-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення цивільного захисту в м.Обухів, Київської області
Торги не відбулися
2 877 777.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 388.89 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 388.89 UAH
Період оскарження:
12.08.2019 13:46 - 24.08.2019 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
Невідповідність тендерної документації законодавству України
Номер:
33c3f033ff7e45daadb9357ff6db1e68
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-12-000336-c.b1
Назва:
Невідповідність тендерної документації законодавству України
Скарга:
Тендерна документація на закупівлю робіт: «Будівництво місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення цивільного захисту в м. Обухів, Київської області» (ДК 021:2015 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) містить численні порушення та невідповідності вимогам діючих в Україні нормативно-правових актів та нормативно-технічних документів:
1. «Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв'язку у сфері цивільного захисту», затвердженого Постановою КМУ від 27 вересня 2017 року за № 733 (надалі – Положення), зокрема пунктів 3, 10, 11, що регламентують визначення, призначення та функціонування місцевих автоматизованих систем централізованого оповіщення (надалі – МАСЦО) а саме:
• автоматизована система централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій – сукупність організаційно і технічно поєднаних програмних і технічних засобів, телекомунікаційних мереж, телемереж та інших засобів оброблення та передачі (відображення) інформації, що призначені для своєчасного доведення сигналів та інформації з питань цивільного захисту до органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів управління і сил цивільного захисту, підприємств, установ, організацій та населення;
• інформування населення у сфері цивільного захисту – доведення органами управління цивільного захисту через засоби масової інформації, телерадіомережі відомостей про надзвичайні ситуації, що прогнозуються або виникли, з визначенням їх класифікації, меж поширення і наслідків, про способи та методи захисту від них, а також про свою діяльність з питань цивільного захисту, в тому числі з урахуванням особливостей оповіщення осіб з фізичними, психічними, інтелектуальними та сенсорними порушеннями;
• місцева автоматизована система централізованого оповіщення – програмно-технічний комплекс, призначений для оповіщення осіб керівного складу місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та населення, а також підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці (району, міста, об'єднаної територіальної громади);
• місцеві автоматизовані системи централізованого оповіщення функціонують у районах, містах обласного значення та інших відповідних адміністративно-територіальних одиницях (у тому числі об'єднаних територіальних громадах) для забезпечення прийому сигналів і повідомлень від відповідної територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення та здійснення оповіщення відповідних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, де функціонують спеціальні, локальні або об'єктові системи оповіщення, установ, організацій, місць масового перебування людей, сил цивільного захисту та населення у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій;
• місцеві автоматизовані системи централізованого оповіщення передбачають взаємодію з відповідною територіальною автоматизованою системою централізованого оповіщення та відповідними локальними, спеціальними і об'єктовими системами оповіщення;
• місцеві органи виконавчої влади (органи місцевого самоврядування) використовують системи автоматизованого виклику для інформування (виклику) осіб керівного складу, координаційних органів територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, аварійно-рятувальних служб; системи автоматизованого виклику забезпечують передачу необхідної інформації (мовних або текстових повідомлень).
Натомість, розділ “Призначення та робота системи” наведений у Пояснювальній записці Робочого проекту (арк. 2, 3) визначає предмет закупівлі як автоматизовану систему раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення (СРВНСО), сфера застосування якої суттєво відрізняється від МАСЦО, та регламентується іншими нормативно-правовими актами та нормативно-технічними документами, а саме:
• Кодекс цивільного захисту України: Ст.53 п.1. На об’єктах підвищеної небезпеки з метою своєчасного виявлення на них загрози виникнення надзвичайних ситуацій та здійснення оповіщення персоналу та населення, яке потрапляє в зону можливого ураження, створюються та функціонують автоматизовані системи раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення у разі їх виникнення (далі – автоматизовані системи);
• ДБН В.2.5-76:2014: п.1. Сфера застосування: Ці будівельні норми встановлюють вимоги до проектування та монтування автоматизованих систем раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій (НС) та оповіщення населення (далі - СРВНСО), обов`язковому обладнанню якими підлягають об’єкти [1, 2], будівлі та споруди з ризиком виникнення надзвичайної ситуації [4] загальнодержавного, регіонального або місцевого рівнів [7], а також будівлі і споруди класу наслідків (відповідальності) СС2, ССЗ (крім житлових будинків) відповідно до ДБН В.1.2-14, ДБН А.2.2-3; п.3.2 автоматизована система раннього виявлення загрози виникнення надзвичайних ситуацій та оповіщення населення (СРВНСО) Автоматизована система класу "людно-машина", у якій суміщено автоматичні процеси виявлення загрози виникнення НС, спостереження та оброблення інформації щодо поточного стану об`єктів та будівель, інженерних споруд, мереж, що розташовані на територіях з ризиком прояву небезпечних природних явищ і процесів, оперативне надання користувачам фактичної та прогнозованої інформації, а також оповіщення (за необхідності) працівників та керівників об’єкта, відповідальних за стан техногенної безпеки, посадових осіб органів виконавчої влади та місцевого самоврядування і населення при безпосередній участі людини-оператора.
2. У технічних рішеннях, що містяться в Пояснювальній записці Робочого проекту, мається низка грубих порушень вимог діючих в Україні нормативно-технічних документів, у тому числі, та не виключно:
• не передбачене використання телекомунікаційних мереж загального користування, у т.ч. мобільного (рухомого) зв'язку, а також мереж місцевого радіомовлення і телебачення;
• забезпечення оповіщення населення, у кращому випадку, на площі 0,27 кв.км при загальній площі м. Обухів – 24,19 кв. км;
• не передбачене оповіщення людей з особливими потребами;
• не передбачене дублювання каналів зв'язку.
3. Відповідно до ст.16 Закону України “Про публічні закупівлі”, Замовник вимагає від Учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У п.2 Додатку 3 тендерної документації “Перелік документів для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам Замовника” вимагається документально підтверджена інформація щодо наявності у Учасника довідки про наявність досвіду виконання аналогічного договору (аналогічним вважається договір на монтаж зовнішніх протипожежних комунікацій систем оповіщення та інших телекомунікаційних мереж). Такі кваліфікаційні критерії Учасників тендеру та обраний Замовником код закупівлі ДК 021:2015 452302000-8 “Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку, електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь” не мають безпосереднього відношення до будівництва МАСЦО. Зазначене вище дає підстави вважати, що всупереч положенням України “Про публічні закупівлі”, Замовник буде мати можливість, з одного боку, допустити до участі у тендері Учасників, які не мають ніякого досвіду впровадження МАСЦО, а з іншого боку – обмежити можливість участі підприємств, які мають значний досвід створення МАСЦО у повній відповідності до діючих в Україні нормативно-правових актів та нормативно-технічних документів. Й тому можна стверджувати, що даною тендерною документацією Замовник по суті порушує встановлений Законом України “Про публічні закупівлі” порядок відхилення пропозицій. Виходячи з усього зазначеного вище, тендерна документація на закупівлю робіт з будівництва МАСЦО міста Обухів містить корупційні ризики й не може бути використана для проведення тендеру, а виконання робіт у відповідності до Робочого проекту, розробленого з численними порушеннями діючих нормативно-правових актів та нормативно-технічних документів стосовно створення та функціонування МАСЦО, призведе до нецільового використання бюджетних коштів.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Рішення від 23.08.2019 № 11720.pdf 24.08.2019 01:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.08.2019 14:53
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
24.08.2019 01:35