• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Контейнери для роздільного збору твердих побутових відходів

Завершена

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 600.00 UAH
Період оскарження: 29.07.2019 16:05 - 09.08.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо встановлення Замовником (Комунальним підприємством Полонської міської ради «Благоустрій») дискримінаційних вимог в процесі проведення закупівлі UA- UA-2019-07-29-000536-c

Номер: 94d00b33d0e2439ea00332623e7f0247
Ідентифікатор запиту: UA-2019-07-29-000536-c.a2
Назва: Вимога щодо встановлення Замовником (Комунальним підприємством Полонської міської ради «Благоустрій») дискримінаційних вимог в процесі проведення закупівлі UA- UA-2019-07-29-000536-c
Вимога:
Отже, на підставі наведених фактів в Скарзі про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та ст.3,5,23, 22, 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» Вимагаємо: 1. Внести зміни в Додаток № 2 (в реакції від 24.07.2019р.) до документації, та привести у відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі». 2. Викласти технічні вимоги до предмету закупівлі згідно стандарту EN 840-3. 3. Внести зміни в Додаток 2 в частині гарантії та викласти : Гарантія на контейнери, в процесі їх експлуатації, має становити не менше 24 місяці з моменту поставки при належній експлуатації згідно інструкції виробника. 4. Виключити з тендерної документації положення стосовно оплати послуг Консультанта торгів. Додатки: 1. Копія рішення АМКУ № 2679-р/пк-пз від 11.03.2019. 2. Копія Рішення АМКУ від 02.07.2019 №8733. 3. Копія Рішення АМКУ No 8205-р/пк-пз від 21.06.2019. 4. Копія ДСТУ 8476:2015. 5. Копія стандарту EN 840-3. 6. Переклад стандарту EN 840-3 .
Вирішення: Тендерним комітетом розглянуто Вашу вимогу. За результатом розгляду повідомляємо наступне. 1. Чашою контейнера є передня частина, дно та задня частина контейнера. До чаші контейнера кріпляться бокові сторони контейнера. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. Стандарт EN 840-3 формує лише загальні технічні характеристики щодо конструкції виробу, однак не регламентує детальну характеристику контейнера (його окремих частин та механізмів). Наявність непаралельних ребер жорсткості збільшує жорсткість виробу, відбувається деформаційне зміцнення металу, що в підсумку забезпечує збереження геометричної форми корпусу і кришки контейнера у всіх режимах роботи при номінальному навантаженні. Це сприяє більшому строку служби контейнера. Умовами тендерної документації передбачено, що Учасник може запропонувати еквівалент Товару, вказавши його технічні характеристики з обов’язковим відображенням у таблиці порівняльних характеристик. При цьому, всі технічні характеристики запропонованого товару повинні бути не гірші, ніж у замовленому товарі. 2. Вимога до предмету закупівлі - важелі кріплення кришок контейнерів повинні бути виготовлені з цільного металу шляхом штампування, без поперечного з’єднувального шва, обґрунтована Замовником у тендерній документації, а саме: дана конструкція вимагається з метою забезпечення безпеки під час навантаження сміття та усунення травматизму обслуговуючого персоналу. Вимоги до предмету закупівлі формує Замовник з урахуванням свої потреб, відповідно до положень с.2 ст. 22 Закону Замовник зобов’язаний зазначати детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. Технічна специфікація не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. 3. Закон України «Про публічні закупівлі» зобов’язує Замовника зазначати детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. В той же час Закон не містить обов’язку Замовника обґрунтовувати вимоги до технічних характеристик предмету закупівлі. Вимога щодо вузла кронштейну захвата та підйому контейнера, який має бути з металу товщиною не менше ніж 2 мм та мати вбудовані підсилювачі обґрунтована тим, що даний елемент контейнера зазнає значних навантажень та механічних ударів. При цьому Замовник не встановлює конкретний розмір товщини металу у 2мм, цей показник може бути і більшим. 4. Вимога щодо того, що кронштейни для утримання коліс кріпляться до корпуса контейнера методом зварювання та виготовлені зі сталі товщиною не менше 4 мм і мають вбудований підсилювач товщиною не менше 4 мм обґрунтована надійністю конструкції та тривалістю експлуатації. Дана вимога не обмежує коло потенційних учасників, оскільки останні мають можливість пропонувати контейнери, кронштейни для утримання коліс яких виготовлені зі сталі товщиною 4 мм і більше. 5. Рама з труби квадратного перетину підсилює раму чаші контейнера, витримує навантаження на вигин і скручування краще, ніж труба круглого перетину. Умовами тендерної документації передбачено, що Учасник може запропонувати еквівалент Товару, вказавши його технічні характеристики з обов’язковим відображенням у таблиці порівняльних характеристик. 6. Технічна специфікація не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Вимога, що корпус контейнера має бути обладнаний підсилюючими металевими накладками товщиною не менше 2 мм обґрунтовується метою захисту корпуса від пошкоджень та деформації під час завантажувальних та розвантажувальних робіт. 7. Наявність непаралельних ребер жорсткості збільшує жорсткість виробу, відбувається деформаційне зміцнення металу, що в підсумку забезпечує збереження геометричної форми корпусу і кришки контейнера у всіх режимах роботи при номінальному навантаженні. Це сприяє більшому строку служби контейнера. 8. Стандарт EN 840-3 та ДСТУ 8476:2015 формують лише загальні технічні характеристики щодо конструкції виробу, однак не регламентує детальну характеристику контейнера (його окремих частин та механізмів). Замовник формує тендерну документацію під свої потреби та техніку, яка буде обслуговувати контейнери для ТПВ. 9. Кріплення конструктивних елементів захвату і підйому зварюванням зарекомендувало себе під час експлуатації значно гірше, ніж кріплення болтовим з'єднанням з можливістю заміни при пошкодженні без порушення цинкового шару та без необхідності проведення зварних ремонтних робіт. 10. Роз’яснюємо, що під терміном «просічно-витяжна сітка» - це сітка, яка виготовляється з цільного металевого листа, за допомогою одночасної просічки і витяжки металу (без зварного з'єднання). Замовник не має можливості та не вправі підлаштовувати технічні характеристики предмету закупівлі під конкретного виробника (виробників). Тому нами формуються вимоги до предмета закупівлі виходячи з досвіду експлуатації (як позитивного, так і негативного) відповідних контейнерів. 11. Для надання більшої жорсткості, збільшення довговічності (строку служби) контейнер повинен бути обладнаний не менше 6 поздовжніми підсилювачами по всій довжині контейнера. Ваше припущення, що тип конструкції контейнера, який планує закупити Замовник відповідає типу конструкції контейнера, який виготовляється виключно Білоруським виробником, а саме СЗАО «Завод Сантэкс», та відсутність аналогів цієї конструкції які б повністю відповідали технічним вимогам Замовника зазначеним у Документації і повторюють весь опис, не заслуговує на увагу. Напевне, що контейнери, які Ви можете запропонувати, не відповідають технічним характеристикам тендерної документації. Проте, нагадаємо Вам, що Замовник не вправі підлаштовувати технічні характеристики предмету закупівлі під конкретного виробника (виробників), в тому числі й під Вас. Посилання на веб-сторінку, яке Вами наведено у вимозі (http://santex.by/evrokontejner-dlya-sbora-tverdyh-bytovyh-othodov/evrokontejner-dlya-sbora-tverdyhbytovyh-othodov-2/п), містить фотозображення та технічні характеристики контейнера виробника СЗАО «Завод Сантекс». При цьому технічні характеристики не деталізовані, тому Замовник не може визначити наперед чи відповідатимуть в повній мірі контейнери даного виробника вимогам тендерної документації. Стандарти ДСТУ 8476:2015 та EN 840-3 містять лише загальні вимоги до контейнерів, зокрема їхніх розмірів, з метою універсалізації. Дані стандарти ні в якій мірі не забороняють Замовникам закупівель деталізувати вимоги до предмету закупівлі за винятком, звичайно, їх базових розмірів. Можемо Вас запевнити, що продукція щонайменше 4-х виробників відповідає технічним характеристикам, які нами вимагаються. 12. Тендерною документацією чітко визначено, що Учасники мають право пропонувати еквівалент товару. Зокрема, такі положення містяться в п. 3.6.3 та Додатку № 2 до Тендерної документації. Технічна специфікація предмету закупівлі наведена Замовником у Додатку № 2 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ». 13. Відповідно до вимог Тендерної документації, якщо учасник пропонує інший товар (аналог або еквівалент) ніж передбачений цією тендерною документацією, даний товар за своїми властивостями повинен повністю відповідати товару, що є предметом закупівлі за усіма показниками. Дане положення не обмежує потенційних учасників, оскільки властивостями товару є не його технічні характеристики, а функціональність в цілому. Тобто, можливість використання товару за його призначенням. 14. При невідповідності якості Товару, та (або) дефектів Товару, та (або) будь-чого іншого, що може якимось чином вплинути на якісні характеристики Товару - Учасник зобов’язаний замінити неякісну частину товару за власний рахунок, сплативши всі супутні витрати по заміні неякісної частини Товару, про що учасником повинен бути складений відповідний гарантійний лист та наданий у складі тендерної пропозиції. В даному пункті мова про відповідальність постачальника за неналежну експлуатацію товару Замовником не йдеться. Вважаємо цілком логічним вимагати від учасників заміни неякісного, дефектного або некомплектного товару. 15. Шановний Учасник! Вас ніхто не примушує приймати участь в процедурі закупівлі, в якій ви оскаржуєте практично кожне положення тендерної документації. Було б не логічним, якби Замовник, який купує товар за бюджетні кошти, насамперед дбав би про інтереси учасників, а не бюджетні кошти. Ми не плануємо здійснювати експлуатацію контейнерів тими сміттєвозами, які передбачені інструкцією з експлуатації певного учасника. Вимоги тендерної документації спрямовані на придбання контейнерів, які будуть експлуатуватися наявною у Замовника технікою. Тендерною документацією не можуть регулюватися цивільні та господарські відносини сторін, для цього законодавець передбачив Цивільний та Господарський кодекс України. Звичайно, що належна експлуатація Покупцем товару презюмується. Будь-які спірні питання в процесі виконання договору вирішуються або шляхом переговорів (домовленостей) сторін, або в судовому порядку. 16. Стандартною тендерною документацією, затвердженою Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 13.04.2016р. № 680, передбачено, що в п. 2 розділу 5 тендерної документації («Інша інформація») замовник у тендерній документації може зазначити іншу інформацію відповідно до вимог законодавства, яку вважає за необхідне включити (а не виключно до Закону країни «Про публічні закупівлі»). Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України передбачено принцип свободи договору. Відповідно до ст. 204 ЦКУ правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Тому права та обов’язки сторін договору, а також порядок розрахунків між ними визначається відповідно до його умов. Законом не заборонено залучення Замовником на договірних засадах експертів та консультантів до роботи тендерного комітету. Права, обов’язки сторін договору, порядок розрахунків визначається відповідно до умов укладеного з ними договору. Між Замовником та Консультантом укладено договір про надання юридичних послуг, в якому зазначено, що за домовленістю сторін, оплата послуг може здійснювати учасником-переможцем процедури закупівлі, про що повинно бути зазначено в тендерній документації. У тендерній документації Замовника в п.п. 5.2.3. пункту 2 розділу V чітко зазначено, що послуги сплачуються протягом п’яти робочих днів з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником. Також у тендерній документації вказано, що на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Тобто Учасник торгів, за його згодою може оплатити послуги консультанта. Жодної вимоги, що учасник зобов’язаний оплатити такі послуги тендерним комітетом не встановлено у ТД. Тобто, на етапі між прийняттям рішення про намір укласти договір та укладенням договору про закупівлю жодних додаткових умов, не передбачених чинним законодавством, не встановлено. Разом з тим, в разі несплати коштів переможцем процедури закупівлі, пропозиція такого учасника не може бути відхилена (адже вже заключний договір за результатами торгів). Крім того, відповідно до укладеного договору передбачено, що «Послуги, які надаються Консультантом, є безоплатними для Замовника в разі їх сплати учасником-переможцем торгів відповідної процедури закупівлі. Замовник має право оплатити вартість послуг самостійно». В разі необхідності Замовник має право оплатити вартість наданих послуг самостійно. Крім того, правомірність щодо можливості оплати послуг консультанта торгів переможцем відповідної процедури закупівлі визначена судом під час судового розгляду даного питання і викладена в рішенні Господарського суду Одеської області від "25" лютого 2013 року по справі № 916/62/13-г, яке залишене в силі та без змін рішенням Одеського апеляційного господарського суду від "14" травня 2013 року по справі № 916/62/13-г. 17. Вимога стосовно подання Учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату ДСТУ 8476:2015 не суперечить чинному законодавству. У разі відсутності в Учасника певного документу, такий Учасник повинен надати пояснення з посиланням на норми чинного законодавства щодо неподання ним відповідного документу.
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога щодо встановлення Замовником (Комунальним підприємством Полонської міської ради «Благоустрій») дискримінаційних вимог в закупівлі UA- UA-2019-07-29-000536-c

Номер: 77e18651cc9f432bac9b5a56299b33a1
Ідентифікатор запиту: UA-2019-07-29-000536-c.b1
Назва: Вимога щодо встановлення Замовником (Комунальним підприємством Полонської міської ради «Благоустрій») дискримінаційних вимог в закупівлі UA- UA-2019-07-29-000536-c
Вимога:
На підставі наведених фактів в Скарзі про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та ст.3,5,23, 22, 30 ЗУ «Про публічні закупівлі» Вимагаємо: 1. Внести зміни в Додаток № 2 (в реакції від 24.07.2019р.) до документації, та привести у відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі». 2. Викласти технічні вимоги до предмету закупівлі згідно стандарту EN 840-3. 3. Внести зміни в Додаток 2 в частині гарантії та викласти : Гарантія на контейнери, в процесі їх експлуатації, має становити не менше 24 місяці з моменту поставки при належній експлуатації згідно інструкції виробника. 4. Виключити з тендерної документації положення стосовно оплати послуг Консультанта торгів. Додатки: 1. Копія рішення АМКУ № 2679-р/пк-пз від 11.03.2019. 2. Копія Рішення АМКУ від 02.07.2019 №8733. 3. Копія Рішення АМКУ No 8205-р/пк-пз від 21.06.2019. 4. Копія ДСТУ 8476:2015. 5. Копія стандарту EN 840-3. 6. Переклад стандарту EN 840-3 .
Опис причини скасування: прикріплені файли не з того тендеру
Дата скасування: 30.07.2019 17:53