• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Однолотова
  • КЕП

Розвиток системи керування обліковими записами користувачів Національного банку України

Розвиток системи керування обліковими записами користувачів Національного банку України. Код ДК 016:2010 – 62.01.1 “Послуги щодо проектування та розробляння у сфері інформаційних технологій”. Код ДК 021:2015 – 72260000-5 “Послуги пов’язані з програмним забезпеченням”.

Завершена

5 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.9% або 100 000.00 UAH
Період оскарження: 22.09.2016 17:43 - 21.10.2016 00:00
Скарга
Залишено без розгляду

СКАРГА на рішення замовника про намір укласти договір, прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 1b3e1ca4086c4e4282cd5bde5bf06f20
Ідентифікатор запиту: UA-2016-09-22-001072-b.c1
Назва: СКАРГА на рішення замовника про намір укласти договір, прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
СКАРГА на рішення замовника про намір укласти договір, прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель В електронній системі закупівель 22 вересня 2016 року було опубліковано оголошення щодо відкритих торгів на закупівлю послуг розвитку системи керування обліковими записами користувачів Національного банку України, а саме: за кодом ДК 016:2010 – 62.01.1 “Послуги щодо проектування та розробляння у сфері інформаційних технологій” та кодом ДК 021:2015 – 72260000-5 “Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням”, Замовником яких є Національний банк України (код ЄДРПОУ 00032106). У торгах взяли участь наступні підприємства: «ЕС АЙ ЦЕНТР», Товариство з обмеженною відповідальністю (код ЄДРПОУ 39679753) «Контерра», Товариство з обмеженною відповідальністю (код ЄДРПОУ 38241492) БМС КОНСАЛТІНГ, Товариство з обмеженною відповідальністю (код ЄДРПОУ 24932263 ) Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник встановлює кваліфікаційні критерії, яким мають відповідати учасники торгів, зокрема, наявність у учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання договору за предметом закупівлі, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та/або наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Замовник встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, і вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Зазначені кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. На виконання зазначеної норми пункт 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника щодо закупівлі «Розвиток системи керування обліковими записами користувачів Національного банку України» містить кваліфікаційні критерії, яким мають відповідати учасники, а також вимоги щодо інформації та документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, і визначає, що у разі, якщо кваліфікаційна частина тендерної пропозиції не містить документів, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, або якщо ці документи не запевняють замовника у тому, що учасник має необхідну кваліфікацію відповідно до усіх кваліфікаційних критеріїв і здатен виконати замовлення згідно з умовами тендерної документації, така тендерна пропозиція відхиляється. Підпунктом б) зазначеного пункту встановлюється такий кваліфікаційний критерій, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Тобто, зазначеною вимогою визначено, що одним з показників, за яким Замовник може оцінити можливість учасника належним чином виконати договір за предметом закупівлі, є наявність у останнього кваліфікованих кадрів. На підтвердження відповідності вказаному критерію учаснику пропонується надати у складі тендерної пропозиції окремим файлом довідку учасника у довільній формі, завірену підписом уповноваженої особи та відбитком печатки учасника (крім учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно з чинним законодавством), про наявність не менше двох сертифікованих спеціалістів (із зазначенням прізвища та ініціалів), які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору, а також копії сертифікатів, свідоцтв, (інших документів) щодо проходження курсів зі спеціалізованого навчання працівників учасника, зазначених у довідці. Тобто, з метою неупередженого та фахового визначення аналогічності предмету закупівлі Замовником законодавчо встановлена можливість звернутись за підтвердженням наданої учасниками інформації до компетентних органів, підприємств, установ, організацій. Замовник в свою чергу з незрозумілих причин знехтував такою можливістю та взяв на себе відповідальність самостійно визначивши не аналогічність договору предмету закупівлі. Частина сьома статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» надає замовникові право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, а в разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Отже, з метою неупередженого та фахового визначення наявності у учасника кваліфікованих кадрів замовникові законодавчо встановлена можливість звернутись за підтвердженням наданої таким учасником інформації до компетентних органів, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, проте Замовник знехтував цією можливістю, внаслідок чого переможцем торгів визнано учасника, який не відповідає встановленим тендерною документацією відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» кваліфікаційним критеріям: Так, по-перше, у переліку сертифікатів про навчання та здані екзамени працівників ТОВ «ЕС АЙ ЦЕНТР» відсутні профільні сертифікати, що стосуються рішень Oracle Identity Management Training (http://education.oracle.com/pls/web_prod-plq-dad/ou_product_category.getFamilyPage?p_family_id=37), що свідчить про відсутність відповідних сертифікацій, наявність яких необхідна для успішного виконання зобов‘язань по договору за предметом закупівлі (приміром, можна проглянути за посиланням - http://onlineappsdba.com/wp-content/uploads/2013/03/oim_certification.png): відповідно до відкритої інформації, що оприлюднена на сайті Oracle, відповідні спеціалізації щодо впровадження рішень Oracle Identity вимагають обов’язкової наявності зазначених сертифікацій у співробітників. Окремо Oracle сертифікує компанії, що мають статус реселлера програмного забезпечення. Наприклад, компанія EGAR Technology Ukraine LLC має спеціалізацію із впровадження (Partner Specializations) та продажу рішень Product Resale Rights (https://solutions.oracle.com/scwar/scr/Partner/SCPP-EGARTECH.html), а компанія SI Center LTD (ТОВ «ЕС АЙ ЦЕНТР») має лише права на перепродаж ліцензій Product Resale Rights (https://solutions.oracle.com/scwar/scr/Partner/SCPP-WXUMJOEU.html). Додатково зауважимо, що навчання та сертифікація спеціалістів із напрямку Identity Management незалежно від виробника технологій вимагає суттєвих початкових інвестицій та інвестицій для підтримки відповідного рівня професійності і як результат – певний рівень вартості послуг. Наявність консалтингової та проектної практики, досвіду реалізації саме великих проектів дозволяє інтегратору адекватно оцінювати рамки, етапи та строки впровадження такої технології, ризики та критерії успішності проекту. Відсутність цієї кваліфікації може призвести до формування некоректних (занижених) параметрів проекту та відповідно неконкурентної ціни послуг, що можна спостерігати у тендерній пропозиції ТОВ «ЕС АЙ ЦЕНТР». Наслідком такого спрощеного уявлення про характеристики предмету закупівлі для учасника, що визначений переможцем торгів попри невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, стане неможливість реалізувати проект в повному обсязі або призведе до помилок, які виключать нормальне і якісне функціонування інформаційних технологій на базі впроваджених програмних продуктів. По-друге, формулювання у авторизаційному листі (Додаток 4, стор. 8) дає підстави вважати що компанія авторизована лише на просування та продаж технологій Oracle. Крім того, компанії, що зазначені в переліку реалізованих проектів під пунктами 2 і 3 (стор. 45 PDF файлу «Кваліфікаційні критерії»), а саме АТ «Ю ЕНД ДЖІ ПАРТНЕРС» (http://www.ugp.com.ua/ru/team/novak.html) та ТОВ «ЮВІТО «Консалтінг груп»» (http://yuvito.com/ru/contacts.html), є пов‘язаними між собою, що доводить інформація, яка міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch), знаходяться за однією адресою і, вочевидь, є відносно невеликими юридичними фірмами, що навряд чи можна порівняти із НБУ за кількістю співробітників, процесів тощо. Відтак, Замовник, не перевіривши надану інформацію, з рештою, визначив переможцем учасника, який об’єктивно нездатний виконати зобов’язання по договору за оголошеним предметом закупівлі. Відповідно до пункту 1) частини першої статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі, якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону, або не надав забезпечення тендерної пропозиції (не вимагалося). Проте, в супереч нормі Закону України «Про публічні закупівлі» та вимогам тендерної документації, переможцем торгів визначено учасника, який не відповідає встановленим тендерною документацією відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» кваліфікаційним критеріям, що зафіксовано протоколом № 1/16 засідання Тендерного комітету Національного банку України від 10.11.2016 року. Зазначене рішення порушує законодавство у сфері публічних закупівель щодо ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, та права ТОВ «КОНТЕРРА» як учасника торгів, оскільки останнє через прийняття вказаного рішення втратило право на законну, справедливу та прозору процедуру публічних закупівель і, як наслідок, можливість бути визначеним в якості переможця і укласти договір за предметом закупівлі. Отже, нами доведено невідповідність учасника ТОВ «ЕС АЙ ЦЕНТР» вимогам кваліфікаційних критеріїв, встановленим тендерною документацією відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», і, таким чином, тендерна пропозиція зазначеного учасника підлягає відхиленню. Відповідно до абзацу другого частини другої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю. За результатами розгляду скарги орган оскарження згідно із частиною дев‘ятою статті 18 Закону має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Зважаючи на викладені вище обґрунтування порушення у сфері публічних закупівель, допущених Національним банком України як замовником відкритих торгів, рішення Тендерного комітету Національного банку України про розгляд тендерної пропозиції на закупівлю «Розвиток системи керування обліковими записами користувачів Національного банку України» (коди ДК 016:2010 – 62.01.1 “Послуги щодо проектування та розробляння у сфері інформаційних технологій” та 021:2015 – 72260000-5 “Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням”) на відповідність вимогам тендерної документації учасника, пропозиція якого за результатами оцінки системою визначена найбільш економічно вигідною та про намір укласти договір, оформлені протоколом № 1/16 від 10.11.2016 року, є протиправними, незаконними та підлягають скасуванню. З метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів учасників відкритих торгів відповідно до абзацу другого частини другої, а також частини дев’ятої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», – ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Постановити рішення, яким зобов’язати Національний банк України як замовника відкритих торгів усунути порушення, скасувавши рішення про намір укласти договір, оформлене протоколом № 1/16 від 10.11.2016 року, щодо предмету закупівлі «Розвиток системи керування обліковими записами користувачів Національного банку України» (коди ДК 016:2010 – 62.01.1 “Послуги щодо проектування та розробляння у сфері інформаційних технологій” та 021:2015 – 72260000-5 “Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням”), ідентифікатор закупівлі UA-2016-09-22-001072-b. 3. Зобов‘язати Національний банк України як замовника відкритих торгів прийняти рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕС АЙ ЦЕНТР» (код ЄДРПОУ 39679753) як такої, що подана учасником, що не відповідає вимогам кваліфікаційних критеріїв. 4. Відновити процедуру закупівлі за предметом закупівлі «Розвиток системи керування обліковими записами користувачів Національного банку України» (коди ДК 016:2010 – 62.01.1 “Послуги щодо проектування та розробляння у сфері інформаційних технологій” та 021:2015 – 72260000-5 “Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням”), ідентифікатор закупівлі UA-2016-09-22-001072-b, з моменту попереднього законного рішення чи правомірної дії Замовника. До скарги додаються документи та матеріали в електронній формі (у тому числі у вигляді PDF формату файла), що підтверджують порушення процедури закупівлі або неправомірність рішень, дій або бездіяльності замовника, та документ про здійснення оплати за подання скарги до органу оскарження, а також наведені посилання, за якими можна проглянути офіційну та відкриту інформацію органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, на підтвердження викладених у скарзі доводів заявника. Додатки: 1. Платіжне доручення про внесення плати за подання скарги № 513від «17» листопада 2016 р. з відміткою банку «зараховано в дохід бюджету » – копія на 1 (одній) стор. у форматі PDF файлу. 2. Інформація та документи, які учасник надавав на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» (щодо ТОВ «ЕС АЙ ЦЕНТР», код ЄДРПОУ 39679753), та які є недостатніми для підтвердження відповідності зазначеному критерію – копія на 46 (сорока шести) стор. у форматі PDF файлу Кваліфікаційні крітерії-1.pdf. 3. Приклад сертифікату «Oracle Identity Manager 11g Implementation Specialist» копія на 1 (одній) стор. у форматі PDF файлу Cert_example.pdf. 4. Інформація та документи які учасник надавав на підтвердження відповідності технічним та якісним критеріям (щодо ТОВ «ЕС АЙ ЦЕНТР», код ЄДРПОУ 39679753) – копія на 8 (восьми) стор. у форматі PDF файлу Інформація про технічні, якісні.pdf 5. Протокол № 1/16 засідання Тендерного комітету Національного банку України від 10.11.2016 р. – копія на 3 (трьох) стор. у форматі PDF файлу. Директор ТОВ «Контерра» /Бобух М.І./ МП
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 22.11.2016 20:46
Автор: "Контерра" Товариство з Обмеженною Відповідальністю, Бобух Микола Іванович +380-44-2840442 nick@conterra.com.ua