-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015 : 33600000-6 «Фармацевтична продукція» 2 лоти (Лот № 1 Лікарські засоби, Лот № 2 Отруйні та сильнодіючі препарати)
джерело фінансування - місцевий бюджет
Торги не відбулися
71 797.27
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 100.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 100.00 UAH
Період оскарження:
30.08.2019 10:53 - 10.09.2019 00:00
Вимога
Відхилено
запит на зміни
Номер:
4d5b51c5f1f54a948ae936fc647efb90
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-30-000623-a.a1
Назва:
запит на зміни
Вимога:
вимога у додатку
Пов'язані документи:
Учасник
- Авторизац-лист.docx 02.09.2019 16:43
Дата подачі:
02.09.2019 16:43
Вирішення:
Під час розгляду вашого листа (вимоги)* розглянуто вказане питання на предмет можливих порушень та усунення у разі встановлення з метою дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Стосовно питання повідомляємо, що згідно статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VІІІ від 25.12.2015 року зі змінами та доповненнями (далі - Закон) потенційні учасники - «Фізична/юридична особа мають право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі.
Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону»
Згідно статті 1 Закону України "Про публічні закупівлі": предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом; згідно статті 22 вказаного Закону: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника.
У разі, якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля; Згідно наказу Мінекономрозвитку від 17.03.2016 "Про затвердження порядку визначення предмету зкупівлі": Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу.
Закон не зобов’язує Замовника проводити аналіз наявності або відсутності товару з такими характеристиками у одного чи декількох постачальників. Неспроможність будь-якого потенційного постачальника поставити товари, яких потребує Замовник не є ознакою дискримінації.
Таким чином оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією пропозицією учасника торгів. Дана вимога стосується товару, який закуповує замовник у кількості 10 і більше одиниць одного найменування (Гарантійний лист повинен включати ідентифікатор закупівлі ( номер оголошення) оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмету закупівлі та назву замовника згідно оголошення).
Вимога про надання гарантійного листа виробника встановлена з метою уникнення подання учасниками фальсифікованого товару. У зв’язку із ситуацією, що склалася на фармацевтичному ринку, є вірогідність поставки фальсифікованої неякісної продукції. Надання вищезазначеного гарантійного листа підтверджує можливість постачання оригінального товару, а також визначення спроможності Учасниками поставити товар у кількості, в асортименті, зі строками придатності та в терміни, визначені Тендерною документацією.
Отримання/надання гарантійного листа є звичайною та поширеною практикою, зокрема, при закупівлі фармацевтичної продукції, яка застосовується для уникнення постачання фальсифікованих, неякісних або підроблених (неоригінальних) лікарських засобів, чи постачання не в повному обсязі та з порушенням термінів. Слід зазначити, що виробники медичних препаратів, як вітчизняні так і іноземні, зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому.
Таким чином, вказані виробники чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію.
Наголошуємо, що вимога про надання гарантійних листів не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює дискримінаційних умов і перешкод для участі в процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, які насправді мають можливість гарантовано поставляти якісні лікарські засоби, що є предметом зазначеної закупівлі.
В зв’язку з регулярним надходженням розпоряджень Державної служби з лікарських засобів щодо вилучення з обігу неякісних лікарських засобів, на підставі викладеного вимога щодо надання Учасниками гарантійного листа виробника щодо можливості поставки товарів, що є предметом закупівлі, являється необхідною з метою унеможливлення участі недобросовісних учасників та закупівлі товарів не відповідної якості.
Наголошуємо, що раціональне використання бюджетних коштів полягає у закупівлі якісних товарів з відповідними характеристиками та за найвигіднішу ціну.
Таким чином, замовник не порушив жодної вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно, відсутні жодні підстави для внесення змін до тендерної документації
На нашу думку, дискримінаційні вимоги мають більш радикальні вимоги до учасників.
На підставі викладеного Ви можете оскаржити умови закупівлі керуючись положенням ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено