-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Овочі довгострокового зберігання ( кошти міського бюджету )
Капуста білоголова середньої та пізньої стиглості – 17 500кг Капуста цвітна – 1 500кг Буряк довгострокового зберігання – 11 000кг Морква довгострокового зберігання – 9 000кг Цибуля ріпчаста вищого та першого ґатунку – 8 500кг Часник – 250кг Гарбуз – 700кг На виконання рішення Антимонопольного комітету внесено зміни в тендерну документацію та подовжено кінцевий строк подання тендерних пропозицій
Торги не відбулися
362 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 814.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 814.50 UAH
Період оскарження:
28.08.2019 16:00 - 07.10.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю
Номер:
8a639d78a3854e97a20fee6ab996e311
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-28-001033-c.a1
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю
Скарга:
вих.358
05.09.2019
До Антимонопольного комітету України
адреса: вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м.Київ, 03035
Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БондарчукОп»
(код ЄДРПОУ 42914567)
Адреса: 50086,м.Кривий Ріг, вул.Телевізійна,2а
електронна пошта: bondarchykop@ukr.net
телефон 067-539-58-99
Замовник: Відділ освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради (код ЄДРПОУ 02124781)
Адреса: 50071, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Володимира Великого, 32 телефон: 0564-64-42-31
Інформація про закупівлю
c0d3b6cf6ce74bb295fc39c17d925fc2
Ідентифікатор закупівлі: UA-2019-08-28-001033-c
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії Замовника – 28.08.19 року
Плата за подання скарги – 5000,00 грн. Без ПДВ
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю
28.08. 2019 року Відділ освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю за предметом Овочі довгострокового зберігання ( кошти міського бюджету ) Класифікація за ДК 021:2015: 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи (Замовником було опубліковано документацію 28.08.2019 року та було опубліковано зміни до тендерної документації 03.09.2019 року). Уважно вивчивши тендерну документацію із змінами, нами були встановлені грубі порушення передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості торгів, з наступних підстав.
По- перше, пунктом 3 Додатку 1 до тендерної документації ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ВІД УЧАСНИКА ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ до Тендерної документації (надалі ТД) затвердженого протоколом №344 від 03.09.2019 року:
Підпунктом 3.2. пункту 3 даного додатку передбачено надати кольорова сканкопія виконаного аналогічного договору з усіма додатками, обсяг предмету закупівлі якого не повинен бути менше ніж 2,5% від обсягів даної закупівлі.
Дана вимога є дискримінаційною, так як веде до обмеження учасників прийняти участь у закупівлі.
Очікувана вартість даної закупівлі становить 362 900, 00 грн (з ПДВ), тобто договір аналогічний має бути наданий на суму від 9 072,50 грн. Тобто, підтвердженням досвіду виконання аналогічного договору учасник не може надати аналогічний договір на суму в 8 000,00 грн чи 9 000,00 грн. Виходячи з цього, учасник, який має аналогічний договір на суму менше хоч на копійку за 9 075,50 грн, не може прийняти участь в даній закупівлі, а це обмежує коло осіб, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже є дискримінаційними умовами в ТД.
По – друге, підпунктом 3.3. пункту 3 даного додатку передбачено надати Позитивний лист-відгук від Замовника до наданого виконаного аналогічного договору (надається на фірмовому бланку (за наявності) Замовника, який надав цей відгук, завірений підписом керівника або уповноваженою (посадовою) особою Замовника, якій делеговано право підпису листа-відгуку.
У позитивному листі-відгуку повинно бути зазначено:
- виконання договірних зобов’язань;
- виконання графіка поставки;
- відповідність санітарним правилам і нормам транспорту, працівників;
- якість та безпека предмету закупівлі.
Якщо Учасник співпрацював із Замовником (відділ освіти Саксаганської районної у місті ради) стосовно предмета закупівлі у 2018-2019 роках, обов’язково надати позитивний лист-відгук від Замовника (відділ освіти Саксаганської районної у місті ради).
Кваліфікаційний критерій - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору прямо передбачений ст. 16 Закону та встановлений Замовником з огляду на значні обсяги поставок та конкретні особливості закупівлі - для організації харчування дітей.
В даному підпункті містяться аж дві дискримінаційні вимоги.
1)А саме, якщо Учасник співпрацював із Замовником (відділ освіти Саксаганської районної у місті ради) стосовно предмета закупівлі у 2018-2019 роках, обов’язково надати позитивний лист-відгук від Замовника (відділ освіти Саксаганської районної у місті ради).
Відповідно до Статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо:
1) учасник:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
2) переможець:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону;
4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Отже, Законом не передбачено наведених в Документації підстав відхилення, а саме – відхилення тендерної пропозиції учасника, який не виконав будь-яких взятих на себе договірних зобов’язань попередніх договорів перед Замовником (в результаті чого Замовник може надати негативний відгук, який унеможливить участь Учасника в публічній закупівлі). Законом також не передбачено, що Учасник має надати відгук, чи договір який має бути від конкретного Замовника. Тобто, дані вимоги Замовника є такими, що суперечать нормам Закону України «Про публічні закупівлі».
Крім того, відповідно до ст. 20 ЗУ «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
На конкретному прикладу даної закупівлі - 28.08.19 оголошена закупівля Замовником, навіть якщо Учасник встигне зразу побачити закупівлю в день оголошення в цей же день по дасть заяву на отримання відгуку до Замовника, то Замовник може місяць розглядати дане звернення та надати відгук 28.09.2019 року. Але, подання пропозицій має бути здійснено Учасником до 13.09.19. А отже, Замовник , знову ж таки може регулювати сам кому надати відгук швидко, а кому розглядати місяць. І тим самим знову ж таки мати вплив на коло осіб, які зможуть прийняти участь у закупівлі.
Ще є цікавим фактом, що Замовника цікавить лише 2018-2019 рік, тобто якщо Учасник поставляв в 2015-2017 роках до Замовника товар, то йому відгук брати не потрібно у даного Замовника, як і не потрібно надавати для підтвердження кваліфікації в закупівлю, а Учасник який поставляв товар в 2018-2019 рр. має надати позитивний відгук для участі в закупівлі.
У зв’язку з чим наведені вище дії Замовника в частині встановлення зазначених умов ТД суперечить вимогам Закону та містять дискримінаційний характер.
2) Кваліфікаційний критерій - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору прямо передбачений ст. 16 Закону та встановлений Замовником з огляду на значні обсяги поставок та конкретні особливості закупівлі - для організації харчування дітей.
Так, Замовником було обмежено коло Учасників, які б могли прийняти участь в закупівлі так як укладені аналогічні договори мають бути виконані лише для установ освіти (харчування дітей). Так, у Учасника є досвід поставки товарів, для прикладу, до медичних закладів, до військових частин, до приватних підприємств (отже учасник має досвід поставки аналогічних договорів по харчуванню людей), однак Учасник не може прийняти участь в даній закупівлі, бо Замовник навмисно обмежив коло осіб, які можуть прийняти участь в даній закупівлі. Хоча, дана вимога є зовсім не виправдана, так як закупівля стосується не якогось спеціалізованого харчування для дитини, чи суміші для харчування грудних дітей, а закупівля стосується овочів - капуста білоголова середньої та пізньої стиглості, капуста цвітна, буряк довгострокового зберігання, морква довгострокового зберігання, цибуля ріпчаста вищого та першого ґатунку, часник, гарбуз. Тобто, закупівля стосується продукту (овочів) який вживають, що дорослі люди, що діти. Тому, не зрозуміло чому Замовник навмисно обмежує коло осіб, які можуть прийняти участь в закупівлі.
Необхідно зазначити, що дану вимогу, яку Замовник систематично зазначає у своїй Тендерній документації - неодноразово оскаржувалась іншими учасниками до АМК, та були отримані позитивні рішення на користь скаржника (копії рішень №3838-р/пк-пз від 14.06.2017 року та №4666-р/пк-пз від 14.07.2017 надаємо). Але Замовник, попри все, знову і знову вказує дану дискримінаційну вимогу у своїй тендерній документації.
Нам не зрозуміло чому Замовником проігноровано попередні вимоги Антимонопольного комітету України щодо усунення обмежуючих умов щодо аналогічних договорів лише з установами освіти.
Дії Замовника (в частині встановлення зазначених вище умов документації відкритих торгів) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону та один з основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників. Відповідно до частини першої статті 3 Закону закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципами, як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Таким чином, вище зазначені вимоги щодо надання аналогічних договорів з установами освіти, щодо надання вже виконаних договорів з установами освіти, надання листів відгуків за аналогічними договорами з установами освіти від Замовника та листа відгука від Замовника кокретно відділу освіти Саксаганської районної у місті ради, з яким укладався договір є обмежуючими та дискримінаційними і порушують принципи закупівлі, визначені ЗУ “Про публічні закупівлі”. Враховуючи вище зазначене, дані вимоги мають бути виключені з Документації.
Взагалі, якщо ретельно вивчити Документацію конкурсних торгів, напрошується висновок, що Замовник навмисно якомога більше ускладнював вимоги до пропозицій для того щоб скоротити коло учасників, а це порушує основний принцип Закону України «Про публічні закупівлі»- забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та економії бюджетних коштів. Відповідно до Документації кінцевий строк для подання пропозицій встановлено 13.09.19 року. Період оскаржень – до 09.09.19 року. Виходячи із всього вищевикладеного порушено права та інтереси, що охороняються законом, наші як Учасника, які унеможливлюють нам прийняття участі у закупівлі і тим самим не дотримуються вимоги законодавства України в сфері публічних закукпівель.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду
2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства
3. Зобов’язати Замовника в наступних оголошених ним закупівлях не вносити повторно дискримінаційні умови в ТД (які вже були визнані такими в рішеннях АМК).
Додатки: 1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету;
2. Рішення Антимонопольного комітету України №3838-р/пк-пз від 14.06.2017
З повагою, Директор ____________________________ Ільїн В.О.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга 05.09.2019 17:08
- рішення амк (додаток) 05.09.2019 17:08
- Скан-копія платіжного доручення 05.09.2019 17:08
- Рішення від 10.09.2019 № 12623.pdf 10.09.2019 21:11
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.09.2019 №13680.pdf 26.09.2019 17:37
- рішення від 25.09.2019 № 13680.pdf 30.09.2019 19:20
- №418.pdf 03.10.2019 11:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.09.2019 17:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.09.2019 19:20
Дата виконання рішення Замовником:
03.10.2019 11:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою виконання рішення АМКУ від 25.09.2019 №13680, рішенням тендерного комітету замовника від 02.10.2019 №418 було внесено зміни в тендерну документацію та подовжено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.