-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення значення Н-02 /М-06/ - Кременець - Біла Церква - Ржищів - Канів - Софіївка, на ділянці км 519+736 – км 523+336, Черкаська область
Завершена
144 016 428.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 440 164.28 UAH
мін. крок: 1% або 1 440 164.28 UAH
Період оскарження:
19.08.2019 16:03 - 15.09.2019 00:00
Скарга
Відхилено
скарга на рішення замовника та порушенняу сфері публічних закупівель
Номер:
1983621049434350a35d9293a37b6c37
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-19-001017-b.c3
Назва:
скарга на рішення замовника та порушенняу сфері публічних закупівель
Скарга:
відхілення тендерної пропозції ТОВ "Енергетично-дорожнє будівництво"
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.pdf 28.10.2019 14:44
- Платіжне доручення.pdf 28.10.2019 14:44
- Рішення від 31.10.2019 № 15744 +лист Замовника.pdf 31.10.2019 22:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.11.2019 № 16772.pdf 18.11.2019 19:26
- рішення від 15.11.2019 № 16772.pdf 20.11.2019 21:00
- Пояснення UA-2019-08-19-001017-b (кап.ремонт Н-02).pdf 15.11.2019 09:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.10.2019 14:46
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
20.11.2019 21:00
Задовільнена:
Так
Скарга
Відхилено
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
1b5e8b97d6d54d14a41d0ceb73f5ffc9
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-19-001017-b.b2
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації (детально у файлі, що додається).
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга 10.09.2019 12:12
- Скан-копія платіжного доручення 10.09.2019 12:12
- пояснення 30.09.2019 18:08
- додаток до пояснення 1 30.09.2019 18:09
- додаток до пояснення 2 30.09.2019 18:09
- додаток до пояснення 3 30.09.2019 18:09
- Рішення від 12.09.2019 №12829+лист Замовнику.pdf 13.09.2019 14:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.10.2019 №14029.pdf 02.10.2019 17:52
- Рішення від 01.10.2019 №14029.pdf 04.10.2019 22:04
- Пояснення кап.ремонт.pdf 27.09.2019 13:10
- ДАБІ. Додаток 2.pdf 27.09.2019 13:10
- Додаткове пояснення.pdf 01.10.2019 09:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.09.2019 12:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
04.10.2019 22:04
Вимога
Відхилено
Щодо усунення дискримінаційних вимог до учасників торгів
Номер:
a564c9654a9b4d179d94ddf95a750206
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-19-001017-b.c1
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних вимог до учасників торгів
Вимога:
Ознайомившись з умовами та вимогами тендерної документації вважаємо, що замовником встановлено дискримінаційні вимоги до учасників торгів, а саме:
1. п.1.3.1. Додатку 1 тендерної документації, встановлено спосіб підтвердження кваліфікаційного критерію щодо виконання аналогічних робіт із застосуванням дискримінаційних критеріїв.
Так, п.1.3.1. Додатку 1 тендерної документації визначено, що до договору надаються скан-копії наступних документів:
- відповідний акт(и), що свідчить про виконання договору (на суму фактичного виконання);
- акт звірки взаєморозрахунків по договору (чинний на дату подання тендерної пропозиції);
- позитивний (них) відгук (ків) за договором (ами) вказаним (их) від замовника – балансоутримувача доріг, одержувача бюджетних коштів із зазначенням суми фактичного виконання робіт (надання послуг) та гарантійним терміном по об’єкту. У відгуці має бути інформація, щодо наявності/відсутності оперативно-господарських санкцій, передбачених пунктом 4 частини 1 статті 236 Господарського кодексу України, а також будь-яких інших оперативно-господарських санкцій відповідно до частини 2 статті 236 Господарського кодексу України а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру по договору. Документ повинен бути датований не раніше дати оприлюднення на веб-порталі оголошення про дану закупівлі);
- скан-копію акту вводу об’єкта в експлуатацію або декларацію про готовність об’єкта до експлуатації або сертифікат, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта (черги, окремого пускового комплексу) або акту прийняття робіт з поточного середнього ремонту (відповідно до Додатку В СОУ 42.1-37641919-128:2014).
Вважаємо, що остання вимога штучно обмежує коло учасників процедури закупівлі, що суперечить вимогам ст.3 Закону, з наступних підстав:
Учасник процедури закупівлі позбавлений можливості надати у складі своєї пропозиції декларацію про акт вводу об’єкта в експлуатацію або декларацію про готовність об’єкта до експлуатації або сертифікат, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта (черги, окремого пускового комплексу), оскільки такі документи є власністю замовників відповідних робіт.
Зокрема, порядок видачі акту вводу об’єкта в експлуатацію або декларації про готовність об’єкта до експлуатації або сертифікат, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта регулюється положеннями Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 №461.
При цьому, положення вказаних нормативно – правових актів імперативно визначають, що документи щодо вводу об’єктів будівництва в експлуатацію подаються й отримуються виключно замовником. Правові норми щодо видачі оригіналу чи копії такого документу виконавцю робіт відсутні.
Враховуючи наведене, учасники процедури закупівлі фактично позбавлені можливості належним чином виконати наведену умову тендерної документації. Тобто, Замовник порушив принцип недискримінації учасників процедури закупівлі.
2. Крім того, вважаємо дискримінаційним надання учасником підтверджуючих документів щодо виконання аналогічних робіт виключно по закінченому будівництвом об’єкту.
Роботи в галузі будівництва, у більшості випадків, є довготривалими за часом. Не за вини підрядника, їх виконання може бути значно подовжене у часі (з причин коригування замовником проектно-кошторисної документації, чи відсутності у нього фінансування робіт у повному обсязі).
ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» визначено примірні форми актів КБ 2в та КБ 3, які підтверджують факт належного виконання підрядником відповідних робіт.
З аналізу вказаних форм вбачається, що їх обов’язковим реквізитом, у тому числі, є період виконання робіт, без обов’язкового зазначення інформації про приймання робіт по завершеному будівництвом об’єкту.
Отже, чинним законодавством передбачена можливість прийняття належно виконаних робіт не лише по об’єкту в цілому, а й за окремий (відповідний) період будівництва.
Таким чином, встановлюючи вимогу щодо підтвердження досвіду аналогічних робіт лише за закінченими будівництвом об’єктами, замовник обмежує участь у торгах учасникам, які належно виконують аналогічні договори на об’єктах будівництва, роботи на яких, станом на проведення закупівлі, продовжуються.
3. Додатково, звертаємо увагу на кваліфікаційний критерій, встановлений в п.1.3 Додатку 1 тендерної документації:
«Аналогічними вважаються договори на виконання будівництва, реконструкції, капітального, поточного ремонту автомобільних доріг загального користування».
Тобто, прийняти участь у торгах мають право лише ті учасники, які виконували роботи виключно на автомобільних дорогах загального користування. При цьому, учасники, які виконували роботи з будівництва, реконструкції чи капітального ремонту доріг міст та інших населених пунктів можливості участі в торгах позбавлені (види доріг вказано згідно ст.5 Закону України «Про автомобільні дороги» від 08.09.2005 №2862).
Вищевказаний критерій є дискримінаційним з наступних причин:
Порядок проектування та виконання робіт з будівництва автомобільних доріг загального користування регламентовано ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина ІІ. Будівництво».
Проектування та виконання робіт з будівництва нових, реконструкцію та капітальний ремонт існуючих вулиць і доріг міських і сільських населених пунктів регламентовано ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів».
Обидва нормативи при проектуванні відповідних робіт однаково враховують транспортно-експлуатаційні показники дороги, які визначають технічний рівень дороги та її експлуатаційні можливості:
- Інтенсивність руху транспорту та пішоходів;
- Навантаження на дорожній одяг;
- Організація та безпека дорожнього руху;
- Визначення ділянок концентрації дорожньо-транспортних пригод;
- Оцінка впливу на навколишнє середовище, тощо.
Як автомобільні дороги загального користування можуть бути 1а - 5 категорій, так і в містах можуть бути прокладені дороги 1а – 5 категорій. Останнє підтверджується вищевказаними ДБН.
ДБН В.2.3-4:2015 не містить вимог, які б за технічною складністю переважали вимоги, наведені у ДБН В.2.3-5:2018.
При цьому, ДБН В.2.3-5:2018 додатково враховує вимоги ДБН В.2.5-39:2018 та ДБН В.2.5-56:2014.
Виконання робіт з будівництва, реконструкції чи капітального ремонту доріг у містах, внаслідок більшої інтенсивності руху транспорту ніж за містом, чи з причини більш складної організації забезпечення безпеки дорожнього руху, у т.ч. під час виконання робіт, виявляється значно складнішим за роботи, що здійснюються на дорогах загального користування. Виконання робіт в межах населених пунктів вимагає від підрядника більших професійних навичок ніж за умови виконання аналогічних робіт за межами міста.
Отже, з огляду на вищевикладене, вважаємо що замовником необґрунтовано встановлено кваліфікаційну вимогу в частині досвіду виконання аналогічних робіт виключно на дорогах загального користування. Така вимога дискримінує учасників, які мають значний позитивний досвід виконання аналогічних робіт в межах міських і сільських населених пунктів, що є порушенням вимог ст.5, 22 Закону, принципи здійснення закупівель, визначених ст.3 Закону, та як наслідок, обмежує конкуренцію.
4. Вимога щодо необхідності покриття гарантії наданої банком грошовими коштами є необґрунтованою та такою, що порушує вимоги ст.3 Закону.
Так, ч.2 р.ІІІ тендерної документації, у тому числі встановлено, що Банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції повинна бути оформлена з грошовим покриттям. На підтвердження наявності грошового покриття надається довідка (виписка) з банку про залишок коштів на рахунку.
Аналогічна вимога міститься в ч.6 р.IV тендерної документації щодо надання переможцем торгів банківської гарантії виконання договору.
Разом з тим, Законом не встановлено такої вимоги до банківської гарантії.
Згідно п.п.9 п.3 Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639, гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти у разі настання гарантійного випадку. Крім того, Зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії.
Положення вказаного нормативно – правового акту імперативно визначає, що зобов’язання банку-гаранта перед бенефіціаром, щодо сплати коштів за гарантійним випадком, наступає незалежно від того, чи здійснив принципал грошове покриття гарантії чи ні.
Таким чином, нормами чинного законодавства не встановлено обов’язку принципала забезпечувати гарантію грошовими коштами. Такі умови замовника порушують принцип недискримінації учасників процедури, оскільки учасники, які отримали банківську гарантію без забезпечення гарантії (покриття), й таким чином зможуть виконати усі, передбачені тендерною документацією, зобов’язання у разі настання гарантійного випадку, неправомірно обмежуються в праві на участь в закупівлі.
Враховуючи вищевикладене, з метою усунення порушень, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК 021:2015 –45230000-8 — Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення Н-02 /М-06/ - Кременець - Біла Церква - Ржищів - Канів - Софіївка, на ділянці км 519+736 – км 523+336, Черкаська область».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.09.2019 15:55
Вирішення:
Скаржник не обгрунтував наявність у тендерній документації дискримінаційних умов
Статус вимоги:
Відхилено
Дата виконання рішення Замовником:
09.09.2019 15:24
Підтвердження вирішення:
1. У випадку відсутності акту вводу об’єкта в експлуатацію або декларації про готовність об’єкта до експлуатації або сертифікату, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта (черги, окремого пускового комплексу) або акту прийняття робіт з поточного середнього ремонту (відповідно до Додатку В СОУ 42.1-37641919-128:2014) у учасника/підрядника та з метою отримання його копії від замовника за попереднім договором, учасник має право звернутися до нього з відповідним запитом.
2. З метою мінімізації ризиків під час визначення переможців тендерних процедур, належного та своєчасного виконання підрядниками своїх зобов’язань за договором передбачено перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасників встановленим кваліфікаційним критеріям та вимогам, згідно законодавству та надаються учасником у складі тендерної пропозиції.
Згідно п.1.3.1. ч. І «Кваліфікаційні критерії» Додатку 1 ТД до договору надаються скан-копії наступних документів:
- відповідний акт(и), що свідчить про виконання договору (на суму фактичного виконання);
- акт звірки взаєморозрахунків по договору (чинний на дату подання тендерної пропозиції);
- позитивний (них) відгук (ків) за договором (ами) вказаним (их) від замовника – балансоутримувача доріг, одержувача бюджетних коштів із зазначенням суми фактичного виконання робіт (надання послуг) та гарантійним терміном по об’єкту. У відгуці має бути інформація, щодо наявності/відсутності оперативно-господарських санкцій, передбачених пунктом 4 частини 1 статті 236 Господарського кодексу України, а також будь-яких інших оперативно-господарських санкцій відповідно до частини 2 статті 236 Господарського кодексу України а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру по договору. Документ повинен бути датований не раніше дати оприлюднення на веб-порталі оголошення про дану закупівлі);
- скан-копію акту вводу об’єкта в експлуатацію або декларацію про готовність об’єкта до експлуатації або сертифікат, який засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта (черги, окремого пускового комплексу) або акту прийняття робіт з поточного середнього ремонту (відповідно до Додатку В СОУ 42.1-37641919-128:2014).
Вище перелічені документи підтверджують необхідне виконання Учасником всіх передбачених проектною/кошторисною документацією робіт/послуг на об’єкті згідно із державними будівельними нормами, стандартами і правилами.
3. Виконання робіт на автомобільних дорогах загального користування носить специфічний характер, що значно відрізняється від робіт у населених пунктах (зведення високих насипів/виїмок, поширення земляного полотна на високих насипах, перевлаштування високовольтних ліній електропередач, влаштування системи дренажів). Слід зауважити, що виконання робіт на автомобільних дорогах загального користування, як правило, виконуються під рухом на відміну від умов виконання робіт в межах населених пунктів. Таким чином, для забезпечення гарантій виконання робіт у вказані тендерною документацією терміни, досвід виконання аналогічних робіт на автомобільних дорогах загального користування є обов’язковим.
4. Відповідно до ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Надання банківської гарантії з грошовим покриттям має на меті забезпечити повне виконання Учасником зобов’язань, взятих ним на виконання умов тендерної документації та/або договору на виконання робіт.