-
Відкриті торги
-
Однолотова
-
КЕП
Розробка проектно-кошторисної документації: «Реконструкція двоповерхової будівлі їдальні з надбудовою кількості поверхів технічно-можливих, з перепрофілюванням під навчальний корпус за адресою: 65009, м. Одеса, вул. Піонерська (Академічна), 30, літера «Б»»
Розробка проектно-кошторисної документації: «Реконструкція двоповерхової будівлі їдальні з надбудовою кількості поверхів технічно-можливих, з перепрофілюванням під навчальний корпус за адресою: 65009, м. Одеса, вул. Піонерська (Академічна), 30, літера «Б»»
Торги відмінено
3 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
28.09.2016 15:24 - 24.10.2016 00:00
Вимога
Вирішена
Протиправне визначення Замовником предмету закупівлі, всупереч ст. 1 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Номер:
a70ec682babf4645a26824cae3aaba0e
Ідентифікатор запиту:
UA-2016-09-28-001086-b.c1
Назва:
Протиправне визначення Замовником предмету закупівлі, всупереч ст. 1 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Щодо предмета закупівлі
28.09.16 Вами (Національним університетом "Одеською юридичною академією") було оприлюднено оголошення про проведення процедури закупівлі «Реконструкція двоповерхової будівлі їдальні з надбудовою кількості поверхів технічно-можливих, з перепрофілюванням під навчальний корпус за адресою: 65009, м. Одеса, вул. Піонерська (Академічна), 30, літера «Б»», номер у ЦДБ UA-2016-09-28-001086-b.
З оголошення у розділі «Специфікація закупівлі» вбачається, що предметом закупівлі є послуга у кількості 1 шт.
В Тендерній документації затвердженої Рішенням тендерного комітету від 28 вересня 2016 року на титульному аркуші вказано, що дана документація розроблена на закупівлю послуг за предметом закупівлі: «Розробка проектно-кошторисної документації: «Реконструкція двоповерхової будівлі їдальні з надбудовою кількості поверхів технічно-можливих, з перепрофілюванням під навчальний корпус за адресою: 65009, м. Одеса, вул. Піонерська (Академічна), 30, літера «Б»»
Це підтверджується і іншими пунктами Тендерної документації, зокрема в пунктах про кваліфікаційні критерії, в істотних умовах договору в технічній специфікації щодо предмета закупівлі.
Отже, Ви встановили, що у вказаній процедурі закупівлі будуть надаватися саме послуги. Однак, це не відповідає ЗУ «Про публічні закупівлі» в частині визначення предмету закупівлі.
Так відповідно до п. 20 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.
Згідно з п. 18 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Отже, визначені поняття в статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» вказують, що Замовником, можуть закуповуватися за процедурою передбаченою законом, лише товари, роботи чи послуги.
Визначення предмету закупівлі за вказаним об’єктом будівництва, як послуги суперечить наступним нормам ЗУ «Про публічні закупівлі»
Відповідно до п. 17 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт;
Відповідно до п. 22 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» роботи - проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Отже, в ЗУ «Про публічні закупівлі» чітко встановлено, що проектування реконструкції існуючого об’єкту є роботою. Встановлення Вами у якості предмета закупівлі саме надання послуг, а не виконання робіт є протиправним та порушує вимоги встановлені ЗУ «Про публічні закупівлі»
Щодо строку виконання договору.
В пункту 4.4 розділу 1 Тендерної документації Вами встановлено строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) до 30.11.2016 року.
У додатку 2 до Тендерної документації у Проекті договору встановлено, що «Термін надання всіх послуг встановлюється у строк 30 календарних днів з моменту передачі Виконавцю завдання на розробку проектно-кошторисної документації з правом передчасного виконання.»
У п. 3 Додатку 1 до Тендерної документації «Технічна специфікація» Замовник передбачає такі обов’язкові види робіт «У складі супутніх робіт та послуг тендерної пропозиції (у договорі на проектування) передбачити проведення учасником за дорученням Замовника та за свій рахунок експертизи проектно-кошторисної документації відповідно до вимог Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затверджених постановою КМУ від 11.05.2011 р. № 560.»
У п. 4.1 доданого до Тендерної документації проекту договору встановлено, що «При завершенні робіт (етапів робіт) Виконавець надає Замовнику проектно-кошторисну документацію в 4 примірниках та позитивний висновок державної експертизи по проектно-кошторисній документації оформленій відповідно до чинного законодавства України, акт приймання-передачі, що є підставою для проведення розрахунку (оплати) виконаних робіт.»
Проте, відповідно до діючого законодавства, а саме згідно п. 14 «Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560, залежно від технічної та технологічної складності об’єктів будівництва строк проведення експертизи не повинен перевищувати 30 календарних днів.
Таким чином, вбачається, що з урахуванням обов’язкового проведення експертизи проектної документації, що є предметом закупівлі, та законодавчо встановлених строків проведення такої експертизи, термін виконання робіт з безпосередньої розробки проектної документації становитиме 0 календарних днів, що в свою чергу вказує на неможливість виконання взагалі будь-яких проектних робіт.
Зауважуємо, що замовником, крім обов’язкового проведення експертизи, в Додатку 1 «Технічна специфікація закупівлі» до Тендерної документації, встановлено, ще й проведення технічного обстеження існуючої будівлі.
Отже, з урахуванням наведеного, вбачається неможливість виконання робіт з проведення розробки проектної документації та проведення експертизи цієї документації в термін 30 календарних днів, адже законодавством лише для проведення експертизи встановлено термін, що дорівнює всьому строку виконання робіт.
Таким чином, у відповідності до ч. 1 статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» звертаємося до Вас з вимогою про усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, а саме вимагаємо:
- Змінити предмет закупівлі і визначити, що закуповуватися за даною послугою будуть саме роботи.
- Внести зміни до Тендерної документації та проекту договору у зв’язку зі зміною предмету закупівлі на «роботи», зокрема у вимогах щодо кваліфікації учасників п.5 розділу ІІІ Тендерної документації, у проекті договору, зазначеному у Додатку 2 до Тендерної документації
- Внести зміни до Тендерної документації щодо строку виконання робіт, та встановити його таким, який відповідатиме нормативно-правовим актам, державним будівельним нормам, стандартам, з врахуванням строку на проходження експертизи та технічне обстеження.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.10.2016 19:17
Вирішення:
Вимогу учасника задоволено частково
Статус вимоги:
Задоволено
Дата виконання рішення Замовником:
12.10.2016 19:40
Підтвердження вирішення:
Щодо питання першого (визначення предмета закупівлі) Замовник повідомляє наступне:
Відповідно до п. 20 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» публічна закупівля – придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому Законом.
Згідно з п. 18 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні про позиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відповідно до п. 17 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.
Відповідно до п. 22 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» роботи - проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
При цьому, предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
Враховуючи, вище зазначені норми, Замовником, у повній відповідності до законодавчих вимог, було визначено предмет закупівлі та чітко передбачено, що Замовником закуповуються наступні послуги: «Розробка проектно-кошторисної документації: «Реконструкція двоповерхової будівлі їдальні з надбудовою кількості поверхів технічно-можливих, з перепрофілюванням під навчальний корпус за адресою: 65009, м. Одеса, вул. Піонерська (Академічна), 30, літера «Б»», Код Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010 – 71.12.1 - Послуги інженерні; Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 71000000-8 - Архітектурні, будівельні, інженерні та інспекційні послуги.
Відповідний предмет закупівлі повністю відповідає вимогам законодавства, оскільки Замовнику необхідно закупити саме послуги з розробки проектно-кошторисної документації, видатки на які визначенні як поточні, а не капітальні.
В свою чергу виготовлення саме проектно-кошторисної документації не є роботою у розумінні п. 22 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі», оскільки замовник не передбачає включення вартості розробки проектно-кошторисної документації до кошторисної вартості робіт у майбутньому.
Таким чином, Замовником у повній відповідності до норм чинного законодавства та в порядку, передбаченому Уповноваженим органом, визначено предмет закупівлі, що передбачає закупівлю саме послуг з розробки проектно-кошторисної документації.
Щодо питання другого (строку виконання договору (строку надання послуг)) замовником прийнято рішення задовольнити вимогу Учасника та внести відповідні зміни до тендерної документації