-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам'яне: марки АО (25-70) - 1600 т (джерело фінансування -місцевий бюджет)
Торги відмінено
10 880 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 32 640.00 UAH
мін. крок: 0.3% або 32 640.00 UAH
Період оскарження:
27.06.2019 12:23 - 27.07.2019 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
Скарга
Номер:
6dee67309d794994af52669ae7b0cdf1
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-06-27-000661-b.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
На офіційному веб-порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/) 27.06.2019 року Відділом освіти, молоді та спорту Арцизької районної державної адміністрації Одеської області розміщено оголошення (ідентифікатор закупівлі UA-2019-06-27-000661-b) про проведення процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою на закупівлю товару за ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо (вугілля кам’яне марки АО (25-70) – 1600 т).
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій, для участі у даній процедурі закупівлі свої пропозиції надали:
1) ТОВ «ПАЛИВТОРГ»;
2) ТОВ «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД»;
3) ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «НОВЕ ОБЛАДНАННЯ ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНОГО КОМПЛЕКСУ»;
4) ТОВ «ПІВДЕННИЙ ПАЛИВНИЙ СКЛАД»;
5) ТОВ «ПОЛИПРОМСЕРВИС».
За результатами розгляду частини тендерних пропозицій учасників з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасників кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, тендерним комітетом Відділу освіти, молоді та спорту Арцизької районної державної адміністрації Одеської області прийнято рішення про:
1. відхилення тендерних пропозиції ТОВ «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД», ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «НОВЕ ОБЛАДНАННЯ ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНОГО КОМПЛЕКСУ», ТОВ «ПІВДЕННИЙ ПАЛИВНИЙ СКЛАД»;
2. допущення до аукціону учасників ТОВ «ПАЛИВТОРГ» та ТОВ «ПОЛИПРОМСЕРВИС».
І. Стосовно неправомірності відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД»
Відповідно до рішення тендерного комітету Відділу освіти, молоді та спорту Арцизької районної державної адміністрації Одеської області, оформленим протоколом № 70 від 16.08.2019р., Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД» з огляду на те, що тендерна пропозиція не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим замовником у тендерній документації, а саме, запропонований товар – вугілля кам’яне марки АО має походження з Російської Федерації, що суперечить вимогам п.2 Розділу V тендерної документації, яким передбачено наступне: «Пунктом 2 рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», (із змінами), встановлено застосувати строком на один рік персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) до:
1) фізичних осіб згідно з додатком 1;
2) юридичних осіб згідно з додатком 2.
До суб’єктів визначених у додатках до рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» застосовано, зокрема заборону здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб – резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно із Законом України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VІІ».
Вважаємо, що рішення тендерного комітету про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД» з вищенаведеної підстави, є необґрунтованим та неправомірним, виходячи з наступного:
По-перше, Указ Президента України від 16.09.2015р. №549/2015 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)", яким введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» ВТРАТИВ ЧИННІСТЬ 17.05.2017р. на підставі Указу Президента України від 15.05.2017р. №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)».
По-друге, серед переліку санкцій, визначених у статті 4 Закону України «Про санкції», зокрема у пункті 10 частини першої цієї статті, міститься заборона здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з цим Законом.
Відповідно до частин другої та третьої статті 5 Закону України «Про санкції» рішення щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій щодо іноземної держави або невизначеного кола осіб певного виду діяльності або щодо окремих іноземних юридичних осіб, юридичних осіб, які знаходяться під контролем іноземної юридичної особи чи фізичної особи-нерезидента, іноземців, осіб без громадянства, приймається Радою національної безпеки та оборони України та вводиться в дію указом Президента України.
Як згідно нечинного Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року, введенним в дію Указом Президента України від 16.09.2015р. №549/2015, так і згідно Рішення Ради Національної безпеки і оборони України від 2 травня 2018 року "Про застосування та скасування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)", введеним в дію Указом Президента України від 14.05.2018р. N 126/2018, та Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року, введеним в дію Указом Президента України від 15.05.2017р. №133/2017 (в редакції від 19.03.2019р.), не застосовувалися персональні спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) до виробника вугілля марки АО - ТОВ «Шахтоуправління «Садкінскоє» (ООО «Шахтоуправление «Садкинское»).
По-третє, відповідно до статті 117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов’язковими до виконання.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1147 “Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації” (в редакції від 16.07.2019р.) визначено перелік товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації. Згідно із вказаною Постановою, вугілля кам’яне та антрацит не входять до переліку товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації.
Підстави для відхилення тендерних пропозицій, перелік яких є вичерпним, зазначені у статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини першої статті 30 Закону України «Про санкції», замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо:
1) учасник:
не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
2) переможець:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону;
3) наявні підстави, зазначені у статті 17 і частині сьомій статті 28 цього Закону;
4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Натомість замовник, не зазначивши жодну підставу для відхилення тендерної пропозиції у відповідності до статті 30 Закону України «Про публічні закупівлі», не вивчивши чинне санкційне законодавство України та пославшись на нечинний нормативно-правовий акт, який передбачив у своїй тендерній документації, прийняв неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД», у зв’язку з чим просимо скасувати рішення тендерного комітету Відділу освіти, молоді та спорту Арцизької районної державної адміністрації Одеської області, оформленим протоколом № 70 від 16.08.2019р.
ІІ. Стосовно неправомірності допущення до аукціону тендерної пропозиції ТОВ «ПОЛИПРОМСЕРВИС»
Оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднено замовником відповідно до положень частини четвертої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до абзацу другого частини першої статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону у день і час закінчення строку подання тендерних пропозицій, зазначених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, електронною системою закупівель автоматично розкривається частина тендерної пропозиції з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, та інформацією і документами, що містять технічний опис предмета закупівлі.
Отже, у торгах, оголошених в порядку частини четвертої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», на стадії прекваліфікації не підлягає розкриттю інформація стосовно запропонованої учасником ціни.
ТОВ «ПОЛИПРОМСЕРВИС» порушило вимоги статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки у складі своєї тендерної пропозиції надало файл «Інші документи ТП та проект договору.pdf», який містить заповнену форму «Тендерна пропозиція» згідно з Додатком 1 тендерної документації (стор. 10-11), в якій зазначена ціна товару, доступна для перегляду.
За таких умов, в порушення статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі», ціна ТОВ «ПОЛИПРОМСЕРВИС» є доступною до початку аукціону для необмеженого кола осіб.
Зазначене порушення, яке припустилося ТОВ «ПОЛИПРОМСЕРВИС» при поданні своєї тендерної пропозиції для участі у торгах, оголошених замовником в порядку частини четвертої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», порушує такі принципи публічних закупівель, закріплених у статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», як добросовісна конкуренція серед учасників, об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Звертаємо увагу Колегії, що позицію про те, що відкриття ціни в євроторгах до аукціону – це порушення Закону України «Про публічні закупівлі», викладено в постанові Верховного Суду від 17.12.2018р. у справі №826/19993/16, в якій Верховний Суд погодився з висновками Антимонопольного комітету України, викладених у рішенні від 09 грудня 2016 року № 1984-р/пк-пз, про те, що інформація щодо того, який учасник запропонував яку ціну, у тому числі стартову, має стати доступною, зокрема, для замовника та інших учасників торгів, лише після завершення аукціону, відтак, розкриття такої інформації до завершення аукціону є фактично порушенням законодавства про публічні закупівлі.
Таким чином, замовник, відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД» та допустивши до аукціону ТОВ «ПОЛИПРОМСЕРВИС», пропозиція якого повинна бути відхилена, порушив право ТОВ «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД» як учасника на об’єктивну та неупереджену оцінку своєї тендерної пропозиції.
На підставі вищенаведеного та керуючись ст. ст. 8, 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,-
ПРОСИМО:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати тендерний комітет Відділу освіти, молоді та спорту Арцизької районної державної адміністрації Одеської області скасувати рішення, оформлене протоколом № 70 від 16.08.2019р., про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТОП ЕНЕРГОТРЕЙД».
3. Зобов’язати тендерний комітет Відділу освіти, молоді та спорту Арцизької районної державної адміністрації Одеської області скасувати рішення, оформлене протоколом № 67 від 16.08.2019р., в частині допущення до аукціону учасника – ТОВ «ПОЛИПРОМСЕРВИС».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 21.08.2019 18:23
- Платіжне доручення 21.08.2019 18:23
- Відповідь на скаргу.docx 22.08.2019 09:21
- Рішення від 23.08.2019 №11733 + лист Замовнику.pdf 27.08.2019 13:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.09.2019 №12665.pdf 11.09.2019 18:44
- Рішення від 10.09.2019 №12665.pdf 14.09.2019 00:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.08.2019 18:24
Дата прийняття рішення по скарзі:
14.09.2019 00:19
Задовільнена:
Так
Скарга
Задоволена, очікує виконання
Скарга щодо зобов'язання Замовника скасувати його рішення стосовно відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВК «НОПЕК» та недопущення його до аукціону
Номер:
f88d00a4149a4351813bb6f063efdbbe
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-06-27-000661-b.c2
Назва:
Скарга щодо зобов'язання Замовника скасувати його рішення стосовно відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВК «НОПЕК» та недопущення його до аукціону
Скарга:
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб'єкта оскарження, є рішення Замовника стосовно відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВК «НОПЕК» та недопущення суб'єкта оскарження до оцінки (аукціону).
Підтвердженням цього є повна відповідність тендерної пропозиції (надалі – Пропозиція) суб'єкта оскарження вимогам Замовника, у тому числі, встановленим у тендерній документації (надалі – Документація) умовам, а також відповідність ТОВ «НВК «НОПЕК» та його тендерної пропозиції нормам законодавства, у тому числі, Закону.
Пов'язані документи:
Учасник
- 2019-08-16-16-14-08-01 (1).jpg 21.08.2019 18:24
- рішення 3742.pdf 21.08.2019 18:24
- рішення 9389.pdf 21.08.2019 18:24
- рішення 9755.pdf 21.08.2019 18:24
- рішення 10808.pdf 21.08.2019 18:24
- скарга_UA-2019-06-27-000661-b (2).docx 21.08.2019 18:24
- скарга_UA-2019-06-27-000661-b.pdf 21.08.2019 18:24
- платіжне доручення.pdf 21.08.2019 18:24
- Відповідь щодо Скарги про зобов.docx 22.08.2019 09:09
- Рішення від 23.08.2019 №11731 + лист Замовнику.pdf 27.08.2019 13:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.09.2019 №12664.pdf 11.09.2019 18:45
- Рішення від 10.09.2019 №12664.pdf 14.09.2019 00:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.08.2019 18:24
Дата прийняття рішення по скарзі:
14.09.2019 00:13
Задовільнена:
Так