• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини (хлор рідкий).

Завершена

3 690 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 36 900.00 UAH
Період оскарження: 23.08.2019 12:51 - 05.09.2019 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на рішення Замовника

Номер: 4dfae9849ab04c51b52a334cd226062c
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-23-001095-c.c1
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Вих. №20/09-19 від 20.09.2019р. Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель _____________________________________________ 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45 Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Міське комунальне підприємство «Миколаївводоканал» Юридична адреса: 54055, м. Миколаїв, вул. Погранична, 161, Код в ЄДРПОУ 31448144 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ» Код в ЄДРПОУ 33075701 Місцезнаходження суб’єкта оскардження: смт. Аули Криничанський район Дніпропетровська область 52310 Рішення Замовника в процедурі закупівлі, що оскаржується: UA-2019-08-23-001095-c Протокол засідання тендерного комітету № 302 від 12.09.2019р. СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») МКП «Миколаївводоканал» (надалі за текстом – Замовник) 23 серпня 2019 року опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2019-08-23-001095-c щодо проведення відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015: 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини, рідкий хлор в контейнерах. Очікувана вартість закупівлі становить 3 690 000,00 гривень з ПДВ. Для участі в даній закупівлі свої тендерні пропозиції подали 4 учасники: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ", ТОВ «ДЕЗСИСТЕМА», ТОВ «Екстрагруп», ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг». В результаті проведеного аукціону 10 вересня 2019 року, учасника ТОВ «АХПС» було визнано переможцем, як учасника який запропонував найнижчу ціну. Однак, відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету №301 від 28.02.2019 року, що опубліковано 12 вересня 2019 року, за результатами кваліфікації учасників Пропозиція Скаржника була відхилена. Відповідно до протоколу розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Дезсистема» №302 від 12.09.2019 року, Замовником було прийнято рішення про визнання його переможцем в процедурі закупівлі UA-2019-08-23-001095-c. Однак, скаржник вважає, що тендерна пропозиція ТОВ «Дезсистема» не відповідає умовам тендерної документації Замовника, а тому Замовник неправомірно прийняв рішення та визнав ТОВ «Дезсистема» переможцем, з огляду на наступне: - Розділом 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що Учасник, який не являється виробником рідкого хлору повинен надати копії укладених договорів з постачальниками рідкого хлору (не менше двох), які діють до кінця 2019 року. ТОВ «Дезсистема» не являючись виробником рідкого хлору, на виконання цієї вимоги Замовника, надає у складі тендерної пропозиції договір з ТОВ «Аульська хлоропереливна станція» №22/19 від 23.01.2019р. та контракт з «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L. №34 від 10.12.2018р. При цьому, слід зазначити, що відповідно до оприлюдненого договору з ТОВ «АХПС» №22/19, п.2.1. вказано, що «Постачальник здійснює поставку товару партіями, в кількості і в терміни, передбачені графіком (Додаток №1), який оформлюється в письмовому вигляді Покупцем і узгоджуються з Постачальником в момент підписання договору». Втім, Замовник вимагав наявність договору на поставку рідкого хлору з постачальниками (не менше двох) саме у тому разі, якщо постачальник не є виробником рідкого хлору, щоб бути впевненим в тому, що буде забезпечений відповідними поставками рідкого хлору. Однак, з аналізу долученого Учасником договору і графіку поставки товару (Додаток №1), взагалі не передбачено поставку товару протягом 2019 року!, що говорить лише про формальне існування як договору так і графіку. Крім цього, п.1.1. долученого Учасником ТОВ «Дезсистема» контракту з «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L. №34 від 10.12.2018р. передбачає поставку товару – хлору рідкого технічного!!!, а не поставку товару – хлору рідкого ГОСТ 6718-93, як передбачено умовами тендерної документації Замовника (додаток 2). Поставку Товару саме – хлору рідкого технічного – підтверджується і тим, що ТОВ «Дезсистема» за умовами контракту здійснює оплату саме за хлор технічний!!! (п.4.2 Контракту). - Розділом 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що Учасник, повинен надати у складі тендерної пропозиції гарантійний лист щодо постачання товару виробника, який здійснює переливання хлору власними силами або копії не менше двох договорів на розлив хлору з хлоропереливними станціями, які діють до кінця 2019 року. ТОВ «Дезсистема» не являючись станцією, що здійснює розлив рідкого хлору, надала у складі своєї тендерної пропозиції договір з ТОВ «АХПС» №39/19 від 13 лютого 2019 року на виконання робіт. З п.1.1 зазначеного договору вбачається, що «Кількість рідкого хлору, що передається Замовником для виконання робіт Виконавцем вказується Сторонами у відповідному Акті приймання-передачі, що є невід’ємною частиною даного договору». А п.3.1. Договору передбачено обов’язок Замовника – «надати та погодити з Виконавцем графік відвантаження рідкого хлору на адресу ТОВ «АХПС» та графік відвантаження рідкого хлору на автотранспорт Замовника, не пізніше 20 числа кожного місяця дії договору». Однак, а ні акту приймання-передачі, а ні погодженого графіку відвантаження рідкого хлору, що є невід’ємними додатками до договору Учасником не додано, а тому, фактично не виконано вимоги тендерної документації Замовника (!!!). А тому, пропозиція такого учасника має бути відхилена. Наявність самого договору, без обов’язкових додатків, що ним передбачені, свідчить лише про формальне існування цього договору. Відповідно до роз’яснень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, якщо після аналізу документа (в даному випадку Договору №39/19 від 13.02.2019р.) видно, що додаток/додатки до договору повинні бути, оскільки без цих додатків неможливо виконати сам договір, у разі відсутності цих додатків в тендерній пропозиції Учасника, пропозиція Учасника має бути визнана такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та повинна бути відхилена, що підтверджується позицією АМКУ рішення №8549-р/пк-пз від 21.08.2018р., а також Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва в справі №826/15546/18. - Розділом 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що Учасник, повинен надати у складі тендерної пропозиції копії чинних договорів про користування хлорною тарою – контейнерами або гарантійний лист учасника щодо наявності власних контейнерів в достатній кількості для постачання мінімальної партії 25,2 тони одноразово. - В Додатку 2 тендерної документації Замовника містяться вимоги до Упаковки товару: Рідкий хлор заливають в спеціалізовані контейнери місткістю 800 дм3, по ГОСТ 949. На 1 дм3 місткість контейнеру — не більше 1,25 кг рідкого хлору. Вимоги щодо контейнерів. Контейнери Учасника повинні бути укомплектовані захисними ковпаками, двома запірними кутовими вентилями *DN-5*Pn=40; π1798 з заглушками. На підтвердження вищезазначених вимог Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати копії відповідних документів (паспорт або сертифікат або декларацію або будь який інший документ), що видані заводом-виробником (завірені належним чином) які підтверджують технічні характеристики контейнерів для рідкого хлору та запірної арматури. ТОВ «Дезсистема» у складі тендерної пропозиції надало Договір №40/19 від 13.02.2019р. про тимчасове користування (позички). Як вбачається з п. 1.1. Договору «Власник передає, а Користувач приймає в тимчасове користування контейнери для рідкого хлору, об’ємом 800л, далі «Хлорна тара». Кількість, номера контейнерів, що передаються в користування визначаються Сторонами в Акті приймання-передачі хлорної тари, що є невід’ємною частиною даного Договору». При цьому, відповідно до п.3.2. цього ж договору, «Майно вважається переданим Власником Користувачу з моменту підписання акта приймання-передачі повноваженими представниками Сторін. Всупереч вимогам тендерної документації Замовника Учасник, якого Замовник визнав переможцем – ТОВ «Дезсистема» не надав !!! у складі своєї тендерної пропозиції Акту приймання-передачі хлорної тари, який би свідчив про фактичну передачу-прийняття тари в користування в необхідній кількості, для постачання мінімальної партії 25,2 тони одноразово. А тому, пропозиція такого учасника має бути відхилена. Відповідно до роз’яснень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, якщо після аналізу документа (в даному випадку Договору №39/19 від 13.02.2019р.) видно, що додаток/додатки до договору повинні бути, оскільки без цих додатків неможливо виконати сам договір, у разі відсутності цих додатків в тендерній пропозиції Учасника, пропозиція Учасника має бути визнана такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та повинна бути відхилена, що підтверджується позицією АМКУ рішення №8549-р/пк-пз від 21.08.2018р., а також Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва в справі №826/15546/18. Окрім цього, п.5.1. Договору №40/19 від 13.02.2019р. передбачено, що «Будь-яка з сторін має право достроково розірвати Договір, попередивши про це іншу сторону за сім днів до фактичного розірвання договору». ТОВ «АХПС», будучи стороною цього договору, ще 16.04.2019 року направило на адресу ТОВ «Дезсистема» лист вих. №181/2 від 29.03.2019. про дострокове розірвання договору №40/19 від 13.02.2019р., що підтверджується описом поштового вкладення у цінний лист №5231000223204 (лист та опис додаються), а тому, долучений до тендерної пропозиції договір №40/19 від 13.02.2019р. не діє з 05.04.2019р. а тому, Переможцем фактично не виконано вимоги тендерної документації Замовника (!!!). Окрім цього, Переможець у складі тендерної пропозиції надав копію контракту №23 від 11/02/2019р. укладеного «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L. тимчасового користування хлорною тарою – контейнери та балони для рідкого хлору (п.1.1. Контракту). При цьому, кількість та номери Тари визначається Сторонами в Акті приймання-передачі тари. Акт №1 від 05.06.2019р. долучений Переможцем до складу тендерної пропозиції, свідчить про передачу контейнерів для рідкого хлору в кількості 30 штук з відповідними номерами. Однак, а ні Контракт №23, а ні Акт №1 приймання-передачі тари від 05.06.2019р. не містить вказівки на те, що тара, яку прийняв в користування ТОВ «Дезсистема» - це тара місткістю 800дм3, виготовлена по ГОСТ 949. Тобто, долучені до тендерної документації документи фактично не свідчать про фактичну передачу-прийняття тари в користування в необхідній кількості, для постачання мінімальної партії 25,2 тони одноразово, та про прийняття в користування саме тари місткістю 800дм3, що виготовлена по ГОСТ 949. А тому, пропозиція такого учасника не відповідає умовам тендерної документації Замовника і має бути відхилена, як така що не відповідає умовам тендерної документації Замовника. На підтвердження відповідності вимог Замовника щодо постачання товару у відповідній упаковці (контейнерах місткістю 800дм3, по ГОСТ 949) - вимога додатку 2 тендерної документації Замовника - учасник повинен надати копії відповідних документів, що видані заводом-виробником, які підтверджують технічні характеристики контейнерів та запірної арматури – ТОВ «Дезсистема» у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності цих вимог надало: «Паспорт бочки-контейнера для жидкого хлора, от 2019 года» з якого вбачається, що паспорти до контейнерів №101 та №143 виданий НЕ ЗАВОДОМ-ВИРОБНИКОМ, а володільцем контейнера №101, №143 - «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L., при цьому паспорти, долучені ТОВ «Дезсистема» у складі своєї тендерної пропозиції, навіть не містять, а ні найменування самого заводу-виробника контейнерів для рідного хлору №101 та №143, а ні вказівки на те, що контейнери виготовлено відповідно до вимог ГОСТ 949, як цього вимагають умови тендерної документації Замовника. При цьому, долучена до тендерної пропозиції ТОВ «Дезсистема» копія ліцензії серії А ММН №034188, що дає право «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L. на виробництво контейнерів для хімічної продукції, жодним чином не може свідчити про те, що контейнери №101 та №143 виготовлені володільцем цих контейнерів - «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L., оскільки з огляду на паспорти контейнери №101 та №143 виготовлені ще у 1986 році, а підприємство «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L. зареєстроване тільки у 2005 році (!!!). Тобто, долучені до тендерної документації копії паспортів СФАЛЬСИФІКОВАНІ і не відповідають дійсності. Оскільки ГОСТ 949, на який посилається Замовник у своїй тендерній документації, містить примірну форму паспорта, що не відповідає формі паспортів на контейнер долучений ТОВ «Дезсистема». Крім того, Акт №1 приймання-передачі тари (контейнерів) від 05/06/2019 року до контракту №23 від 11/02/2019р. не містить контейнерів №101 та №143 переданого ТОВ «Дезсистема» у користування. Окрім цього, відповідно до вимог “Правил охорони праці при виробництві, зберіганні транспортуванні та застосуванні хлору”, затверджених Державним комітетом України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 12.03.2010року № 56, після закінчення десятилітнього строку експлуатації контейнера повинна бути проведена комплексна оцінка його технічного стану. Рішення про можливість його подальшого використання приймається за наявності експертного висновку про новий призначений строк служби. Тобто, за умови доручення до тендерної пропозиції копії паспортів на контейнери для рідкого хлору 1986 року виготовлення, Учасник мав надати і висновок експертизи з визначеним терміном експлуатації цих контейнерів. За відсутності такого висновку, контейнери 1986 року виготовлення, навіть якщо йому проведено технічне опосвідчення, забороняється експлуатувати (!!!). На підтвердження вимог Замовника щодо запірної арматури – Контейнери повинні бути укомплектовані захисними ковпаками (1), двома запірними кутовими вентилями *DN-5*Pn=40; π1798 (2) з заглушками (3) – тобто, Учасник закупівель повинен надати документи від заводу-виробника на захисні ковпаки, запірну арматуру та заглушки (!!!) Однак, ТОВ «Дезсистема» у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності цих вимог надало: декларацію відповідності №797 від 05.11.2018р., №787 від 05.11.2018р., №787 від 05.11.2018р., №787 від 05.11.2018р., з якої вбачається, що підприємство «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L. придбало запірний кутовий вентиль для транспортуючих контейнерів з хлором RCI *DN-5*Pn=40; π1798, (SR EN 13709), що відповідає вимогам Директиви. При цьому, зазначені Декларації відповідності, долучені до тендерної пропозиції, не містять інформації, що вони видані саме заводом-виробником запірних кутових вентилів, при цьому, найменування виробника також відсутнє. Втім, яким чином, документи, що свідчать про купівлю-продаж чотирьох запірних кутових вентилів підприємством «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L., підтверджують комплектацію контейнерів для рідкого хлору ГОСТ 949, цими кутовими вентилями, що у майбутньому буде постачатись на адресу Замовника невідомо…. Окрім цього, ТОВ «Дезсистема» не надано документів, у складі своєї тендерної пропозиції, виданими заводом-виробником, на підтвердження комплектації контейнерів захисними ковпаками та заглушками, що також є порушенням вимог тендерної документації Замовника – Додатку 2. - Розділом 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що Учасник, повинен надати у складі тендерної пропозиції діючий дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що пов’язане із зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 2 класу (балони та контейнери з хлором). ТОВ «Дезсистема» у складі тендерної пропозиції надала дозвіл №410.18.53 терміном дії з 27 серпня 2018р по 27 серпня 2023 рік, з якого вбачається дозвіл видано на устаткування пов’язане із зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, в тому числі – контейнери із зрідженим газом (хлор) об’ємом до 900 л, дата виготовлення 1994 року, країна походження Україна. Тобто, учаснику закупівель – ТОВ «Дезсистема» зазначеним дозволом надано право експлуатувати контейнери 1994 року виготовлення, країна походження – Україна. Тобто, експлуатувати контейнери для рідкого хлору 1986 року виготовлення, невідомого походження, копії паспортів яких долучено ТОВ «Дезсистема» до складу своєї тендерної пропозиції, Дозволом не надано. - Додаток 7 до тендерної документації Замовника містить вимоги до забезпечення тендерної пропозиції. П.2 Додатку передбачено умови, за яких можна вносити зміни до тексту банківської гарантії Принципалом, Бенефіціаром, Банком-Гарантом: за письмовою згодою із Бенефіціаром. Тобто, будь-які зміни до банківської гарантії можуть здійснюватись виключно за письмовою згодою Бенефіціара! ТОВ «Дезсистема» у складі тендерної пропозиції надала БАНКІВСЬКУ ГАРАНТІЮ № 17202/19-ТГ забезпечення тендерної пропозиції м. Київ «09» вересня 2019 року, з тексту якої вбачається, що продовження строку (терміну) дії гарантії допускається без згоди Бенефіціара. Долучена банківська гарантія ТОВ «Дезсистема» не відповідає вимогам додатку 7 тендерної документації Замовника. Відповідно до ч.3 ст. 16 Закону, визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Відповідно до ст.22 Закону в тендерній документації повинен бути встановлений спосіб документального підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям згідно із законодавством, і такий спосіб встановив сам Замовник. Тендерна пропозиція – це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (пункт 30 ч. 1 ст. 1 Закону). Отже, враховуючи викладені в даній скарзі невідповідності тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Дезсистема» вимогам тендерної документації Замовника, доводить наявність вибіркового дослідження документації Учасників, що призводить до дискримінаційного підходу Замовника до аналізу тендерних пропозицій Учасників. Такий підхід призвело до неправомірного визначення учасника ТОВ «Дезсистема» переможцем у даній процедурі закупівлі, шляхом зловживання своїми правами Замовником. В ст. 18 Закону наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга Учасника може бути залишена без розгляду, а саме: «суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тій самій процедурі закупівлі та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення; скарга не відповідає вимогам частини першої або другої цієї статті; суб’єктом оскарження не внесено плату, передбачену частиною першою цієї статті; замовником відповідно до цього Закону усунено порушення, зазначені в скарзі». На виконання ч.1 ст. 18 Закону, скарга ТОВ «АХПС» містить «найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування». Скарга подана в межах строку на оскарження, встановленого електронною системою закупівель. Ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Враховуючи зазначене та керуючись нормами чинного законодавства України в сфері публічних закупівель, вважаємо, що Замовником не дотримано положення щодо оцінки тендерної пропозиції ТОВ «Дезсистема», чим порушено ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» та такі принципи здійснення державних закупівель як недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій та як результат неправомірно визнано ТОВ «Дезсистема» переможцем в закупівлі UA-2019-08-23-001095-c. Вважаємо, що така позиція Замовника стосовно відхилення тендерної пропозиції Скаржника та визнання переможною тендерної пропозиції ТОВ «Дезсистема» містить виключно індивідуальний підхід, включаючи «бажання» чи «небажання» працювати з тим чи іншим Учасником, в чому і вбачається порушення принципів публічних закупівель. На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати міське комунальне підприємство «Миколаївводоканал» скасувати рішення, викладене в протоколі розгляду тендерних пропозицій №302 від 12.09.2019р. 2019р. про визнання переможця ТОВ «Дезсистема» в закупівлі UA-2019-08-23-001095-с. 3. Зобов’язати міське комунальне підприємство «Миколаївводоканал» визнати тендерну пропозицію ТОВ «Дезсистема» в закупівлі UA-2019-08-23-001095-с такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Додатки: 1. Платіжне доручення про сплату грошових коштів за подання скарги до органу оскарження від 19.09.2019р. 2. Лист вих. ТОВ «АХПС» №181/2 від 29.03.2019р. 3. Опис поштового вкладення від 16.04.2019р.
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 17.10.2019 23:55
Автор: ТОВ АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ, Жалдак Ольга Анатоліївна +380675625154 dispetcher_au@i.ua
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга на рішення Замовника

Номер: 345081f7f22d4359889c050662c4ccb3
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-23-001095-c.b2
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Вих. №20/09-19 від 20.09.2019р. Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель _____________________________________________ 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 45 Найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Міське комунальне підприємство «Миколаївводоканал» Юридична адреса: 54055, м. Миколаїв, вул. Погранична, 161, Код в ЄДРПОУ 31448144 Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ» Код в ЄДРПОУ 33075701 Місцезнаходження суб’єкта оскардження: смт. Аули Криничанський район Дніпропетровська область 52310 Рішення Замовника в процедурі закупівлі, що оскаржується: UA-2019-08-23-001095-c Протокол засідання тендерного комітету № 302 від 12.09.2019р. СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі») МКП «Миколаївводоканал» (надалі за текстом – Замовник) 23 серпня 2019 року опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі: UA-2019-08-23-001095-c щодо проведення відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015: 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини, рідкий хлор в контейнерах. Очікувана вартість закупівлі становить 3 690 000,00 гривень з ПДВ. Для участі в даній закупівлі свої тендерні пропозиції подали 4 учасники: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ", ТОВ «ДЕЗСИСТЕМА», ТОВ «Екстрагруп», ТОВ «Енвіротех-Інжинірінг». В результаті проведеного аукціону 10 вересня 2019 року, учасника ТОВ «АХПС» було визнано переможцем, як учасника який запропонував найнижчу ціну. Однак, відповідно до Протоколу засідання тендерного комітету №301 від 28.02.2019 року, що опубліковано 12 вересня 2019 року, за результатами кваліфікації учасників Пропозиція Скаржника була відхилена. Відповідно до протоколу розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Дезсистема» №302 від 12.09.2019 року, Замовником було прийнято рішення про визнання його переможцем в процедурі закупівлі UA-2019-08-23-001095-c. Однак, скаржник вважає, що тендерна пропозиція ТОВ «Дезсистема» не відповідає умовам тендерної документації Замовника, а тому Замовник неправомірно прийняв рішення та визнав ТОВ «Дезсистема» переможцем, з огляду на наступне: - Розділом 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що Учасник, який не являється виробником рідкого хлору повинен надати копії укладених договорів з постачальниками рідкого хлору (не менше двох), які діють до кінця 2019 року. ТОВ «Дезсистема» не являючись виробником рідкого хлору, на виконання цієї вимоги Замовника, надає у складі тендерної пропозиції договір з ТОВ «Аульська хлоропереливна станція» №22/19 від 23.01.2019р. та контракт з «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L. №34 від 10.12.2018р. При цьому, слід зазначити, що відповідно до оприлюдненого договору з ТОВ «АХПС» №22/19, п.2.1. вказано, що «Постачальник здійснює поставку товару партіями, в кількості і в терміни, передбачені графіком (Додаток №1), який оформлюється в письмовому вигляді Покупцем і узгоджуються з Постачальником в момент підписання договору». Втім, Замовник вимагав наявність договору на поставку рідкого хлору з постачальниками (не менше двох) саме у тому разі, якщо постачальник не є виробником рідкого хлору, щоб бути впевненим в тому, що буде забезпечений відповідними поставками рідкого хлору. Однак, з аналізу долученого Учасником договору і графіку поставки товару (Додаток №1), взагалі не передбачено поставку товару протягом 2019 року!, що говорить лише про формальне існування як договору так і графіку. Крім цього, п.1.1. долученого Учасником ТОВ «Дезсистема» контракту з «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L. №34 від 10.12.2018р. передбачає поставку товару – хлору рідкого технічного!!!, а не поставку товару – хлору рідкого ГОСТ 6718-93, як передбачено умовами тендерної документації Замовника (додаток 2). Поставку Товару саме – хлору рідкого технічного – підтверджується і тим, що ТОВ «Дезсистема» за умовами контракту здійснює оплату саме за хлор технічний!!! (п.4.2 Контракту). - Розділом 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що Учасник, повинен надати у складі тендерної пропозиції гарантійний лист щодо постачання товару виробника, який здійснює переливання хлору власними силами або копії не менше двох договорів на розлив хлору з хлоропереливними станціями, які діють до кінця 2019 року. ТОВ «Дезсистема» не являючись станцією, що здійснює розлив рідкого хлору, надала у складі своєї тендерної пропозиції договір з ТОВ «АХПС» №39/19 від 13 лютого 2019 року на виконання робіт. З п.1.1 зазначеного договору вбачається, що «Кількість рідкого хлору, що передається Замовником для виконання робіт Виконавцем вказується Сторонами у відповідному Акті приймання-передачі, що є невід’ємною частиною даного договору». А п.3.1. Договору передбачено обов’язок Замовника – «надати та погодити з Виконавцем графік відвантаження рідкого хлору на адресу ТОВ «АХПС» та графік відвантаження рідкого хлору на автотранспорт Замовника, не пізніше 20 числа кожного місяця дії договору». Однак, а ні акту приймання-передачі, а ні погодженого графіку відвантаження рідкого хлору, що є невід’ємними додатками до договору Учасником не додано, а тому, фактично не виконано вимоги тендерної документації Замовника (!!!). А тому, пропозиція такого учасника має бути відхилена. Наявність самого договору, без обов’язкових додатків, що ним передбачені, свідчить лише про формальне існування цього договору. Відповідно до роз’яснень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, якщо після аналізу документа (в даному випадку Договору №39/19 від 13.02.2019р.) видно, що додаток/додатки до договору повинні бути, оскільки без цих додатків неможливо виконати сам договір, у разі відсутності цих додатків в тендерній пропозиції Учасника, пропозиція Учасника має бути визнана такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та повинна бути відхилена, що підтверджується позицією АМКУ рішення №8549-р/пк-пз від 21.08.2018р., а також Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва в справі №826/15546/18. - Розділом 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що Учасник, повинен надати у складі тендерної пропозиції копії чинних договорів про користування хлорною тарою – контейнерами або гарантійний лист учасника щодо наявності власних контейнерів в достатній кількості для постачання мінімальної партії 25,2 тони одноразово. - В Додатку 2 тендерної документації Замовника містяться вимоги до Упаковки товару: Рідкий хлор заливають в спеціалізовані контейнери місткістю 800 дм3, по ГОСТ 949. На 1 дм3 місткість контейнеру — не більше 1,25 кг рідкого хлору. Вимоги щодо контейнерів. Контейнери Учасника повинні бути укомплектовані захисними ковпаками, двома запірними кутовими вентилями *DN-5*Pn=40; π1798 з заглушками. На підтвердження вищезазначених вимог Учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати копії відповідних документів (паспорт або сертифікат або декларацію або будь який інший документ), що видані заводом-виробником (завірені належним чином) які підтверджують технічні характеристики контейнерів для рідкого хлору та запірної арматури. ТОВ «Дезсистема» у складі тендерної пропозиції надало Договір №40/19 від 13.02.2019р. про тимчасове користування (позички). Як вбачається з п. 1.1. Договору «Власник передає, а Користувач приймає в тимчасове користування контейнери для рідкого хлору, об’ємом 800л, далі «Хлорна тара». Кількість, номера контейнерів, що передаються в користування визначаються Сторонами в Акті приймання-передачі хлорної тари, що є невід’ємною частиною даного Договору». При цьому, відповідно до п.3.2. цього ж договору, «Майно вважається переданим Власником Користувачу з моменту підписання акта приймання-передачі повноваженими представниками Сторін. Всупереч вимогам тендерної документації Замовника Учасник, якого Замовник визнав переможцем – ТОВ «Дезсистема» не надав !!! у складі своєї тендерної пропозиції Акту приймання-передачі хлорної тари, який би свідчив про фактичну передачу-прийняття тари в користування в необхідній кількості, для постачання мінімальної партії 25,2 тони одноразово. А тому, пропозиція такого учасника має бути відхилена. Відповідно до роз’яснень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, якщо після аналізу документа (в даному випадку Договору №39/19 від 13.02.2019р.) видно, що додаток/додатки до договору повинні бути, оскільки без цих додатків неможливо виконати сам договір, у разі відсутності цих додатків в тендерній пропозиції Учасника, пропозиція Учасника має бути визнана такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника та повинна бути відхилена, що підтверджується позицією АМКУ рішення №8549-р/пк-пз від 21.08.2018р., а також Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва в справі №826/15546/18. Окрім цього, п.5.1. Договору №40/19 від 13.02.2019р. передбачено, що «Будь-яка з сторін має право достроково розірвати Договір, попередивши про це іншу сторону за сім днів до фактичного розірвання договору». ТОВ «АХПС», будучи стороною цього договору, ще 16.04.2019 року направило на адресу ТОВ «Дезсистема» лист вих. №181/2 від 29.03.2019. про дострокове розірвання договору №40/19 від 13.02.2019р., що підтверджується описом поштового вкладення у цінний лист №5231000223204 (лист та опис додаються), а тому, долучений до тендерної пропозиції договір №40/19 від 13.02.2019р. не діє з 05.04.2019р. а тому, Переможцем фактично не виконано вимоги тендерної документації Замовника (!!!). Окрім цього, Переможець у складі тендерної пропозиції надав копію контракту №23 від 11/02/2019р. укладеного «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L. тимчасового користування хлорною тарою – контейнери та балони для рідкого хлору (п.1.1. Контракту). При цьому, кількість та номери Тари визначається Сторонами в Акті приймання-передачі тари. Акт №1 від 05.06.2019р. долучений Переможцем до складу тендерної пропозиції, свідчить про передачу контейнерів для рідкого хлору в кількості 30 штук з відповідними номерами. Однак, а ні Контракт №23, а ні Акт №1 приймання-передачі тари від 05.06.2019р. не містить вказівки на те, що тара, яку прийняв в користування ТОВ «Дезсистема» - це тара місткістю 800дм3, виготовлена по ГОСТ 949. Тобто, долучені до тендерної документації документи фактично не свідчать про фактичну передачу-прийняття тари в користування в необхідній кількості, для постачання мінімальної партії 25,2 тони одноразово, та про прийняття в користування саме тари місткістю 800дм3, що виготовлена по ГОСТ 949. А тому, пропозиція такого учасника не відповідає умовам тендерної документації Замовника і має бути відхилена, як така що не відповідає умовам тендерної документації Замовника. На підтвердження відповідності вимог Замовника щодо постачання товару у відповідній упаковці (контейнерах місткістю 800дм3, по ГОСТ 949) - вимога додатку 2 тендерної документації Замовника - учасник повинен надати копії відповідних документів, що видані заводом-виробником, які підтверджують технічні характеристики контейнерів та запірної арматури – ТОВ «Дезсистема» у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності цих вимог надало: «Паспорт бочки-контейнера для жидкого хлора, от 2019 года» з якого вбачається, що паспорти до контейнерів №101 та №143 виданий НЕ ЗАВОДОМ-ВИРОБНИКОМ, а володільцем контейнера №101, №143 - «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L., при цьому паспорти, долучені ТОВ «Дезсистема» у складі своєї тендерної пропозиції, навіть не містять, а ні найменування самого заводу-виробника контейнерів для рідного хлору №101 та №143, а ні вказівки на те, що контейнери виготовлено відповідно до вимог ГОСТ 949, як цього вимагають умови тендерної документації Замовника. При цьому, долучена до тендерної пропозиції ТОВ «Дезсистема» копія ліцензії серії А ММН №034188, що дає право «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L. на виробництво контейнерів для хімічної продукції, жодним чином не може свідчити про те, що контейнери №101 та №143 виготовлені володільцем цих контейнерів - «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L., оскільки з огляду на паспорти контейнери №101 та №143 виготовлені ще у 1986 році, а підприємство «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L. зареєстроване тільки у 2005 році (!!!). Тобто, долучені до тендерної документації копії паспортів СФАЛЬСИФІКОВАНІ і не відповідають дійсності. Оскільки ГОСТ 949, на який посилається Замовник у своїй тендерній документації, містить примірну форму паспорта, що не відповідає формі паспортів на контейнер долучений ТОВ «Дезсистема». Крім того, Акт №1 приймання-передачі тари (контейнерів) від 05/06/2019 року до контракту №23 від 11/02/2019р. не містить контейнерів №101 та №143 переданого ТОВ «Дезсистема» у користування. Окрім цього, відповідно до вимог “Правил охорони праці при виробництві, зберіганні транспортуванні та застосуванні хлору”, затверджених Державним комітетом України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 12.03.2010року № 56, після закінчення десятилітнього строку експлуатації контейнера повинна бути проведена комплексна оцінка його технічного стану. Рішення про можливість його подальшого використання приймається за наявності експертного висновку про новий призначений строк служби. Тобто, за умови доручення до тендерної пропозиції копії паспортів на контейнери для рідкого хлору 1986 року виготовлення, Учасник мав надати і висновок експертизи з визначеним терміном експлуатації цих контейнерів. За відсутності такого висновку, контейнери 1986 року виготовлення, навіть якщо йому проведено технічне опосвідчення, забороняється експлуатувати (!!!). На підтвердження вимог Замовника щодо запірної арматури – Контейнери повинні бути укомплектовані захисними ковпаками (1), двома запірними кутовими вентилями *DN-5*Pn=40; π1798 (2) з заглушками (3) – тобто, Учасник закупівель повинен надати документи від заводу-виробника на захисні ковпаки, запірну арматуру та заглушки (!!!) Однак, ТОВ «Дезсистема» у складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності цих вимог надало: декларацію відповідності №797 від 05.11.2018р., №787 від 05.11.2018р., №787 від 05.11.2018р., №787 від 05.11.2018р., з якої вбачається, що підприємство «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L. придбало запірний кутовий вентиль для транспортуючих контейнерів з хлором RCI *DN-5*Pn=40; π1798, (SR EN 13709), що відповідає вимогам Директиви. При цьому, зазначені Декларації відповідності, долучені до тендерної пропозиції, не містять інформації, що вони видані саме заводом-виробником запірних кутових вентилів, при цьому, найменування виробника також відсутнє. Втім, яким чином, документи, що свідчать про купівлю-продаж чотирьох запірних кутових вентилів підприємством «ADEN-TRANSEXIM» S.R.L., підтверджують комплектацію контейнерів для рідкого хлору ГОСТ 949, цими кутовими вентилями, що у майбутньому буде постачатись на адресу Замовника невідомо…. Окрім цього, ТОВ «Дезсистема» не надано документів, у складі своєї тендерної пропозиції, виданими заводом-виробником, на підтвердження комплектації контейнерів захисними ковпаками та заглушками, що також є порушенням вимог тендерної документації Замовника – Додатку 2. - Розділом 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що Учасник, повинен надати у складі тендерної пропозиції діючий дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що пов’язане із зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 2 класу (балони та контейнери з хлором). ТОВ «Дезсистема» у складі тендерної пропозиції надала дозвіл №410.18.53 терміном дії з 27 серпня 2018р по 27 серпня 2023 рік, з якого вбачається дозвіл видано на устаткування пов’язане із зберіганням, транспортуванням, застосуванням небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки, в тому числі – контейнери із зрідженим газом (хлор) об’ємом до 900 л, дата виготовлення 1994 року, країна походження Україна. Тобто, учаснику закупівель – ТОВ «Дезсистема» зазначеним дозволом надано право експлуатувати контейнери 1994 року виготовлення, країна походження – Україна. Тобто, експлуатувати контейнери для рідкого хлору 1986 року виготовлення, невідомого походження, копії паспортів яких долучено ТОВ «Дезсистема» до складу своєї тендерної пропозиції, Дозволом не надано. - Додаток 7 до тендерної документації Замовника містить вимоги до забезпечення тендерної пропозиції. П.2 Додатку передбачено умови, за яких можна вносити зміни до тексту банківської гарантії Принципалом, Бенефіціаром, Банком-Гарантом: за письмовою згодою із Бенефіціаром. Тобто, будь-які зміни до банківської гарантії можуть здійснюватись виключно за письмовою згодою Бенефіціара! ТОВ «Дезсистема» у складі тендерної пропозиції надала БАНКІВСЬКУ ГАРАНТІЮ № 17202/19-ТГ забезпечення тендерної пропозиції м. Київ «09» вересня 2019 року, з тексту якої вбачається, що продовження строку (терміну) дії гарантії допускається без згоди Бенефіціара. Долучена банківська гарантія ТОВ «Дезсистема» не відповідає вимогам додатку 7 тендерної документації Замовника. Відповідно до ч.3 ст. 16 Закону, визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Відповідно до ст.22 Закону в тендерній документації повинен бути встановлений спосіб документального підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям згідно із законодавством, і такий спосіб встановив сам Замовник. Тендерна пропозиція – це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (пункт 30 ч. 1 ст. 1 Закону). Отже, враховуючи викладені в даній скарзі невідповідності тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Дезсистема» вимогам тендерної документації Замовника, доводить наявність вибіркового дослідження документації Учасників, що призводить до дискримінаційного підходу Замовника до аналізу тендерних пропозицій Учасників. Такий підхід призвело до неправомірного визначення учасника ТОВ «Дезсистема» переможцем у даній процедурі закупівлі, шляхом зловживання своїми правами Замовником. В ст. 18 Закону наведено вичерпний перелік підстав, за яких скарга Учасника може бути залишена без розгляду, а саме: «суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тій самій процедурі закупівлі та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення; скарга не відповідає вимогам частини першої або другої цієї статті; суб’єктом оскарження не внесено плату, передбачену частиною першою цієї статті; замовником відповідно до цього Закону усунено порушення, зазначені в скарзі». На виконання ч.1 ст. 18 Закону, скарга ТОВ «АХПС» містить «найменування замовника рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються; ім’я (найменування), місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження; підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати; обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи; вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування». Скарга подана в межах строку на оскарження, встановленого електронною системою закупівель. Ч.3 ст.12 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Враховуючи зазначене та керуючись нормами чинного законодавства України в сфері публічних закупівель, вважаємо, що Замовником не дотримано положення щодо оцінки тендерної пропозиції ТОВ «Дезсистема», чим порушено ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» та такі принципи здійснення державних закупівель як недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій та як результат неправомірно визнано ТОВ «Дезсистема» переможцем в закупівлі UA-2019-08-23-001095-c. Вважаємо, що така позиція Замовника стосовно відхилення тендерної пропозиції Скаржника та визнання переможною тендерної пропозиції ТОВ «Дезсистема» містить виключно індивідуальний підхід, включаючи «бажання» чи «небажання» працювати з тим чи іншим Учасником, в чому і вбачається порушення принципів публічних закупівель. На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 8, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» - ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати міське комунальне підприємство «Миколаївводоканал» скасувати рішення, викладене в протоколі розгляду тендерних пропозицій №302 від 12.09.2019р. 2019р. про визнання переможця ТОВ «Дезсистема» в закупівлі UA-2019-08-23-001095-с. 3. Зобов’язати міське комунальне підприємство «Миколаївводоканал» визнати тендерну пропозицію ТОВ «Дезсистема» в закупівлі UA-2019-08-23-001095-с такою, що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника. Додатки: 1. Платіжне доручення про сплату грошових коштів за подання скарги до органу оскарження від 19.09.2019р. 2. Лист вих. ТОВ «АХПС» №181/2 від 29.03.2019р. 3. Опис поштового вкладення від 16.04.2019р.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 24.09.2019 22:45
Автор: ТОВ АУЛЬСЬКА ХЛОРОПЕРЕЛИВНА СТАНЦІЯ, Жалдак Ольга Анатоліївна +380675625154 dispetcher_au@i.ua