• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

КОД ДК 021:2015 33600000-6 ФАРМАЦЕВТИЧНА ПРОДУКЦІЯ (Севофлуран) (Кошти державного бюджету України)

Завершена

1 030 750.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 307.50 UAH
Період оскарження: 09.08.2019 11:19 - 21.08.2019 00:00
Скарга
Відхилено

Щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: d1575643b9ce4fb6aa0ae9cc360ad406
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-09-000538-a.c4
Назва: Щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Визнання Замовником переможцем процедури закупівлі учасника, тендерна пропозиція якого не відповідає умовам тендерної документації, є порушенням принципів здійснення закупівель, що визначені у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 20.11.2019 22:09
Автор: ТОВ "Зайдекс УА", Вовк Надія Анатоліївна +380504079715 vovknadia1981@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на дії Замовника

Номер: ce88c54f852049a1afcdaacd2c8b8b78
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-09-000538-a.b3
Назва: СКАРГА на дії Замовника
Скарга:
Рішення тендерного комітету Замовника про визначення учасника-переможця процедури відкритих торгів КОД ДК 021:2015 33600000-6 ФАРМАЦЕВТИЧНА ПРОДУКЦІЯ (Севофлуран) є незаконним і безпідставним та порушує вимоги пункту 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.10.2019 21:29
Дата виконання рішення Замовником: 09.10.2019 11:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: Тендерний комітет ознайомився з Рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14116-р/пк-пз від 02.10.2019р.
Автор: ТОВ "Людмила-Фарм", Олена Сироватко +380966568641 lawyer@ludpharm.com.ua
Вимога
Є відповідь

Вимога №2 (відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: 0e4ce095e38c47e4a48837c6a02fae7c
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-09-000538-a.b2
Назва: Вимога №2 (відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Вимога:
Про не еквівалентність тендерної пропозиції вимогам замовника
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Державна установа науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров’я України» у відповідь на Вашу Вимогу №899/19 від 10.09.2019 року, повідомляємо наступне. У вашій вимозі вказано, що вона подана відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), однак вказана норма закону не передбачає подання вимог, це лише один з пунктів, відповідно до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію. Натомість, відповідно до частини третьої статті 30 Закону, у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може повторно звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію стосовно причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема, технічній специфікації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Ви не є учасником, тендерна пропозиція якого відхилена, відповідно вказана норма на вас не поширюється. Замовником було надано обгрунтовану відповідь на ваше попереднє звернення з посиланням на норми чинного законодавства України, по-суті нова вимога не містить жодних нових обгрунтувань і доводів, за виключенням перекручування норм законів на ваш розсуд, хоча переважна більшість вимог взагалі нічим не обгрунтована окрім ваших особистих поглядів. Так, ви знову вказуєте на те, що препарат, запропонований учасником-переможцем, не є еквівалентним по відношенню до предмету закупівлі та є небезпечним таким, що може пошкодити обладнання та нанести шкоду здоров’ю та навіть навколишньому середовищу, не пославшись при цьому на жодний нормативно-правовий акт. При цьому, замовник вказав у попередній відповіді, правовідносини, пов'язані зі створенням, реєстрацією, виробництвом, контролем якості та реалізацією лікарських засобів регулює ЗУ «Про лікарські засоби». Відповідно до статті 9 ЗУ «Про лікарські засоби», лікарські засоби допускаються до застосування в Україні після їх державної реєстрації, крім випадків, передбачених цим Законом. Лікарські засоби допускаються до застосування в Україні після їх державної реєстрації, крім випадків, передбачених цим Законом. На зареєстрований лікарський засіб заявнику видається посвідчення, в якому зазначається строк дії, протягом якого лікарський засіб дозволяється до застосування в Україні. Оскільки на запропонований ТОВ «Зайдекс УА» лікарський засіб видано реєстраційне посвідчення, відповідно він є повністю безпечним та дозволеним до застосування на території України. Відповідно до Наказу МОЗ №426 від 26.08.2005 (зі змінами) «Про затвердження Порядку проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення», Фармацевтично еквівалентні лікарські засоби - лікарські засоби, що містять ту саму молярну кількість тієї самої діючої речовини (севофлуран 100%) (тих самих діючих речовин) у тій самій лікарській формі (рідина для інгаляцій), відповідають вимогам тих самих або порівняних стандартів та вводяться тим самим шляхом (інгаляційним). Фармацевтична еквівалентність не обов'язково передбачає біоеквівалентність через відмінності у допоміжних речовинах та/або технології виробництва, які можуть призвести до відмінностей у швидкості розчинення та/або абсорбції діючої речовини. При цьому, у законодавчо закріпленому визначенні фармацевтично еквівалентних лікарських засобів навіть не згадується вид упаковки. Тобто, запропонований учасником лікарський засіб є повністю еквівалентним по відношенню до предмету закупівлі, про що свідчать вищенаведені обгрунтування з посиланнями на нормативно-правові акти, а наявність реєстраційного посвідчення свідчить про його цілковиту безпечність. При цьому, як вже зазначалося, у законодавчо закріпленому визначенні фармацевтично еквівалентних лікарських засобів навіть не згадується вид упаковки. Ви у своїй вимозі посилаєтесь на статтю 24 Конвенції про права дитини ООН, «Держави-учасниці визнають право дитини на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров'я та засобами лікування хвороб і відновлення здоров'я», вказуючи, що запропонований учасником-переможцем препарат не відповідає встановленим Конвенцією «критеріям досконалості», що є черговим необгрунтованим твердженням. Яким конкретно «критеріям досконалості» не відповідає препарат запропонований учасником-переможцем, та у якій статті Конвенції ці «критерії досконалості» закріплені? Хоча це більше риторичне запитання, тому що жодних «критеріїв досконалості» Конвенція не передбачає. Стосовно адаптера для підключення флакону до наркозного апарату. Як знову ж таки вже зазначалося Замовником у попередній відповіді відповідно до інформації з Державного реєстру лікарських засобів України (http://www.drlz.com.ua/ibp/ddsite.nsf/all/shlist?opendocument), препарат з міжнародною непатентованою назвою «sevoflurane», представлений в Україні чотирма виробниками, і лише препарат з торгівельною назвою «Севоран» (виробник Аесіка Квінборо Лтд, Великобританія Еббві С.р.л., Італія) виготовляється з ковпачком системи Quik-fil, всі інші препарати, в тому числі «Севофлуран» виробництва компанії Пірамал Крітікал Кер Інк (США) забезпечуються відповідними адаптерами до системи Quik fil, які здійснюють під’єднання флакона до випаровувача наркозного апарату. Відповідно, лише препарат Севоран оснащений, як ви зазначаєте, «невід’ємним адаптером», який відображено в реєстраційному посвідченні, а тому, за вашою логікою, лише Севоран може брати участь у закупівлі, що є порушенням основоположних принципів Закону, зокрема добросовісної конкуренції. Стосовно відповідності інструкції наркозного апарату Flow-i 4.4, ви зазначаєте, що нібито інструкція містить виключний перелік адаптерів, які можуть бути використані, а саме Safe fil, Quik-fil чи Maquet, хоча і в цьому випадку основний ваш аргумент – перекручування інформації на власний розсуд. Таким чином, ви зазначаєте, що учасник-переможець мав право і можливість надати в тендерній пропозиції адаптери Safe fil або Maquet, однак надали адаптери виробництва Piramal. Повідомляємо, що Safe fil чи Quik-fil це не виробники адаптерів, а тип з’єднання, а запропонований учасником-переможцем адаптер виробництва Piramal є адаптером для підключення флакону до системи Quik-fil. При цьому, як зазначалося, інструкція наркозного апарату Flow-i 4.4 містить чітке положення, що Севофлуран виробництва Piramal схвалений для застосування. Таким чином, підстави для задоволення вашої вимоги відсутні, запропонований учасником-переможцем лікарський засіб відповідає всім нормативно-правовим актам, є абсолютно безпечним та дозволеним для використання на території України.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА (відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі»)

Номер: d8d3c1d026f24faaaa327ac98d822b7a
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-09-000538-a.b1
Назва: ВИМОГА (відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі»)
Вимога:
Тендерна пропозиція ТОВ «ЗАЙДЕКС УА» не є еквівалентом СЕВОРАН 100 рідина для інгаляцій 100% 250 мл у флаконі з ковпачком системи Quikfil, та інші порушення вимог тендерної документації Замовника
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Державна установа науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії Міністерства охорони здоров’я України» у відповідь на Вашу Вимогу №886/19 від 05.09.2019 року, повідомляємо наступне. Серед всіх виробників препарату із діючою речовиною «севофлуран», лише препарат з торгівельною назвою «Севоран» випускається у пластиковому флаконі з ковпачком системи Quikfil. Ковпачок системи Quik fil є запатентованою конструкцією виробника «Севорану» і як наслідок не може повторюватися іншими виробниками препаратів із аналогічною діючою речовиною – севофлураном. Інформуємо, що через ковпачок системи Quik fil здійснюється під’єднання флакону із діючою речовиною – севофлураном до випаровувача наркозного апарату. Оскільки ковпачок системи Quik fil через вищеописані обставини не може повторюватися іншими виробниками лікарських засобів із діючою речовиною «севофлуран», такі виробники можуть оснащувати свої препарати іншими конструкціями, які забезпечують під’єднання флакону до наркозного апарату, наприклад адаптерами. Відповідно до інформації з Державного реєстру лікарських засобів України (http://www.drlz.com.ua/ibp/ddsite.nsf/all/shlist?opendocument), препарат з міжнародною непатентованою назвою «sevoflurane», представлений в Україні чотирма виробниками, і лише препарат з торгівельною назвою «Севоран» (виробник Аесіка Квінборо Лтд, Великобританія Еббві С.р.л., Італія) виготовляється з ковпачком системи Quik-fil, всі інші препарати, в тому числі «Севофлуран» виробництва компанії Пірамал Крітікал Кер Інк (США) забезпечуються відповідними адаптерами до системи Quik fil, які здійснюють під’єднання флакона до випаровувача наркозного апарату. Інформуємо, що правовідносини, пов'язані зі створенням, реєстрацією, виробництвом, контролем якості та реалізацією лікарських засобів регулює ЗУ «Про лікарські засоби». Відповідно до статті 9 ЗУ «Про лікарські засоби», лікарські засоби допускаються до застосування в Україні після їх державної реєстрації, крім випадків, передбачених цим Законом. Лікарські засоби допускаються до застосування в Україні після їх державної реєстрації, крім випадків, передбачених цим Законом. На зареєстрований лікарський засіб заявнику видається посвідчення, в якому зазначається строк дії, протягом якого лікарський засіб дозволяється до застосування в Україні. Оскільки на запропонований ТОВ «Зайдекс УА» лікарський засіб видано реєстраційне посвідчення, відповідно він є повністю безпечним та дозволеним до застосування на території України. Відповідно до Наказу МОЗ №426 від 26.08.2005 (зі змінами) «Про затвердження Порядку проведення експертизи реєстраційних матеріалів на лікарські засоби, що подаються на державну реєстрацію (перереєстрацію), а також експертизи матеріалів про внесення змін до реєстраційних матеріалів протягом дії реєстраційного посвідчення», Фармацевтично еквівалентні лікарські засоби - лікарські засоби, що містять ту саму молярну кількість тієї самої діючої речовини (севофлуран 100%) (тих самих діючих речовин) у тій самій лікарській формі (рідина для інгаляцій), відповідають вимогам тих самих або порівняних стандартів та вводяться тим самим шляхом (інгаляційним). Фармацевтична еквівалентність не обов'язково передбачає біоеквівалентність через відмінності у допоміжних речовинах та/або технології виробництва, які можуть призвести до відмінностей у швидкості розчинення та/або абсорбції діючої речовини. При цьому, у законодавчо закріпленому визначенні фармацевтично еквівалентних лікарських засобів навіть не згадується вид упаковки. Крім цього, замовником не використовуються випаровувачі Penlon, натомість, використовуються наркозні апарати та випаровувачі до них Flow-i 4.4, відповідно до інструкції експлуатації яких (стор. 167, витяг надаємо) випаровувачі схвалені до використання з севофлураном виробництва компанії Piramal. Отже, запропонований ТОВ «Зайдекс УА» лікарський засіб є повністю еквівалентним до того, що визначений замовником у Додатку 4 ТД. Крім цього, запропонований учасником адаптер для підключення флакону до випаровувача є повністю сумісним для підключення до системи Quik-fil, про що свідчить інструкція по експлуатації, а також документи, що підтверджують належне введення в обіг адаптера, які надані у складі тендерної пропозиції учасника-переможця. Стосовно «економічної вигідності» тендерних пропозицій – замовником у тендерній документації встановлено єдиний критерій оцінки – ціна. Відповідно, оскільки ТОВ «Зайдекс УА» запропонував найменшу ціну, їх пропозиція є найбільш економічно вигідною. Стосовно безкоштовного надання адаптерів – оскільки предметом даної закупівлі є СЕВОРАН 100 рідина для інгаляцій 100% 250 мл у флаконі з ковпачком системи Quik fil (або еквівалент), як вже зазначалося оскільки ковпачок системи Quik fil не може повторюватися іншими виробниками лікарських засобів із діючою речовиною «севофлуран», такі виробники можуть оснащувати свої препарати іншими конструкціями, які забезпечують під’єднання флакону до наркозного апарату, наприклад адаптерами. В даному випадку адаптер є еквівалентом по відношенню до ковпачка системи Quik fil і застосовується для використання лікарського засобу, а отже є частиною предмета закупівлі, відповідно його безкоштовне надання не є неправомірною вигодою. Щодо відповідності пропозиції учасника-переможця тендерній документації: - відповідно до частини третьої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Отже, не зазначення переможцем кількості поставленого товару у довідці про виконання аналогічних договорів визначено замовником як технічна помилка, оскільки вказана інформація про кількість міститься у копіях наданих аналогічних договорів та не впливає на зміст пропозиції. Щодо листа-відгуку – даний лист виданий 26.12.2018, отже на момент його видання аналогічний договір був виконаний в повному обсязі (додаткова угода про збільшення суми договору від 04.02.2019), а також містить всю інформацію, яка дозволяє встановити факт виконання наданого аналогічного договору. Крім цього, відповідно до ТД, виходячи зі змісту Додатку 2, замовником вимагається підтвердження виконання одного аналогічного договору, а учасником-переможцем було надано інформацію по двох договорах. При чому, інформація по іншому договору (з Департаментом охорони здоров’я Хмельницької обласної державної адміністрації), а саме копія виконаного договору та лист-відгук повністю відповідають умовам тендерної документації, отже учасник-переможець належним чином підтвердив наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. - щодо неподання звіту про рух грошових коштів – учасником-переможцем надано пояснення у складі файлу «Лист роз’яснення щодо зміни юридичної адреси»; - щодо ненадання копії свідоцтва про сплату єдиного податку – тендерною документацією вимагається надання такого документа із уточненням «якщо учасник є платником єдиного податку». Учасником-переможцем було надано документ, що підтверджує сплату учасником ПДВ, а отже, він не може одночасно бути платником і єдиного податку. Отже, тендерна пропозиція ТОВ «Зайдекс УА» відповідає умовам тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено