• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Підгузки для дорослих

Торги відмінено

246 250.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 232.00 UAH
Період оскарження: 28.08.2019 11:03 - 08.09.2019 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога про усунення порушень

Номер: 514a0344d7cc49d58183f36a09cb94f9
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-28-000783-a.c2
Назва: Вимога про усунення порушень
Вимога:
Шановний, Замовник! У серпні 2019 року Комунальною установою «Преславський психоневрологічний інтернат» Запорізької обласної ради (Замовник) в системі Прозоро було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю підгузків для дорослих (код за ДК ЄЗС 021:2015 - 33750000-2 – Засоби для догляду за малюками), ідентифікатор закупівлі UA-2019-04-16-001540-c. Однак, за результатами ознайомлення з опублікованою Вами Тендерною документацією в межах процедури закупівлі UA-2019-08-28-000783-a вбачається наявність суттєвих порушень базових принципів та норм публічних закупівель, спрямованих на спотворення дійсних результатів процедури, надання неправомірних переваг одним учасникам перед іншими. Такі дії зумовлюють придушення добросовісної конкуренції серед учасників, розвиток корупційної складової та як наслідок можливі суттєві втрати державного бюджету, що формується за рахунок коштів платників податків. Як показує досвід попередньої участі в оголошених Вами закупівлях та аналіз діючої процедури, розроблена Вами Тендерна документація має положення, що адаптувалися під одного конкретного учасника і такі положення перекреслюють всі здобутки та принципи законодавства про державні закупівлі. Відповідно до Додатку №3 Тендерної документації Замовником зазначено, що «Тендерні пропозиції із продукцією та торгівельними марками підгузків, щодо якості яких замовником направлялися претензії їх постачальникам, будуть відхилені, як ті, що не відповідають технічним вимогам закупівлі.». Згідно до профільного Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. В межах наявної процедури, Замовником було навмисно внесено застереження до тендерної документації стосовно того, що «Тендерні пропозиції із продукцією та торгівельними марками підгузків, щодо якості яких замовником направлялися претензії їх постачальникам, будуть відхилені, як ті, що не відповідають технічним вимогам закупівлі», з ціллю отримання додаткових важелів впливу на імовірних учасників. Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Відповідно до ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: 1) учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; 3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Таким чином, профільний Закон не передбачає можливості внесення до Тендерної документації вказаних вище неправомірних вимог та оцінки тендерної пропозиції з прив’язкою до результатів сторонніх правовідносин, які жодним чином не пов’язані з процедурою закупівлі. Внесення вказаного вище застереження є нічим іншим, як спробою Замовника у незаконний спосіб відхилити пропозиції невигідних постачальників та залучити «цікавих» постачальників, напевно маючи певну матеріальну зацікавленість у таких «маневрах». Враховуючи викладене, вимога Тендерної документації про можливість відхилення тендерної пропозиції через наявність претензій, що не мають відношення до процедури закупівлі має бути скасовано. З огляду на викладене, керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі» вимагаємо внести відповідні зміни до Тендерної документації в частині перелічених вище положень, скасувати протизаконні та дискримінаційні умови Тендерної документації, що викладені у даній вимозі. В свою чергу нагадуємо Вам, що відповідно до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» неправомірні дії чи бездіяльність Замовника можуть бути оскарженні до уповноваженого органу – Антимонопольного комітету України. Тобто, у разі зволікання Вами у вирішенні поставлених питань ми будемо змушені звернутися до органу оскарження за наявними кричущими фактами порушень. Крім того, буде вирішуватись питання щодо звернення до правоохоронних органів за фактами можливих корупційних зловживань. Серед іншого главою 13-А «Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією» Кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачено притягнення до адміністративної відповідальність за: порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків; порушення вимог фінансового контролю; порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів; незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв’язку з виконанням службових повноважень; невжиття заходів щодо протидії корупції. Відповідно до розділу ХVII «Злочини у сфері службової діяльності, та діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг» Кримінального кодексу України передбачено притягнення до кримінальної відповідальності за низку порушень серед яких: декларування недостовірної інформації; зловживання владою або службовим становищем; зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги; прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою; незаконне збагачення; підкуп особи, яка надає публічні послуги; пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі. На сьогодні, спеціально уповноваженими суб'єктами у сфері протидії корупції є: органи прокуратури (зокрема, органи Спеціалізованої антикорупційної прокуратури), Національне антикорупційне бюро України (НАБУ), Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК), Служба безпеки України (СБУ). Саме до вказаних органів будуть направлені відповідні звернення та ініційовано відкриття проваджень для проведення повноцінного дослідження фактів та притягнення до відповідальності винних осіб.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! Щодо Вашого звернення надаємо пояснення щодо умов тендерної документації, які за Вашою суб’єктивною думкою є дискримінаційними. Згідно абз. 1 ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». В нашої організації є гіркий опит співпраці з недобропорядними контрагентами, які буквально через скаргу змусили нас підписати з ними договір закупівлі, згідно якого поставляють нам недоброякісну продукцію. Від цього страждають живі люди-інваліди. З цього приводу адміністрацією інтернату було направлено Претензію до цього контрагента. Якщо це не зупинить цих контрагентів, ми будемо змушені звернутися за допомогою до Антимонопольного комітету, аби захистити себе, як споживача. Виходячи із вищевикладеного, замовником було висунуто вимогу тендерної документації щодо питання, яке викладене Вами. Хочемо зауважити, що ми працюємо із живими людьми-інвалідами, здоров’я яких є важливішим понад усе. І ця вимога є обґрунтованою, адже неякісна продукція дуже шкодить їхньому здоров’ю. Дешевші підгузки, які доводиться змінювати набагато частіше, щоб у підопічних не виникало опрілостей, витрачаються швидше, і, як наслідок, ніякої економії коштів не виникає. Враховуючи вищевикладене, Вашу вимогу щодо скасування умови Тендерної документації про можливість відхилення тендерної пропозиції через наявність претензій Замовник не може задовольнити. Підкреслюємо, що, якщо учасник, який став переможцем за результатами електронного аукціону, в своїй пропозиції запропонує підгузки, щодо яких було направлено претензію замовником про їхню неналежну якість, то його пропозицію буде відхилено, як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, на підставі п. 4 ч. 1. Ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації».
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Є відповідь

Вимога про усунення порушень

Номер: 9b9ef2d8fb1a415c8610c5cd4858f70e
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-28-000783-a.b1
Назва: Вимога про усунення порушень
Вимога:
Шановний, Замовник! У серпні 2019 року Комунальною установою «Преславський психоневрологічний інтернат» Запорізької обласної ради (Замовник) в системі Прозоро було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю підгузків для дорослих (код за ДК ЄЗС 021:2015 - 33750000-2 – Засоби для догляду за малюками), ідентифікатор закупівлі UA-2019-04-16-001540-c. Однак, за результатами ознайомлення з опублікованою Вами Тендерною документацією в межах процедури закупівлі UA-2019-08-28-000783-a вбачається наявність суттєвих порушень базових принципів та норм публічних закупівель, спрямованих на спотворення дійсних результатів процедури, надання неправомірних переваг одним учасникам перед іншими. Такі дії зумовлюють придушення добросовісної конкуренції серед учасників, розвиток корупційної складової та як наслідок можливі суттєві втрати державного бюджету, що формується за рахунок коштів платників податків. Як показує досвід попередньої участі в оголошених Вами закупівлях та аналіз діючої процедури, розроблена Вами Тендерна документація має положення, що адаптувалися під одного конкретного учасника і такі положення перекреслюють всі здобутки та принципи законодавства про державні закупівлі. У Додатку №3 Тендерної документації Замовником зазначено «Переможець аукціону в період кваліфікації, в термін, що не перевищує три робочих дні з моменту визначення його електронною системою Переможцем, повинен надати зразок товару згідно зазначеного порядку (по два зразки кожної позиції товару, зазначеного в специфікації). Зразок товару повинен відповідати технічним вимогам, викладеним в додатку № 3 до тендерної документації, а також мати товарний вигляд.». При цьому, відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник може вимагати від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Відповідно до ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо: 1) учасник: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; 2) переможець: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону; 3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону; 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Таким чином, діючим законодавством не передбачено можливість встановлення вимоги про надання зразків продукції, що пропонується до постачання, та, зокрема, можливості проведення якихось дій з даними зразками. Профільний Закон «Про публічні закупівлі» визначає, що неподання зразків продукції або їх можлива невідповідність не є підставою для відхилення тендерної пропозиції. За своєю суттю зразки продукції не є складовою тендерної пропозиції, а отже не можуть братися до уваги при оцінці та розгляді тендерної пропозиції. Власне і Антимонопольний комітет України у власному рішенні № 8262-р/пк-пз від 24 червня 2019 року (в межах закупівлі) висловився наступним чином: «Враховуючи викладене, наведені вище у Документації зразки товару не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону, отже невідповідність наданих зразків умовам Документації чи їх ненадання не може бути підставою для відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог статті 30 Закону». Враховуючи викладене, вимога Тендерної документації про необхідність надання зразків товару має бути скасована як протизаконна та дискримінаційна. З огляду на викладене, керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі» вимагаємо внести відповідні зміни до Тендерної документації в частині перелічених вище положень, скасувати протизаконні та дискримінаційні умови Тендерної документації, що викладені у даній вимозі. В свою чергу нагадуємо Вам, що відповідно до ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» неправомірні дії чи бездіяльність Замовника можуть бути оскарженні до уповноваженого органу – Антимонопольного комітету України. Тобто, у разі зволікання Вами у вирішенні поставлених питань ми будемо змушені звернутися до органу оскарження за наявними кричущими фактами порушень. Крім того, буде вирішуватись питання щодо звернення до правоохоронних органів за фактами можливих корупційних зловживань. Серед іншого главою 13-А «Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією» Кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачено притягнення до адміністративної відповідальність за: порушення встановлених законом обмежень щодо одержання подарунків; порушення вимог фінансового контролю; порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів; незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв’язку з виконанням службових повноважень; невжиття заходів щодо протидії корупції. Відповідно до розділу ХVII «Злочини у сфері службової діяльності, та діяльності, пов’язаної з наданням публічних послуг» Кримінального кодексу України передбачено притягнення до кримінальної відповідальності за низку порушень серед яких: декларування недостовірної інформації; зловживання владою або службовим становищем; зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги; прийняття пропозиції, обіцянки або одержання неправомірної вигоди службовою особою; незаконне збагачення; підкуп особи, яка надає публічні послуги; пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі. На сьогодні, спеціально уповноваженими суб'єктами у сфері протидії корупції є: органи прокуратури (зокрема, органи Спеціалізованої антикорупційної прокуратури), Національне антикорупційне бюро України (НАБУ), Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК), Служба безпеки України (СБУ). Саме до вказаних органів будуть направлені відповідні звернення та ініційовано відкриття проваджень для проведення повноцінного дослідження фактів та притягнення до відповідальності винних осіб.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! Щодо Вашого звернення надаємо пояснення щодо умов тендерної документації, які за Вашою суб’єктивною думкою є дискримінаційними. Згідно абз. 1 ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Так до умов тендерної документації включено умову надання переможцем торгів за результатами електронного аукціону в строк, що не перевищує три робочі дні з дня розкриття тендерних пропозицій, по два зразки всіх позицій підгузків, зазначених в тендерній пропозиції. Ці умови є однаковими для всіх учасників закупівлі без виключення. Якщо Вас збентежує ця умова, то виникає підозра, що Ваша продукція не є належної якості, тож Ви не хочете її презентувати замовникові до підписання договору. Хочемо зауважити, що ми працюємо із живими людьми-інвалідами, здоров’я яких є важливішим понад усе. І вимога щодо надання зразків підгузків є обґрунтованою, адже неякісна продукція дуже шкодить їхньому здоров’ю. Дешевші підгузки, які доводиться змінювати набагато частіше, щоб у підопічних не виникало опрілостей, витрачаються швидше, і, як наслідок, ніякої економії коштів не виникає. Враховуючи вищевикладене, Вашу вимогу щодо скасування умови Тендерної документації про необхідність надання зразків товару Замовник не може задовольнити. Підкреслюємо, що, якщо учасник, який став переможцем за результатами електронного аукціону, не надасть необхідні зразки продукції у термін, обумовлений тендерною документацією, то його пропозицію буде відхилено, як таку, що не відповідає умовам тендерної документації, на підставі п. 4 ч. 1. Ст. 30 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації».
Статус вимоги: Задоволено