-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція (АТРАКУРІУМ, ГЕПАРИН, НОВОСТЕЗИН)
джерело фінансування - кошти місцевих бюджетів
Завершена
313 599.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 100.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 100.00 UAH
Період оскарження:
20.08.2019 13:02 - 31.08.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Внесення змін до документації
Номер:
86b5cc86ad2145a18590f55eb290adb9
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-20-001236-c.c1
Назва:
Внесення змін до документації
Вимога:
На виконання рекомендацій Антимонопольного Комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушення законодавства про заходи економічної конкуренції» від 30.03.2018р. № 4-рк, абз. 3 п. 3 розділу 7 Рішення з окремих питань витягу з протоколу № 37, прийнятого на засіданні КМУ 26.09.2018р., а також спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ України, а саме стосовного того, що замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу. У зв’язку з тим, що зазначена вимога спричиняє дискримінацію потенційних учасників закупівлі, просимо Вас внести зміни до підпункту 5 Медико-технічних вимог до предмета закупівлі п. 6 розділу ІІІ тендерної документації, прибравши вимогу щодо надання оригіналу гарантійного листа виробника (представника, представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки предмету закупівлі цих торгів, у необхідній кількості та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією учасника торгів. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника. Гарантійний лист повинен включати: повну назву учасника, назву предмету закупівлі, одиницю виміру, кількість та повинен адресуватися замовнику торгів. Об’єктивно логічно це не збереже замовника від фальсифікатів та не дасть йому гарантій своєчасного постачання товару у кількості, якості та з потрібними строками придатності, а тільки обмежить коло потенційних учасників, що не дасть замовнику провести ефективно закупівлю. Також замовник може бути звинувачений у невиконання Закону України «Про публічні закупівлі» в частині недотримання принципів здійснення закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога гарант лист виробника.docx 23.08.2019 12:14
Дата подачі:
23.08.2019 12:14
Вирішення:
Розглянувши Ваше звернення від 23.08.2019 року тендерний комітет повідомляє наступне. Умовами тендерної документації передбачено, що «У складі своєї тендерної пропозиції Учасник повинен надати оригінал гарантійного листа виробника (уповноваженого представника, представництва, філії виробника, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки предмету закупівлі цих торгів, у необхідній кількості та в терміни, визначені цією документацією та пропозицією Учасника. Якщо гарантійний лист видається не виробником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документи, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника щодо можливості видачі гарантійних листів. Гарантійний лист повинен включати: повну назву Учасника, назву предмету закупівлі, одиницю виміру, кількість згідно документації та повинен адресуватися Замовнику торгів».
Включаючи вищезазначену вимогу у зміст тендерної документації, ми, насамперед, користуємося правом, що надано відповідно до законодавства України з питань публічних закупівель. Так, згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Крім того, нами проаналізовано позитивний досвід користування при проведенні конкурентного відбору постачальника таким інструментом як надання листа від виробника лікарських засобів. Зокрема, такий підхід на протязі декількох років застосовується при проведенні закупівель ПРООН, які здійснюються для забезпечення потреб Міністерства охорони здоров’я України в лікарських засобах. При цьому, слід констатувати, що ціни на лікарські засоби, які постачаються за результатом проведення вказаних процедур закупівель, незмінно є нижчими ніж у закупівлях, що проводяться різними комунальними закладами України. Ми переконані, що саме завдяки тому, що постачальниками за вказаними процедурами є компанії, які мають стійкі правовідносини безпосередньо з виробниками, можливе уникнення від додаткових ланок руху лікарського засобу, а саме посередників, вторинних чи третинних дистриб’юторів, які можуть вплинути на остаточну вартість лікарського засобу та суттєво її підвищити.
Слід зауважити, що Антимонопольний комітет України також приходить до висновку, що кожна ланка руху лікарського засобу може впливати на його остаточну вартість (див. Звіт за результатами дослідження фармацевтичних ринків (за період 2014р. - перше півріччя 2016р). На наш погляд, застосовуваний підхід цілком відповідає букві законодавства України, оскільки дозволяє забезпечити дотримання принципу максимальної економії та ефективності здійснення закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, оскільки вимога тендерної документації, про яку йдеться у Вашому зверненні, не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасників (тобто не порушує норму частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»), тендерний комітет не вважає за необхідне вносити зміни до тендерної документації щодо цього питання. Про поділяння на лоти, в Законі України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII, не має заборони проводити відкриті торги по закупівлі ліків разом за кількома найменуваннями. Лист МЄРТ носить рекомендуючий характер. От же відкриті торги проводяться згідно вимог чинного законодавства та за МТВ викладеними згідно потреб Замовника. На засіданні тендерного комітету прийнято рішення залишити МТВ і ТД без змін.
Статус вимоги:
Відхилено