-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Придбання портативного телемедичного діагностичного комплексу
Завершена
770 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 700.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 700.00 UAH
Період оскарження:
15.08.2019 11:29 - 03.10.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Номер:
3634bf00d6c04f6290226ec9685e0bc6
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-15-000204-c.b3
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Скарга:
«15» серпня 2019 року Петриківська районна державна адміністрація (Далі — Замовник) оприлюднила тендерну документацію на закупівлю ДК 021:2015 – 33120000-7 – Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (Портативний телемедичний діагностичний комплекс) (Ідентифікатор закупівлі: UA-2019-08-15-000204-c).
Детально проаналізувавши тендерну документацію (далі - Документація), було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку, а саме:
І. Пунктом 5 Додатку 2 до тендерної документації встановлена вимога до технічних характеристик предмету закупівлі, якою Замовник вимагає працювання обладнання згідно предмета закупівлі в медично-інформаційній системі Мед Еір, що має бути підтверджена гарантійним листом.
Вказана вимога суперечить п.3 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно з яким технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент"
Замовник зазначивши у технічній специфікації конкертну назву «Мед Еір» не зазначив можливість еквіваленту та не обґрунтував необхідність застосування саме цієї медично-інформаційної системи Мед Еір.
Крім того, Замовник не вказав характеристики протоколів обміну даними медичної інформаційної системи Мед.Еір та інших технічних характеристик, інформація про які є необхідною для інтеграції предмету закупівлі в медичній інформаційній системі. Тобто замовником не надано достатньої інформації для Учасників для визначення можливого способу обміну інформацією. Продукт, що пропонується Скаржником, має можливість обміну даними з Медичними інформаційними системами, що використовують відкриті протоколи передачі даних.
Однак відсутність інформації про протоколи обміну даних Мед Еір позбавляє можливості потенційних учасників, у тому числі Скаржника, гарантувати можливість взаємодії з медично-інформаційною системою.
Подібні вимоги вже були предметом розгляду Колегії Антимонопольного комітету України та визнанні дискримінаційними (наприклад, Рішення Колегії АМК № 4704-р/пк-пз від 17.04.2019 за скаргою № UA-2019-03-11-001402-a.a1).
ІІ. Згідно із Додатком 2 до Документації, Замовник має намір закупити портативний телемедичний діагностичний комплекс (ДК 021:2015 – 33120000-7 – системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання), що об’єднує в єдиному комплексі наступне діагностичне обладнання:
-сумка для транспортування;
-електрокардіограф;
-спірометр портативний;
-стетоскоп;
-пульсоксиметр;
-автоматичний тонометр для вимірювання артеріального тиску та частоти пульсу;
-автоматичний термометр для швидкого вимірювання температури на лобі;
-цифровий дерматоскоп;
-оглядова камера;
-монітор життєво-важливих показників;
-планшетний ПК.
Предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції (п. 18 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі»).
Замовник визначає предмет закупівлі за пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 17.03.2016 № 454 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі" на основі Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Водночас 14.06.2019 року набрав чинності наказ Мінекономрозвитку від 07.05.2019 року № 790 «Про внесення змін до Порядку визначення предмету закупівлі», зареєстрований в Мінюсті 27.05.2019 року за № 548/33519, яким, зокрема, внесено зміни до Порядку в частині визначення предмета закупівлі медичних виробів.
Згідно з пунктом 1 Порядку під час здійснення закупівлі медичних виробів предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 "Класифікатор медичних виробів" (далі - НК 024:2019), затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159. У разі якщо предмет закупівлі медичних виробів містить два і більше медичних виробів, замовником у дужках зазначаються код та назва кожного медичного виробу.
Одним із перелічених критеріїв для предмета закупівлі є цифровий код Єдиного закупівельного словника, що призначений для стандартизації опису в договорах предмета державних закупівель, забезпечення більшої прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, створення ефективного конкурентного середовища у сфері державних закупівель.
В даній закупівлі Замовник застосував код ДК 021:2015: 33120000-7 - Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання. Отже, за кодами відповідного класу визначається медичне обладнання (вироби).
Медичний виріб - будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, що застосовуються як окремо, так і в поєднанні між собою (включаючи програмне забезпечення, передбачене виробником для застосування спеціально для діагностичних та/або терапевтичних цілей та необхідне для належного функціонування медичного виробу), призначені виробником для застосування з метою забезпечення діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення перебігу хвороби пацієнта в разі захворювання, діагностики, моніторингу, лікування, полегшення стану пацієнта в разі травми чи інвалідності або їх компенсації, дослідження, заміни, видозмінювання або підтримування анатомії чи фізіологічного процесу, контролю процесу запліднення та основна передбачувана дія яких в організмі або на організм людини не досягається за допомогою фармакологічних, імунологічних або метаболічних засобів, але функціонуванню яких такі засоби можуть сприяти (Технічний регламент щодо медичних виробів, затверджений постановою КМУ від 02.10.2013 року № 753 (Із змінами).
Реєстраційне обладнання реєструється та проходить процедуру відповідності щодо медичних виробів, передбачену постановами КМУ № 753 від 02.10.2013 року та № 94 від 13.01.2016 року «Про затвердження Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки» відповідно.
Водночас Замовником до складу предмета закупівлі віднесено планшетний ПК, що не входить до групи товарів за кодом ДК 021:2015 – 33120000-7.
Планшетний ПК – портативний персональний комп’ютер, в корпусі якого об’єднані типові компоненти ПК, включаючи дисплей, клавіатуру і вказівний пристрій (звичайно сенсорна панель або тачпад), а також акумуляторні батареї.
Для планшетних ПК не передбачено проходження процедури державної реєстрації, планшетні ПК не забезпечують «діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення перебігу хвороби пацієнта». Тобто планшетний ПК не є медичним обладнанням (виробом) та віднесений, як планшетний комп’ютер до групи товару згідно коду ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина).
Крім того, Примірним табелем матеріально-технічного оснащення закладів охорони здоров’я та фізичних осіб-підприємців, які надають первинну медичну допомогу затвердженим наказом МОЗ України № 148 від 26.01.2018, яким заклади охорони здоров’я керуються при визначенні потреб та формуванні предмету закупівлі, передбачено таке обладнання для надання відповідних медичних послуг:
- Загальна оглядова цифрова камера (автофокус, цифровий зум, поляризаційний фільтр, автобаланс білого).
- Набір цифрових «скопічних» систем із генератором світла (дерматоскоп, офтальмоскоп, отоскоп, назо-фарингскоп, сінускоп, кульпоскоп).
- Інтерактивний цифровий стетоскоп.
- Монітор життєво-важливих показників із цифровим інтерфейсом (АТ, термометрія, пульсоксиметрія).
- 12-канальний електрокардіограф з цифровим інтерфейсом.
Тобто Міністерство охорони здоров’я не відносить до обладнання для надання відповідних медичних послуг планшетні ПК.
Скаржник має можливість поставити Портативний телемедичний діагностичний комплекс, що містить усі передбачені наказом МОЗ компоненти - медичні вироби, які в тому числі виконують обчислювальні функції та мають необхідне програмне забезпечення, внаслідок чого необхідність у наявності планшетного ПК у складі цього Комплексу нічим не обґрунтована.
Але Замовник з метою дискримінації інших учасників усупереч вимогам Наказу МОЗ безпідставно включив у склад медичного обладнання «планшетний ПК», об’єднавши в один предмет закупівлі медичне обладнання, що класифікується за кодом ДК 021:2015 – 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання, і комп’ютерну техніку – за кодом ДК 021:2015 – 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина).При цьому Тендерна документація не передбачає в якості альтернативного рішення без втрати функціональності поставку Комплексу без планшетного ПК.
Аналогічні порушення були встановлені у рішенні Колегії АМК № 9459-р/пк-пз від 15.07.2019 за результатами розгляду скарги UA-2019-06-11-001573-b.c2.
ІІІ. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Разом з тим, медико-технічні вимоги до портативного телемедичного діагностичного комплексу містять вимоги, що суперечать принципам здійснення публічних закупівель та обмежують кількість учасників торгів в частині встановлення характеристик телемедичного діагностичного комплексу, які у всій своїй сукупності відповідають тільки одній моделі обладнання зазначеного функціонального призначення – «Програмно-апаратний комплекс для телеметрії та телемедичного консультування ТМДН» виробництва ТОВ «Компанія TREDEX» http://www.tredex-company.com/
Як приклад відповідності тільки одній моделі обладнання, просимо звернути увагу на наступні пункти медико-технічних вимог (Керівництва з експлуатації - додаються):
Обладнання виконує такі функції:
ЕКГ:
- Коефіцієнт посилення (чутливість): 2.5; 5; 10; 20; 40 м/мВ
- Швидкість розгортки ЕКГ: 25; 50; 100 мм/с
Пульсоксиметр
- Інформація на дисплеї повинна відображатись у 4-х напрямках, наявність
Автоматичний термометр
- Діапазон вимірювання тіла, не вужче 34.0°C-42.9°C
Аналіз медико-технічних вимог на обладнання, що планується закупити, показує, що замовник встановив завідомо дискримінаційні медико-технічні вимоги, котрі надають переваги продукції конкретного постачальника - компанії TREDEX.
Усе вище зазначено у сукупності свідчить про намагання Замовника встановити умови для перемоги певного учасника, не допустити до закупівлі інших постачальників, які фактично мають можливість запропонувати аналогічний продукт за меншими цінами, що суперечить принципам здійснення закупівель, передбачених ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, ТОВ «НМТ» не може прийняти участь у закупівлі.
Відповідно до Документації кінцевий строк для подання пропозицій встановлено «01» вересня 2019 року.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Визнати вимоги зазначені в Додатку 2 до Тендерної документації «Вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі» - дискримінаційними.
3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги, зазначені в Додатку 2 до Тендерної документації, шляхом внесення змін до Тендерної документації, сформувавши вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, що в сукупності відповідали б продукції щонайменше двох виробників, представлених в Україні.
4. Визнати умови, визначені в Додатку 2 до Тендерної документації «Вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі», щодо включення планшетного ПК в комплект постачання – дискримінаційними.
Пов'язані документи:
Учасник
- ТОВ НМТ платІжне доручення за скаргу для АМКУ.pdf 27.08.2019 13:53
- Інструкція по медичному призначенню Тредекс.pdf 27.08.2019 13:53
- Скарга до АМКУ 115 від 27_08_2019 року.pdf 27.08.2019 13:53
- рішення від 29.08.2019 № 12001.pdf 30.08.2019 19:01
- Перенесення № UA-2019-08-15-000204-c.b3 .pdf 16.09.2019 18:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.09.2019 №13128.pdf 18.09.2019 19:06
- рішення від 17.09.2019 № 13128.pdf 20.09.2019 19:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.08.2019 13:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.09.2019 19:41
Дата виконання рішення Замовником:
27.09.2019 08:59
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Умови виправлено
Вимога
Відкликано скаржником
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Номер:
0e758ae33c694d089e9f917649089e6d
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-15-000204-c.c2
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Пов'язані документи:
Учасник
- ТОВ НМТ платІжне доручення за скаргу для АМКУ.pdf 27.08.2019 13:38
- Інструкція по медичному призначенню Тредекс.pdf 27.08.2019 13:38
- Скарга до АМКУ 115 від 27_08_2019 року.pdf 27.08.2019 13:38
Дата опублікування:
27.08.2019 13:37
Опис причини скасування:
Технічна помилка
Дата скасування:
27.08.2019 13:39
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Номер:
e3ab427e8bee4b4fa36d7696ac7790af
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-15-000204-c.c1
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовник, нами проаналізовано технічні вимоги, що містяться в тендерній документації.
1. Можемо з впевненістю заявити, що висунуті Вами вимоги є дискримінаційними, оскільки їх сукупності відповідає лише обладнання одного виробника – Tredex. У іншому випадку просимо Вас повідомити, яка ще продукція інших виробників може відповідати усім вказаним вимогам.
2. Крім того, вимога щодо наявності у комплекті планшетного ПК не відповідає вимогам Наказу МОЗ України № 148 від 26.01.2018, та усуває від торгів потенційних Учасників, які можуть запропонувати аналогічний продукт з тим самим функціоналом, але без використання планшетного ПК, яке не є медичним обладнанням, і придбання якого не передбачено за кошти державних субвенцій.
Враховуючи викладене вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного законодавства, виключивши з ней дискримінаційні вимоги, а також вимоги до обладнання, що не передбачені нормативними актами, згідно з якими Вами здійснюється закупівля цього обладнання за кошти субвенції державного бюджета.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.08.2019 12:51
Вирішення:
Шановний учасник, проаналізувавши Вашу вимогу повідомляємо наступне. Предметом закупівлі не є придбання окремого медичного обладнання. Предметом закупівлі є придбання портативного телемедичного діагностичного комплексу, який у сукупності зможе забезпечити необхідні потреби для надання телемедичних послуг. При створенні медико-технічних вимог опиралися на наказ МОЗ № 148 від 26 січня 2018 року "Про затвердження Примірного табеля матеріально-технічного оснащення закладів охорони здоров"я та фізичних осіб-підприємців, які надають первинну медичну допомогу", інформаційним посібником, який виданий Міністерством охорони здоров"я та листом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.02.2019 року № 7/19.7/2431-19 .
Статус вимоги:
Не задоволено