• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Вугілля кам'яне ДГ (13-100).

Завершена

809 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 096.00 UAH
Період оскарження: 09.08.2019 16:44 - 20.08.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: 3bf19c43a9444ecfaef06a50d3fd1aed
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-09-002140-a.b1
Назва: Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог та внесення змін до тендерного документації по закупівлі UA-2019-08-09-002140-a Відповідно до ч.4 ст.22 ЗУ "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Ваша тендерна документація містить саме такі вимоги: 1) П. 3 ч.6 розділу ІІІ передбачено, що Учасник повинен використовувати систему управління якістю стосовно послуг торгівлі кам’яним вугіллям. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції оригінал діючого сертифікату ISO 9001:2015, що засвідчує використання учасником вказаної системи управління якістю, який виданий учаснику. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною оскільки використання даної системи управління якістю більш відноситься до виробників товару. Отже, Ви по суті безпідставно обмежуєте коло потенційних учасників – малих підприємств та фізичних осіб підприємців. 2) П.4.ч.6. розділу ІІІ передбачено наявність у учасника на складі(території) вугілля в обсязі 150т, що складає більш ніж ¾ від загального обсягу закупівлі. Дана умова теж є дискримінаційною. Дана вимога суперечить умові зазначеній у п. 2 тієї їж частини де від учасника вимагається надання гарантійного листа від виробника (іншого суб’єкта господарювання, що здійснює відвантаження вугілля згідно договору) щодо готовності на відвантаження вугілля відповідної марки на користь учасника протягом 2019 року в кількості та з якісними показниками, передбаченими цією тендерною документацією, в разі укладення договору про закупівлю з таким учасником за результатами торгів. Отже крім дискримінаційної вимоги щодо наявності вугілля різні пункти Тендерної документації суперечать один одному. Одночасно просимо Вас надати роз’яснення щодо абзацу 2 п.3 ч. 5 розділу ІІІ документації «- З метою забезпечення повного та вчасного виконання договору поставки вугілля, учасник повинен надати підтвердження перевезення товару.» оскільки даний пункт зазначений в частині виконання аналогічних договорів, незрозуміло про саме яке перевезення йдеться мова (відвантаження товару по аналогічним договорам або перевезення як для постачальника товару ). Тому просимо Вас, як Замовника та розпорядника державних коштів, не створювати передумови для порушення чинного законодавства про публічні закупівлі одночасно із антикорупційним, та виключити вимогу про наявність у учасника оригіналу діючого сертифікату ISO 9001:2015 та 150т вугілля на складі.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу, щодо усунення дискримінаційних вимог та внесення змін до тендерного документації по закупівлі UA-2019-08-09-002140-a 1) Відповідно до вимог пп. 5 п. 6 розділу ІІІ до Тендерної документації учасник повинен використовувати систему управління якістю стосовно послуг торгівлі кам’яним вугіллям. Для підтвердження необхідно надати в складі тендерної пропозиції копію діючого сертифікату ISO 9001:2015, що засвыдчуэ використання учасником системи управлыння якосты, який виданий учаснику. Згідно із ч. 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Дана вимога встановлена для того, щоб бути впевненим у тому, що послуги торгівлі кам’яним вугіллям, повністю відповідають усім вимогам та стандартам. Адже, системи управління якістю (стандарт ISO серії 9000) є найкращим загальновизнаним у світі запобіжним механізмом, який забезпечує якість надання послуг/поставки товарів на всіх етапах виробничого циклу і сприяє підвищенню результативності роботи. Наявність в компанії діючого сертифікату ISO є гарантією якості та безпеки використання для майбутнього клієнта. Адже ці загальновстановлені стандарти визначають виробничі характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високій якості наданих послуг, дотримання технологічних процесів та професіоналізмі компанії. По-друге, що теж дуже важливо, у розробці стандартів окрім постачальників участь беруть і споживачі з різних країн. Це дозволяє сертифікованим компаніям, повною мірою враховувати практично будь-які вимоги і побажання клієнтів та відповідати їм. Окрім цього, щороку організація, яка отримала сертифікат ISO, повинна його підтверджувати і проходити повторну перевірку аудиторами міжнародної компанії зі стандартизації. Міжнародні стандарти дозволять отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Вони допомагають гармонізувати технічні, якісні характеристики товарів при їх виробництві, транспортування, зберіганні та використанні, що робить їх більш ефективними та безпечними для навколишнього середовища, адже технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля (п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»). Оскільки, вугілля закуповується для комунально-побутових потреб, встановлення вимоги про надання учаснику діючого сертифікату ISO 9001, що засвідчує використання ним системи управління (менеджменту) стосовно послуг торгівлі кам’яним вугіллям є обгрунтованим. Окрім того, аналогічної думки дотримується постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель – рішення №3463-р/пк-пз від 13.04.2018 р. та №6492-р/пк-пз від 03.07.2018 р. А тому, у фахівця з державних закупівель відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги та внесення змін до тендерної документації. 2) На Ваше звернення повідомляємо наступне: п. 2 частини 2 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до ст. 16 вимоги, встановлені ст. 17 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Ст. 16 Закону передбачено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документального підтвердження інформації про їх відповідальність кваліфікаційним критеріям. Тобто, Замовник на власний розсуд встановлює документальне підтвердження, яке повинне бути надано учасником щодо його відповідності кваліфікаційним критеріям, а також на власний розсуд встановлює перелік документів, що підтверджують його відповідність кваліфікаційному, критерію. Ч. 3 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Враховуючи вищенаведене, фахівець з державних закупівель не вбачає порушення чинного законодавства, в тому числі законодавства у сфері публічних закупівель, при встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» - щодо наявності в Учасника складу (території) для зберігання вугілля на території Житомирської області та наявності частини предмета закупівлі. 3) По питанню роз’яснення щодо абзаці 2 п. 3 ч. 5 розділу ІІІ документації «з метою забезпечення повного та вчасного виконання договору поставки вугілля, учасник повинен надати підтвердження перевезення товару». Для виконання даної вимоги необхідно надати оформлені і підписані товаро-транспортні накладні на перевезення необхідної кількості вугілля для відповідного Замовника.
Статус вимоги: Не задоволено