-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування автомобілів
Кошти загального фонду державного бюджету
Завершена
977 070.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 885.35 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 885.35 UAH
Період оскарження:
05.08.2019 18:00 - 17.08.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимоги щодо змісту додатку №1
Номер:
7d28102825f44ccc9d4698e3ba31b212
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-08-05-000555-c.c1
Назва:
Вимоги щодо змісту додатку №1
Вимога:
В тендерній документації замовником встановлено вимоги, що грубо порушують закон України «Про публічні закупівлі»:
1. Щодо вимоги стосовно аналогічного договору.
У додатку 1 тендерної документації міститься наступна вимога: "1. копія договору з додатками за 2018 рік та лист-відгук, що підтверджує факт виконання наданого договору. Копія аналогічного договору за 2018 рік з додатками має відповідати положенням Цивільного та Господарського кодексів в частині визначення істотних умов договору. У разі невідповідності копії аналогічного договору вказаним вимогам, долучена копія не буде прийматися до розгляду."
Є незрозумілим, чому встановлюючи вузьке часове обмеження Ви, в порушення Закону України про «Публічні закупівлі», звужуєте коло потенційних учасників, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників.
Вимагаємо змінити вимогу "Копія аналогічного договору за 2018 рік" в частині обмеження визначеного терміну часу на недискримінаційну, відповідно до чинного законодавства України.
2. Щодо неправомірних та непередбачених Законом підстав про відхилення пропозиції Учасника
У Додатку №1 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника вимогам Замовника» під таблицею зазначено наступне:
«Замовником може бути здійснено виїзд на СТО Учасника для перевірки забезпечення (дотримання) технічних та кваліфікаційних вимог до предмету закупівлі, про що буде складено Акт відповідності. Невідповідність СТО Учасника технічним вимогам буде підставою для відхилення пропозиції останнього.»
Як неодноразово було зазначено в рішеннях постійно діючий адміністративній комісії при Антимонопольному комітеті України, та відповідно до ст. 25 закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідальність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником в тендерній документації. Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, та документи що містять технічний опис предмета закупівлі, подаються в окремому файлі.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його пропозиції із зазначенням дати та часу. Електронна система повинна забезпечити можливість подання пропозиції всім особам на рівних умовах.
Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмету закупівлі (лота). Отримана тендерна пропозиція вноситься автоматично до реєстру, форма якого встановлюється Уповноваженим органом. Тендерні пропозиції, отримані електронною системою закупівель після закінчення строку їх подання, не приймаються та автоматично повертаються учасникам, які їх подали.
Згідно зі статтею 30 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію разі якщо:
1. учасник:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
2. переможець;
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
3. наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомий статті 28 цього Закону;
4. тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Враховуюче викладене, виїзд Замовника на СТО учасника для перевірки забезпечення (дотримання) технічних та кваліфікаційних вимог до предмету закупівлі, про що буде складено Акт відповідності(або не відповідності) - не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону.
Отже акт відповідності або невідповідності складений на підставах, що не визначено Законом та засновано виключно на внутрішньому наказі Замовника – не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника.
Дії Замовника в частині вище наведеного порушують принципи здійснення закупівель – відкритість та прозорість, недискримінація учасників (у тому числі Скаржника), та вимог частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов тендерної Документації порушують один з основних принципів здійснення закупівель, визначених ст.3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників.
Не приведення Вами, самостійно, вимог тендерної документації в означених частинах тендерної документації - є підставою для оскарження учасником в постійно діючий Адміністративній комісії при Антимонопольному комітеті України порядку проведення Процедури, та неодмінно приведе к її рішенню про зобов’язання, щодо внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі, та суттєвому затягуванню самої процедури закупівлі.
Вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до вимог чинного Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
1. виключити часове обмеження (тобто тільки 2018 рік) доказів наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору;
2. виключити з Тендерної документації неправомірні та непередбачені Законом підстави про відхилення пропозиції Учасника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.08.2019 14:38
Вирішення:
Шановний Запитувач!
1. Вимога Замовника щодо надання Учасником у складі тендерної пропозиції копії договору з додатками за 2018 рік та лист-відгук, що підтверджує факт виконання наданого договору не суперечить вимогам чинного законодавства, оскільки ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» прямо передбачений обов’язок Замовника вимагати від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, перелік яких також визначений вказаною статтею (у тому числі наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору).
Водночас маємо зауважити, що з урахуванням обставин які можуть призвести до неможливості надання учасником закупівлі документів передбачених тендерною документацією, замовником в додатку 1 до тендерної документації передбачено надання листа-пояснення із зазначенням документів, що не можуть бути надані у складі тендерної пропозиції, та посилання на норми чинного законодавства, що звільняють учасника від складання /отримання таких документів. НАПРИКЛАД, якщо учасник, має намір прийняти участь у вказаній закупівлі, але почав свою підприємницьку діяльність у 2019 році, у такому випадки він має надати лист-пояснення, щодо неможливості надання аналогічного договору за 2018 рік та документи, які підтверджують факт реєстрації підприємницької діяльності такого учасника.
Таким чином, викладена Вами вимога задоволенню не підлягає та Замовником не будуть вноситися зміни до тендерної документації.
2. Інформація зазначена Замовником у додатку 1 до тендерної документації щодо можливості здійснення виїзду на СТО Учасника для перевірки забезпечення (дотримання) технічних та кваліфікаційних вимог до предмету закупівлі, та складення за результатами такого виїзду Акту відповідності (при цьому невідповідність СТО Учасника технічним вимогам буде підставою для відхилення пропозиції останнього) не суперечить вимогам чинного законодавства. Оскільки статтею 28 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачений обов’язок Замовника розглянути тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації, в процесі здійснення якого Замовник має право звертатися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій, відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність Учасника вимогам кваліфікаційних критеріїв або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, Замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Законом не обмежено коло установ щодо такого звернення, не визначено форми такого звернення та Закон не містить жодних обмежень щодо неможливості звернення Замовника саме до Учасника процедури закупівлі.
Таким чином вищевказана інформація зазначена Замовником у тендерній документації є інструментом захисту, який спрямований на ретельний та ефективний розгляд Замовником тендерних пропозицій Учасників закупівлі.
Статус вимоги:
Не задоволено