• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Екскаватор-навантажувач

Екскаватор-навантажувач

Торги не відбулися

2 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 24 000.00 UAH
Період оскарження: 06.08.2019 10:57 - 18.08.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дії Замовника

Номер: 0f1adbbd8aab45bbb476347b3573d3cb
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-06-000685-b.a5
Назва: Скарга на дії Замовника
Скарга:
Скарга на дії Замовника
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.09.2019 19:56
Дата виконання рішення Замовником: 22.10.2019 08:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення антимонопольного комітету №13704-р/пк-пз від 25.09.2019року скасовано рішення тендерного комітету про визнання ТОВ "АЛЕАНДА" переможцем торгів.
Автор: ТОВ "ТД "АЛЬФАТЕХ", Осінніков Костянтин Володимирович +380567323346 tdalfatech@gmail.com
Скарга
Залишено без розгляду

Скарга щодо вимог тендерної документації

Номер: cbead05092b046198949adb910d1c755
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-06-000685-b.a4
Назва: Скарга щодо вимог тендерної документації
Скарга:
Скарга щодо вимог тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 21.08.2019 22:57
Автор: ТОВ Укрспецтехінвест, Сліпченко Дмитро Олксандрович +380676118907 usti@usti.com.ua http://usti.com.ua
Скарга
Розгляд припинено

Скарга щодо тендерної документації

Номер: bb01d8ac427f48cf8d600d9e2b91af6f
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-06-000685-b.b3
Назва: Скарга щодо тендерної документації
Скарга:
Скарга щодо тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Опис причини скасування: Виявлення помилки
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 17.08.2019 19:14
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 21.08.2019 22:32
Автор: ТОВ Укрспецтехінвест, Сліпченко Дмитро Олксандрович +380676118907 usti@usti.com.ua http://usti.com.ua
Вимога
Відхилено

Вимога на внесення змін до ТД

Номер: e07d9c06de92455483b701249f1df159
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-06-000685-b.a2
Назва: Вимога на внесення змін до ТД
Вимога:
Голові тендерного комітету Нікольської селищної ради Мендрин О.Ю. Від 07.08.2019 р. Шановний Мендрин О.Ю.! Вивчивши Вашу тендерну документацію в рамках закупівлі Код ДК 021:2015: 43260000-3 Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка (Екскаватор-навантажувач, (Ідентифікатор закупівлі UA-2019-08-06-000685-b) вважаємо, що Тендерна Документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації потенційних учасників даної закупівлі, а також суперечать чинному законодавству України в сфері публічних закупівель. Відповідно до ч.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, також згідно ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Вимога до максимального потоку масла в гідравлічній системі, визначена додатком №2 до тендерної документації, - не менше 160 літра за хвилину, не відповідає технічним характеристикам предмету закупівлі визначеного Замовником. Ознайомившись з технічними характеристиками екскаватора навантажувача Hidromek HMK 102 S Alpha на офіційній веб-сторінці заводу-виробника Hidromek (посилання на брошуру екскаватора навантажувача Hidromek HMK 102 S Alpha - https://www.hidromek.com.tr/upload/dokumanlar/28620189441817_102s_alpha_foy_ru.pdf) ми бачимо, що максимальний потік масла в гідравлічній системі заявлений заводом-виробником складає 90 л/хв + 57 л/хв, що складає 147 л/хв. Такі ж технічні характеристики предмету закупівлі, ми бачимо на офіційній веб-сторінці офіційного дилера Hidromek в Україні – ТОВ «АЛЕАНДА» (посилання на брошуру на веб-сторінці дилера - https://aleandaco.com/hidromek-hmk-102s/). Наголошуємо на тому, що якщо Замовнику запропонують предмет закупівлі, визначений Замовником, Hidromek HMK 102 S Alpha, то він не відповідатиме технічним вимогам Замовника, що легко підтвердити дослідивши брошури на офіційних веб-сторінках заводу-виробника та офіційного дилера в Україні. На нашу думку подібне спотворення Замовником технічних характеристик предмету закупівлі, яким Замовник визначив Hidromek HMK 102 S Alpha, націлене на унеможливлення участі в закупівлі інших учасників. Також багато інших вимог до технічних характеристик визначених Замовником виглядають націленими на обмеження конкуренції в даній закупівлі. Ми вважаємо вимогу до коробки передач предмету закупівлі необґрунтованою та спрямованою на обмеження конкуренції в даній закупівлі. Замовником визначено, що вона має бути шестишвидкісна, 6 передач переднього ходу та 3 передачі заднього ходу. Однак дослідивши це питання, нами встановлено, що даний показник може задовільнити лише екскаватор-навантажувач Hidromek HMK 102 S Alpha. Подібна конфігурація коробки передач має свої особливості, але не можливо заявити, що коробка передач, яку встановлюють провідні виробники даної техніки, 4 швидкості вперед/4 швидкості назад гірша ніж та, що встановлена на Hidromek HMK 102 S Alpha. Ми заявляємо, що подібними діями Замовник злісно порушує ЗУ «Про публічні закупівлі», в тому числі й принципи проведення закупівель, а саме запобігання корупційним діям і зловживанням; максимальна економія та ефективність. Тому враховуючи все вищесказане ми пропонуємо внести зміни до додатку №2 тендерної документації, які забезпечать добросовісну конкуренція серед учасникі та максимальну економію та ефективність закупівель за кошти державного бюджету. Перелік змін та повний текст в доданому файлі. Вивчивши вашу відповідь на попередню вимогу, наголошуємо, що запропоновані зміни до ширини ковша не погіршують предмет закупівлі, зменшення ширини ковша на 34 мм при, тому ж об’ємі ковша, не погіршують його якісні показники. Запропонована зміна габаритної довжини на 310 мм не погіршує зручність використання техніки чи його якісні характеристики, так як техніка яку ми маємо на меті запропонувати відповідає всім показникам маневреності, що і заявлений Замовником предмет закупівлі Hidromek HMK 102 S Alpha. Також повідомляємо, що якщо Замовником не будуть внесені зміни, що приведуть вимоги до технічних характеристик у відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі» ми будемо звертатись до АМКУ для урегулювання даного питання, що призведе до призупинення процедури закупівлі, яка вже триває фактично 6 місяців, з моменту оголошення першого тендеру на екскаватор навантажувач Замовником.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учасник, повідомляємо, що Закон України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. У відповіді на запитання від 28.08.2017 Мінекономрозвитку зазначило таке: “... замовник САМОСТІЙНО визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.” З цією відповіддю можна ознайомитися за посиланням: http://www.me.gov.ua/InfoRez/List?id=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&lang=uk-UA&fCtx=inAll&f=самостійно%20визначає%20необхідні%20технічні%20характеристики&sortCtx=date Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики: вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Враховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячі зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому. Таким чином предмет закупівлі у тендерній документації відповідає вимогам Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 №454. Відповідно до ст.1 Закону України “Про захист економічної конкуренції”: «економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб'єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб'єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку”. Ви, як Скаржник, не обґрунтували неможливості виконання цієї вимоги тендерної документації та не довели, яким чином це порушує Ваші права та перешкоджає взяти участь у процедурі закупівлі В своїй вимозі Ви стверджуєте, що « Замовник злісно порушує Закон України « Про публічні закупівлі», в тому числі й принцип проведення закупівель…» тендерний комітет вважає, що такі висновки може надавати лише Постійно Діюча Адміністративна Колегія Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, або суд. Також, в своїй вимозі Ви звинувачуєте Замовника в тому, що члени тендерного комітету займаються «корупційним діянням і зловживанням». Слід зазначити, що дане звинувачення є голослівним та таким, що не відповідає дійсності, тому члени тендерного комітету Замовника залишають за собою право, після проведення аукціону, звернутися із відповідною заявою до правоохоронних органів України з метою порушення кримінальної справи стосовно осіб, які безпідставно звинуватили членів тендерного комітету в можливості отримання хабара від Переможця торгів. Своїми діями Ви вчиняєте тиск на Змовника, а також штучно затягуєте процедуру закупівель .
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Вимога на внесення змін до ТД

Номер: 37763d55781643448f2eb087761dad70
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-06-000685-b.b1
Назва: Вимога на внесення змін до ТД
Вимога:
Голові тендерного комітету Нікольської селищної ради Мендрин О.Ю. Від 06.08.2019 р. Шановний Мендрин О.Ю.! Вивчивши Вашу тендерну документацію в рамках закупівлі Код ДК 021:2015: 43260000-3 Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка (Екскаватор-навантажувач, (Ідентифікатор закупівлі UA-2019-08-06-000685-b) вважаємо, що Тендерна Документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації потенційних учасників даної закупівлі, а також суперечать чинному законодавству України в сфері публічних закупівель. Відповідно до ч.3 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, також згідно ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922-VIII Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Також вважаємо, що Замовником навмисно спотворено технічні характеристики предмету закупівлі, а саме екскаватор навантажувач Hidromek HMK 102 S Alpha. Вимога до максимального потоку масла в гідравлічній системі, визначена додатком №2 до тендерної документації, - не менше 163 літра за хвилину, не відповідає технічним характеристикам предмету закупівлі визначеного Замовником. Ознайомившись з технічними характеристиками екскаватора навантажувача Hidromek HMK 102 S Alpha на офіційній веб-сторінці заводу-виробника Hidromek (посилання на брошуру екскаватора навантажувача Hidromek HMK 102 S Alpha - https://www.hidromek.com.tr/upload/dokumanlar/28620189441817_102s_alpha_foy_ru.pdf) ми бачимо, що максимальний потік масла в гідравлічній системі заявлений заводом-виробником складає 90 л/хв + 57 л/хв, що складає 147 л/хв. Такі ж технічні характеристики предмету закупівлі, ми бачимо на офіційній веб-сторінці офіційного дилера Hidromek в Україні – ТОВ «АЛЕАНДА» (посилання на брошуру на веб-сторінці дилера - https://aleandaco.com/hidromek-hmk-102s/). Аналогічна ситуація з вимогою до максимального робочого тиску гідравлічної системи – не менше 250 БАР. Вивчивши брошури від заводу-виробника та офіційного дилера в Україні ми бачимо, що максимальний робочий тиск гідравлічної системи екскаватора навантажувача Hidromek HMK 102 S Alpha складає 227 БАР. На нашу думку подібне спотворення Замовником технічних характеристик предмету закупівлі, яким Замовник визначив Hidromek HMK 102 S Alpha, націлене на унеможливлення участі в закупівлі інших учасників. Також багато інших вимог до технічних характеристик визначених Замовником виглядають націленими на обмеження конкуренції в даній закупівлі. Ми вважаємо необґрунтованою вимогу до коробки передач предмету закупівлі. Замовником визначено, що вона має бути шестишвидкісна, 6 передач переднього ходу та 3 передачі заднього ходу. Однак, переважна більшість провідних виробників даної техніки встановлюють на екскаватори навантажувачі такого класу чотирьохшвидкісні коробки передач – 4 швидкості вперед та 4 швидкості назад, при тому показники швидкості руху екскаватора на 6-й швидкості в Hidromek HMK 102 S Alpha та на 4-й швидкості в решти виробників повністю співпадають. Габаритні розміри предмету закупівлі, складені таким чином, щоб унеможливити участь в тендері таких виробників як JCB, Cukurova, BobCat. Ці виробники не підходять як еквівалент до предмету закупівлі визначеного Замовником, як мінімум по одній з вимог до габаритних розмірів (пункти 17-19). Також вважаємо за необхідне зазначити, що це вже не перша спроба Замовника придбати екскаватор навантажувач, та в перших версіях технічних вимог до предмету закупівлі – екскаватора навантажувача, Замовник визначав такі характеристики: максимальний тиск гідравлічної системи – не менше 220 БАР та чотирьохшвидкісну коробку передач. Зазнали змін і габаритні розміри, так менше ніж пів року тому Замовника влаштовували габаритна ширина – не більше 2500 мм, яка зараз змінилась на - не більше 2352 мм, загальна довжина – не менше 5600 мм, як змінилась на – не менше 5743 мм, не більше 6090 мм та багато інших пунктів, які зазнали разючих змін. Також, на нашу думку, вимога Замовника до ширини ковша – не менше 2434 мм, є необґрунтованою та спрямованою на обмеження кількості учасників. Ретельно вивчивши технічну специфікацію підготовлену Замовником, а саме конкретними показниками визначеними Замовником, ми дійшли висновку, що вони відповідають лише моделі HIDROMEK 102S Alpha та САТ 434, (але тут же варто зазначити, що САТ 434 не проходить по визначеному Замовником параметру - максимальний потік масла в гідравлічній системі не менше 163 л/хв, в САТ 434 цей показник складає 160 л/хв). Тому враховуючи все вищесказане ми пропонуємо внести зміни до додатку №2 тендерної документації, які забезпечать виконання принципів проведення закупівель визначених ЗУ «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Повний текст та запропоновані зміни в доданому файлі.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Доброго дня, шановний учасник. Тендерний комітет Нікольської селищної ради, ознайомившись з Вашим питанням, надає Вам наступну відповідь. Законом України “Про публічні закупівлі” встановлено, що визначення потреби, кількісних та якісних характеристик предмету закупівлі є виключним правом Замовника. Крім, того Законом України «Про публічні закупівлі» та Примірною тендерною документацією, затвердженою наказом Мінекономрозвитку № 680 від 13.04.2016 не встановлено обов’язку зазначати в тендерній документації обґрунтування закупівлі того чи іншого предмета закупівлі та його складових. Для недискримінації учасників у Примітках Розділу ІІІ«Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником передбачена можливість подання учасниками «еквіваленту», за умови, що запропонований еквівалент відповідає вимогам Замовника, тобто не гірше за технічними та якісними характеристиками. Замовником не встановлено обмежень щодо надання учасниками екскаваторів-навантажувачів, які б по кожній позиції чітко відповідали тендерній документації. Замовником надана можливість пропонувати і інші екскаватори, які можуть мати характеристики не гірше в порівнянні з нашими вимогами. Також, у Додатку №2 Тендерної документації міститься вираз «або еквівалент», для усунення будь-якої дискримінації чи обмежень серед учасників. Більше того, у Технічних характеристиках цього Додатку передбачено граничні мінімальні та максимальні показники екскаватора-навантажуавача. Отже, учасники мають право пропонувати екскаватори-навантажувачі з показниками, які будуть не гіршими тих, які передбачені у специфікації(в межах граничних мінімальних та максимальних показників). Правом Замовника, яке не обмежено Законом України «Про публічні закупівлі», є бажання закупити екскаватор-навантажувач, який би володів кращими технічними характеристиками та відповідав функціональним потребам Замовника. Ураховуючи викладене, замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. Враховуючи Ваше звернення тендерний комітет вніс зміни до додатку №2 тендерної документації а саме: в п.15 - максимальний потік масла в гідравлічній системі не менше 163 літра на хвилину змінити на не менше 160 літра на хвилину; в п.16- максимальний робочий тиск гідравлічної системи не менше 250 БАР змінити на максимальний робочий тиск гідравлічної системи не менше 225 БАР; в п.13 доповнити - блокіровка гідротрансформатора на 5-й та на 6-й передачі. Ви пропонуєте внести зміни, які погіршують технічні характеристики екскаватора –навантажувача. Наприклад, ширина фронтального ковша повинна бути більшою ніж габаритна ширина навантажувача, тому що при роботі біля фундаментів будівель, дорожніх бордюр можливе пошкодження коліс.
Статус вимоги: Задоволено