• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 33600000- Фармацевтична продукція (окрім наркотиків, психотропних речовини та прекурсорів)

закупівля згідно специфікації

Торги не відбулися

741 239.85 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 706.20 UAH
Період оскарження: 03.07.2019 11:43 - 15.07.2019 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги в тендерній документації

Номер: 8182ee7ce0554ca8819c3bc0e6dc28a6
Ідентифікатор запиту: UA-2019-07-03-000226-c.b2
Назва: Дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Вимога:
Доброго дня. У додатку №3 визначено технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі. В даному Додатку міститься специфікація, яка включає 69 позицій лікарських засобів. Вимога тендерної документації щодо визначення предмета закупівлі одним лотом штучно звужує коло учасників торгів, так як, реалізація та постачання вказаних найменувань може здійснюватись окремо один від одного різними суб’єктами господарювання. Поряд з тим, лише у вузького кола дистриб’юторів лікарських засобів можуть бути в наявності всі найменування лоту закупівель, що в свою чергу обмежує можливості участі у торгах учасників ринку, які не мають повного асортименту перелічених найменувань. Не всі суб’єкти на фармринку мають прямі контракти з усіма виробниками товару, що заявлений для участі в торгах для можливості забезпечення поставки товару. Варто відмітити, що лікарські засоби, визначені як предмет закупівлі, виробляються/імпортуються різними виробниками/постачальниками, мають значну вартість та різні медико-фармакологічні вимоги. На дискримінаційності в об’єднанні в один лот лікарських засобів з різними факрмакологічними властивостями, з різними МНН вказує Мінекономрозвитку та МОЗ України у своєму спільному листі за № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018 р. Окрім цього, в даному листі зазначено, що під час визначення предмета закупівлі лікарського засобу та його характеристик замовникам рекомендовано вжити вичерпних заходів щодо забезпечення максимальної конкуренції на торгах та недопущення дискримінації учасників закупівлі, у тому числі шляхом визначення предмета закупівлі та його характеристик таким чином, щоб сукупність вимог щодо лікарської форми, дозування та МНН лікарського засобу не призвели до можливості здійснення закупівлі лікарських засобів лише однієї торговельної назви. Варто зазначити, що відсутність лише одного препарату унеможливлює участь Учасника взагалі в торгах, оскільки вони здійснюються в межах одного лоту. Таким чином, зазначені вимоги тендерної документації обмежують коло потенційних учасників Процедури закупівлі, порушують права та законні інтереси тих суб’єктів господарювання, у яких не має прямих договорів із виробником, або які не можуть надати всі визначені в предметі закупівлі лікарські засоби одночасно, що в свою чергу призводить до порушення основних принципів, закладених в Законі України «Про здійснення державних закупівель» стосовно недискримінації учасників торгів. На підставі вищевикладеного та керуючись, ст. 3, ст. 5 та ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації шляхом розподілення предмету закупівлі на більшу кількість лотів, з розрахунку 1 лот – 1 МНН (міжнародна непатентована назва) або 1 лот - 1 фармгрупа.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Перевіривши тендерну документацію по тендеру UA-2019-07-03-000226-c комітетом не виявлено в тендерній документації порушень вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та підстав для внесення змін до тендерної документації. Звертаємо увагу заявника на абзац другий частини 3 спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ України № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018 р., зокрема, на те, що замовникам рекомендовано під час визначення предмета закупівлі лікарського засобу та його характеристик вжити вичерпних заходів щодо забезпечення максимальної конкуренції на торгах та недопущення дискримінації учасників закупівлі, у тому числі шляхом визначення предмета закупівлі та його характеристик таким чином, щоб сукупність вимог щодо лікарської форми, дозування та МНН лікарського засобу не призвели до можливості здійснення закупівлі лікарських засобів лише однієї торгової назви. Також зазначаємо, що зазначений лист не є нормативно-правовим документом, а являється узагальненою відповіддю на питання, що надходять при здійсненні тендерних закупівель
Статус вимоги: Відхилено
Дата виконання рішення Замовником: 08.07.2019 17:39
Підтвердження вирішення: Не задоволено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 406517817f404cdaa4dfedddd8dfb109
Ідентифікатор запиту: UA-2019-07-03-000226-c.b1
Назва: Вимога
Вимога:
Висловлюючи свою повагу, зазначаємо наступне: Після детального ознайомлення з тендерною документацію (далі - ТД) на закупівлю: «ДК 021:2015: 33600000- Фармацевтична продукція (окрім наркотиків, психотропних речовини та прекурсорів) (Ідентифікатор закупівлі UA-2019-07-03-000226-c), повідомляє, що окремі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами та доповненнями, надалі - Закон). Відповідно до ст. 3 Закону, закупівлі здійснюються за наступними основними принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Вважаємо, що формування переліку товару, зазначеного в Додатку Специфікація по закупівлі за ДК021:2015-33600000-6 Фармацевтична продукція (окрім наркотиків, психотропних речовини та прекурсорів), єдиним лотом обмежує потенційну кількість учасників, у зв'язку з тим, що не всі дистриб'ютори або виробники лікарських засобів, які мають бажання приймати участь в даній процедурі закупівлі можуть запропонувати Замовнику весь перелік предмету закупівлі в цілому. Наголошуємо, що до переліку товарів, зазначених Замовником у Додатку Специфікація по закупівлі за ДК021:2015-33600000-6 Фармацевтична продукція (окрім наркотиків, психотропних речовини та прекурсорів) ТД внесені такі лікарські засоби, що не мають еквівалентів (аналогів), які повністю відповідають за міжнародною непатентованою назвою або загальноприйнятою назвою діючої речовини, відповідно до переліку лікарських засобів вітчизняного та іноземного виробництва, які можуть закуповувати заклади і установи охорони здоров'я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.1996 № 1071 «Про порядок закупівлі лікарських засобів закладами та установами охорони здоров'я, що фінансуються з бюджету», та можуть бути запропоновані лише одним дистриб'ютором та/або виробником, що обмежує потенційну кількість учасників процедури закупівлі. На дискримінаційність в об’єднанні в один Лот лікарських засобів з різними фармакогогічними властивостями, з різними МНН вказує зокрема Мінекономрозвитку та МОЗ у спільному листі за № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018. «З метою створення умов для добросовісної конкуренції серед учасників закупівель замовникам при закупівлі лікарських засобів для предметів закупівлі, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн. та які містять два та більше лікарських засобів з різними МНН, рекомендується визначити окремі предмети закупівлі (лоти) щодо кожного окремого МНН». Виходячи з викладеного вище, вважаємо, що такий підхід до здійснення даної закупівлі є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників, та впливає на можливість широкого кола потенційних учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. Звертаємо Вашу увагу, що такі вимоги Замовника є прямим порушенням статті 3, п.3 ст. 5, п. 3 ст. 22 Закону. Враховуючи вищевикладене, та керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог чинного законодавства України, шляхом поділу предмету закупівлі на окремі частини (лоти): інфузійні лікарські засоби, парентеральні лікарські засоби, пероральні лікарські засоби. У випадку не виправлення дискримінації учасників конкурсних трогів та не приведення у відповідність документацію конкурсних торгів до вимог чинного законодавства, залишаємо за собою право звернутися до Антимонопольного комітету України в порядку оскарження, відповідно до норм ст. 18 Закону.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Перевіривши тендерну документацію по тендеру UA-2019-07-03-000226-c комітетом не виявлено в тендерній документації порушень вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та підстав для внесення змін до тендерної документації. Звертаємо увагу заявника на абзац другий частини 3 спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ України № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018 р., зокрема, на те, що замовникам рекомендовано під час визначення предмета закупівлі лікарського засобу та його характеристик вжити вичерпних заходів щодо забезпечення максимальної конкуренції на торгах та недопущення дискримінації учасників закупівлі, у тому числі шляхом визначення предмета закупівлі та його характеристик таким чином, щоб сукупність вимог щодо лікарської форми, дозування та МНН лікарського засобу не призвели до можливості здійснення закупівлі лікарських засобів лише однієї торгової назви. Також зазначаємо, що зазначений лист не є нормативно-правовим документом, а являється узагальненою відповіддю на питання, що надходять при здійсненні тендерних закупівель
Статус вимоги: Відхилено
Дата виконання рішення Замовником: 08.07.2019 17:38
Підтвердження вирішення: Не задоволено