-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області
Торги відмінено
58 542 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 292 710.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 292 710.00 UAH
Період оскарження:
28.08.2019 17:53 - 24.09.2019 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
СКАРГА на наявність дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
f1a59cbe8f1b4359b328cd81a0171114
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-28-002479-a.c4
Назва:
СКАРГА на наявність дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Замовником викладено технічні вимоги таким чином, що при відповідності пропонуємого обладнання більшості параметрів, один або два з них не будуть відповідати вимогам, що вказує на те, що тендерна документація підготовлена для перемоги певної моделі певного виробника.
Таким чином, немає в наявності щонайменше двох виробників, що можуть запропонувати обладнання, які відповідають всім вимогам тендерної документації, встановленим Замовником.
Статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність та недискримінація учасників.
Встановлені Замовником вимоги в існуючому вигляді, створюють можливість для необгрунтованої дискримінації учасників, а тому мають бути змінені для існування добросовісної конкуренції та відсутності дискримінації між всіма учасниками закупівлі.
Просимо орган оскарження зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виключення з неї дискримінаційних вимог.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_АМКУ_23.09.19_дитектори та аналізатори.pdf 23.09.2019 22:06
- Платіжне доручення_про сплату за подання скарги.pdf 23.09.2019 22:06
- Рішення від 26.09.2019 № 13719 (+лист Замовнику).pdf 26.09.2019 19:37
- Айті Інжинірінг - Лист.pdf 27.09.2019 19:31
- ДатаСпектр - Лист.jpg 27.09.2019 19:31
- Замовник - Пояснення по суті скарги.pdf 27.09.2019 19:31
- Lufft Сертифікат.pdf 27.09.2019 19:31
- 416_107-19 ДатаСпектр.PDF 27.09.2019 19:31
- 417_107-19 Айті Інжиніринг.PDF 27.09.2019 19:31
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.09.2019 22:24
Скарга
Залишено без розгляду
Оскарження умов закупівлі UA-2019-08-28-002479-a
Номер:
a81d70f426004814b2fd6d69b88f1c9f
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-28-002479-a.b3
Назва:
Оскарження умов закупівлі UA-2019-08-28-002479-a
Скарга:
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03680, м.Київ-35, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ХІМЛАБОРРЕАКТИВ»
Юридична адреса - 03006, м. Київ, вул.Червоноармійська, 57/3;
поштова адреса - 07400, Київська область,
м. Бровари, вул. Щолківська, 8
Код за ЄДРПОУ: 23522853
тел./факс: (044) 494-42-42
КП "Центр екологічного моніторингу ДОР" Адреса: Україна, 49004, Дніпропетровська область, м. Дніпро, просп. Олександра Поля, буд. 2
тел.: +380675223994
Процедура – Відкриті торги з публікацією англійською мовою
Код ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області (кошти місцевого та державного бюджету))
Оголошення UA-2019-08-28-002479-a
СКАРГА
Оскарження умов закупівлі UA-2019-08-28-002479-a
28 серпня 2019 року КП "Центром екологічного моніторингу ДОР" (далі – Замовник) було оголошено тендер на закупівлю Код ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області (кошти місцевого та державного бюджету)) ідентифікатор закупівлі UA-2019-08-28-002479-a
Уважно вивчивши умови тендерної документації Учасником було виявлено ряд вимог які суперечать існуючим на даний час нормативним міжнародним зобов’язанням які мають виконуватися Українською державою в межах асоціації з Європейським Союзом, а саме:
1. Замовник торгів у відповіді на запитання від 10.09.2019 р., при обґрунтуванні прийнятих ним рішень посилається на звіт «Low-cost sensors for the measurement of atmospheric composition: overview of topic and future applications» (2018), проведеному комісією з атмосферних наук Всесвітньої Метеорологічної Організації (WMO No. 1215),
В резюме до даного звіту зазначається, що до використання електрохімічних методів вимірювання сказано, «що в даний час недорогі датчики (електрохімічні) не є безпосередньо заміною еталонних інструментів, особливо для обов'язкових цілей….»…… «лабораторні та польові дослідження продемонстрували вкрай неоднорідну якість даних з електрохімічних сенсорів і відсутність однозначної відповіді на одне з основних питань: чи заслуговують довіри ці датчики? Навіть в разі використання однакових базових компонентів датчика фактичні результати можуть бути різними зважаючи на відмінності в підходах до коректування даних і калібрування. Це здатне ускладнити інтерпретацію якості даних користувачами, оскільки задовільні або незадовільні експлуатаційні показники одного пристрою або комерційного постачальника не означають, що аналогічні пристрої інших постачальників будуть функціонувати таким же чином». Це означає:
• Посилання на даний Звіт Організатором торгів не є вірне;
• Електрохімічні методи вимірювань в сфері управління якістю атмосферного повітря, можуть використовуватися тільки як допоміжні до вже діючих еталонних методів вимірювань, що і зазначено в Директиві 2008/50/ЄС і в Постанові Кабінету Міністрів України № 827 «Деякі питання здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря».
Відповідно до цього, для забезпечення відповідності отриманих результатів вимогам сучасного європейського та національного законодавства, а саме Директиви 2008/50/ЄС і ДСТУ EN 15267:2016 (EN 15267:2009), а також для можливості адекватної інтерпретації даних на підставі метрологічно підтверджених технічних характеристик вимірювального обладнання, вимагаємо внести зміни до Технічної документації та додати вимогу обов’язкової відповідності Директиві 2008/50/ЄС і ДСТУ EN 15267:2016 (EN 15267:2009) для аналізаторів атмосферного повітря.
2. У відповіді Замовника на запитання до цієї закупівлі від 04.09.2019 про дотримання вимог зазначається, що Директиви 2008/50/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ від 21 травня 2008 року про якість атмосферного повітря та чистіше повітря для Європи сказано «На сьогоднішній день в українському законодавстві відсутні засади для впровадження норм європейського законодавства щодо моніторингу атмосферного повітря, прописаних у Директиві 2008/50/ЄС. Порядок здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря, затверджений постановою КМУ від 14.08.2019 № 827 «Деякі питання здійснення державного моніторингу у галузі охорони атмосферного повітря», ще не набрав чинності». У відповіді організатора від 10.09.2019 сказано «Державна система моніторингу не функціонує відповідним чином та не відповідає вимогам Постанови Кабінету Міністрів України “Деякі питання здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря”. Це призводить до наступних наслідків:
• Для Учасника торгів не зрозуміло: Організатор вважає Директиву 2008/50/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ від 21 травня 2008 року, та Постанову КМУ 827 діючими чи ні? В Вимогах до нормативно-технічної документації Технічних вимог (Додаток №3) Директива … і Постанова … не зазначені, а в відповідях на питання Організатор посилається на дані документи. Це приводить до того, що Учасники не можуть підготувати якісну пропозицію, і, таким чином, всі учасники знаходяться в нерівних умовах;
• Якщо Директива 2008/50/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ від 21 травня 2008 року, та Постанову КМУ 827 для Організатора являються діючими, то Технічні вимоги (додаток №3 до тендерної документації) не відповідають вимогам цих документів;
• Якщо для Організатора Директива 2008/50/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ від 21 травня 2008 року, та Постанову КМУ 827 не діючі – це порушення законодавства України (Угода про асоціацію між Україною та Європейським Союзом), згідно якого Україна взяла на себе обов’язки по імплементації європейського законодавства (Директиви 2008/50/ЄС ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ ТА РАДИ від 21 травня 2008 року)
Виходячи з вище викладеного стає очевидним, що Замовник зумисне виклав умови документації в такому вигляді, щоб обмежити коло Учасників. Дана Закупівля призведе до нецільового використання бюджетних коштів на обладнання, результати якого не будуть відповідати вимогам Національного та Європейського законодавства. У зв’язку з чим, керуючись статтями 3 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
П Р О С И МО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника внести зміни до Технічної документації та додати вимогу обов’язкової відповідності Директиві 2008/50/ЄС і ДСТУ EN 15267:2016 (EN 15267:2009) для аналізаторів атмосферного повітря.
Додатки:
1. Платіжне доручення на перерахування плати за подання скарги – 1 арк.
З повагою,
Жолобіцький В.І.
Пов'язані документи:
Учасник
- хлр.pdf 23.09.2019 17:49
- Рішення від 26.09.2019 №13732.pdf 26.09.2019 19:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.09.2019 17:49
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
26.09.2019 19:01
Вимога
Є відповідь
Щодо відміни процедури закупівлі
Номер:
471ed793a47c4686920fd61ef1f529c5
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-28-002479-a.b2
Назва:
Щодо відміни процедури закупівлі
Вимога:
Ретельно вивчивши тендерну документацію та технічне завдання щодо «Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області» нами був проведений аналіз подібних закупівель за останні кілька років.
Результати проведеного аналізу:
1. Бюджет закупівлі щодо «Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області» складає 58 542 000 грн та передбачає закупівлю 10 станцій аналізу якості повітря. Тобто 5 854 200 грн за одну станцію аналізу якості повітря (технічні вимоги ідентичні до усіх 10-ти станцій аналізу якості повітря).
Побудова станцій аналізу якості повітря передбачає Замовником використання електрохімічних сенсорів для газів та оптичних приладів для зважених речовин.
Обґрунтування побудови станцій моніторингу якості повітря з використанням електрохімічних сенсорів для газів та оптичних приладів для зважених речовин Замовником надано у відповіді до одного із запитань до Тендерної процедури, а саме: «Зазначений підхід дозволяє забезпечити більше просторове покриття станціями території дослідження при менших витратах і дослідити загальну картину стану атмосферного повітря на території області, оскільки обладнання, що відповідає вимогам Директиви 2008/50/ЄС має значно вищу вартість придбання»
2. У 2018 році Департаментом екології та природних ресурсів Київської обласної державної адміністрації була проведена закупівля «Придбання та встановлення обладнання стаціонарних постів автоматизованої системи моніторингу атмосферного повітря», що передбачала встановлення 9-ти стаціонарних постів автоматизованої системи моніторингу атмосферного повітря (Номер у Prozorro: UA-2018-05-31-000605-c). Технічне завдання Закупівлі ідентичне технічному завданню закупівлі КП "Центр екологічного моніторингу ДОР" (Номер у Prozorro: UA-2019-08-28-002479-a) за виключенням вимоги щодо вимірювання HCL, NO,C2H4. Бюджет закупівлі склав 17 325 000 грн., тобто 1 925 000 грн за однин стаціонарний пост моніторингу атмосферного повітря.
Побудова станцій аналізу якості повітря передбачає Замовником використання електрохімічних сенсорів для газів та оптичних приладів для зважених речовин.
3. У 2019 році Управлінням з питань екології, енергоменеджменту та охорони праці Маріупольської міської ради була проведена закупівля «Обладнання для стаціонарного посту спостереження за станом атмосферного повітря міста (стаціонарний пост)», що передбачала встановлення 1-го стаціонарного посту спостереження за станом атмосферного повітря (Номер у Prozorro: UA-2019-04-18-000487-a). Бюджет закупівлі склав 4 000 000 грн.
Побудова станції моніторингу за станом атмосферного повітря вже передбачала використання вимог затверджених постановою КМУ від 14.08.2019 № 827 (тобто вимог Директиви 2008/50/ЄС).
Як можливо побачити, вартість однієі станції контролю якості повітря по Тендеру щодо «Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області»перевищує на 304% вартість аналогічної станції по якості (передбачає Замовниками використання електрохімічних сенсорів для газів та оптичних приладів для зважених речовин) та на 46% вартість станції, що відповідає вимогам, затвердженим постановою КМУ від 14.08.2019 № 827 (тобто вимогам Директиви 2008/50/ЄС).
Також, Технічне Завдання має ознаки, що прописані під одного учасника, і не дає можливості запропонувати еквіваленти, які б повністю відповідали чинному законодавству України та вимогам, що мають вступити у дію найближчим часом. А це є порушення Статті 3 Закону України про Публічні закупівлі, а саме таких принципів здійснення закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням.
В зв'язку з вищенаведеним, ВИМАГАЄМО відмінити проведення торгів за номером у Prozorro: UA-2019-08-28-002479-a.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.09.2019 15:37
Вирішення:
Регіональна система моніторингу, створена у Дніпропетровській області, на даний час є однією з небагатьох працюючих систем в Україні. Дані, накопичені системою, дозволять комісіям та органам управління якістю атмосферного повітря, які будуть створені відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 827 від 14.08.2019 “Деякі питання здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря”, обґрунтовано приймати рішення, необхідні для виконання постанови та відповідно Директиви 2008/50/ЄС.
Крім того, в ситуації реформування Міністерства екології та природних ресурсів і запланованої на найближчий рік реформи обласних державних адміністрацій строки, передбачені постановою для визначення структурних підрозділів або виконавчих органів, які будуть виконувати функції органу управління якістю атмосферного повітря, утворення комісій з питань здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря та управління якістю атмосферного повітря, подання для погодження Міністерству екології та природних ресурсів програм державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря, об’єктивно викликають сумніви щодо можливості реалізації у встановлені терміни.
Приведені у Вимозі приклади закупівель у розділі технічних вимог до обладнання не є ідентичними закупівлі “Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області”, мають менший перелік параметрів вимірювання та відмінні вимоги до обладнання. Встановлення різних вартостей закупівель відповідає умовам вільного ціноутворення і самостійності у визначенні ціни закупівлі. Очікувана вартість предмету закупівлі “Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області” сформована за результатами проведеного маркетингового дослідження наявного на ринку обладнання та комерційних пропозицій від декількох постачальників. Також звертаємо Вашу увагу, що очікувана вартість закупівлі складається не тільки із вартості вимірювального обладнання. Відповідно до вимог тендерної документації у вартість закупівлі також входить вартість програмно-апаратного комплексу, який дозволяє збирати та зберігати дані, здійснювати їх первинну аналітичну обробку, віддалено керувати станціями моніторингу, а також інформувати громадськість про стан навколишнього середовища у режимі реального часу. Крім цього, вартість закупівлі враховує наявність на складі сервісної служби постачальника трьох повних, готових до експлуатації резервних комплектів обладнання, що входить до складу стаціонарної станції, технічне обслуговування станцій в гарантійний період, що включає в себе щомісячне технічне обслуговування і щорічну метрологічну повірку/калібрування вимірювального обладнання у ДП “Укрметртестстандарт”, пусконалагоджувальні роботи, навчання персоналу замовника. Для ефективного використання бюджетних коштів застосовується процедура відкритих торгів, яка вимагає проведення аукціону серед учасників. Оскільки єдиним критерієм оцінки пропозицій за результатами аукціону даної закупівлі є ціна, всі учасники, які відповідають вимогам тендерної документації, можуть взяти участь у закупівлі та запропонувати нижчу вартість.
Умови закупівлі відповідають чинному законодавству України, принципам добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності й іншим принципам Закону України “Про публічні закупівлі”. Зауваження щодо наявності у технічному завданні ознак, що прописані під одного учасника, не супроводжується документальним підтвердженням і нормативним обґрунтуванням, тому вважається замовником необґрунтованим та не розглядається.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Щодо технічних вимог
Номер:
af4f88cd1aa0430887667024ee2a30f9
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-28-002479-a.b1
Назва:
Щодо технічних вимог
Вимога:
З урахуванням чинного законодавства України, а саме:
1. Постанова Кабінету Міністрів №827 від 14.08.2019 - Деякі питання здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря.
2. ДСТУ EN 15267-1,2,3:2016 (EN 15267-1,2,3:2009, IDT) - Якість повітря. Сертифікація автоматизованих вимірювальних систем.
та з урахуванням предмету тендерної процедури: «Придбання та обладнання стаціонарних станцій аналізу якості повітря у Дніпропетровській області», а саме «Автоматизована система екологічного моніторингу» Вимагаємо привести Технічні Вимоги (Додаток №3 до тендерної документації) згідно чинного законодавства України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.09.2019 10:37
Вирішення:
1. Відповідно до п. 5 Постанови Кабінету Міністрів № 827 від 14.08.2019 «Деякі питання здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря», Порядок здійснення державного моніторингу в галузі охорони атмосферного повітря набирає чинності через один рік після набрання чинності цією постановою.
2. З 1 січня 2018 р. діючу в Україні державну систему обов’язкової та добровільної сертифікації продукції, яка введена Декретом Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» № 46-93 від 10 травня 1993 р., замінено системою оцінки відповідності продукції вимогам Технічних регламентів (аналогів європейських Директив). Станом на 9 вересня 2019 р. відсутній Технічний регламент для автоматизованих вимірювальних систем. Під дію Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки (ТР № 94) підпадають лише контрольно-вимірювальні прилади екологічного моніторингу, а не система в цілому. Тобто ДСТУ EN 15267-1,2,3:2016 (EN 15267-1,2,3:2009, IDT) застосовується при добровільній сертифікації на вимогу власника системи екологічного моніторингу. Таким чином, Додаток 3 до тендерної документації відповідає вимогам чинного законодавства України.
Статус вимоги:
Відхилено