• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«КОД ДК 021:2015 44160000-9 - МАГІСТРАЛІ, ТРУБОПРОВОДИ, ТРУБИ, ОБСАДНІ ТРУБИ, ТЮБІНГИ ТА СУПУТНІ ВИРОБИ (ДЕТАЛІ З`ЄДНУВАЛЬНІ З ПЕ-100 ДЛЯ ТЕРМОРЕЗИСТОРНОГО ТА СТИКОВОГО ЗВАРЮВАННЯ НА ВОДОПРОВІДНИХ МЕРЕЖАХ)»

Джерело фінансування: власні кошти.

Торги не відбулися

1 550 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 750.00 UAH
Період оскарження: 01.07.2019 13:40 - 21.07.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА на рішення тендерного комітету Комунального підприємства «ДНІПРОВОДОКАНАЛ» Дніпровської міської Ради від 01.08.2019 р., що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель

Номер: cf5466af2bb144699388e9e899065508
Ідентифікатор запиту: UA-2019-07-01-000890-b.a1
Назва: СКАРГА на рішення тендерного комітету Комунального підприємства «ДНІПРОВОДОКАНАЛ» Дніпровської міської Ради від 01.08.2019 р., що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель
Скарга:
ТОВ «МАЛІАЛ», надалі – Скаржник, є учасником публічних торгів Комунального підприємства «ДНІПРОВОДОКАНАЛ» Дніпровської міської Ради з предметом закупівлі «КОД ДК 021:2015 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні деталі (деталі з’єднувальні з ПЕ-100 для терморезисторного та стикового зварювання на водопровідних мережах)», ідентифікатор закупівлі UA-2019-07-01-000890-b, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі», звертається з даною скаргою на рішення тендерного комітету Замовника Комунального підприємства «ДНІПРОВОДОКАНАЛ» Дніпровської міської Ради від 01.08.2019 р., надалі – Замовник, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, внаслідок чого порушено права та законні інтереси Скаржника. 01.08.2019 р. Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «МАЛІАЛ» як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та своїм рішенням, викладеним у Протоколі б/н розгляду тендерних пропозицій від 01.08.2019 р., обрав переможцем відкритих торгів учасника ТОВ «ЛЮПЕКС», так як пропозиція даного учасника відповідає вимогам Замовника, викладеним у тендерній документації, а також прийняв рішення про намір укласти договір з ТОВ «ЛЮПЕКС» по даній закупівлі. ТОВ «МАЛІАЛ» не погоджується із вищевказаним рішенням тендерного комітету Замовника, так як відсутні будь-які законні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАЛІАЛ» та з аналізу тендерної пропозиції ТОВ «ЛЮПЕКС» вбачається її невідповідність умовам тендерної документації Замовника і тому є підстави для її відхилення. Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «МАЛІАЛ», так як зазначена тендерна пропозиція, на думку Замовника, містить недоліки, які є підставою для відхилення поданої пропозиції, а саме: - відповідно до тендерної документації учасник мав надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією. Учасник ТОВ "МАЛІАЛ" в складі своєї пропозиції надає інформацію, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим документацією, та разом з тим не надає документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим тендерною документацією, що не відповідає умовам тендерної документації в цій частині. - відповідно до тендерної документації: «З метою дотримання вимог частини 4 статті 36 Закону, уникнення порушення статті 37 Закону переможець в строк п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір надає замовнику документи, необхідні для укладення договору про закупівлю, а саме: ціну тендерної пропозиції з урахуванням результатів аукціону (заповнену та підписану тендерну пропозицію (Додаток 1 до тендерної документації) з відповідним розрахунком ціни. В підтвердження можливості виконання вищезазначеного учасник повинен надати гарантійний лист в складі тендерної пропозиції». В складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "МАЛІАЛ" відсутній вищевказаний гарантійний лист, що не відповідає умовам тендерної документації і в цій частині також. Відповідно до п.4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. В порушення вищевказаної норми права, Замовник виклав деякі вимоги у тендерній документації у такій редакції, зміст якої унеможливлює виконання даних вимог з причини їх приховування у тексті тендерної документації. Так, відповідно до абз.5 п.п.1.1. п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом завантаження файлів, які повинні містити: - інформацію та документи про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами п.6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 4 до тендерної документації. У п.6 розділу 3 тендерної документації зазначено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією. Слід зазначити, що у тексті тендерної документації або у Додатку 4 до тендерної документації «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» не зазначено жодного документу, який Замовник хотів отримати від учасників на підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі. Тобто, Замовник включив у тендерну документацію вимоги, які носять не явний характер, з метою можливості дискваліфікації учасників, щодо яких Замовник не має зацікавленості у визначенні їх переможцями даного тендеру. Вищевказане підтверджується також тим, що вимога щодо надання гарантійного листа невизначеного змісту, за невиконання якої Скаржника було дискваліфіковано, розміщена у розділі тендерної документації, яка стосується вимог про надання документів переможцем тендеру і тому ніяк не може стосуватися учасників, яких ще не визнано переможцями. Факт того, що Замовник навмисно включив у текст тендерної документації не явні вимоги з метою дискваліфікації неугодних учасників підтверджується також тим, що у тендерну документацію включено п.п.2.3. (п.2. Інша інформація, Розділ 5. Оцінка тендерної пропозиції) наступного змісту (виділено жирним шрифтом у тексті тендерної документації): - Відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку Учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, означатиме, що Учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі. Тобто, Замовник передбачав, що його хитрість з розміщенням у тендерній документації не явних вимог буде помічено і переклав на плечі учасників відповідальність за те, що вони своєчасно не запідозрили підступність Замовника. З огляду на вищевказане, вбачається явне порушення Замовником ЗУ «Про публічні закупівлі» при відхиленні тендерної пропозиції ТОВ «МАЛІАЛ». При аналізі тендерної пропозиції ТОВ «ЛЮПЕКС» встановлено ряд порушень умов тендерної документації Замовника, які полягають у нижченаведеному: 1. Згідно п. 6 розділу 3 тендерної документації: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією.» На підтвердження вищезазначеного, учасником надано висновки ДСЕЕ № 05.03.02-03/7561 від 12.03.2016 р., № 602-123-20-3/24402 від 2017 р. та сертифікати відповідності № UA відповідності № UA.1O190.00145-19, № UA.1O190.00279-19, № UA.1O190.00280-19. Серед документів, наданих учасником, відсутня інформація щодо точних технічних, якісних та кількісних характеристик на всі позиції тендерної документації, а саме: - на позиції 1-5 – не зазначено, що муфти, запропоновані учасником, терморезисторні PN 10; - на позиції 6-8 – не зазначено, що коліна, запропоновані учасником, терморезисторні; - на позиції 9-13 – не зазначено, що втулки, запропоновані учасником, бортові та довгі; - на позиції 14-16, 20-22 – не зазначено, що коліна, запропоновані учасником, стикові та литі; - на позиції 17-18, 23 – не зазначено, що коліна, запропоновані учасником, стикові, литі та сегментні; - на позиції 19, 24-26 – взагалі відсутні документи, підтверджуючі будь-які характеристики. Згідно вимог Додатку № 4 тендерної документації, товар повинен відповідати ДСТУ EN 12201-3:2011 +А1:2012,IDТ. Учасником надано сертифікат відповідності № № UA.1O190.00279-19 на продукцію Труби напірні (у т.ч. з соекструдованими та захисними шарами) із поліетилену ПЕ 80, ПЕ 100 та ПЕ 100 RC зі стандартним розмірним відношенням SDR 6-SDR 41 номінальним зовнішнім діаметром Dn = 20-1200 мм для будівництва мереж холодного водопостачання (в т.ч. питного), каналізації та водовідведення будинків і споруд, виготовляються згідно EN 12201-2 (включаючи Додаток В і С), що не відповідає предмету даної закупівлі. Зазначений документ надано не в повному обсязі, а саме: відсутні Додатки В і С. Тому неможливо прийняти даний документ до розгляду, бо в нього відсутній повний перелік потрібної інформації. Також, у даному документі не зазначено, що продукція виготовляється згідно ДСТУ EN 12201-3:2011 +А1:2012,IDТ. У висновках ДСЕЕ № 602-123-20-3/24402 від 2017 р. та № 05.03.02-03/7561 від 12.03.2016 р. теж вищезазначений нормативний документ не вказано. Більш того, у даних документах не міститься жодного нормативного документу, відповідно до яких виготовляється продукція. Із вищевказаного вбачається, що документи, надані учасником, не підтверджують запропоновану продукцію саме у якісних, кількісних та інших вимогах до предмета закупівлі, які зазначені у Додатку № 4. Отже, ТОВ «ЛЮПЕКС» так же як і ТОВ «МАЛІАЛ» не надало ніяких документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі. Тільки у випадку із ТОВ «МАЛІАЛ» - його тендерну пропозицію відхилили з цієї підстави, а у випадку із ТОВ «ЛЮПЕКС» - його визнали переможцем, знехтувавши фактом ненадання даним учасником вищевказаних документів. У даному випадку Замовник порушив принципи закупівлі, зазначені у ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. 2. У підтвердження відповідності технічних, якісних та кількісних характеристик запропонованого товару, учасником надано висновок ДСЕЕ № 602-123-20-3/24402 на вироби пластикові (перелік згідно додатку), але вказаний документ не містить дату створювання. 3. Згідно розділу 3 п.1 тендерної документації: «Документи та інформація, які вимагаються замовником відповідно до вимог цієї тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством України для учасників, не подаються останніми в складі своєї тендерної пропозиції. При цьому, такий учасник повинен у складі тендерної пропозиції надати або аналог документу (при наявності) з відповідним поясненням подання аналогу документу або пояснювальну записку з обґрунтуванням та причинами неподання документів та інформації, у т.ч. аналогів документу/інформації, з посиланням на відповідні нормативно-правові акти». Згідно вимог вказаного пункту, учасником не надано пояснювальну записку щодо ненадання копії витягу з реєстру платників єдиного податку та довідки згідно Додатку № 3 п.3, а саме: «довідка у довільній формі про те, що фізична особа, яка є учасником, не була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку». 4. Згідно вимог п. 2 розділу 5 тендерної документації: «Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону та підготовлених у відповідності до вимог пп. 5.2. п. 5 розділу 3 тендерної документації. Документальне підтвердження відсутності обставин для відмови в участі у процедурі закупівлі надається шляхом завантаження переможцем відповідних документів через електронну систему закупівель». Слід зазначити, що Протокол розгляду пропозицій опубліковано 01.08.19, згідно даного протоколу ТОВ «ЛЮПЕКС» визнано переможцем і строк для надання переможцем торгів документів, передбачених ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі», закінчився 06.08.2019 р. Станом на 11.08.2019 р. даним учасником не завантажено документи переможця, відповідно вимог пп. 5.2. п. 5 розділу 3, що є підставою для відхилення його тендерної пропозиції. Відповідно до ч.4 п.1 ст.30 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Із вищевказаного вбачається, що тендерна пропозиція ТОВ «ЛЮПЕКС» не відповідає умовам тендерної документації і має бути відхилена. Отже, з вищевказаного вбачається, що тендерним комітетом Замовника порушено ЗУ «Про публічні закупівлі» та прийнято незаконне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАЛІАЛ» та визначення переможцем ТОВ «ЛЮПЕКС». На підставі вищенаведеного, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»,- ПРОШУ: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Частково скасувати рішення від 01.08.2019 р. тендерного комітету Комунального підприємства «ДНІПРОВОДОКАНАЛ» Дніпровської міської Ради з предметом закупівлі «КОД ДК 021:2015 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні деталі (деталі з’єднувальні з ПЕ-100 для терморезисторного та стикового зварювання на водопровідних мережах)», ідентифікатор закупівлі UA-2019-07-01-000890-b, в частині відхилення тендерної пропозиції ТОВ «МАЛІАЛ», в частині обрання ТОВ «ЛЮПЕКС» переможцем процедури даних відкритих торгів та в частині прийняття рішення про намір укласти договір з ТОВ «ЛЮПЕКС» на закупівлю «КОД ДК 021:2015 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні деталі (деталі з’єднувальні з ПЕ-100 для терморезисторного та стикового зварювання на водопровідних мережах)». 3. Зобов’язати тендерний комітет Комунального підприємства «ДНІПРОВОДОКАНАЛ» Дніпровської міської Ради відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ЛЮПЕКС» по закупівлі «КОД ДК 021:2015 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні деталі (деталі з’єднувальні з ПЕ-100 для терморезисторного та стикового зварювання на водопровідних мережах)», ідентифікатор закупівлі UA-2019-07-01-000890-b. 4. Зобов’язати тендерний комітет Комунального підприємства «ДНІПРОВОДОКАНАЛ» Дніпровської міської Ради повторно розглянути тендерну пропозицію ТОВ «МАЛІАЛ» та обрати його переможцем торгів по закупівлі «КОД ДК 021:2015 44160000-9 – Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні деталі (деталі з’єднувальні з ПЕ-100 для терморезисторного та стикового зварювання на водопровідних мережах)», ідентифікатор закупівлі UA-2019-07-01-000890-b.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.09.2019 23:30
Дата виконання рішення Замовником: 17.09.2019 15:09
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ № 12057-р/пк-пз від 29.08.2019р. виконано.
Автор: ТОВ "МАЛІАЛ", Олексій Аносов +380980908711 malial.dp@gmail.com