• Відкриті торги
  • Однолотова
  • КЕП

дидактичне обладнання для початкових класів «Нової української школи»

процедура проводиться для задоволення потреби та за результатами відміни відкритих торгів, розпочатих згідно номеру процедури в електронній системі закупівель UA-2019-07-03-001656-b

Завершена

296 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 400.00 UAH
Період оскарження: 22.07.2019 16:33 - 09.08.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискриминаційні вимоги до учасників.

Номер: 08c9ec1b857c4bcebdd5e41099a33962
Ідентифікатор запиту: UA-2019-07-22-000636-a.c1
Назва: Дискриминаційні вимоги до учасників.
Вимога:
Голові тендерного комітету УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ МИКОЛАЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ С.М. Перевізнику. Вимога щодо внесення змін у тендерну документацію. Шановний Замовник, згідно зі змістом Додатку № 2 до Тендерної документації за оголошенням UA-2019-07-22-000636-a, замовником у розділі «Якісні вимоги до товару» вимагається Сертифікат ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 виданого на виробника товару, на кабінети навчальні, засоби навчання та обладнання, чинний на момент подання пропозиції. Відповідно до ст.31 Господарського кодексу України прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання є дискримінацією. Вимогою щодо надання Сертифікат ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 виданого на виробника товару, на кабінети навчальні, засоби навчання та обладнання, чинний на момент подання пропозиції Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Таким чином, встановивши дані вимоги Ви порушуєте ч.3 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі». В п.5 розділу 1 тендерної документації визначено, що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно – правових форм беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах. Звертаємо увагу на те, що іноземні виробники мають сертифікати міжнародного зразка (ISO 9001 та 14001) та не можуть мати сертифікати українського зразку (СЄС на ТУ), тому дана вимога є дискримінаційною по відношенню до тих учасників, які є представниками іноземних виробників. Враховуючи вищевикладене, ми вимагаємо прибрати дискримінаційні вимоги, шляхом надання учаснику вибору в підтвердженні якості товару, а саме: копією чинного на дату проведення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на навчальне обладнання та приладдя для кабінетів початкових класів або на кожну з його складових, за умови коли це передбачено нормами чинного законодавства, сертифікатом відповідності чи сертифікатом якості, який підтверджує якість та відповідність продукції, чинний на момент подання пропозиції, Сертифікатом ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015, виданого на виробника товару, на кабінети навчальні, засоби навчання та обладнання, чинний на момент подання пропозиції, титульною сторінкою технічних умов на кабінети навчальні, засоби навчання та обладнання, виданих виробнику товару, чинний на момент подання пропозиції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Тендерний комітет Управління освіти, культури, молоді та спорту Миколаївської районної державної адміністрації Одеської області розглянув порушене Вами питання та повідомляє про наступне. Виходячи з вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що тендерна документація повинна містити, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Окрім цього, виходячи з норм частини третьої статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Що стосується Ваших зауважень в частині встановлення вимоги про надання сертифікату ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015, виданого на виробника товару, на кабінети навчальні, засоби навчання та обладнання, чинний на момент подання пропозиції передусім зумовлена тим, що нам як Замовнику доцільно та необхідно отримати достовірну інформацію про можливість поставки товару товару належної якості. У свою чергу, застосування системи управління якістю гарантує якість надання послуг, оскільки одним з основних принципів побудови системи менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 є орієнтація на Замовника та системний підхід до діяльності. Стандарти ISO 9001 (якість) є міжнародними. Стандарт ISO 14001 розроблений як сумісний з іншими стандартами систем менеджменту і технічними вимогами, такими, як ISO 9001 (Якість). ISO 14001 - стандарт із серії міжнародних стандартів, що застосовуються до будь-якої організації і відносяться до систем екологічного менеджменту. Вимога щодо наявності у Учасника сертифікату на систему управління якістю, відповідно до вимог ISO 9001 «Системи управління якістю. Вимоги», гарантує якість товару, оскільки одним з основних принципів побудови системи менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 є орієнтація на Замовника та процесний підхід до діяльності. Це гарантія спроможності Учасника стабільно та безперервно забезпечити якість та безпечність товару; це забезпечення упевненості в тому, що товари, які постачаються, відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість товарів, знаходяться під контролем.. Сертифікат якості – це письмовий документ, складений у певній формі та виданий виробником товару (продукції), щоб підтвердити відповідність виробленого ним товару (продукції) вимогам, які висуваються до якості такого товару (продукції). Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до стандартів ISO 9001, а його наявність сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо постачання якісного товару, тому не вважаємо дану вимогу дискримінаційною. Що стосується вимоги про надання та титульної сторінки технічних умов на кабінети навчальні, засоби навчання та обладнання, виданих виробнику товару, чинний на момент подання пропозиції та копії чинного на дату проведення висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на навчальне обладнання та приладдя для кабінетів початкових класів або на кожну з його складових, за умови коли це передбачено нормами чинного законодавства також маємо намір звернути Вашу увагу, що відповідно до чинного законодавства вироби можуть вироблятися відповідно до Галузевого стандарту (далі – ГС) , Державного Стандарту (далі – ДСТУ) або Технічних умов (далі – ТУ) (Технічного опису тощо). Даний вид продукції не регулюється ГС та ДСТУ, а виробляється відповідно до ТУ, та погоджується профільним міністерством і рештою компетентних органів. ТУ розробляється самим підприємством виробником, отже будь яка компанія чи організація може розробити та погодити ТУ і розпочати виробництво предметних кабінетів. Необхідність надання технічних умов також вимагається і підтверджується вимогами п. 2.4. Наказу №537 від 17.06.2008 року Міністерства освіти і науки України (далі – МОН) «Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України» (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0628-08). Даний наказ також встановлює вимоги, щодо наявності санітарно-гігієнічних висновків, та сертифікатів відповідності. Наказ №537 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10 липня 2008 року за №628/15319 та є обов’язковим для виконання. Надання висновків санітарно-епідеміологічної експертизи, також обов’язкове відповідно до вимог ДСН 239-96, СН 3077-84, ДСанПін 3.3.2-007. Закон «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Якщо ви уважно ознайомились з повним текстом закону, то текст закону не визначає ні перелік документів ні їх формулювання, які підтверджують якість та безпеку товарів та які замовник має вимагати від учасників процедури закупівлі. Замовник самостійно на власний розсуд визначає вимоги щодо якості та безпеки обладнання, яке буде використовуватись у навчально-виховному процесі та для впевненості, що обладнання, яке закуповується, буде безпечним для здоров’я дітей, навколишнього середовища та відповідають освітнім стандартам. Тобто кожний документ щодо підтвердження якості та безпеки для використання, є складовою відповідних норм чинного законодавства та не є дискримінаційним щодо обмеження участі. Такий документ може отримати будь-яка компанія, організація чи підприємство яке має намір щодо участі у процедурі закупівлі. Крім цього, тендерна документація містить вимогу щодо надання висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на навчальне обладнання та приладдя для кабінетів початкових класів або на кожну з його складових, за умови коли це передбачено нормами чинного законодавства. В іншому випадку умови тендерної документації надають право надати лист-пояснення з посиланням на нормативно-правові акти. У зв’язку з цим, тендерний комітет жодних дискримінаційних вимог при визначенні документів підтверджуючих якість не вбачає та не вважає за необхідне вносити зміни у тендерну документацію у цій частині.
Статус вимоги: Не задоволено