• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

автомобілі екстреної (швидкої) медичної допомоги типу "В" з обладнанням

Торги відмінено

6 900 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 34 500.00 UAH
Період оскарження: 13.06.2019 15:17 - 09.08.2019 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником незаконних вимог у тендерній документації

Номер: 789fd1bda62d4246a0d9d5a76e878cb5
Ідентифікатор запиту: UA-2019-06-13-000458-a.b2
Назва: Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником незаконних вимог у тендерній документації
Скарга:
13 червня 2019 року Комунальний заклад Київської обласної ради «Київський обласнийцентр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану процедуру закупівлі – відкриті торги з публікацією іноземною мовою щодо закупівлі товару: Автомобіль екстреної (швидкої) медичної допомоги типу В з обладнанням. Ознайомившись з тендерною документацією затвердженою рішенням тендерного комітету (протокол засідання № 82 від 13.06.2019 року) (Далі — Тендерна Документація), ми виявили в ній вимоги, які не відповідають чинному законодавству України та обмежують конкуренцію, а саме: 1. Додатком 1 тендерної документації передбачено надання довідки у довільній формі, що містить інформацію про раніше виконані договори на поставкутовару із зазначенням предметів договорів, замовників і їх контактних осіб (прізвище та контактний телефон). Копії виконаних договорів на поставку товарів за 2016-2018 роки (у разі наявності). З умов тендерної документації вбачається, що Замовник вимагає надання інформації про виконання не не одного аналогічного договору, а декількох. Вважаємо вказані вимоги тендерної документації незаконними та дискримінаційними по відношенню до ТОВ «БРІОРСОН МОТОРС», який має намір прийняти участь в процедурі закупівлі та має аналогічний договір укладений в 2018 році (договір додається). Частиною 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Як вбачається з норми Закону, достатньо щоб учасник підтвердив виконання одного аналогічного договору. Отже вимога щодо надання інформації із зазначенням виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (декількох), а не договору та посилання на конкретні роки укладення договору є прямим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та дискримінує учасників які не мають можливості надати інформацію більш ніж щодо одного договору що підтверджує нашу кваліфікацію. Таким чином, вимога щодо надання інформації із зазначенням виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи закупівлі, визначені Законом України “Про публічні закупівлі” та такою що порушує добросовісну конкуренцію та відкритість на всіх стадіях закупівель Просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації. 2. Відповідно до вимог п.1 Додатку 2 тендерної документації автомобілі екстреної (швидкої) медичної допомоги та устаткування до них за технічними характеристиками повинні відповідати вимогам або бути кращім, ніж у заявлених технічних вимогах, проте Замовникои були виписали технічні умови таким чином, що не можливо запропонувати краще по технічним характеристикам медичне обладнання, а саме п.16 Таблиці 10 – Медико-технічні вимоги до устаткування (Глюкометр) Замовник вимагає: «Глюкометр повинен оцінювати кров при об’ємі проби не менше 4 мкл», відповідно ряд підприємств, в тому числі ТОВ «БРІОРСОН МОТОРС», має можливість поставити у складі автомобіля швидкої медичної допомоги – Глюкометр, який забезпечить якісне оцінювання рівня цукру в крові з показником оцінювання крові при об’ємі проби до 3 мкл., що є безперечно кращим показником по зрівнянню з Глюкометром, що виписаний у вимогах Замовника, оскільки для здійснення оцінювання рівня цукру в крові пацієнтів буде проводитись менший забір крові. Отже, дана вимога Замовника є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи закупівлі, визначені Законом України “Про публічні закупівлі” та такою що порушує добросовісну конкуренцію та відкритість на всіх стадіях закупівель Просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації. 3. Пунктом 22 Таблиці 10 - Медико-технічні вимоги до устаткування Додатку 2 вимагається, що пристрій для аерозольнрї терапії в комплекті з маскою для дорослих повинен мати об’єм не менше 6 мл, Т-подібний конектор для підключення дихального контуру та кисневий шланг поздовжньо армований, довжиною, не менше 2 м. Як вбачається з умов тендерної документації Замовник вимагає кисневий шланг повздовжньо армований. Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників. Вказані характеристики жодним чином не впливають на фунціональність пристрою. Замовник у відповіді на вимогу про внесення змін до тендерної докумументації стверджує, що на ринку є велика кількість виробників, які відповідають всім вимогам замовника. З даною позицією не погоджуємось, оскільки замовник не надав підтверджуючі документи наявності двох виробників на ринку, які відповідають вимогам Замовника. ТОВ «БРІОРСОН МОТОРС» може запропонувати Замовнику пристрій, який повністю задовільнить його потреби з наступними характеристиками : «Об’єм небулайзеру не менше 6 мл. Повинен мати Т-подібний конектор для підключення дихального контуру. Повинен мати кисневий шланг довжиною, не менше 2 м.». Просимо забов’язати Замовника внести зміни до медико-технічних вимог, які дозволять збільшити коло потенційних учасників торгів та більш ефективно використати бюджетні кошти, оскільки виконання окремих вимог суттєво збільшує вартість предмету закупівлі. 4. Відповідно до умов п. 6 Додатку 2 Тендерна Документації встановлено вимогу Надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника (дилера, дистриб'ютора) офіційно уповноваженого на це виробником, що підтверджує можливість постачання учасником медичної техніки в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені цією тендерною документацією (надати оригінал такого листа). У разі надання Учасником оригіналу гарантійного листа від представника (дилера, дистриб'ютора), офіційно уповноваженого на це виробником, Учасник повинен додати до такого листа копії документів, що підтверджують повноваження представника на таке представництво на території України. Дана вимога дискримінує учасників, в тому числі ТОВ «БРІОРСОН МОТОРС», які мають необхідне медичне обладнання у себе на складі. Наше підприємство є виробником автомобілів швидкої медичної допомоги, які обладнані медичним устаткуванням відповідно до національних стандартів України та маємо на своєму складі раніше придбане обладнання та устаткування. Враховуючи вище викладене просимо зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації з врахуванням можливостей учасників, які мають медичне обладнання (яке відповідає вимогам Замовника) на складі. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є виробником автомобілів швидкої медичної допомоги, який пройшов клінічні випробування та повністю відповідає всім національним стандартам України. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмета закупівлі, ТОВ «БРІОРСОН МОТОРС» не може прийняти участь у закупівлі. Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» мета тендерних процедур полягає в забезпеченні рівних та недискримінаційних умов для кожного потенційного учасника, а також досягнення найбільшої економічної ефективності та економії витрачання державних коштів. Згідно ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципами публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діянням та зловживанням. Частиною 2 ст. 5 зазначеного Закону визначено, що Замовник не може встановити дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника Комунальний заклад Київської обласної ради «Київський обласнийцентр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» усунути дискримінаційні умови зазначені вище шляхом внесення змін до тендерної документації та привести її у відповідність із вимогами чинного законодавства України.
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.08.2019 22:04
Дата виконання рішення Замовником: 07.08.2019 10:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до вимог рішення постійно діючої адміністартивної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було внесено зміни до тендерної документації та усунуто порушення, зазначені у мотивувальній частині рішення.
Автор: ТОВ "БРІОРСОН МОТОРC", Андрій Гончаренко +380733403434 office@briorson.com.ua
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 0c792d261fac4b1fb00ea4010c4d3724
Ідентифікатор запиту: UA-2019-06-13-000458-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Умовами Додатку 2 тендерної документації на закупівлю «ДК 021:2015 – 34110000-1 Легкові автомобілі (автомобілі екстреної (швидкої) медичної допомоги типу В з обладнанням)» КЗ Київської обласної ради «Київський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» є ряд дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та не відповідають умовам чинного законодавства України. 1. Відповідно до п.1 автомобілі екстреної (швидкої) медичної допомоги та устаткування до них за технічними характеристиками повинні відповідати вимогам або бути кращім, ніж у заявлених технічних вимогах, проте Замовникои були виписали технічні умови таким чином, що не можливо запропонувати краще по технічним характеристикам медичне обладнання, а саме п.16 Таблиці 10 – Медико-технічні вимоги до устаткування (Глюкометр) Замовник вимагає: «Глюкометр повинен оцінювати кров при об’ємі проби не менше 4 мкл», відповідно ряд підприємств має можливість поставити у складі автомобіля швидкої медичної допомоги – Глюкометр, який забезпечить якісне оцінювання рівня цукру в крові з показником оцінювання крові при об’ємі проби до 3 мкл., що є безперечно кращим показником по зрівнянню з Глюкометром, що виписаний у вимогах Замовника, оскільки для здійснення оцінювання рівня цукру в крові пацієнтів буде проводитись менший забір крові. Отже, дана вимога Замовника є неправомірною, такою що обмежує в правах учасників, унеможливлює участь в процедурі закупівлі, оскільки наша пропозиція, яка в повному обсязі відповідає державним стандартам та ДСТУ 7032:2009, може бути відхилена Замовником. Просимо внести зміни до п.16 Таблиці 10 – Медико-технічні вимоги до устаткування (Глюкометр) і викласти вище вказану вимогу в наступній редакції: «Глюкометр повинен оцінювати кров при об’ємі проби не більше 4 мкл». 2. Просимо внести зміни до медико-технічних вимог, які дозволять збільшити коло потенційних учасників торгів та більш ефективно використати бюджетні кошти, оскільки виконання окремих вимог суттєво збільшує вартість предмету закупівлі, так в п.22 Таблиці 10 – Медико-технічні вимоги до устаткування (Пристрій для аерозольної терапії в комплекті з маскою для дорослих) просимо викласти вимогу в наступній редакції: «Об’єм небулайзеру не менше 6 мл. Повинен мати Т-подібний конектор для підключення дихального контуру. Повинен мати кисневий шланг довжиною, не менше 2 м.» Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують ч. 3 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі». Виходячи з вищевикладеного, з метою дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням вимагаємо привести документацію у відповідність з чинним законодавством України. В інакшому випадку ми будемо змушені звернутися зі скаргою до Антимонопольного комітету України щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. Технічні характеристики обладнання визначаються замовником відповідно до його потреб та умов використання обладнання, а не можливостей окремих постачальників. Технічні умови до обладнання встановлені замовником не обмежують учасника у виборі глюкометра з «можливістю оцінювати кров при об’ємі проби не менше 4 мкл» оскільки на ринку є великий вибір приладів від різних виробників, що відповідають умовам технічної документації. Технічні характеристики обладнання визначаються замовником відповідно до його потреб та умов використання обладнання, а не можливостей окремих постачальників. Технічні умови до обладнання встановлені замовником не обмежують учасника у виборі пристрою інгаляційної терапії оскільки на ринку є великий вибір приладів від різних виробників, що відповідають умовам технічної документації. Наявність поздовжнього армування кисневого шлангу прямо впливає на його міцність та надійність.
Статус вимоги: Не задоволено