-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 код 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Обладнання стерилізаційне, дезінфекційне та санітарно-гігієнічне)
Завершена
16 900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 169 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 169 000.00 UAH
Період оскарження:
10.07.2019 11:44 - 08.08.2019 00:00
Вимога
Вирішена
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації в частині забезпечення тендерної пропозиції.
Номер:
f1a2056f65474156a8e292cfa5a53cc1
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-07-10-001127-b.b1
Назва:
Вимога щодо внесення змін до тендерної документації в частині забезпечення тендерної пропозиції.
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної у системі електронних закупівель Prozzoro, Замовником ДУ "Науково-практичний медичний центр дитячої кардіології та кардіохірургії МОЗ України" оголошено Відкриті торги з публікацією англ. мовою ID UA-2019-07-10-001127-b предмет закупівлі код ДК 021:2015 код 33190000-8 Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Обладнання стерилізаційне, дезінфекційне та санітарно-гігієнічне).
Детально проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність положень, які суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та чинним нормам Цивільного кодексу України.
В тендерній документації, а саме в розділі III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» частина 2 (забезпечення тендерної пропозиції), вказано: «1.1. Замовником вимагається внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: електронної банківської гарантії».
З даними вимогами категорично не можливо погодитись, оскільки вони порушують норми чинного Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України а також порушують права учасників у виборі установ котрі можуть надати гарантію, як основний вид забезпечення тендерної пропозиції, а також створюють монопольне становище у сфері надання фінансових послуг.
Відповідно до ч.8 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що забезпечення тендерної пропозиції – це надання забезпечення виконання зобов’язань учасниками перед замовником, що виникають у зв’язку із поданням тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Відповідно до ст. 560 Цивільного кодексу України за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку.
Центр знань «Prozorro інфобокс» (https://infobox.prozorro.org/articles/tenderne-zabezpechennya) повідомляє, що Замовник не може зазначати у вимогах до гарантії, яка конкретно установа її має надати.
Виходячи із вище викладеного слід дійти висновку, що видати гарантію, як вид забезпечення тендерної пропозиції може банк, фінансова організація та страхова організація.
У такому випадку вимагаємо від Вас як від Замовника усунути порушення законодавства України в сфері публічних закупівель у тендерній документації.
Замінити визначення «Електронна банківська гарантія» на «Гарантія» відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Встановити, що гарантію, як вид тендерного забезпечення може видати не тільки банківська установа, а також фінансова та страхова організація.
У випадку ігнорування даної вимоги будемо змушені звернутись до Державної аудиторської служби України, Прокуратури та Антимонопольного комітету України з метою притягнення посадових осіб замовника до відповідальності визначеної чинним законодавством України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.07.2019 17:18
Вирішення:
Пунктом 8 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон про публічні закупівлі) визначено, що забезпечення тендерної пропозиції — це надання забезпечення виконання зобов’язань учасника перед замовником, що виникли через подання тендерної пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Частиною першою статті 560 Цивільного кодексу України встановлено, що виконання зобов’язання може забезпечуватися, зокрема гарантією.
Водночас за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку. Гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов’язання боржником.
Ураховуючи викладене, замовник може встановити вимогу надати забезпечення тендерної пропозиції у вигляді гарантії. При цьому гарантами можуть виступати суб’єкти, визначені Цивільним кодексом України.
Враховуючи викладене, гарантія – це вигляд забезпечення тендерної пропозиції.
При цьому, вид забезпечення тендерної пропозиції це гарантія банку, інша фінансової установи, страхової організації.
Частиною 1 стаття 24 Закону про публічні закупівлі передбачено, що у разі якщо надання забезпечення тендерної пропозиції вимагається замовником, в тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема вид, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Аналогічна норма також передбачена п.14 частини 2 статті 22 Закону про публічні закупівлі, згідно якої тендерна документація повинна містити розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
Таким чином, замовник самостійно встановлює в тендерній документації умови надання забезпечення тендерної пропозиції, в т.ч. вид гарантії, що також підтверджується відповідним листом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України №3302-06/3812-06 від 07.02.2017.
Тендерна документація замовника містить інформацію щодо виду, розміру, строку дії, умов надання забезпечення тендерних пропозицій та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику, що вказує на дотримання з боку замовника вимог Закону про публічні закупівлі.
Додатково доводимо до відома, що замовником у тендерній документації не встановлені жодні обмеження відносно банку, яким може бути видана електронна банківська гарантія в якості забезпечення тендерної пропозиції.
Окрім того, Закон про публічні закупівлі не зобов’язує замовника у тендерній документації вказувати всі види гарантії, передбачені чинним законодавством.
Враховуючи викладене, замовник жодним чином не порушив норм чинного Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та прав потенційного учасника у виборі установ, що можуть надати забезпечення тендерної пропозиції, визначене тендерною документацією замовника.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Так