-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Дидактичний матеріал для учнів початкових класів для організації освітнього простору Нова українська школа в загальноосвітніх закладах Любешівської селищної ради
кошти місцевого бюджету
Завершена
306 385.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 531.93 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 531.93 UAH
Період оскарження:
26.06.2019 13:59 - 07.07.2019 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
щодо внесення змін в тендерну документацію, а саме видалення дискримінаційних вимог
Номер:
b68437efeb61487bb331c983913a582e
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-06-26-000707-a.a1
Назва:
щодо внесення змін в тендерну документацію, а саме видалення дискримінаційних вимог
Вимога:
1.Просимо скасувати умови, не передбачені чинним законодавством, які обмежують конкуренцію, ставлять в нерівні умови постачальників та створюють дискримінаційні умови закупівлі. Вимога тендерного комітету надати "авторизаційний лист від виробника нижчезазначеного дидактичного обладнання про повноваження участі у закупівлі із зазначенням замовника і номеру торгів" обмежує конкуренцію та ставить у нерівні умови постачальників, створює дискримінаційні умови закупівлі. Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. В даному випадку зазначена вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників торгів і, як наслідок, таке положення тендерної документації позбавляє можливості прийняти участь у процедурі закупівель учасників, які не є виробниками товарів, що закуповуються, та/або їх представництвами або тих учасників, які не мають безпосередніх договірних відносин із виробниками та/або їх представництвами, тим самим ставить можливих постачальників у нерівні умови і створює дискримінаційні умови закупівлі, що являється порушенням ст. 3 Закону України «Про здійснення державних закупівель». Надання листів авторизації від виробників товарів, які закуповуються не гарантує в подальшому виконання учасниками взятих на себе за договором зобов’язань та належну якість товарів, оскільки ці фактори жодним чином не пов’язані між собою. Адже, підтвердженням відповідності пропозиції торгів учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути сертифікат якості, висновок СЕС про якість або паспорт товару. І будь який постачальник, який належним чином готується до конкретного тендеру має всі необхідні документи на товар, який він пропонує до постачання, та обов’язково повинен надати їх у складі своєї тендерної пропозиції на розгляд Тендерного комітету. При цьому саме постачальник, а не виробник несе усі передбачені законодавством України та умовами договору зобов’язання щодо якості цих товарів та гарантії на них. Додатково інформуємо щодо наявності великої кількості рішень АМКУ щодо визнання даних вимог дискримінаційними та такими що порушують умови закупівлі. В багатьох випадках саме такі листи і є обмеженням здорової конкуренції. Зазначена вимога обмежує коло учасників єдиним виробником або з суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з ним у монопольних відносинах, внаслідок чого обмежується право інших учасників на участь у процедурі закупівлі. Тим самим ставлячи під сумнів прозорість самої закупівлі. Якщо немає вагомих причин на постачання товару від якогось конкретного постачальника, просимо тендерний комітет внести зміни до тендерної документації, скасувати дискримінаційну умову та прибрати з тендерної документації вимогу про надання "авторизаційного листа від виробника нижчезазначеного дидактичного обладнання про повноваження участі у закупівлі із зазначенням замовника і номеру торгів". 2.копія Титульної сторінки на кабінети навчальні, засоби навчання та обладнання, затверджених відповідним органом МОН України, виданих на виробника товару Дані вимоги порушують ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». В п.5 розділу 1 «загальні положення» тендерної документації визначено, що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно – правових форм беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах. А дана вимога є дискримінаційною по відношенню до тих учасників, які є представниками іноземних виробників, і тим самим звужує коло потенційних учасників. Вимагаючи подати оригінал/ копію титульної сторінки технічних умов на кабінети навчальні, засоби навчання і обладнання, погоджені відповідним органом МОН України, завірені виробником Замовник ставить учасників у нерівні умови постачальників та створюють дискримінаційні умови закупівлі. На сьогоднішній день є лише одне підприємство, яке має свідоцтво про визнання відповідності педагогічним вимогам і щосили користується цим. Однак, така вимога чинним законодавством не передбачена. І виробники не зобов’язані робити ТУ та посвідчувати якість в МОН. Основним документом, підтверджуючим якість товарів є висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Враховуючи вищевикладене, можна зробити висновок, що зазначені вимоги обмежують коло учасників єдиним виробником або з суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з ним у монопольних відносинах, внаслідок чого обмежується право інших учасників на участь у процедурі закупівлі. Тим самим ставлячи під сумнів прозорість самої закупівлі
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.06.2019 15:36
Вирішення:
Тендерний комітет Управління Гуманітарної політики Любешівської селищної ради ознайомився з Вашою вимогою щодо внесення змін до тендерної документації та повідомляє наступне.
І. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів, виробів сумнівного походження, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції оригіналу надати авторизаціний лист (чи авторизаційні листи) від виробника / або офіційного представника виробника в Україні вище зазначеного дидактичного обладнання про надання повноважень Учаснику щодо участі у закупівлі, із вказівкою номера оголошення по даних торгах, опублікованого в інформаційно-телекомунікаційній системі “Prozorro” за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua. (сканований оригінал).
Така вимога тендерної документації убезпечує від можливої поставки неякісних та неоригінальних виробів, постачання не в повному обсязі, та є гарантією вчасної поставки виробу.
Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 3 Закону) та з метою:
1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки виробу учасником торгів. Надання авторизаційного листа від виробника або його представника є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку дидактичного матеріалу Замовнику.
2. Забезпечення високої якості виробу, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість товару.
3. Забезпеченні мінімальної націнки на виріб, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник, що співпрацює безпосередньо з виробником за рахунок власних дисконтів по контракту як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни. (принцип максимальної економії ).
4. Надання авторизаційного листа учасником мінімізує ризик того, що вироби які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
5. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання авторизаційного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що гарантійний лист може бути виданий не лише виробником але й офіційним представником.
«Представництво» - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки.
Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдженням, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах.
Одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність.
Згідно з ч. 2 ст. 20 Закону під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.
Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Викладене вище свідчить про повне дотримання Департаментом охорони здоров’я Хмельницької обласної державної адміністрації вимог діючого законодавства
ІІ. Щодо виключення вимоги надання Учасником в складі тендерної пропозиції копії Титульної сторінки на кабінети навчальні, засоби навчання та обладнання, виданих на виробника товару, зазначаємо наступне.
Тендерний комітет не може погодитись з Вашою позицією, що вказана вимога є дискримінаційною, такою, що звужує коло учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників.
Звертаємо увагу на те, що предметом закупівлі дидактичний матеріал для учнів початкових класів для організації освітнього простору Нова українська школа, як єдиний виріб.
Відповідно до чинного законодавства, вироби можуть вироблятися відповідно до Галузевого стандарту, Державного Стандарту або Технічних умов. Повідомляємо, що цей вид продукції не регулюється ГС та ДСТУ, а виробляється відповідно до ТУ, та погоджується профільним міністерством і рештою компетентних органів. ТУ розробляється самим підприємством-виробником. Отже, будь-яка компанія чи організація може розробити та погодити ТУ і розпочати виробництво дидактичного матеріалу для учнів початкових класів для організації освітнього простору Нова українська школа. Для іноземних компаній обмежень по цій процедурі також немає.
Необхідність надання технічних умов також вимагається і підтверджується вимогами пункту 2.4 Наказу Міністерства освіти і науки України від 17.06.2008 № 537 "Про затвердження Порядку надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтва Міністерства освіти і науки України" та є обов’язковим для виконання. Даний наказ також встановлює вимоги щодо наявності санітарно-гігієнічних висновків та сертифікатів відповідності. Погодження із профільним міністерством (у цьому випадку із МОН) технічних умов на виробництво є обов’язковим і робиться з метою, щоб виробники/постачальники комплексів/кабінетів, які включають до свого складу велику кількість найменувань обладнання, забезпечили їх відповідність навчальній програмі та затвердженим специфікаціям.
Звертаємо увагу на те, що Документація не містить вимоги, що пропозиції можуть подавати тільки виробники навчальних кабінетів. Відповідно до вимог Документації учасник повинен надати документ, що регулює відносини між виробником обладнання та учасником, якщо пропозиція подається не виробником, а його партнером/представником.
Наголошуємо, що вказані ТУ можна отримати в добровільному порядку, відповідно вказана вимога відповідає чинному законодавству з питань публічних закупівель, та не створює штучних обмежень колу учасників єдиним виробником.
Вказана позиція підтверджується рішенням постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6492-р/пк-пз від 03.07.2018 року.
Викладене вище свідчить про повне дотримання Комунальним некомерційним підприємством «Вінницька міська клінічна лікарня «Центр матері та дитини» вимог діючого законодавства тендерним комітетом Управління Гуманітарної політики Любешівської селищної ради.
Статус вимоги:
Не задоволено