі (Ідентифікатор): UA-2019-09-04-000953-b нами виявлено дискримінаційні вимоги, які не відповідають чинному законодавству про публічні закупівлі та обмежують вільну конкуренцію серед учасників.
Відповідно до п. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» – закупівлі здійснюються за такими принципами:
- Добросовісна конкуренція серед учасників;
- Максимальна економія та ефективність;
- Відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- Недискримінація учасників;
- Об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
- Запобігання корупційним діям і зловживанням.
У Додатку № 2 Тендерної документації - Інформації про відповідність запропонованого товару встановленим вимогам (Медико-технічні вимоги) до предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015: 33140000-3 «Медичні матеріали» наведений предмет закупівлі, який зведений в 1 (один) лот – 25 найменувань. В один лот зведені «шовні матеріали», «набори для катетеризації центральних вен», «перев’язувальні матеріали», «голки для біопсїї», «халати, бахіли», «операційні покриття», «плівки для запаювання», «зшиваючі апарати та змінні касети до них», «вата, бинти марлеві» та інші.
Частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що подібне включення багатьох різних за призначенням виробів, до того ж різних виробників в один лот, є порушенням таких принципів здійснення державних закупівель як «добросовісна конкуренція серед учасників», «максимальна економія та ефективність», «відкритість та недискримінація учасників» та «запобігання корупційним діям і зловживанням».
Цілком штучно та необґрунтовано створена ситуація, в якій будь-який учасник конкурсних торгів, який не має можливості запропонувати замовнику торгів хоча б один! з двадцяти п’яти медичних виробів, які включені в лот, позбавляється можливості взяти участь в торгах всього лоту. Такий спосіб є прямим порушенням принципів добросовісної конкуренції серед учасників та відкритості і недискримінації учасників та є прямим порушення вимог частини 4 статті 22 Закону.
Визначений спосіб проведення конкурсних торгів призводить до порушення принципу максимальної економії та ефективності, оскільки через штучні бар’єри значним чином звужується коло учасників конкурсних торгів, що в свою чергу призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників та призводить до здороження предмету закупівлі.
Ситуація погіршується наявністю вимоги документації конкурсних торгів щодо надання «документу, що підтверджує повноваження представника, дилера, дистриб’ютора ( копія доручення виробника на право просування та продажу товару або договір про співпрацю, інший документ, яким виробник доручає представнику, дилеру, дистриб’ютору діяти від його імені)..». Ненадання відповідного документу хоча б на один медичний виріб, позбавляє учасника можливості взяти участь в торгах всього лоту. Такий спосіб є прямим порушенням принципів добросовісної конкуренції серед учасників та запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки дає можливість виробникам медичних виробів штучно не допускати учасників до конкурсних торгів шляхом ненадання вищезазначеного документу хоча б на один виріб.
Поєднання двох вищезазначених правил проведення конкурсних торгів (об’єднання всіх предметів закупівлі в 1 лот та встановлення вимоги надання доручення або іншого документу від виробника) призводить до порушення принципу максимальна економія та ефективність, оскільки через штучні бар’єри значним чином звужується коло учасників конкурсних торгів, створюється можливість повного контролю над процесом подання пропозицій з боку недобросовісних виробників медичних виробів, що в свою чергу призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників та призводить до здороження предмету закупівлі.
З метою дотримання принципів здійснення закупівель викладених в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі»: «добросовісна конкуренція серед учасників», «максимальна економія та ефективність», «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель», «недискримінація учасників» та «запобігання корупційним діям і зловживанням», просимо Вас внести зміни до тендерної документації, розділивши предмет закупівлі на окремі лоти – за призначенням або за кодами Національного класифікатору НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.09.2019 12:52
Вирішення:
При вирішенні питання щодо проведення закупівлі,Замовник визначає предмет закупівлі відповідно до положень Закону № 922 та Порядка № 454.
Поділ предмета закупівлі на лоти — це виключне право замовника.
Тендерна пропозиція Замовника викладена за найменуваннями в одному лоті.
Частиною другою статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація повинна містити, зокрема, інструкцію з підготовки тендерних пропозицій; один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством; опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота).
Відповідно до ч. 2 ст. 21 Закону № 922 в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються, зокрема:
— назва предмета закупівлі;
— кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг.
При цьому згідно з ч. 2 ст. 22 Закону № 922 тендерна документація повинна містити, зокрема, інформацію про:
— кількість товару та місце його поставки;
— місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги.
При визначенні Замовником процедури закупівлі не порушено Закон України «Про публічні закупівлі».
Усі процедури закупівлі на придбання лікарських засобів та виробів медичного призначення, які проводяться нами протягом 2019 року містять вимогу щодо надання зазначеного гарантійного листа, що передусім спрямовано на здійснення закупівлі товару належної якості та унеможливлює закупівлю фальсифікатів. Крім цього, незрозумілим є Ваші аргументи з приводу неможливості надання такого гарантійного листа виробника, адже потенційному учаснику є можливість надати даний лист не лише від виробника товару, а й від його представника, дилера, дистриб’ютора, отримання такої гарантії мають усі без виключення учасники торгів.
Замовником ніяким чином не порушені ч.1ст.3 Закон України «Про публічні закупівлі» Закону № 922.
Замовник зацікавлений лише в якісному товарі, та в максимальній економії коштів.
Враховуючи вище викладене Замовник не вбачає підстав для задоволення вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено