• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 33600000-6 Фармацевтична продукція

Джерело фінансування закупівлі: Кошти місцевого бюджету

Завершена

795 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 975.00 UAH
Період оскарження: 04.07.2019 13:00 - 16.07.2019 00:00
Вимога
Відхилено

запит на зміни

Номер: 2373d56a471847b896cf86de0f244ac6
Ідентифікатор запиту: UA-2019-07-04-000708-a.b1
Назва: запит на зміни
Вимога:
вимога у додатку
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний потенційний Учасник! Розглянувши Ваше звернення щодо встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації на закупівлю «ДК 021:2015 – 33600000-6 «Фармацевтична продукція» (Гідроксієтилкрохмаль (Hydroxyethylstarch), Глюкоза (Glucose), Ацетилцистеїн (Acetylcysteine), Парацетамол (Paracetamol), Калію хлорид (Potassium chloride), Кальцію глюконат(Calcium gluconate), Левофлоксацин (Levofloxacin), Бупівакаїн (Bupivacaine), Метронідазол (Metronidazole), Офлоксацин (Ofloxacin), Ципрофлоксацин (Ciprofloxacin))" (оголошення № UA-2019-07-04-000708-a ), що проводить «КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я МЕРЕФ'ЯНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ» (надалі по тексту – Замовник) вважає дану вимогу необґрунтованою. Щодо «дискримінаційних вимог» про визначення предмету закупівлі одним лотом. Згідно наказу Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 №454, зі змінами «Про затвердження порядку визначення предмета закупівлі», предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та на основі національного класифікатора України ДК021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги, а лікарські засоби – за показником третьої цифри із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (МНН). Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр «Єдиного закупівельного словника», а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг». Згідно законодавства, Замовник має право (тобто може) визначити окремі частини предмета закупівлі. Чинне законодавство не зобов’язує, а лише залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) залишає право за замовником поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його потреб. Насамперед, розподіл на значну кількість лотів (за найменуванням) призведе до додаткових ризиків, що закупівля за окремими лотами (позиціями) може не відбутися в зв’язку із оскарженням, відсутністю учасників, не підписанням договорів переможцями тощо. Відсутність одного з найменувань лікарських засобів призведе до неможливості надання своєчасної допомоги та якісного медичного обслуговування, що в свою чергу ставить під загрозу життя та здоров’я пацієнта. Обґрунтуванням визначення предмету закупівлі, є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначену продукцію (витрати на транспортування, підхід до цінової політики, тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику, та повністю відповідає основоположним приписам Закону України «Про Публічні закупівлі», а саме ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісній конкуренції серед учасників, максимальній економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об'єктивній та неупередженій оцінці тендерних пропозицій, запобіганню корупційним діям і зловживанням). Всі препарати, які включені до переліку товарів закупівлі № UA-2019-07-04-000708-a мають різну ціну та відповідно відрізняються за комерційною привабливістю для постачальників. Це створює додатковий ризик, що при поділі предмету закупівлі на окремі лоти, певна їх частина не буде пропонуватись учасниками, серед розмаїття великої кількості лотів. Отже закупівлю цих препаратів доцільно здійснювати без поділу на окремі складові частини. Окремо відзначаємо, що в тендерній документації до конкретних найменувань де вказана торгівельна марка препаратів є примітка виразом "або еквівалент"(Додаток № 3 тендерної документації замовника) *У разі, якщо у даних медико-технічних вимогах йде посилання на конкретну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип товару, то вважається, що медико-технічні вимоги містять вираз (або еквівалент). При цьому, запропонований учасником еквівалент товару за своїми медико-технічними характеристиками повинен бути не гіршим ніж встановлено згідно з умовами цієї тендерної документації.», що надає можливість всім потенційним учасникам запропонувати інші лікарські засоби, ніж ті, що зазначені у специфікації за тієї умови, що вони є еквівалентами препаратів, що закуповуються. Також, в тендерній документації зазначається міжнародна непатентована назва лікарського засобу, тобто відсутній посил на конкретний лікарський засіб того чи іншого виробника, дистриб’ютора, що надає можливість всім потенційним учасникам запропонувати лікарські засоби згідно предмету закупівлі. Частиною другою статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація повинна містити, зокрема, інструкцію з підготовки тендерних пропозицій; опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції. Згідно з пунктом 30 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Крім того, відповідно до частини першої статті 25 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону, тобто без надання переваги конкретному учаснику. Таким чином Замовник вважає, що не порушив діюче законодавство, не встановив дискримінаційних умов, а лише скористався своїм законним правом. Окрім того, поділ предмету закупівлі на лоти (за кожним найменуванням окремо) може бути підставою для відміни Процедури закупівлі частково (за лотами) відповідно до ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо до участі буде запропоновано менше двох тендерних пропозицій, що, в свою чергу, призведе до загрози порушення чи призупинення лікувального процесу в повному обсязі, ненадання належної медичної допомоги громадянам у зв’язку з незабезпеченням медичними препаратами закладу та порушенням Конституції України, основ законодавства України про охорону здоров’я та основоположних прав громадян на забезпечення якісної медичної допомоги. Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Окрім того, відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», одним із основоположних принципів проведення державних закупівель є принцип максимальної економії. Таким чином, проведення закупівлі без поділу на лоти зменшує вартість товару, зокрема тому, що зменшуються витрати на доставку товару та адміністрування. З метою забезпечення безперебійного здійснення оперативних втручань та забезпечення пацієнтів усіма необхідними медикаментами, та запобігання відсутності одного або декількох із перелічених в медико-технічних вимогах лікарських засобів, призведе до неналежного надання медичної допомоги, вважаємо необхідним, щоб закупівля та поставка лікарських засобів здійснювалась в цілому за предметом закупівлі. Щодо «дискримінаційних вимог» відносно надання Авторизаційних листів виробників. Згідно з Пунктом 10 Додатку 3 «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та недопущення до участі у відкритих торгах недобросовісних учасників, у складі пропозиції, Учасник повинен надати оригінали Авторизаційних листів виробників (уповноважених представників, представництв, філій виробників, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представників, дилерів, дистриб'юторів повноваження яких повинні бути підтверджені відповідними документами (доручення (нь) або договору (ів) про співпрацю з відповідними додатками - специфікаціями до зазначених договорів, якими підтверджується можливість поставки Учасником товарів, які є предметом закупівлі цих торгів, у номенклатурі, кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Авторизаційний лист повинен містити назву Учасника торгів, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, перелік та кількість товару, на який надається авторизаційний лист та повинен адресуватися замовнику торгів. Правомірність встановлення Замовником даної вимоги вбачається з наступного. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені законом України "Про публічні закупівлі" № 922-VIII від 25.12.2015 року із змінами і доповненнями (далі – Закон). Абзацом 4 частини першої статті 3 Закону визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників. Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому, частиною 4 вищевказаної статті встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Із вищенаведеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до тендерної документації, який не є виключним. Тому, перелік документів, якими Учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі, визначається Замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 3 Закону. Відповідно до висновків МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ (уповноваженого органу) за результатами здійснення моніторингу державних закупівель в порядку статті 8 Закону, вимоги тендерної документації не відповідають принципам здійснення закупівель, встановленим статтею 3 Закону, якщо вони ставлять учасників в нерівні умови та можуть призвести до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників (лист № 3302-06/37708-07 від 22.11.2016р.. Тоді як встановлення в тендерній документації обов'язку щодо надання Учасниками оригіналиів Авторизаційних листів виробників (уповноважених представників, представництв, філій виробників, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представників, дилерів, дистриб'юторів повноваження яких повинні бути підтверджені відповідними документами (доручення (нь) або договору (ів) про співпрацю з відповідними додатками - специфікаціями до зазначених договорів, якими підтверджується можливість поставки Учасником товарів, які є предметом закупівлі цих торгів, у номенклатурі, кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Авторизаційний лист повинен містити назву Учасника торгів, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, перелік та кількість товару, на який надається авторизаційний лист та повинен адресуватися замовнику торгів не ставить Учасників в нерівні умови та не може призвести до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників, оскільки стосується всіх Учасників торгів, а тому не порушує принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону. Слід зазначити, що Ваша вимога не містить жодного обґрунтування того яким саме чином дана вимога обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації Вас як потенційного Учасника торгів. Пункт 10 Додатку 3 до тендерної документації убезпечує від можливої поставки неякісних та неоригінальних лікарських засобів, постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки продукції. Також Ви не вказуєте до яких саме виробників чи їх представників зверталися за отриманням гарантійних листів та не долучає жодних доказів таких звернень. Також, у Листі-вимозі не вказано, за якими саме лікарським препаратам потенційний учасник не може надати гарантійні листи виробника, або його офіційного представника. Лист-вимога, щодо дискримінаційних вимог є необґрунтованим, а звернення, безпідставними. З огляду на те, що предмет закупівлі визначено з дотриманням норм Закону, Тендерний комітет вважає безпідставним висновок про дискримінацію Учасників торгів на етапі підготовки тендерної документації. Тому, з огляду на наведене - на даному етапі у Замовника немає передбачених законом підстав для внесення змін у тендерну документацію.
Статус вимоги: Відхилено