-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Світлодіодні, люмінесцентні лампи та інше освітлювальне обладнання
Світлодіодні, люмінесцентні лампи та інше освітлювальне обладнання
Завершена
135 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 850.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 850.00 UAH
Період оскарження:
26.07.2019 13:37 - 31.07.2019 16:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні умови у допорогових закупівлях
Номер:
bfe045075ebc4de0a825cff571b6df9b
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-07-26-001424-b.b2
Назва:
Дискримінаційні умови у допорогових закупівлях
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником СУМСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ було розпочато 2 допорогові закупівлі:
1. UA-2019-07-26-000984-b - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-07-26-000984-b (Лампи галогенні, рефлекторні, розжарювання та місцевого освітлення – ОЧІКУВАНА ВАРТІСТЬ 105 000,00 UAH з ПДВ.
2. UA-2019-07-26-001424-b - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-07-26-001424-b (Світлодіодні, люмінесцентні лампи та інше освітлювальне обладнання) - ОЧІКУВАНА ВАРТІСТЬ 135 000,00 UAH з ПДВ.
Детально проаналізувавши документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку.
1. Технічними вимогами щодо предмета закупівлі передбачені параметри, які, суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі.
2. Технічними вимогами щодо предмета закупівлі передбачено конкретну торгівельну марку товару без зазначення можливості надати еквівалент. Вищенаведене положення прямо суперечить п.3 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
3. Технічними вимогами щодо предмета закупівлі передбачено надати наступний перелік товарів (технічні характеристики). При цьому, що ні одна позиція не є у широкому доступі на ринку, оскільки може бути запропонована тільки одним виробником. Таким чином, сформувавши предмет закупівлі, Замовник обмежив коло учасників процедури закупівлі тільки тими, які зможуть запропонувати товар одразу по всім позиціям технічних вимог і тільки одного виробника.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними.
Виходячи з вищевикладеного,
ПРОШУ:
1. Зобов’язати Замовника усунути порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію, а у випадку неможливості скасувати закупівлю та притягнути до відповідальності винних осіб.
2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.07.2019 15:53
Вирішення:
Доброго дня! Повідомляємо, що дана закупівля є допороговою та проводиться відповідно до Порядку здійснення допорогових закупівель, згідно якого опис предмета закупівлі в технічному описі повинен містити детальну інформацію про затребуваний товар, у тому числі за необхідності зазначається торговельна марка, джерело його походження, виробник тощо.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
Можливе уникнення процедури відкритих торгів
Номер:
04affc9addc64bd3be3ef30a072c933d
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-07-26-001424-b.b1
Назва:
Можливе уникнення процедури відкритих торгів
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником СУМСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ було розпочато 2 допорогові закупівлі:
1. UA-2019-07-26-000984-b - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-07-26-000984-b (Лампи галогенні, рефлекторні, розжарювання та місцевого освітлення – ОЧІКУВАНА ВАРТІСТЬ 105 000,00 UAH з ПДВ.
2. UA-2019-07-26-001424-b - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-07-26-001424-b (Світлодіодні, люмінесцентні лампи та інше освітлювальне обладнання) - ОЧІКУВАНА ВАРТІСТЬ 135 000,00 UAH з ПДВ.
Проаналізувавши зазначену інформацію, щодо даних закупівель, повідомляємо наступне.
Виходячи з технічних характеристик товару Замовник свідомо уникає проведення процедури ВІДКРИТІ ТОРГИ.
Для товарів і послуг
Відповідно до «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України № 454 від 17.03.2016 «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги».
Для робіт
Відповідно до «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України № 454 від 17.03.2016 “Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 22 частини першої статті 1 Закону за об'єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 “Правила визначення вартості будівництва”, прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої – п'ятої цифр Єдиного закупівельного словника.”
Відповідно до частини 7 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.
Оскільки, загальна вартість за даним предметом закупівлі становить 240 000,00 UAH з ПДВ перевищує межі, встановлені статтею 2 Закону «Публічні закупівлі», Замовник не мав права проводити дані закупівлі без застосування однієї з процедур, передбачених Законом.
Згідно зі статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг без застосування визначених законодавством процедур закупівель тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб від семисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно зі ст. 9 Закону «Громадський контроль забезпечується через вільний доступ до всієї інформації щодо публічних закупівель, яка підлягає оприлюдненню відповідно до цього Закону, до аналізу та моніторингу інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, а також шляхом інформування через електронну систему закупівель або письмово органів, уповноважених на здійснення контролю, про виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та недоліки роботи електронної системи закупівель».
Виходячи з вищевикладеного,
ПРОШУ:
1. Перевірити зазначені вище закупівлі на предмет законності та, у випадку виявлення порушень, вжити відповідних заходів щодо негайного їх усунення,
2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
30.07.2019 15:46
Вирішення:
Доброго дня!
Закупівля товарів, робіт та послуг здійснюються Сумським державним університетом відповідно до затвердженого річного плану. Відповідно до п. 18 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі. Предмет закупівлі товарів визначається згідно порядку визначення предмету закупівлі (затверджений наказом № 454 від 17.03.2016 р.) виключно «за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару» - ця умова є імперативною та обов’язковою до виконання. Оскільки, очікувана вартість предмета закупівлі товару: код ДК 021:2015 31510000-4 — Електричні лампи розжарення (лампи галогенні, рефлекторні, розжарювання та місцевого освітлення) становить 105 000,00 грн. та не перевищує меж встановлених абз.2 ч. 1 ст. 2 Закону, очікувана вартість предмета закупівлі товару: код ДК 021:2015 31530000-0 — Частини до світильників та освітлювального обладнання (світлодіодні, люмінесцентні лампи та інше освітлювальне обладнання) становить 135 000,00 грн. та не перевищує меж встановлених абз.2 ч. 1 ст. 2 Закону, Замовником було прийняте рішення здійснити закупівлі шляхом застосування процедури допорогових закупівель. Враховуючи вищезазначене, закупівлі UA-2019-07-26-000984-b та UA-2019-07-26-001424-b проводяться університетом у відповідності до чинного законодавства.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні