• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1712162 Млини-Піски на ділянці км0+000-км12+500 Лохвицького району Полтавської області (окремими ділянками)

Торги не відбулися

7 006 823.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 700.68 UAH
Період оскарження: 05.07.2019 16:22 - 18.07.2019 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 2656b41f94d54003900f6f9046de4729
Ідентифікатор запиту: UA-2019-07-05-002299-c.b1
Назва: Вимога щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вимога:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Гадячшляхбуд» має намір прийняти участь у закупівлі «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О1712162 Млини-Піски на ділянці км0+000-км12+500 Лохвицького району Полтавської області (окремими ділянками)» (код за ДК 021:2015 – 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), ідентифікатор закупівлі UA-2019-07-05-002299-c за процедурою відкритих торгів (надалі – Закупівля). Проте при підготовці тендерної пропозиції наше підприємство виявило ряд вимог в тендерній документації (далі також – Документація, та/або ТД), які в порушення ч.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Наявність нижченаведених дискримінаційних вимог у тендерній документації порушує права та охоронювані законом інтереси нашого підприємства, оскільки на даний час ТОВ «Гадячшляхбуд» не може підготувати тендерну пропозицію, яка б відповідала таким дискримінаційним вимогам, що у свою чергу надасть можливість Замовнику у майбутньому відхилити нашу пропозицію. Пунктом 2 Інша інформація у Розділі Оцінка тендерної пропозиції, встановлено: «У складі тендерної пропозиції Учасник подає довідку довільної форми про те, що він не перебуває під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, передбачених Законом України «Про санкції», спеціальних санкцій за порушення законодавства про зовнішньоекономічну діяльність, раніше застосованих замовником відповідно до пункту 4 частини 1 статті 236 Господарського кодексу України оперативно-господарських санкцій, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю.» Вважаємо такі вимоги дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію учасників. Цілком зрозумілим є бажання Замовника засвідчитись, що Учасник дійсно виконував певний обсяг робіт/надавав послуги при ремонті автомобільних доріг з підтвердженням факту добросовісного виконання без застосування Замовником оперативно-господарських санкцій, згідно ст.236 ГКУ. ТОВ «Гадячшляхбуд» має значний досвід виконання робіт/надання послуг в об’ємах, що вимагаються тендерною документацією. Своєчасність, якість та добросовісність виконання робіт/надання послуг підтверджується позитивними відгуками замовників, крім того роботи за якістю та об’ємами приймаються замовниками, відповідно до вимог Договорів підряду/надання послуг, чинного законодавства та діючих державних будівельних норм. Цілком можлива така ситуація, коли Учасник вважає, що він добросовісно та в повному обсязі виконував всі умови Договорів з капітальних ремонтів автомобільних доріг загального користування місцевого значення і фактично не отримував зауважень від замовників, а відповідні замовники, при наявності упередженого відношення до Учасника, можуть надати офіційний лист стосовно незадовільного виконання робіт або недобросовісного виконання умов Договору (виконання зобов’язань), що дасть змогу Замовнику стверджувати про надання Учасником недостовірної інформації. Немає гарантій, що Державне підприємство «Агентство місцевих доріг Полтавської області» отримає правдиву та неупереджену інформацію від інших замовників, щодо виконання учасником минулих Договорів, з відсутністю накладення оперативно-господарських санкцій, згідно п.4 ч.1 ст.236 Господарського кодексу України. Якимось чином спростувати чи пояснити отриману Замовником інформацію Учасник не матиме можливості (такого механізму не передбачено ані умовами Документації, ані Законом «Про публічні закупівлі»). Таким чином кожен учасник стає заручником можливої недобросовісної поведінки не лише Замовника у даній процедурі, але й будь-яких інших контрагентів, з якими колись уклав договори на ремонти доріг. Претензії Замовників щодо виявлених недоліків не завжди обгрунтовані і потребують дослідження з боку обох сторін договору, в результаті якого може виявитися, що претензія не обгрунтована або виявлені недоліки – не є наслідком неналежного виконання зобов’язань підрядником. Таким чином, наявність зауважень або претензій не має заздалегідь встановленої сили і не підтверджує викладені в них факти. Замовник відповідно до ч.7 ст.28 Закону має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої Учасником до органів державної влади, підприємств, установ, організацій, відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у ч.1 ст.17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визнанні результатів процедури закупівлі, Замовник відхиляє тендерну пропозицію такого Учасника. Вказане свідчить про можливість Замовника перевірити відомості, надані у запитуваних довідках учасників про відсутність недобросовісного виконання договорів вибірково у «небажаних» учасників та стверджувати про надання учасником недостовірної інформації. Немає гарантії, що Замовник отримає правдиву та неупереджену інформацію від інших замовників щодо виконання учасником минулих договорів. Якимось чином спростувати чи пояснити отриману Замовником інформацію Учасник не матиме можливості (такого механізму не передбачено ані умовами Документації, ані Законом «Про публічні закупівлі»). Таким чином кожен учасник стає заручником можливої недобросовісної поведінки не лище замовника в даній процедурі, але й будь-яких інших контрагентів, з якими колись укладав договори на ремонт доріг. Претензії Замовників щодо виявлених недоліків не завжди обгрунтовані і потребують дослідження з боку обох сторін договору, в результаті якого може виявитися, що претензія не обгрунтована або виявлені недоліки – не є наслідком неналежного виконання зобов’язань підрядником. Таким чином, наявність зауважень або претензій не має заздалегідь встановленої сили і не підтверджує викладені в них факти. Замовник по суті на власний розсуд може або відхилити «небажаного» учасника, або протиправно залишити «бажаного» (оскільки отримання інформації від інших замовників не фіксується в системі Prozorro, Замовник може як послатись на вигідну йому інформацію так і приховати її). На нашу думку ці положення створюють підгрунтя для корупційного зловживання Замовником своїми правами з метою дискримінаційного, упередженого та недобросовісного відхилення пропозиції «небажаного» учасника, у тому числі нашого підприємства. Дії замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог, порушують вимоги ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, якими не передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ст.3 Закону. Звертаємо увагу, що Органом оскарження вже не одноразово визнавав дискримінаційними вимоги замовника. На підставі зазначеного просимо ДП "Агентство місцевих доріг Полтавської області" Виключити з тендерної документації наступні дискримінаційні вимоги: «У складі тендерної пропозиції Учасник подає довідку довільної форми про те, що … раніше застосованих замовником відповідно до пункту 4 частини 1 статті 236 Господарського кодексу України оперативно-господарських санкцій, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю.»
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Повідомляємо Вам, що відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин зі стороною, яка порушує зобов’язання, це - оперативно-господарська санкція, яка передбачена пунктом 4 частини 1 статті 236 ГК України. Тобто даний вид оперативно-господарської санкції передбачений чинним законодавством України. ЦК України у статті 511 містить імперативне правило: зобов’язання не створює обов’язку для третьої особи. Також, існує загальне правило, установлене ч. 2 ст. 14 ЦК України: особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов’язковим для неї. Таким чином, будь-який договір для особи, що не є його стороною, може створювати лише права, але не породжувати обов’язки. З вищевикладеного випливає, що вимога Замовника щодо надання у складі тендерної пропозиції довідки довільної форми про те, що Учасник не перебуває під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, передбачених Законом України «Про санкції», спеціальних санкцій за порушення законодавства про зовнішньоекономічну діяльність, раніше застосованих замовником відповідно до пункту 4 частини 1 статті 236 Господарського кодексу України оперативно-господарських санкцій, а також будь-яких інших обставин та заходів нормативного, адміністративного чи іншого характеру, що перешкоджають укладенню та/або виконанню договору про закупівлю є такою, що відповідає чинному законодавству, не порушує принципи здійснення закупівель, не обмежує конкуренцію та не призводять до дискримінації учасників. Крім того, необхідно наголосити на тому, що відповідно до вимог чинного законодавства оперативно-господарські санкції можуть накладатися сторонами лише одна на одну і не можуть поширюватися на третіх осіб. Разом з тим, повідомляємо Вам, що порядок застосування оперативно-господарських санкцій передбачений договором про закупівлю, що повністю відповідає вимогам законодавства.
Статус вимоги: Відхилено