• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Провід та кабель

Асортимент, кількість товару та інші умови закупівлі визначені у тендерній документації та додатках до неї.

Завершена

29 751 270.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 10 000.00 UAH
Період оскарження: 12.06.2019 11:39 - 11.07.2019 00:00
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 33bd562f9b1a4285ac7de29dfe087580
Ідентифікатор запиту: UA-2019-06-12-000746-b.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Вимога:
Під час оголошення закупівлі «Електророзподільні кабелі (Провід та Кабель)» Замовником були встановлені дискримінаційні вимоги, а саме: 1. Додатком 2 тендерної документації передбачено надання довідки у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, на бланку підприємства та з печаткою, що підтверджує наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів (не менше трьох) за 2017-2019 рр., з інформацією про постачання товарів аналогічного виду. Дана вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до учасників які мають намір прийняти участь у торгах та мають менше трьох аналогічних договорів укладених за 2017-2019 рр. Частиною 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовник встановлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Як вбачається з норми Закону, достатньо щоб учасник підтвердив виконання одного аналогічного договору. Отже вимога щодо надання інформації із зазначенням виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (декількох), а не договору та посилання на конкретні роки укладення договору є прямим порушенням Закону України «Про публічні закупівлі» та дискримінує учасників які не мають можливості надати інформацію більш ніж щодо одного договору що підтверджує нашу кваліфікацію. Таким чином, вимога щодо надання інформації із зазначенням виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів є обмежуючою та дискримінаційною і порушує принципи закупівлі, визначені Законом України “Про публічні закупівлі” та такою що порушує добросовісну конкуренцію та відкритість на всіх стадіях закупівель Враховуючи вищезазначене, просимо внести відповідні зміни до Додатку 2 тендерної документації. 2. В Додатку 5 тендерної документації вказаний перелік продукції, яка об’єднана в один загальний предмет закупівлі. Згідно вказаного переліку до предмета закупівлі включено 72 позицій кабельно-провідникової продукції об’єднаних в один ЛОТ. Вся продукція, що закуповується Замовником, різнопланового призначення, різна за сферою застосування а деякі позиції виготовляються лише одним виробником. Позиція кабель ААБл-10 3х35, кабель ААШв-10 3х70, кабель АСБл-10 3х240, кабель АСБЛ-1 4х150 та кабель АСБл-1 4х185 виготовляються тільки ПАТ «Завод Південкабель». Враховуючи вищезазначене просимо виділити дані позиції в окремий ЛОТ, Дані зміни зможуть забезпечити добросовісну конкуренцію серед учасників, максимальну економію, недискримінацію учасників, об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій. Виходячи з вищевикладеного та наголошуючи на наявності позитивної практики розгляду подібних випадків Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України, з метою дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, недискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням вимагаємо внести зміни до тендерної документації. В інакшому випадку ми будемо змушені звернутись зі скаргою до Антимонопольного комітету України щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям згідно із законодавством. При цьому, частиною третьою статті 22 Закону встановлено, зокрема, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Частина 2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що замовник встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Ураховуючи викладене, перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Таким чином, для підприємств-учасників закупівлі які мають підтвердження виконання одного аналогічного договору необхідно надати такий договір з довідкою у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника, на бланку підприємства та з печаткою, з інформацією про причини наявності лише одного, а не декількох виконаних договорів. Тендерним комітетом буде розглянуто дане питання. 2. Порядок визначення предмету закупівлі, затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від17.03.2016 р. №454 зазначає можливість Замовника визначати частини предмета закупівлі (лоти), а не обов’язок. Тобто Замовник, виходячи з особливостей кожної закупівлі, власного досвіду та потреби, а також керуючись принципами здійснення публічних закупівель, визначає необхідність поділу предмету закупівлі на частини (лоти). «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. При цьому замовник може визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показником четвертої – восьмої цифр ЄЗС, а також з обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг (абзац четвертий пункту 1 розділу ІІ Порядку). У розумінні Закону обсяг та кількість є тотожними поняттями. Таким чином, за обсягом, номенклатурою та місцем замовник може визначити окремі частини (лоти) предмета закупівлі як товарів, так і послуг. Як вже вказувалось у відповіді на запитання процедури, предмет закупівлі має одну групу призначення та джерело фінансування. Виділення в окремі лоти кожного найменування предмету закупівлі призведе до утворення лотів з невеликою очікуваною вартістю, і частина з них може не відбутися через те, що не зацікавить потенційних учасників.
Статус вимоги: Задоволено