• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Комплекти комп'ютерного обладнання для кабінетів хімії-біології, фізики, географії

Завершена

880 412.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 402.00 UAH
Період оскарження: 01.08.2019 11:19 - 16.08.2019 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги

Номер: bd510a1b45f740c1927a04b553342b36
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-01-000196-a.c3
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Доброго дня. Шановний Замовник згідно вимог чинного законодавства України зокрема, таких як, закон «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII, наказ Міністерства освіти і науки України (надалі МОН України) від 22.06.2016 р. №704 «Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів», наказ №537 від 17.06.2008 року МОН України «Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України» та інших нормативних актів, які регулюють сферу публічних закупівель на які Ви посилаєтесь у попередній відповіді вимога щодо надання сертифікатів ISO є дискримінаційною. Згідно вимог наказу МОН №704 від 22.06.2016 р пункт 5: "5. Засоби навчання та навчальне обладнання, що поставляються та використовуються у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів, повинні мати на момент поставки висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та/або технічний паспорт на виріб, та/або декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів; бути укомплектованими інструкціями про використання та зберігання викладеними українською мовою, та обов’язковим методичним забезпеченням для демонстраційних, практичних та лабораторних робіт відповідно до навчальної програми. ". Вимога про обов'язкове надання сертифікатів ISO на товари що є предметом закупівлі при їх поставці - відсутня. Також у попередній відповіді стосовно сертифікатів ISO Ви самі зазначали що:"Це система добровільної сертифікації і вона носить рекомендаційний характер," Якщо це система добровільної сертифікації яка носить рекомендаційний характер то на підставі чого Ви вимагаєте обов'язкове їх надання? Логічно припустити що є виробники які мають ці сертифікати і які їх немають (так як вони не обов'язкові), вимагаючи надання цих сертифікатів Ви обмежуєте коло учасників (ті які не мають ціх сертифікатів не можить прийняти участь). Отже Ви штучно зменьшуєте коло учасників вимагаючи надання необов'язкових сертифікатів - чим порушуюте ЗУ "Про публічні закупівлі". На підставі вижче зазначеного вимагаємо чітко зазначити закон України, та навести текст з цього закону в якому буде зазначено про ОБОВʼЯЗКОВЕ надання саме сертифікатів ISO 9001 та ISO 14001 при поставці товарів що є предметом закупівлі, або внести відповідні зміни в тендерну документацію та прибрати дискримінаційні вимоги
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником оголошено закупівлю UA-2019-08-01-000196-a за ДК 021:2015: 30230000- 0 - Комп’ютерне обладнання (Комплекти комп'ютерного обладнання для кабінетів хімії-біології, фізики, географії). Зміст кожного розділу Примірної тендерної документації для процедури закупівлі - відкриті торги визначається Замовником самостійно за формою, яка затверджена наказом Мінекономрозвитку від 13.04.2016р. № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації». Вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017р. № 3302-06/3812-06. Замовник при проведенні процедури закупівлі керується нормативно-правовими актами діючого законодавства у сфері публічних закупівель та МОН України. Закон «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі-Закон) не регламентує, які саме документи, щодо безпеки та якості обладнання, та їх зміст повинен або може вимагати Замовник у тендерній документації. Наказ №704 МОН України встановлює базовий перелік і мінімальні вимоги до засобів навчання та навчального обладнання, але не обмежує і не регулює публічні закупівлі, особливо в випадках, коли є обов’язкові вимоги профільних органів, зокрема Закон. Згідно до п.3 ч.2 статті 22 Закону Замовник встановлює вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, в тому числі такі вимоги повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Окрім того, відповідно до частини третьої ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. У статті 22 Закону України «Про загальну середню освіту» зазначено, що заклад загальної середньої освіти забезпечує безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я, формує гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів (вихованців). Виходячи зі специфіки, оскільки обладнання, що закуповується буде використовуватися у навчальному закладі, Замовник відповідальний за те щоб обладнання було відповідної якості, безпечне у використанні та не нанесло шкоди здоров’ю учнів, саме тому встановлені вимоги щодо якості та безпеки обладнання. Відповідно до Положення про тендерний комітет Замовника до компетенції та завдань керівництва навчального закладу, а тим паче тендерного комітету не належить повноваження перевірки сертифікатів на систему якості виробників товарів (продукції). Окрім цього, навчальний заклад, і тендерний комітет не здійснюють реєстр виробників будь-якого товару (продукції), власників будь-яких сертифікатів, дозволів тощо, і не є акредитованим органом з сертифікації систем управління якістю. Вимоги встановлюються для всіх рівні, документи та сертифікати можуть бути отримані будь-якою компанією, оскільки кількість таких компаній може бути необмеженою. Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15). Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». В даному випадку Замовник переслідує «законну мету» придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні учнями та вчителями, та несе відповідальність за безпечність, якість та відповідність екологічним стандартам навчального обладнання та засобів навчання. Питання щодо організації процедури отримання необхідних дозвільних, та інших документів, сертифікатів тощо згідно з вимогами тендерної документації Замовника, не входить до таких, які повинні обов’язково враховуватися Замовником та учасниками процедури закупівель. Зокрема, вважаємо за необхідне зазначити, що існує практика рішень Антимонопольного комітету України щодо правомочності вимоги документів, зазначених у Вашій вимозі, які підтверджують законність вимоги у тендерній документації документів, що підтверджують якість та безпеку обладнання. Тому дії, а саме вимога про внесення змін до тендерної документації, або пропозиції щодо відміни та скасування закупівлі, можуть бути розцінені, як спосіб здійснити тиск на тендерний комітет та спроба вчинити кримінальні правопорушення передбачені розділом XV Злочини проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян та злочини проти журналістів (безпосередньо ст. 353, 356, 358 Кримінального кодексу України). Члени тендерного комітету виступили з пропозицією звернутися до керівництва навчального закладу з листом, щодо надання інформації стосовно осіб (надати перелік, із зазначення ПІБ та займаної посади осіб), що були залучені при складанні вимоги 08.08.2019, 10:03. ID: UA-2019-08-01-000196-A.C3. Дана інформація буде використана, у разі рецедивного тиску на членів тендерного комітету, для звернення до органів правозахисту. Враховуючи наведене вище, дана вимога відхилена Замовником, а вимога Заявника може бути сприйнята, як спроба зриву процедури закупівлі, позбавлення можливості придбати якісний та безпечний товар для загальноосвітніх навчальних закладів у встановлені терміни та згідно технічних вимог, та як вплив на прийняття рішення тендерним комітетом Замовника.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Справжність ISO

Номер: 787a84edbb1b4761b058a773c65a2368
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-01-000196-a.a2
Назва: Справжність ISO
Вимога:
Замовник вимагає подати копію сертифікату ISO 9001:2015 на систему управління якістю на виробництво на комплекси інтерактивні навчальні. Згідно наказу Укр НДНЦ № 470 від 26.12.2017 року прийняті національні нормативні документи, гармонізовані з міжнародними та європейськими нормативними документами, серед іншого СТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT)Вимоги до органів, які здійснюють аудит і сертифікацію систем управління. Акредитація таких органів проводиться НААУ відповідно до Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» з урахуванням вимог міжнародних та європейських стандартів у сфері акредитації ООВ (Настанови з управління від 25.02.2019 № 261-Я). Просимо Замовника надати роз’яснення з наступного питання: чи вірно ми розуміємо, що Замовником на виконання нормативних вимог будуть прийматися в якості належного виконання умов тендерної документації сертифікати, видані виключно акредитованими органами сертифікації, актуальний перелік яких є доступним на сайті НААУ за посиланням https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Учасники, що приймуть рішення взяти участь в закупівлі за предметом: код ДК 021-2015 – 30230000-0 - Комп’ютерне обладнання (Комплекти комп’ютерного обладнання для кабінетів хімії-біології, фізики, географії) (Ідентифікатор закупівлі UA-2019-08-01-000196-a), будь-якої форми власності та організаційної структури мають подати свої пропозиції з врахуванням вимог Тендерної Документації, зокрема вимог наведених у Розділі ІІІ. Інструкції з підготовки тендерної пропозиції та у Додатку № 4 Технічні вимоги. У разі невідповідності вимогам, встановленим у Тендерній Документації чи у разі ненадання підтверджуючих документів згідно Додатку № 4 Технічні вимоги Замовник має право відхилити таку пропозицію
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: 3cb24203ef8540ac944a5e43852e4eca
Ідентифікатор запиту: UA-2019-08-01-000196-a.a1
Назва: Усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Вимога:
Замовник під час проведення закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в cт.3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасника та запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовник висунув наступні вимоги у ТД:п. 9. Копія чинного на дату розкриття сертифікату на систему екологічного менеджменту ISO 14001:2015 виробника хімії-біології, фізики, географії, та інтерактивний комплекс (ІАК),засвідчена підписом уповноваженої особи виробника, з зазначенням посади, П.І.Б, дати засвідчення.10. Копію звіту про аудит та/або копія звіту про остаточну перевірку та/або копія рішення/звіту про проведення технічного нагляду/рішення щодо сертифікації відповідності ISO 14001:2015, дата затвердження якого, в органах стандартизації, метрології та сертифікації, не пізніше ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій, засвідчена підписом уповноваженої особи виробника, з зазначенням посади, П.І.Б, дати засвідчення.Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, що звужує коло учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників Враховуючи вищевикладене, вищезазначена вимога є дискримінаційною, тому вбачається корупційна складова в даній вимозі, яка висунута під конкретного учасника. Вимагаємо, дотримуючись принципу недискримінації учасників, виключити : п.9 та 10 з тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Замовником надана Тендерна документація на закупівлю за предметом: код ДК 021-2015 – 30230000-0 - Комп’ютерне обладнання (Комплекти комп’ютерного обладнання для кабінетів хімії-біології, фізики, географії) (Ідентифікатор закупівлі UA-2019-08-01-000196-a), що розроблена відповідно до нормативних документів діючого законодавства України зокрема, таких як, закон «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII, наказ Міністерства освіти і науки України (надалі МОН України) від 22.06.2016 р. №704 «Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів», наказ №537 від 17.06.2008 року МОН України «Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України» та інших нормативних актів, які регулюють сферу публічних закупівель. Відповідно до частини третьої ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація, може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Оскільки обладнання, що закуповується в даній закупівлі буде використовуватися у навчальному закладі, Замовник відповідальний за те щоб обладнання було відповідної якості, безпечне у використанні та не нанесло шкоди здоров’ю учнів, саме тому встановлені вимоги щодо якості та безпеки обладнання. Стандарт ISO 14001 - це стандарт управління безпекою навколишнього середовища. Він впроваджується з метою мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище й з метою постійного покращення технологій безпечного виробництва, та стосується безпосередньо захисту довкілля. Особливість стандарту ISO 14001 у тому, що він може бути застосований до будь-яких підприємств і організацій, незалежно від їх розміру, форми власності та сфери діяльності. Це система добровільної сертифікації і вона носить рекомендаційний характер, та обмеження щодо отримання такого сертифікату відсутні. Тобто, будь-який потенційний учасник, що прийме рішення взяти участь в закупівлі, будь-якої форми власності та організаційної структури при бажанні може отримати даний сертифікат згідно вимог Тендерної документації та надати його у складі тендерної пропозиції. В даному випадку на думку Замовника, перелік документів, які має надати учасник для підтвердження кваліфікаційних та технічних вимог є достатнім та не підлягає коригуванню.
Статус вимоги: Задоволено