• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

шкільний автобус Еталон А08116ш (або еквівалент)

Завершена

1 880 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Період оскарження: 09.07.2019 16:10 - 19.08.2019 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга на рішення Замовника про обрання переможця

Номер: 9e0c0589b0c74440bb916baf366956c7
Ідентифікатор запиту: UA-2019-07-09-002703-b.b3
Назва: Скарга на рішення Замовника про обрання переможця
Скарга:
Скарга на рішення Замовника про обрання переможця
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.10.2019 20:01
Автор: ТОВ "АВТОГРАД-2007", ТОВ Автоград +380971542160 avtograd2007@gmail.com https://avtograd-2007.com.ua/
Скарга
Виконана замовником

Скарга на тендерну документацію

Номер: 36c736d0b2ab4c3bae4cc1e3913c3822
Ідентифікатор запиту: UA-2019-07-09-002703-b.b2
Назва: Скарга на тендерну документацію
Скарга:
В тендерній документації Замовника встановлені дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.08.2019 23:01
Дата виконання рішення Замовником: 15.08.2019 17:15
Коментар замовника щодо усунення порушень: до змісту тендерної документації внесено відповідні зміни
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Автоград-2007", Каданцев Андрій Сергійович avtograd2007@gmail.com http://avtograd-2007.com.ua
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови закупівлі

Номер: f066940baf0542b1a4de125964fd0a82
Ідентифікатор запиту: UA-2019-07-09-002703-b.a1
Назва: Дискримінаційні умови закупівлі
Вимога:
Тендерна документація, а саме Додаток 1 до тендерної документації «Технічне завдання щодо предмету закупівлі» містять необґрунтовані обмеження – дискримінаційні вимоги, що у свою чергу прямо унеможливлюють прийняття участі іншим можливим учасникам – виробникам автобусів або їх офіційним представникам/дилерам та створюють підстави для недобросовісної конкуренції серед учасників та відсутності економії та ефективності закупівлі.. Тобто Замовник при написанні тендерної документації в частині визначення технічних характеристик автобуса спеціалізованого для перевезення школярів порушив статтю 3 Закону України «Про публічні закупівлі», встановивши дискримінаційні вимоги в частинах: - Об’єм двигуна – не менше 5500 куб.см. - Максимальна потужність, кВт – не менше 123 кВт - Кілкість і розташування циліндрів – 6, рядне - Задня підвіска – Залежна ресорна - Шини - Безкамерні, радіального типу 235/75 R17,5 - Робоча гальмівна система - Двоконтурна з пневматичним приводом та антиблокуючою системою гальм - Тип кузова - Вагонного типу, встановлений на раму шасі, з переднім розміщенням двигуна - Гарантія на автомобіль - Гарантія на автомобіль повинна становити не менше 2 років або 100000 км пробігу (залежно від того, що настане раніше). Є достатньо юридично правових підстав вважати, що Документація (Додаток 1 до тендерної документації «Технічне завдання щодо предмету закупівлі » в частині зазначених вище параметрів/характеристик прямо призводить до порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VII, що є недопустимим у розумінні останнього, а саме; Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VII закупівля здійснюється за такими принципами: - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія та ефективність на всіх стадіях закупівель; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників; - об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; - запобігання корупційним діям і зловживанням; Товар, що має намір закупити Замовник має законодавчо встановленні технічні вимоги яким повинен відповідати останній, що визначенні у Національному стандарті України – ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги» (надалі за текстом – «ДСТУ 7013:2009»). Згідно ст.1 ДСТУ 7013:2009 цей стандарт поширюється на автобуси спеціалізовані (в подальшому автобуси), призначенні для перевезення школярів, які сидять, у тому числі з обмеженою здатністю пересування, та осіб, які супроводжують школярів. Наведене свідчить про те, що встановлені ДСТУ 7013:2009 вимоги до автобусів спеціалізованих для перевезення школярів є обов’язковими до виконання і відображають всі вимоги, встановленні державними органами, яким повинен відповідати такий автобус. Інформація про «Технічні вимоги до предмету закупівлі» у Додатку 1 до Документації, викладена з вимогами до конкретного виробника (ів), а саме під конкретного виробника автобусів та суперечить меті Закону України «Про публічні закупівлі» про створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері та розвиток добросовісної конкуренції. А отже визначенні та встановленні вимоги Замовника, щодо об’єму двигуна та гальмівної системи прямо призводять до унеможливлення конкурентної участі усім іншим виробникам (представникам виробників, дилерів, тощо) автобусів які мають можливість запропонувати Замовнику саме шкільні автобуси, які відповідають ДСТУ 7013:2009. У свою чергу, в даному стандарті відсутні технічні вимоги, які вказані у Додатку 1 Документації, зокрема щодо об’єму двигуна та гальмівної системи. У зв’язку із цим є всі юридичні підстави припустити, що Замовник перебуває у прямій змові із виробниками автобусів, які мають визначені вище технічні характеристики. Вважаємо, що визначені (встановленні) вимоги Замовника, є прямим свідомим зловживанням та нехтуванням з боку Замовника принципів, викладених у ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема таких як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників. Такі технічні вимоги Документації є дискримінаційними щодо інших виробників (дилерів, тощо), а також і до інших, потенційно можливих учасників процедури закупівлі, адже всі автобуси для перевезення школярів, відповідають вимогам ДСТУ 7013:2009, проте вимогам Документації Замовника відповідають лише автобуси ЕТАЛОН, виробництва ПАТ «Бориспільський завод» та ПАТ «Чернігівський автозавод» які спільно входять до Корпорації «ЕТАЛОН». Отже виробники інших марок автобусів штучно необґрунтовано позбавленні конкурентної можливості для прийняття участі у закупівлі та поставки свого товару. У свою чергу можна прийти до обґрунтованого висновку, що з метою належного, повного виконання Закону України «Про публічні закупівлі» при визначенні і встановленні технічних вимог, щодо предмету закупівлі у Документації Замовник перш за все повинен керуватися принципом максимальної ефективності використання державних коштів, а для цього до участі у закупівлі повинно бути допущено якомога більше учасників як вітчизняних так і іноземних. З огляду на вказане Замовник в праві при визначенні технічних вимог до предмета закупівлі вимагати від потенційних учасників відповідності їх пропозицій і Товару виключно вимогам ДСТУ7013:2009 і законодавчо обмежений встановлювати будь-які інші вимоги, до Товару що додатково обмежують його поставку. В той же час, Замовник, зловживаючи наданими йому правами шляхом внесення на свій розсуд до Додатку1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ,ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» додаткові об’єктивно не обґрунтовані вимоги, що прямо виключають конкурентність та порушують основоположні вимоги та принципи Закону фактично порушує права будь-якого учасника, на дотримання принципів запобігання зловживанням, неупередженості і прозорості публічної закупівлі. Керуючись статтею п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вище викладеного керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо: внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні вимоги до предмета закупівлі. У разі незадоволення цієї Вимоги залишаємо за собою право на звернення зі скаргою до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне. Згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Отже, замовником визначено предмет закупівлі із зазначенням конкретного найменування товару (в тому числі виробник/модель), та зазначено вираз «або еквівалент», а також виготовлено детальний опис товару, що закуповується, в тому числі технічні та якісні характеристики. Отже, учасники процедури закупівлі можуть запропонувати відповідне найменування товару, що є еквівалентним за своїми технічними та якісними характеристиками визначеному згідно тендерної документації. При цьому, згідно п. 1.1.2 розділу «Загальні положення» тендерної документації еквівалент товару або його складової частини (технічної характеристики) – вживається у значенні, як рівнозначний товар або його складова частина (технічна характеристика), що виражається в наявності однозначних співвідношень між технічними та якісними характеристиками до предмету закупівлі, що визначені замовник згідно вимог тендерної документації. В той же час, Вами не підтверджено та документально не обгрунтовано неможливість подання тендерної пропозиції, а саме виходячи з відсутності еквівалентних найменування транспортних засобів, що за своїми технічними та якісними характеристиками відповідають вимогам тендерної документації. Таким чином, у замовника відсутні підстави вносити будь-які зміни до тендерної документації.
Статус вимоги: Відхилено