• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Фізична охорона об’єкту незавершеного будівництва «Будівництво полігону твердих побутових відходів №3 на землях Сонячної селищної ради, Запорізького району, Запорізької області

Кадастровий номер ділянки: 2322188800:05:001:3201. У зв'язку з відсутністю конкретної адреси об'єкту будівництва, в оголошенні зазначені географічні координати місця надання послуг: 47°51'32.4"N 34°57'27.3"E

Завершена

360 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 1 600.00 UAH
Період оскарження: 18.07.2019 17:04 - 29.07.2019 00:00
Вимога
Без відповіді

Вимога щодо скасування торгів

Номер: 73df9c4fcb534ac5913a2130d5b0f638
Ідентифікатор запиту: UA-2019-07-18-002885-b.a2
Назва: Вимога щодо скасування торгів
Вимога:
Скарга
Пов'язані документи: Учасник
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 750f68d9b6f6420ca47d1674bc31cc51
Ідентифікатор запиту: UA-2019-07-18-002885-b.a1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог 18 липня 2019 року комунальним підприємством «Управління капітального будівництва» було оголошено відкриті торги на закупівлю: «Фізична охорона об’єкту незавершеного будівництва «Будівництво полігону твердих побутових відходів №3 на землях Сонячної селищної ради, Запорізького району, Запорізької області» (ДК 021:2015: 79713000-5 - Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони) та опубліковано тендерну документацію. Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених ЗУ «Про публічні Закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 3 ст. 5 цього ж Закону передбачено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ознайомившись з тендерною документацією, нами виявлено порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель шляхом встановлення в Додатку 2 «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ ДО УЧАСНИКІВ» до тендерної документації дискримінаційних вимог до учасників, що сприяють зниженню добросовісної конкуренції та обмежують коло учасників. Так, на підтвердження кваліфікаційним критеріям, учасники мають надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». При цьому, замовником встановлені наступні вимоги: 1. Обов’язкова кількість персоналу Учасника не повинна бути менш ніж 20 чоловік. 2. Обов’язкова кількість охоронців, які досягли 18-річного віку та не досягли пенсійного віку (65 років), перебувають у штаті на посадах, безпосередньо пов’язаних зі здійсненням охорони не повинна бути менше ніж 12 чоловік. 3. Для підтвердження наявності персоналу, зазначеного в таблиці 1 «Наявність персоналу» надати копію Таблиці 6 відомостей про нарахування заробітної плати (доходу) застрахованих осіб звіту по єдиному соціальному внеску за травень 2019 року. Вважаємо, що встановлення таких дискримінаційних вимог замовником у тендерній документації призводять до штучного обмеження кола потенційних учасників процедури закупівлі. Прописуючи дані вимоги замовник лобіює інтереси заздалегідь визначеного учасника, нехтуючи фундаментальними основами ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч.3 ст. 64 Господарського кодексу України підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис. Встановивши вимогу щодо кількості працівників, замовник втручається в господарську діяльність учасників та обмежує їх права на самостійну організацію господарських процесів на своєму підприємстві та встановлення чисельності працівників. Також слід зазначити, що основним нормативним документом, який регламентує охоронну діяльність, є ЗУ «Про охоронну діяльність». Цим законом передбачено, що суб’єкти охоронної діяльності здійснюють таку діяльність на підставі отриманої у встановленому порядку ліцензії. Ні даний закон, ні ліцензійні умови не встановлює вимог щодо чисельності працівників суб’єкта охоронної діяльності. Даний закон лише передбачає, що персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку. Стає не зрозумілим на яких підставах замовником встановлена вимога щодо персоналу учасника у кількості 20 осіб, у тому числі охоронців, безпосередньо пов’язаних зі здійсненням охорони у кількості не менше ніж 12 чоловік. Слід зазначити, що замовником у тендерній документації визначено, що охорону мають здійснювати два пости (стаціонарний та обхідний), при цьому ніде не зазначено скільки охоронців має бути одночасно на постах. Також не зрозумілою є вимога щодо віку охоронців, до 65 років, адже в жодному законодавчому акті не встановлений гранічний вік для працівників охоронної сфери. Відповідно до ч.1 ст. 11 ЗУ «Про зайнятість населення», держава гарантує особі право на захист від будь-яких проявів дискримінації у сфері зайнятості населення за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, членства у професійних спілках або інших об'єднаннях громадян, статі, віку, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками. Вимога щодо надання учасниками на підтвердження кількості персоналу копії Таблиці 6 відомостей про нарахування заробітної плати (доходу) застрахованих осіб звіту по єдиному соціальному внеску за травень 2019 року є дискримінаційною та протизаконною. Дана вимога є прямим порушенням ЗУ «Про захист персональних даних». Відповідно до статті 2 Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані – відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Таблиці 6 відомостей про нарахування заробітної плати (доходу) застрахованих осіб звіту по єдиному соціальному внеску містить персональні дані працівників. Згідно із ч. 1 ст. 14 ЗУ «Про захист персональних даних» поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою суб'єкта персональних даних. Отже зазначена вимога зхамовника суперечить ЗУ «Про захист персональних даних» та вимагає від учасників порушити обов'язок захистити персональні дані працівників. На підставі викладеного, вимагаємо прибрати з тендерної документації торгів дискримінаційні вимоги щодо: 1) обов’язкової кількості персоналу учасника не менш ніж 20 чоловік; 2) обов’язкової кількість охоронців, які не досягли пенсійного віку (65 років), що перебувають у штаті на посадах, безпосередньо пов’язаних зі здійсненням охорони, не менше ніж 12 чоловік; 3) надання учасниками для підтвердження наявності персоналу копії Таблиці 6 відомостей про нарахування заробітної плати (доходу) застрахованих осіб звіту по єдиному соціальному внеску за травень 2019 року. В іншому випадку ми будемо змушені направити відповідні запити у контролюючі органи, для перевірки законності вимог виставлених замовником закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянув вимогу, що до виключення з тендерної документації відкритих торгів комунальним підприємством “Управління капітального будівництва” на закупівлю: «Фізична охорона об’єкту незавершеного будівництва «Будівництво полігону твердих побутових відходів №3 на землях Сонячної селищної ради, Запорізького району, Запорізької області» (ДК 021:2015: 79713000-5 - Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони)  відповідно до ст. 23 Закона України “Про публічні закупівлі” надаємо роз'яснення щодо тендерної документації: тендерна документація відповідає вимогам ст. 22 Закона України “Про публічні закупівлі” та не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно до ст. 22 ч.3 Закона України “Про публічні закупівлі” тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Згідно ст.11 Закона України “Про охоронну діяльність” та Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб'єктом господарювання та подали документи, що вони: не перебувають на обліку в органах охорони здоров'я з приводу психічної хвороби, алкоголізму чи наркоманії; 2) не мають непогашеної чи незнятої судимості за скоєння умисних злочинів; 3) не мають обмежень, встановлених судом щодо виконання покладених на них функціональних обов'язків; 4) не мають обмежень за станом здоров'я для виконання функціональних обов'язків; 5) зареєстровані за місцем проживання в установленому законодавством порядку. На підставі вищевказаного, Замовником встановлено кваліфікаційні критерії у порядку ст. 16 Закона України “Про публічні закупівлі”. Вимоги щодо обов'язкової кількості та віку персоналу Учасника не є кваліфікаційними критеріями, в порядку ст. 16 зазначеного Закону, а лише складова предмета закупівлі. Крім того, зазначені в тендерній документації вимоги щодо кількості та віку персоналу, дозволять Замовнику отримати якісно виконані послуги по предмету закупівлі в ході виконання договору, укладеного за результатами відкритих торгів. Таким чином, вважаємо, що тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги: Відхилено