-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Шкільні меблі (Засоби навчання та обладнання) 39160000-1 ДК 021:2015
Завершена
1 132 669.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 326.69 UAH
мін. крок: 1% або 11 326.69 UAH
Період оскарження:
19.06.2019 17:41 - 30.06.2019 00:00
Вимога
Відхилено
щодо видалення дискримінаційних вимог з тендерної документації
Номер:
9e07dc6e5272462987b224801ee1af72
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-06-19-003095-c.c1
Назва:
щодо видалення дискримінаційних вимог з тендерної документації
Вимога:
Прошу тендерний комітет замовника внести зміни в тендерну документацію та видалити дискримінаційні вимоги,а саме:
1.якщо учасник процедури закупівлі не є виробником товару, для підтвердження статусу офиийного представника виробника необхідно надати у складі тендерноі пропозиций на товар, що е предметом закушвл! авторизаційний лист виробника (або його офіційного представника) виданий Учаснику на товар, що є предметом закушвлі 3 зазначенням найменування замовника та номера тендеру в системі публічних закупівель.
--в даному випадку зазначена вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників торгів і, як наслідок, таке положення тендерної документації позбавляє можливості прийняти участь у процедурі закупівель учасників, які не є виробниками товарів, що закуповуються, та/або їх представництвами або тих учасників, які не мають безпосередніх договірних відносин із виробниками та/або їх представництвами, тим самим ставить можливих постачальників у нерівні умови і створює дискримінаційні умови закупівлі , що являється
порушенням ст. 3 Закону України «Про здійснення державних закупівель».
іінадання листів авторизації від виробників товарів, які закуповуються не гарантує в подальшому виконання учасниками взятих на себе за договором зобов’язань та належну якість товарів, оскільки ці фактори жодним чином не пов’язані між собою. Адже, підтвердженням відповідності пропозиції торгів учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути сертифікат якості, висновок СЕС про якість або паспорт товару. І будь який постачальник, який належним чином готується до конкретного тендеру має всі необхідні документи на товар, який він пропонує до постачання, та обов’язково повинен надати їх у складі своєї тендерної пропозиції на розгляд Тендерного комітету. При цьому саме постачальник, а не виробник несе усі передбачені законодавством України та умовами договору зобов’язання щодо якості цих товарів та гарантії на них.
Діюче законодавство України передбачає здійснення підприємницької діяльності з підтриманням економічної конкуренції, а саме – змаганням між суб’єктами господарювання з метою здобуття переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Додатково інформую щодо наявності великої кількості рішень АМКУ щодо визнання даних вимог дискримінаційними та такими що порушують умови закупівлі. В багатьох випадках саме такі листи і є обмеженням здорової конкуренції.
2. . копію Титульноі сторінки технічних умов на кабінети навчальні, засоби навчання та
обладнання, з обов`язковим погодженням Державною науковою установою «інститут модернізацій освіти» Міністерства освіти і науки Украни, виданих на виробника товару; . копія свідоцтва про визнання вдповдності педагогічним вимогам на набори розвивальних ігор, видане відповідним органом МОН Украіни, та підписане виробником товару.
Дані вимоги порушують ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
В п.5 розділу 1 «загальні положення» тендерної документації визначено, що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно – правових форм беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах. А дана вимога є дискримінаційною по відношенню до тих учасників, які є представниками іноземних виробників, і тим самим звужує коло потенційних учасників. Вимагаючи подати оригінал/ копію титульної сторінки технічних умов на кабінети навчальні, засоби навчання і обладнання, погоджені відповідним органом МОН України, завірені виробником Замовник ставить учасників у нерівні умови постачальників та створюють дискримінаційні умови закупівлі. На сьогоднішній день є лише одне підприємство, яке має свідоцтво про визнання відповідності педагогічним вимогам і щосили користується цим. Однак, така вимога чинним законодавством не передбачена. І виробники не зобов’язані робити ТУ та посвідчувати якість в МОН. Основним документом, підтверджуючим якість товарів є висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Враховуючи вищевикладене, можна зробити висновок, що зазначені вимоги обмежують коло учасників єдиним виробником або з суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з ним у монопольних відносинах, внаслідок чого обмежується право інших учасників на участь у процедурі закупівлі. Тим самим ставлячи під сумнів прозорість самої закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.06.2019 10:54
Вирішення:
На Ваше звернення повідомляємо, що вимога щодо надання відповідних гарантій належного виконання учасником зобов'язань з поставки товарів у формі авторизаційного листа або листів від виробника обладнання або його офіційного представника по підтвердженню повноважень постачальника на постачання товару є звичайною та поширеною практикою.
Така вимога встановлена з метою уникнення можливості постачання неякісного та неоригінального товару, чи постачання товару не в повному обсязі та є гарантією вчасної поставки продукції.
Без листів авторизації від виробників чи офіційних дистриб’юторів ризики невиконання учасниками-переможцями торгів суттєво зростають і є невиправданими та недопустимими.
Поширеною ситуацією є випадки постачання обладнання в обхід офіційних каналів, «сірого обладнання», що в майбутньому може призвести до негативних наслідків, адже мова йде про належне гарантійне обслуговування та товар, що купується за бюджетні кошти.
Офіційні виробники (їх представники - дистриб’ютори, як вітчизняні так і іноземні, це як правило, великі компанії з позитивною репутацією та багаторічним досвідом, а тому вони зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому. Таким чином, виробники (офіційні представники (дистриб’ютори)) на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію.
Разом з тим, така позиція вбачається у рішеннях постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2405-р/пк-пз від 16.03.2018 тощо. Необхідно зазначити, що рішення з такою позицією є актуальними, оскільки прийняті постійно діючою адміністративною колегією антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупів протягом минулого та поточного року.
Твердження про дискримінаційний характер вимоги є безпідставним, оскільки Вами не доведено, що виробники чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) не надали Вам гарантійних листів, як особі, яка бажає реалізовувати їх продукцію.
Таким чином, у Вашому зверненні не доведено необхідність внесення змін до Документації в цій частині а також не зазначено яким чином зазначена умова порушує Ваші права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі.
Згідно ч. 2 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі», умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг регулюються виключно цим Законом.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. При цьому технічна специфікація повинна містити: посилання на стандартні характеристики, вимоги, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Водночас, відповідно до частини 3 Статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Управління освіти Миколаївської міської ради у своїй діяльності керується чинним законодавством України, в т. ч. нормативними актами Міністерства освіти і науки України. Вимога про надання титульної сторінки технічних умов на кабінети навчальні, засоби навчання та обладнання, з обов`язковим погодженням Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України, виданих на виробника товару, спрямована на підтвердження того, що обладнання яке пропонується учасником до закупівлі виготовлене офіційним виробником саме з дотриманням технічних умов та стандартів затверджених в установленому законодавством порядку, а погодження Інститутом модернізації змісту освіти підтверджує можливість безпечного та ефективного використання пропонованого обладнання саме у навчальних закладах.
Відповідно до листа Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України від 11.01.2011 р. №1/9-11 обов'язковою умовою оснащення навчальних і методичних кабінетів навчальних закладів обладнанням та засобами навчання, продукцією шкільного асортименту (зошитами шкільними та загальними, щоденниками, альбомами для малювання тощо), меблями і обов'язковою діловою документацією є додержання порядку щодо їх придбання за наявності відповідного грифу Міністерства або свідоцтва про визнання відповідності їх педагогічним вимогам.
Порядок видачі свідоцтв про визнання відповідності педагогічним вимогам визначено Порядком надання навчальній літературі, засобам навчання і навчальному обладнанню грифів та свідоцтв Міністерства освіти і науки України затвердженим наказом МОН від 17.06.2008 № 537. Зазначений порядок не містить жодних обмежень щодо можливості іноземних виробників отримати свідоцтво про відповідність педагогічним вимогам та визначає однакові критерії для усіх виробників незалежно від їх місцезнаходження та місця реєстрації. Іншими словами, вимога про надання відповідного свідоцтва не є дискримінаційною, а навпаки спрямована на підтвердження учасниками необхідних характеристик пропонованого обладнання з метою недопущення закупівлі неякісних товарів, що не можуть бути використані в освітньому процесі.
Таким чином, тендерна документація повністю відповідає вимогам статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». У відповідності до частини 1 статті 25 Закону, кожен Учасник (не залежно від того чи є він представником національних чи іноземних виробників) подає тендерну пропозицію в електронному вигляді через електронну систему закупівель у відповідності до умов тендерної документації.
Отже, у Вашому зверненні не доведено необхідність внесення змін до Документації в цій частині а також не зазначено яким чином зазначена умова порушує Ваші права та законні інтереси, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено