• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

послуги добровільного медичного страхування

Торги не відбулися

4 900 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.1% або 5 000.00 UAH
Період оскарження: 09.08.2019 15:55 - 09.09.2019 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Щодо змін в пп. 3.1.7 п. 3.1 Розділу 3 Інші документи Додатку 1 до Тендерної документації

Номер: 797318d41da84912b231ed8537567df0
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-09-001339-b.a6
Назва: Щодо змін в пп. 3.1.7 п. 3.1 Розділу 3 Інші документи Додатку 1 до Тендерної документації
Скарга:
Скарга на ДП «Український інститут інтелектуальної власності» щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.09.2019 21:06
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.09.2019 21:06
Автор: ТДВ СК "НАФТАГАЗСТРАХ", Кіяшко Антон Олександрович +380676575936 n.komkova@ngs.ua
Скарга
Розгляд припинено

Щодо змін в пп. 3.1.7 п. 3.1 Розділу 3 Інші документи Додатку 1 до Тендерної документації

Номер: 770f90432e52432f89ab2960093ab7e9
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-09-001339-b.a5
Назва: Щодо змін в пп. 3.1.7 п. 3.1 Розділу 3 Інші документи Додатку 1 до Тендерної документації
Скарга:
У пп. 3.1.7 п. 3.1 Розділу 3 Інші документи Додатку 1 до Тендерної документації встановлена вимога про надання Довідки про темп приросту страхових платежів за період з 01.01.2018 до 01.01.2019 року, який має перевищувати 30% . За даними Нацкомфінпослуг на ринку страхування України темп приросту страхових платежів за медичним страхуванням (безперерервним страхуванням здоров’я) у 2018 році склав 21% Зазначена вимога є дискримінаційною. Якщо страхова компанія показує такі результати, то це може свідчити про демпінг її цін на ринку страхових послуг та недобросовісну конкуренцію. У разі укладення договору за результатами цієї закупівлі з страховою компанією, що демонструє такий темп приросту, ставить під сумнів можливість належного виконання зобов’язань такою страховою компанією. Вважаємо, що вилучення 3.1.7 п.3.1 Розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації дасть змогу уникнути оскарження учасниками торгів результатів торгів у Антимонопольному комітеті України.
Пов'язані документи: Орган оскарження
Опис причини скасування: Помилково замість вимоги направили скаргу
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 03.09.2019 11:47
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 05.09.2019 19:07
Автор: ТДВ СК "НАФТАГАЗСТРАХ", Кіяшко Антон Олександрович +380676575936 n.komkova@ngs.ua
Вимога
Відхилено

Щодо змін в Додатку 5 до Тендерної документації "Проект Договору"

Номер: 867caa15ea5840c8877a240cf1947979
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-09-001339-b.a4
Назва: Щодо змін в Додатку 5 до Тендерної документації "Проект Договору"
Вимога:
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (надалі – Закон) фінансовими послугами вважаються такі послуги як послуги у сфері страхування та у системі накопичувального пенсійного забезпечення. Статтею 6 зазначеного Закону передбачені обов’язкові умови до договору про надання фінансової послуги. Однією з таких умов є необхідність підтвердження, що інформація, зазначена в частині другій статті 12 Закону, надана клієнту. З урахуванням наявності такої законодавчої вимоги просимо внести відповідні зміни до проекту договору про закупівлю.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: У відповідності до преамбули Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» цей закон встановлює загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг. Також, частиною 1 статті 6 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» передбачено, що договір, якщо інше не передбачено законом, повинен містити: 1) назву документа; 2) назву, адресу та реквізити суб'єкта господарювання; 3) прізвище, ім'я і по батькові фізичної особи, яка отримує фінансові послуги, та її адресу; 4) найменування, місцезнаходження юридичної особи; 5) найменування фінансової операції; 6) розмір фінансового активу, зазначений у грошовому виразі, строки його внесення та умови взаєморозрахунків; 7) строк дії договору; 8) порядок зміни і припинення дії договору; 9) права та обов'язки сторін, відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання умов договору; 91) підтвердження, що інформація, зазначена в частині другій статті 12 цього Закону, надана клієнту; 10) інші умови за згодою сторін; 11) підписи сторін. Натомість, у відповідності до преамбули Закону України «Про страхування» цей закон регулює відносини у сфері страхування і спрямований на створення ринку страхових послуг, посилення страхового захисту майнових інтересів підприємств, установ, організацій та фізичних осіб. Крім того, частиною 4 статті 16 Закону України «Про страхування» передбачено, що договір страхування повинен містити: - назву документа; - назву та адресу страховика; - прізвище, ім'я, по батькові або назву страхувальника та застрахованої особи, їх адреси та дати народження; - прізвище, ім'я, по батькові, дату народження або назву вигодонабувача та його адресу; - зазначення предмета договору страхування; - розмір страхової суми за договором страхування іншим, ніж договір страхування життя; - розмір страхової суми та (або) розміри страхових виплат за договором страхування життя; - перелік страхових випадків; - розміри страхових внесків (платежів, премій) і строки їх сплати; - страховий тариф (страховий тариф не визначається для страхових випадків, для яких не встановлюється страхова сума); - строк дії договору; - порядок зміни і припинення дії договору; - умови здійснення страхової виплати; - причини відмови у страховій виплаті; - права та обов'язки сторін і відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договору; - інші умови за згодою сторін; - підписи сторін. Таким чином, оскільки у відповідності до вимог Закону України «Про страхування» договір страхування не повинен містити умови щодо необхідності підтвердження інформації зазначеної у частині 2 статті 12 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» у Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Щодо змін в пп. 3.1.6 п. 3.1 «Інші документи» Розділу І «Перелік документів, що вимагаються від учасника» Додатку 1 до Тендерної документації - "Кваліфікаційні критерії, вимоги та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника"

Номер: 08bb8da450cf412ea7201d2462a6d567
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-09-001339-b.a3
Назва: Щодо змін в пп. 3.1.6 п. 3.1 «Інші документи» Розділу І «Перелік документів, що вимагаються від учасника» Додатку 1 до Тендерної документації - "Кваліфікаційні критерії, вимоги та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника"
Вимога:
Пп. 3.1.6 п.3.1 Розділу І Додатку 1 до Тендерної документації передбачена вимога надати Довідка про рівень страхових виплат за останні три роки, який не повинен перевищувати 40 %. У відповіді на запитання по закупівлі, Замовник вказав: «Слід зазначити, що низький показник рівня страхових виплат свідчить про високу фінансову стабільність страхової компанії.» Однак, для забезпечення платоспроможності страховиків, до них встановлюються відповідні вимоги в ст. 30 Закону України «Про страхування» та в Ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів) затверджених Постановою КМУ №913 від 07.12.2016 р. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено, що рівень страхових виплат по договорам страхування за останні 3 роки не повинен перевищувати 40%. Навпаки, норми ч. 1 ст. 16, п. 3 ч. 1 ст. 20 та ч.1 ст. 25 Закону України «Про страхування» передбачено обов’язок страховика здійснювати страхові виплати у разі настання страхового випадку. Відповідно до ст. 16 Закону України «Про страхування» договір страхування - це письмова угода між страхувальником і страховиком, згідно з якою страховик бере на себе зобов’язання у разі настання страхового випадку здійснити страхову виплату страхувальнику або іншій особі, визначеній у договорі страхування страхувальником, на користь якої укладено договір страхування (подати допомогу, виконати послугу тощо), а страхувальник зобов’язується сплачувати страхові платежі у визначені строки та виконувати інші умови договору. Вважаємо, що низький рівень виплат за страховими випадками, тобто не виконує своїх зобов’язань за договорами страхування. Навпаки, одним із критеріїв надійності страхової компанії є високий показник страхових виплат. Для прикладу приведемо показники кількох ТОП страхових компаній: № п.п. Страхова компанія Страхові платежі, тис. грн. на 31.12.2018р. Страхові резерви тис. грн. на 31.12.2018р. Активи тис. грн. на 31.12.2018р. Власний капітал Рівень виплат % 2018р. 2017р. 2016р. 1 Уніка 2 041 616,0 1 780 279,0 3 374 471,0 430 785,0 83,84 36,24 45,31 2 АХА Страхування 1 891 481,0 1 096 434,0 1 932 701,0 489 854,8 46,92 48,71 42,98 3 Інго Україна 1 213 986,7 934 499,1 1 843 094,8 639 854,8 43,48 51,64 40,77 4 Українська страхова група 951 802,0 611 295,1 1 001 212,7 308 362,0 51,25 47,12 43,04 5 ПроСТО-Страхування 245 213,0 154 604,0 379 864,0 195 713,0 40,19 41,09 36,43 Дані були отримані з видання Insurance ТОР #1 (65) 2019 та #1 (61) 2018, видавництва Українського науково-дослідного інституту «Права і економічних досліджень). Враховуючи зазначені показники провідних страхових компаній, помилковою є позиція Замовника, що низький показник рівня страхових виплат свідчить про високу фінансову стабільність страхової компанії. Отже, зазначені умови Тендерної документації не підтверджені жодними розрахунками, та не ґрунтуються на положеннях жодного нормативно-правового акту, які регулюють відносини страхування в Україні. Тому, фактично критерій страхових виплат до 40 % по-перше, поставлений в залежність від випадку (страхового випадку), а по-друге, немає ніякого відношення до платоспроможності, фінансової стабільності та надійності учасника процедури закупівлі, його досвіду, та відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 і вимогам, встановленим статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи зазначене, ПРОСИМО внести зміни до тендерної документації з метою усунення вимоги, яка призводить до обмеження конкуренції та дискримінації учасників закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Тендерним комітетом Замовника були внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Щодо змін в Додатку 5 до Тендерної документації "Проект Договору"

Номер: 9e1fea805a81413191a60cdde483d2c1
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-09-001339-b.c2
Назва: Щодо змін в Додатку 5 до Тендерної документації "Проект Договору"
Вимога:
В Договорі немає логічного ланцюжка дій щодо виключення Застрахованих осіб (надалі ЗО). Так, зазначено, що виключення відбувається за бажанням Страхувальника у разі, якщо припиняються трудові відносини з працівником. При цьому, поліс для даної ЗО припиняє дію з дати звільнення такого співробітника. Тобто, може бути ситуація, коли виключення з Договору оформлюємо сьогодні, а співробітник звільнений місяць-два тому. Логічно було б, якщо б розірвання щодо такої ЗО проводилось з дати зазначеної в Додатковій угоді, тобто поточною датою. Просимо внести відповідні зміни в Додаток 5 до тендерної документації «Проект Договору». Відсутні застереження про використання персональних даних ЗЛ. Просимо внести відповідні зміни в Додаток 5 до тендерної документації «Проект Договору». Відсутні застереження підтвердження отримання страхувальником інформації зазначеної в ч.2 ст. 12 ЗУ Про фін послуги, до укладення Договору страхування. Просимо внести відповідні зміни в Додаток 5 до тендерної документації «Проект Договору». Що стосується відтермінування страхового платежу, то в Договорі, крім терміну оплати в 180 днів, відсутні наслідки несплати (несвоєчасної сплати), тобто порушення ч. 1 ст. 28 ЗУ Про страхування, оскільки це є підставою для припинення дії договору. А також п. 11.2.3. Договору, варіант коли розірвання відбувається з ініціативи Страховика, наведена формула, яка не відповідає ч.5 ст. 28 ЗУ Про страхування. Замість повернення всього Страхового платежу, зазначено: повернення всього Страхового платежу, крім РВД і виплат. Просимо внести відповідні зміни в Додаток 5 до тендерної документації «Проект Договору».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: У відповідності до частини 4 статті 16 Закону України «Про страхування» договір страхування повинен містити: - назву документа; - назву та адресу страховика; - прізвище, ім'я, по батькові або назву страхувальника та застрахованої особи, їх адреси та дати народження; - прізвище, ім'я, по батькові, дату народження або назву вигодонабувача та його адресу; - зазначення предмета договору страхування; - розмір страхової суми за договором страхування іншим, ніж договір страхування життя; - розмір страхової суми та (або) розміри страхових виплат за договором страхування життя; - перелік страхових випадків; - розміри страхових внесків (платежів, премій) і строки їх сплати; - страховий тариф (страховий тариф не визначається для страхових випадків, для яких не встановлюється страхова сума); - строк дії договору; - порядок зміни і припинення дії договору; - умови здійснення страхової виплати; - причини відмови у страховій виплаті; - права та обов'язки сторін і відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договору; - інші умови за згодою сторін; - підписи сторін. Вказані положення чинного законодавства були повністю враховані замовником у проекті договору викладеного у Додатку 5 до тендерної документації. Крім того, у зверненні ставиться питання щодо невідповідності пункту 11.2.3. проекту договору викладеного у Додатку 5 до тендерної документації вимогам частини 5 статті 28 Закону України «Про страхування». З даного приводу слід зазначити, що у відповідності до частини 5 статті 28 Закону України «Про страхування» у разі дострокового припинення договору страхування, крім страхування життя, за вимогою страховика страхувальнику повертаються повністю сплачені ним страхові платежі. Отже, з метою приведення у відповідність вимогам чинного законодавства у сфері страхування пункту 11.2.3. проекту договору викладеного у Додатку 5 до тендерної документації тендерним комітетом замовника внесено відповідні зміни до тендерної документації на закупівлю страхових послуг (послуг добровільного медичного страхування), а саме викладено Додаток 5 до тендерної документації у новій редакції. Стосовно інших питань порушених у звернені щодо внесення змін до проекту договору викладеного у Додатку 5 до тендерної документації слід зазначити, що викладений у Додатку 5 до тендерної документації проект договору повністю відповідає вимогам чинного законодавства у сфері страхування та внесення змін не потребує.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Щодо змін в Додатку 1 до Тендерної документації - "Кваліфікаційні критерії, вимоги та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника", а саме Розділ 3.1 п.3.1.8.

Номер: 0b86078eecdb4f49863b1cb2d36f7cd6
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-09-001339-b.a1
Назва: Щодо змін в Додатку 1 до Тендерної документації - "Кваліфікаційні критерії, вимоги та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника", а саме Розділ 3.1 п.3.1.8.
Вимога:
Розділом 3.1. Додатка №1 до Тендерної документації передбачена вимога надати 3.1.8. Довідку у довільній формі про те, що станом на 01.01.2019 фактичний запас платоспроможності перевищує нормативний запас платоспроможності більш ніж в 2 рази. Таким чином для учасників встановлюється кваліфікаційна вимога щодо платоспроможності страховика-учасника. При цьому повідомляємо, що відповідно до абз.3 ч.1 ст. 30 ЗУ «Про страхування» страховики зобов’язані дотримуватися таких умов забезпечення платоспроможності як перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності. Аналогічні умови відображені в Ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на ринку цінних паперів) затверджених Постановою КМУ №913 від 07.12.2016 р. Тобто, на законодавчому рівні встановлена вимога лише щодо перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над розрахунковим нормативним запасом платоспроможності, без порогового значення такого перевищення. З урахуванням того, що коефіцієнт платоспроможності – це основний показник платоспроможності страхової компанії, який відображає її можливість погасити всі свої зобов’язання, необхідності введення такого критерію як перевищення саме в два рази немає. Більше того, за таких умов, а саме перевищення в два рази, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті страховики, які мають таке значне перевищення, що є дискримінаційним по відношенню до страховиків, які виконують необхідні законодавчі вимоги для проведення страхової господарської діяльності. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. З урахуванням викладеного просимо внести зміни до тендерної документації з метою усунення вимог яка призводить до обмеження конкуренції та дискримінації учасників закупівлі.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Тендерним комітетом Замовника були внесені відповідні зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено