-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (Автобус спеціалізований для перевезення школярів)
Завершена
1 850 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 250.00 UAH
Період оскарження:
03.07.2019 16:51 - 15.07.2019 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
1bab11196cbb4d66aa65ef187a453be1
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-07-03-001983-a.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Хотинська СР Вимога.docx 09.07.2019 09:13
Дата подачі:
09.07.2019 09:13
Вирішення:
У відповідь на Ваше звернення щодо внесення змін до тендерної документації, керуючись ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VІIІ (зі змінами), (далі - Закон), повідомляємо наступне.
Згідно пункту 29 частини першої ст. 1 Закону «тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується ЗАМОВНИКОМ і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав».
У відповідності до пункту 3 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити «інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля.»
Таким чином, Замовник самостійно розробляє та затверджує тендерну документацію, зокрема технічні вимоги до предмета закупівлі, самостійно визначає предмет закупівлі згідно пункту 18 частини першої ст. 1 Закону, а не за погодженням з усіма чи окремими потенційними учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на тендерний комітет щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування (опису), у тому числі щодо встановлення вимог до технічних та якісних характеристик товару.
На виконання пункту 3 частини другої статті 22 Закону інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведена Замовником у додатку 1 до тендерної документації, при цьому вимоги до предмета закупівлі встановлені з урахуванням ДСТУ 7013:2009 «Автобуси спеціалізовані для перевезення школярів. Технічні вимоги», а параметри товару (зокрема висота автобуса), наведені в технічній специфікації, обґрунтовуються умовами експлуатації товару, умовами його зберігання, технічного обслуговування та потреб Замовника в господарській діяльності. Крім того, доводимо до Вашого відома, що встановлені Замовником технічні вимоги до предмета закупівлі відповідають технічним характеристикам щонайменше двох різних вітчизняних виробників автобусів спеціалізованих для перевезення школярів.
Згідно з частиною другою ст. 20 Закону, під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, їх офіційних представників, посередників, фізичних осіб-підприємців, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами чи здійснювати модифікацію та вдосконалення товарів, що ними виробляються. Замовник ніяким чином не обмежує передбаченого Законом та Господарським кодексом України права будь-якої особи на свободу підприємницької діяльності, а також право взяти участь в закупівлі, яке може бути реалізоване шляхом подання тендерної пропозиції Замовнику, а також шляхом укладення відповідних господарських договорів з виробниками товару. Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм, беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах.
Таким чином, Ваші звинувачення щодо наявності дискримінаційних положень в тендерній документації є надуманими та такими, що не відповідають дійсності, а технічні вимоги, встановлені Замовником до предмета закупівлі, є об’єктивними та обґрунтованими. Тендерний комітет Замовника діє на засадах колегіальності та неупередженості, з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 3 Закону, в тому числі таких як, недискримінація учасників, максимальна економія та ефективність.
Тендерна документація розроблена для необмеженого кола осіб, з урахуванням умов експлуатації товару, його зберігання, технічного обслуговування та потреб Замовника, не містить жодних дискримінаційних вимог, а отже Замовником не вбачається неможливості виконати наведені в тендерній документації умови закупівлі, такі умови не порушують права та законні інтереси потенційних учасників, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, та не позбавляють можливості подати свою тендерну пропозицію через наявні умови тендерної документації.
З огляду на вищезазначене, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації, оскільки остання у повній мірі відповідає чинним в Україні законодавству у сфері публічних закупівель та стандарту, що поширюється на предмет закупівлі.
Дякуємо за звернення!
Статус вимоги:
Відхилено