-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ЄЗС ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Капітальний ремонт корпусу середніх та старших класів Жванецького ліцею за адресою: вул. Центральна, 7 с. Жванець, Камянець-Подільського району Хмельницької області)
Торги не відбулися
4 947 274.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 736.37 UAH
мін. крок: 0.5% або 24 736.37 UAH
Період оскарження:
05.06.2019 17:50 - 16.06.2019 00:00
Вимога
Відхилено
СКАРГА на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Номер:
8be17b28f42546099cb30f285d9355c1
Ідентифікатор запиту:
UA-2019-06-05-003420-b.c1
Назва:
СКАРГА на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Вимога:
СКАРГА
на порушення Замовником законодавства з питань публічних закупівель в
частині встановлення дискримінаційних умов в тендерній документації
Жванецькою сільською радою (далі по тексту - Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту- Закон) оголошено про проведення процедури закупівлі – відкриті торги, опублікувавши оголошення № UA-2019-06-05-003420-b в електронній системі ProZorro.
Приватне підприємство «ЮС-БУДІНВЕСТ» не погоджується з визначеними Замовником умовами тендерної документації (надалі по тексту - Документація), як такою, що суперечить Законодавству про публічні закупівлі.
Документація Замовника містить вимоги що суперечать принципам здійснення закупівель визначених статтею 3, 5, 22, 36 Закону.
Відповідно до пункту 6 статті 3 Закону про особливості – Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі і кваліфікаційні критерії до учасників відбору не можуть містити дискримінаційних умов та зменшувати рівень конкуренції.
У відповідності до статті 3, 5, 22 Закону документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та повинна містити інформацію відповідно до законодавства.
Вимоги встановлені в документації визивають протиріччя між вимогами Замовника та вимогами чинного законодавства.
Уважно вивчивши Документацію, вважаємо її незаконною та такою, що не відповідає нормам Закону з наступних підстав :
Підстава. Встановлення замовником дискримінаційних умов в Додатку 1 до документації. «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям: Пункт 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» встановлено «Інформаційна довідка про виконання аналогічних договорів (не менше двох. вказувати договори на суму не менше 50% від ціни оголошення повністю виконані на момент подання пропозиції) згідно запропонованої форми у таблиці «г», що визначена у даному Додатку. Аналогічним договором є договір, з предметом закупівлі «Капітальний ремонт/реконструкція» (або іншим найменуванням, але аналогічною правовою природою та переліком робіт)» (цитата).
Обґрунтування наявності порушень прав учасника з наведенням законодавчих норм:
Вважаємо дані вимоги дискримінаційними та незаконними, що призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які здійснювали поставку товару в обсягах не менше 50%, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, що зазначені в Додатку 1 до документації.
Приватне підприємство «ЮС-БУДІНВЕСТ» є учасником ринку з предметом закупівлі «Капітальний ремонт/реконструкція» в Україні та не має досвіду виконання аналогічного договору в обсязі 4 947 274,00 гривень, проте має досвід успішного виконання низки аналогічних договорів з предметом закупівлі «Капітальний ремонт/реконструкція» в обсягах до 2 000 000 гривень, що маємо можливість підтвердити відповідними аналогічними договорами та відгуками до них. Відповідно до яких ПП «ЮС-БУДІНВЕСТ» виконував аналогічні договори якісно, своєчасно та у повному обсязі. ПП «ЮС-БУДІНВЕСТ» має всі необхідні умови для повного та своєчасного виконання договору про закупівлю, що буде укладений за результатами Процедури закупівлі, у разі перемоги.
ПП «ЮС-БУДІНВЕСТ» вважає, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі.
Разом з тим, законодавчо зовсім не врегульовано надання будь яких підтверджень «про виконання аналогічних договорів на суму не менше 50% від ціни оголошення повністю виконані на момент подання пропозиції).»(цитата)
Формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги Закону, Закону про особливості, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Данні вимоги Замовника обмежують права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі.
Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону, статті 3 Закону про особливості тендерна документація, оголошення не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
На підставі аргументації вище просимо замовника виключити дискримінаційну вимогу тендерної документації викладену в пункті 3 Додатку 1 до документації «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» встановлено «Інформаційна довідка про виконання аналогічних договорів (не менше двох. вказувати договори на суму не менше 50% від ціни оголошення повністю виконані на момент подання пропозиції) згідно запропонованої форми у таблиці «г», що визначена у даному Додатку» та усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Зазначена позиція щодо надання документів, що підтверджують його кваліфікацію, а саме, «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» встановлено «Інформаційна довідка про виконання аналогічних договорів (не менше двох. вказувати договори на суму не менше 50% від ціни оголошення повністю виконані на момент подання пропозиції) є дискримінацією по відношенню до учасників, що підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зокрема №2233 -р/пк-пз від 28.02.2019.
Директор ПП «ЮС-БУДІНВЕСТ»
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога-на-дискримінаціи_ні-умови.doc 10.06.2019 16:59
- відповідь.docx 11.06.2019 21:23
Дата подачі:
10.06.2019 17:00
Вирішення:
ВІДПОВІДЬ НА ВИМОГУ
Закон України “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі);
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Згідно ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Згідно п.2 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. (позиція Мінекономрозвитку Відповідь на запит 111/2017) http://www.me.gov.ua/InfoRez/Print?id=fce9e57e-a46c-44bb-83d6-7107a29dc459&tagId=7758c77b-e410-44ea-a07d-37f1799e11e5&tag=ZapitiKoristuvachiv&lang=uk-UA
Відбір кваліфікованого учасника полягає у визначенні найнижчої цінової пропозиції серед Учасників. Водночас сам по собі критерій «Ціна» не дає можливості відсіювати некваліфікованих Учасників, які не мають достатньо працівників, обладнання та досвіду для виконання робіт визначених в закупівлі. Встановлення саме таких кваліфікаційних критеріїв зроблене не з метою дискримінації Учасників чи обмеження конкуренції, а з метою відбору дійсно ФАХОВОГО Підрядника.
Предметом закупівлі є Капітальний ремонт корпусу середніх та старших класів Жванецького ліцею за адресою: вул. Центральна, 7 с. Жванець, Камянець-Подільського району Хмельницької області – тобто будівля ЛІЦЕЮ в якій навчаються ДІТИ – це завжди підвищена відповідальність і НАДВИСОКІ вимоги до якості робіт.
Очікувана вартість предмету закупівлі становить 4 947 274,00 – тобто це достатньо великий обсяг робіт які має можливість організувати і виконати лише підрядник, який і раніше будував об’єкти ЗНАЧНОГО розміру.
Закупівля такого обсягу і профілю потребує від Замовника особливої уваги у визначенні кваліфікаційної відповідності, фінансово-економічного становища, технічних та організаційних можливостей учасників Процедури закупівлі, що і робить Замовник єдиним доступним йому способом – кваліфікаційними критеріями.
Враховуючи відсутність альтернативної пропозиції у Вимозі – Скаржник просить повністю скасувати цей пункт Замовник відхиляє Вимогу Учасника, оскільки встановлення кваліфікаційного критерію «досвід виконання аналогічних договорів» є правом Замовника, а Скаржник не довів та документально не підтвердив, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси.
Статус вимоги:
Відхилено